Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samallahan se ruukkukin tulee vahattua kun pyöräkin - ja tietty myös "ikkunat" molemmistaNo entäpä mitä litkua/mömmöä laitatte mahdollisesti visiiriin sateen varalta?
Vastaus on että "en puhdista", en ainakaan tien päällä. Kotona sitten ottaa sen pinlockin kokonaan irti ja pesee ja kuivaa erikseen, harvinaisen helppo homma kun se on irrallisena suora. Mutta liikenteessä ei kyllä visiiri paskaannu kuin ulkopuolelta, paitsi jos on flunssa...Miten puhdistatte pinlock-visiirin? Itse olen vaan huuhtonut vedellä, ja antanut kuivua, mut siitä jää läiskiä. Uskaltaako sitä kuivata millään paperilla vai miten saa pisarat pois? Sitten kun sinne visiirin ja Pinlockin väliin menee vettä/likaa, en ole keksinyt muuta, kun taivuttaa sitä visiiriä sen veran, että vesi huuhtoisi välistä sitä paremmin. Ei oikein viittis pinlockia irrottaakaan, kun tuntuu hankalalta yksin tehtäväksi.![]()
![]()
No ainakin se, että porukka hankaa niillä ihan mitä tahansa auton pintoja. Ja silloin niissä on kuraa ja hiekkaa...No mikä jottei. Siis sillä pesupuolellahan on hyvä hinkuttaa öttiäiset irti - mutta kuivauspuolen kyllä hoitaisin mieluummin paperillayhdellä huoltisikalla näin bemarikuskin putsaavan integraalikypärän visiiriä autonikkunan pesemiseen tarkoitetuilla vehkeillä![]()
![]()
Ja jos on tosi kova jätkä, niin tilaa kuumavahalla ja menee läpi pelkissä uimahousuissa ja kypärässä?Kaikkein paras on kun ajaa pesukadun läpi niin tulee kypärä, vaatteet ja pyörä pestyy/kuivattua samalla. Vahauskin sujuu![]()
Sinne vaan kypärä päässä ämpärin ääreen "naaman pesulle" ja käyttäkää sitä hyttyssientä kuivaus paperilla,toiminut jo 20 v.No ainakin se, että porukka hankaa niillä ihan mitä tahansa auton pintoja. Ja silloin niissä on kuraa ja hiekkaa...No mikä jottei. Siis sillä pesupuolellahan on hyvä hinkuttaa öttiäiset irti - mutta kuivauspuolen kyllä hoitaisin mieluummin paperillayhdellä huoltisikalla näin bemarikuskin putsaavan integraalikypärän visiiriä autonikkunan pesemiseen tarkoitetuilla vehkeillä![]()
![]()
Itse suosin kans tuota märän rätin makuuttamista vähän aikaa ja sitten pyyhkäisy ja kuivaus vanhasta lakanasta tehdyillä räteillä.
Viime kesänä eksyttiin Lapissa johonkin motoristihotelliin, mistä sai noita Motorexin rättejä kaupanpäällisiksi pari kappaletta. Niitä kun pääsi kokeilemaan käytännössä niin kotona pitikin sitten käydä hakemassa niitä Stormilta ja nyt en enää lähde reissuun ilman niitä.Stormilta saa valmiita Motorexin tekemiä pikapuhdistuliinoja, paketissa 6kpl märkää ja kuivaa liinaa...hinta 5,5 euroa..vähän kalliin tuntusia mutta luulis olevan hyviä reissun päällä taskussa ja ainakin nimenomaan siihen tarkotukseen tehtyjä.
Ite en ole kokeillut noita liinoja, Arain maahantuojan spesialisti hemmo sanoi että fairyvesi on paras ja olen sitä neuvoa noudattanut..![]()
Mulla on vähän sellainen kutina että 5sateesta tuhoaa visiirin aika näppärästi. En ainakaan itse lähtisi kokeilemaan.Onkohan kukaan kokeillut visiiriin laittaa 5-SATEESTA ainetta???
Kun ESSOLTA ostin niin myyjä oli sitä mieltä että kyllä se siihen
sopii.
Muovipullossahan se aine on mutta silti. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat hierotaanko hellästi vaan, siis ulkopinnalle !!
pinlookiin ei kannata koskea...
Kotilon tuulilassissa aine kyllä toimii loistavasti.![]()