Vm 2006 tuonon öljyt pihalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Motohtori

New member
Uuden Tuonon testi arvostelu löytyy http://www.raptorsandrockets.com/raptorama.html Taitaa olla uuden mallin laatuongelmia kun öljyt valui ulos. Eiköhän Italian pojat korjaa ongelmat.
smile_org.gif
On muuten luokkansa  
buttrock.gif
buttrock.gif
pyörä.
 
se on sitä Italialaista laatua,se toimii niin kauan/jos se toimii
smile_org.gif

taisi olla aika arka artikkeli aprilli miehille kun ei yhtään kommenttia ole tullut
lookaround_orig.gif
eipä siinä mille on kyllä tyylikäs pyörä
smile_org.gif
 
se on sitä Italialaista laatua,se toimii niin kauan/jos se toimii
smile_org.gif

taisi olla aika arka artikkeli aprilli miehille kun ei yhtään kommenttia ole tullut
lookaround_orig.gif
eipä siinä mille on kyllä tyylikäs pyörä
smile_org.gif
baaa.gif


Niin kysehän oli Tuonosta jos ihan pilkkuja nussitaan.

Luitko testin ja syyn minkä takia sitä öljyä valui ulos ja mitä yleensä testissä sanottiin Aprilian laadusta?

Öljyntyhjennyspultin prikka oli murtunut. On tuskin italialaista tai itävaltalalaista valmistetta ko.prikka.

Ei ole ainakaan omaan pyörään ole pitänyt vaihdella/kiristellä heliseviä nokkaketjuja tai valmiissa pyörässä jo susia jännitteensäätäjiä. Muistaakseni Hondan luxus-lippulaivat Honda Goldwingit viime vuonna liputettiin kaikki pikaiseen tarkistukseen laatuongelmien takia. Honda laatua  
wink.gif
 
Ehkä eniten häiritsisi takaraivossa kuitenkin tuommoinen:
sanoi:
Kawasaki Ninja ZX-10R: etuvanteessa saattaa olla valuhuokosia,
vanteen kestävyys saattaa olla suuniteltua
huonompi ja vanne voi hajota ajossa.
crazy.gif
 
A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

No sanopa mikä muu tuo on?
Teksti viittaa lähinnä tiivisterenkaaseen, joka on koneen sisäpuolella ja sijaitsee tyhjennystulpan läheisyydessä. Joko jutun kirjoittajalla on käynyt kämmi, ei osaa englantia tai ei tiennyt mistä puhui.

Parempi olla sanomatta mitään, kun ei tiedä lopullista syytä.
 
olipa Hondalla vahva edustus kyseisella listalla!
tounge.gif
Vaikea vaan mennä vannomaan, että ollaanko Hondalla erittäin tarkkoja näiden suhteen vai katsotaanko muilla valmistajilla vikoja enemmän sormien läpi.

Sama juttu nykyautojen kanssa. Yleinen harhakuva on, että parikymmentä vuotta sitten autot olivat huomattavasti varmempia toiminnaltaan kuin tämän päiväiset, mutta totuus on, että silloin vikoja oli enemmän ja niitä korjattiin hiljaa ja kun asiakas viasta valitti. Nykyään tehdäänkin mittavia takaisinkutsukamppanjioita, joilla pyritään eliminoimaan kaikista pienimmätkin riskit.
 
A washer inside the engine by the oil draining plug cracked

No sanopa mikä muu tuo on?
Teksti viittaa lähinnä tiivisterenkaaseen, joka on koneen sisäpuolella ja sijaitsee tyhjennystulpan läheisyydessä. Joko jutun kirjoittajalla on käynyt kämmi, ei osaa englantia tai ei tiennyt mistä puhui.

Parempi olla sanomatta mitään, kun ei tiedä lopullista syytä.
Kuinkas monta Apriaa olet huoltanut kun tunnut tietävän Aprilian moottorista ja voitelujärjestelmästä tuollaisia faktoja?

Apriliassa Millen koneessa ei ole koneen sisäpuolella yhtään öljyn tyhjennystulppia. Tyhjennystulppia on tasan kaksi.
http://www.geocities.com/sl_mille/oil.html
ja olen aivan saletti että kyse on ollut tuosta öljysäiliön yhteydessä olevan prikan pettämisestä osanumero 8121862 koko D8x16x1,5

Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu.  Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa  
tounge.gif
 
Kuinkas monta Apriaa olet huoltanut kun tunnut tietävän Aprilian moottorista ja voitelujärjestelmästä tuollaisia faktoja?

Apriliassa Millen koneessa ei ole koneen sisäpuolella yhtään öljyn tyhjennystulppia. Tyhjennystulppia on tasan kaksi.
http://www.geocities.com/sl_mille/oil.html
ja olen aivan saletti että kyse on ollut tuosta öljysäiliön yhteydessä olevan prikan pettämisestä osanumero 8121862 koko D8x16x1,5

Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha  vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu.  Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa  
tounge.gif
En ole missään vaiheessa väittänytkään tietäväni niistä Aprioista sen enempää kuin kuka tahansa ulkopuolinen. Sen sijaan väitän tasan tarkkaan osaavani englantia sen verran, että tiedän mitä tuo lause tarkoittaa.

Niin ja mitä noihin recalleihin tulee, ihan sama yleistätkö 10000 pyörän joukosta yhden putkentippumisen huonoksi laaduksi. Jos ihminen lukee sokeasti sitä mitä nettisurffailultaan saa irti ilman järjenkäyttöä, niin siitä vain. Tervemenoa jonon jatkeeksi.

Mietippä tarkkaan jotain kotitallin viritystäsi mopoosi. Hyvin todennäköistä on, ettet miettinyt lainkaan sitä sarjavalmistuksen näkökulmasta. Eli ihan sama meneekö se paskaks vuoden parin sisällä. Korjaat sen kuitenkin.

Paljonko se maksoi? Puolita sen kustannus, mutta tee siitä pysyvästi kestävä. Valitse valmistusmenetelmäksi edullisin vaihtoehto, jolla valmistusvaihe saadaan vietyä läpi. Valitse sopiva alihankkija, josta saat luotettavasti sitä materiaalia mitä tarvitset. Turhat vaiheet maksavat aikaa ja rahaa valmistajalle, jolla parin sekunnin säästö kokoonpanolinjalla merkitsee suurta voittoa. Tee lujuuslaskelmat dynaamisen kuorman suhteen (ei riitä että pysyy kiinni pyörän paikallaollessa) sekä väsymisen suhteen (kappale on kestettävä sallittua kuormaa 10^6 kertaa, jotta se luokitellaan "ikuiseksi"). Kappaleen sallittu kuorma on vain lähes kolmasosa murtolujuudesta väsyttävässä kuormassa. Kiinnitysmenetelmä ... ruuvi, hitsi, liima tai joku muu? Kaikilla sekä hyvät että huonot puolensa... myös kokoonpanovaiheessa. Miten testaat kappaleen keston? Miten saat simuloitua kaikki mahdolliset olosuhteet ja tilanteet?

Seuraavaksi mietit, että koko pyörä pitäisi tehdä samalla tavalla. Jokainen liitos, kulma, komponentti, suojaus, toiminta pitäisi käydä läpi. Jokainen niistä pitäisi olla ikuinen. Ja jos yksi ... siis yksikään pettää, niin huonon laadun leima on heti otsassa.

Nyt joku sanookin, että tekee sellaisen joka varmasti kestää... Noh, pyörä maksaakin sitten kolmanneksen enemmän.

Autoteollisuus on siirtynyt 2000 luvulla tyyliin, jossa tuotteet testataan asiakkaalla. Asiakkaat ovat siis testaajia. Mm. eräs hyppyrimäkiä ylös ajava automerkki testauttaa esim. männänrenkaita asiakkailla, jotka sitten hyväksytään tai ei hyväksytä... puhtaasti ilmoitettujen takuukorjauksien perusteella. Muutamat moottoriremonttikustannukset maailmalla ovat murto-osa siitä, mitä he maksaisivat satojen tuntien testauksista. Tilalle tietenkin vaihdetaan normaalit renkaat jotka tiedetään kestäviksi. Tähän se on menossa...
 
Niin ja mitä noihin recalleihin tulee, ihan sama yleistätkö 10000 pyörän joukosta yhden putkentippumisen huonoksi laaduksi. Jos ihminen lukee sokeasti sitä mitä nettisurffailultaan saa irti ilman järjenkäyttöä, niin siitä vain. Tervemenoa jonon jatkeeksi.

Mietippä tarkkaan jotain kotitallin viritystäsi mopoosi. Hyvin todennäköistä on, ettet miettinyt lainkaan sitä sarjavalmistuksen näkökulmasta. Eli ihan sama meneekö se paskaks vuoden parin sisällä. Korjaat sen kuitenkin.

Paljonko se maksoi? Puolita sen kustannus, mutta tee siitä pysyvästi kestävä. Valitse valmistusmenetelmäksi edullisin vaihtoehto, jolla valmistusvaihe saadaan vietyä läpi. Valitse sopiva alihankkija, josta saat luotettavasti sitä materiaalia mitä tarvitset. Turhat vaiheet maksavat aikaa ja rahaa valmistajalle, jolla parin sekunnin säästö kokoonpanolinjalla merkitsee suurta voittoa. Tee lujuuslaskelmat dynaamisen kuorman suhteen (ei riitä että pysyy kiinni pyörän paikallaollessa) sekä väsymisen suhteen (kappale on kestettävä sallittua kuormaa 10^6 kertaa, jotta se luokitellaan "ikuiseksi"). Kappaleen sallittu kuorma on vain lähes kolmasosa murtolujuudesta väsyttävässä kuormassa. Kiinnitysmenetelmä ... ruuvi, hitsi, liima tai joku muu? Kaikilla sekä hyvät että huonot puolensa... myös kokoonpanovaiheessa. Miten testaat kappaleen keston? Miten saat simuloitua kaikki mahdolliset olosuhteet ja tilanteet?

Seuraavaksi mietit, että koko pyörä pitäisi tehdä samalla tavalla. Jokainen liitos, kulma, komponentti, suojaus, toiminta pitäisi käydä läpi. Jokainen niistä pitäisi olla ikuinen. Ja jos yksi ... siis yksikään pettää, niin huonon laadun leima on heti otsassa.

Nyt joku sanookin, että tekee sellaisen joka varmasti kestää... Noh, pyörä maksaakin sitten kolmanneksen enemmän.

Autoteollisuus on siirtynyt 2000 luvulla tyyliin, jossa tuotteet testataan asiakkaalla. Asiakkaat ovat siis testaajia. Mm. eräs hyppyrimäkiä ylös ajava automerkki testauttaa esim. männänrenkaita asiakkailla, jotka sitten hyväksytään tai ei hyväksytä... puhtaasti ilmoitettujen takuukorjauksien perusteella. Muutamat moottoriremonttikustannukset maailmalla ovat murto-osa siitä, mitä he maksaisivat satojen tuntien testauksista. Tilalle tietenkin vaihdetaan normaalit renkaat jotka tiedetään kestäviksi. Tähän se on menossa...
zzzzzzzzz......

Ja sun pointtis tässä helvetin pitkässä vuodatuksessa näsäviisastelujesi puolustamisen lisäksi oli mikä?

Oma pointtini on se että riisimopomiesten on ihan turha tulla jauhamaan siitä että italialaiset tekee paskaa laatua kun jo tehdastarkistuksia katsomalla näkee mitkä merkit sinne huoltamoille on viime vuosina kutsuttu.

Jatkon voi siirtää paskanjauhantaan koska tämä meni jo siksi.
 
Kyllä se aina menee näissä foorumeissa sellaiseksi. Yhden mielipidettä kun kysenalaistetaan, niin se tulkitaan näsäviisasteluksi ja siitä se lähtee. Ja sitten urpo kun sattuu paikalle, niin vielä pahempi.

Kysyin vain sinulta, että oliko se tyhjennyspropun tiiviste vai ei? Ei siinä mitään herneitä nenään tarvitse ottaa. Tekstin mukaan EI ollut. Oikeasti voi olla, että oli.

Sitäpaitsi, ei "sun" mopoa ole kukaan tullut jauhaamaan, eikä kukaan ole riisimopoja kehunnut. Taitaa viirata päässäsi....

Oma pointti oli tässä se, että yritä asettua valmistajien saappaisiin ja hyväksyä se, ettei täydellistä ajoneuvoa olekkaan. Ihmisiä nekin ovat. Miten monta avaruusmatkaa onkaan peruuntunut vikojen ja räjähdysten takia, vaikka esim. NASAlla olisikin maailman parhaat fyysikot, matemaatikot tai tutkijat töissä?

Jos toi oli mielestäsi pitkä vuodatus, niin sekin kertoo jo jotain ...

Jatkossa puhu tuolle
talktohand.gif
 
Kysyin vain sinulta, että oliko se tyhjennyspropun tiiviste vai ei? Ei siinä mitään herneitä nenään tarvitse ottaa. Tekstin mukaan EI ollut. Oikeasti voi olla, että oli.

Sitäpaitsi, ei "sun" mopoa ole kukaan tullut jauhaamaan, eikä kukaan ole riisimopoja kehunnut. Taitaa viirata päässäsi....

Oma pointti oli tässä se, että yritä asettua valmistajien saappaisiin ja hyväksyä se, ettei täydellistä ajoneuvoa olekkaan. Ihmisiä nekin ovat. Miten monta avaruusmatkaa onkaan peruuntunut vikojen ja räjähdysten takia, vaikka esim. NASAlla olisikin maailman parhaat fyysikot, matemaatikot tai tutkijat töissä?
Vastukset privana!
 
Katsoin noita recalleja enemmänkin maailmalta ja sen perusteella näyttäisi Kawasakista puhuttaessa vanha vika lukee tankissa pitävän paikkansa. Järkyttävän paljon uusissa kawasakeissa vikoja (moottorissa pettävät tiivisteet, pakoputkien kiinnitykset murtuilevat ja putket tippuvat tielle ym). Taitaa olla vaan riisimopofanien harhaa nykyään tuo japanilainen laatu. Jättäisivät vaan pyörien tekemisen perinteisille valmistajille ja pysyisivät niissä vispilöissä ja puutarhakoneissa
tounge.gif
Ainahan siellä muutama susi on joukossa, mutta mitä väliä jos homma skulaa.
tounge.gif


Välillä alkaa menemään vähän yli toi kwakan vikojen kaivaminen. Samaa kamaa kaikki japskit, samat viat! Eiköhän se nyt ole selvää, että jos koneet on aika kireitä jo tehtaalta, niin luonnollisesti ne on vähän heikompia kuin traktorin koneet
cool.gif


Mitä tulee makarooneihin, niin siellä ei käsittääkseni paljoa recall juttuja tueta. Eli ollaan hys hys, takuukin on perseestä, vai olenko ymmärtänyt väärin? Korjatkaa toki, jos oon väärässä
cool.gif
 
Back
Ylös