VN800 ja kytkin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HannuTee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

HannuTee

New member
Toi kytkin on sellainen ,kylmänä varsinkin, ettei tahdo niin kauniisti "irrottaa"  
omg.gif
Onko kysymys ,kuten aiemmin joku sanoi,tyypille ominaisesta viasta johon ei voi vaikuttaa  
confused_orig.gif

Muutenhan pyörä pelaa kuin ajatus
062802moto_prv.gif

Mitäpä öljyä siulla siellä pyörii? Ratkaisu saattaa löytyä sieltä. Mulla x-100 ja ei lähde lapasesta edes pakkasaamuna eikä pauku kun laittaa 1. sisään. Oikea MOOTTORIPYÖRÄ öljy kun oli koneessa ni lähti ku koronanappula vaikka kytkin oli pohjassa.

Siitä en tiedä mitään , kun vasta pari viikkoo ajellu ko. pyörää  
withstupid.gif
.
Täytyy huomenissa tarkastaa toi huoltokirja.
Kiitos etukäteen vinkistä. Otta niin sydämeen se "rapsahdus" aina
bawling.gif

Kaveri ajelee "savagella" ja niillä on saman niminen clupi. Onko "väinö clubia" tai jotain vastaavaa , kun en ainakaan itse ole törmäillyt sellaiseen nettiä selatessa ?

Etsipä täältä orgista "missä kaikki kawasaki customit?" http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=53432 siellä muutamia wäinö kuskeja puuhaa Custom Cruisers porukkaa joka koostuu wäinöistä... Itellä ei ole wäinöön werrattawissa ku nimi kawasaki.

JA IHAN ROHKEESTI ne delvakit!!! Purkin kyljessä lukee vanhoihin 4-tahti bensiini käyttöisiin autoihin ja diesel moottoreihin.

On muuten tullut sen verran ylistystä ILMAjäähy koneista että ne x-100 öljyt on ainoat oikeat... Mutta tarkista mitä ohjekirja sanoo. Synteettisissä öljyissä saattaapi olla lisäainetta joka liimaa kytkinlevyt kiinni kylmänä ja sillon vaiheloota paukkuu.
confused_orig.gif

Itellä ollut pari päivää ne x-100 öljyt ja hämmästyin kuinka HILJAISEKSI ja jouhevaksi vaihteisto tuli. No tämä oli vaan mun kommentti omasta pärrästä.

Edelleen VN800 kytkimestä tai vaihtamiseta ; Onko sillä tapana vaihtaa vähän selvästi äänekkäästi? Ajoin kaverin jammua ja sen vaihteet toimi pehmeämmin.
withstupid.gif

Wäinön aski on äänekäs. Yksi syy on Kawan "Positive Neutral Finder", mikä aiheuttaa karkean 1seltä 2selle vaihdon.

Itse isoväinön (VN1500) kanssa olen havainnut:
- vapaalta 1selle siististi pykälä päälle, kun vetää kytkimen ja odottaa sisäänhengityksen verran ennen pykältämistä
- 1/2 vaihto: sama juttu - kytkin sisään ja odota hetki ennen vaihtoa. Kenties vielä helpottaa kun ennen varsinaista vaihtoa nostat vaihdekampea "hollille" ennen varsinaista pykältämistä.

Ja aiemmissa viesteissä mainittu ölppä on faktaa. Itsellä Shell X-100 20W/50 ja aski pelaa nätisti.

Kiitos vastauksista. Nyt voi ajella , ettei koko ajan ole "kuulolla".
sport05.gif
. Täytyy vielä kokeilla tuota vaihtamista,kuten edellä neuvottu.

Edelleen VN800 kytkimestä tai vaihtamiseta ; Onko sillä tapana vaihtaa vähän selvästi äänekkäästi? Ajoin kaverin jammua ja sen vaihteet toimi pehmeämmin.
withstupid.gif
Kawan vaihteet kolahtelee, 1->2 etenkin. Kuuluu asiaan, mitään ei ole eikä menossa rikki.

Aamun ensimmäisessä käynnistyksessä kytkin ei irrota. Yön aikana kytkimen levyt tarttuvat toisiinsa kun öljy puristuu niiden välistä pois.

Ominaisuus on kaikissa VN800:ssa. Voi käynnistää vaihde päällä ja kytkin pohjassa, eikä kolaus haittaa kuin korvaa jos näin ei tee.

VN900:ssa on vaihdettu kytkinpakan uloimmat levyt uritetummiksi tarttumisen vähentämiseksi, mutta toimintaa ei "aamukolahdus" haittaa.

Hondissa ja jammuissa on vähän hiljaisemmat askit, mutta esimeriksi VTX:n aski sanoo Klank kun vaihtaa 1-2 välillä. Muut menee sitten äänettä.

Eli ei kun kovaa ajoa.

Kawa on rikki vasta sitten kun se joko ei pidä ääntä tai ääni kuulostaa siltä että koneessa pyörii kourallinen 13mm muttereita.

Ensimmäinen kalkatus 60-80 tkm paikkeilla* ei sitten ole kiertokanki, vaan tasapainotusakselin kumivaimennin joka on kulunut loppuun. Sivuposki pois, vaimentimen kumien vaihto ja menoksi.

*voi myös riippua vuosista.

Back