Edelleen VN800 kytkimestä tai vaihtamiseta ; Onko sillä tapana vaihtaa vähän selvästi äänekkäästi? Ajoin kaverin jammua ja sen vaihteet toimi pehmeämmin.
Kawan vaihteet kolahtelee, 1->2 etenkin. Kuuluu asiaan, mitään ei ole eikä menossa rikki.
Aamun ensimmäisessä käynnistyksessä kytkin ei irrota. Yön aikana kytkimen levyt tarttuvat toisiinsa kun öljy puristuu niiden välistä pois.
Ominaisuus on kaikissa VN800:ssa. Voi käynnistää vaihde päällä ja kytkin pohjassa, eikä kolaus haittaa kuin korvaa jos näin ei tee.
VN900:ssa on vaihdettu kytkinpakan uloimmat levyt uritetummiksi tarttumisen vähentämiseksi, mutta toimintaa ei "aamukolahdus" haittaa.
Hondissa ja jammuissa on vähän hiljaisemmat askit, mutta esimeriksi VTX:n aski sanoo Klank kun vaihtaa 1-2 välillä. Muut menee sitten äänettä.
Eli ei kun kovaa ajoa.
Kawa on rikki vasta sitten kun se joko ei pidä ääntä tai ääni kuulostaa siltä että koneessa pyörii kourallinen 13mm muttereita.
Ensimmäinen kalkatus 60-80 tkm paikkeilla* ei sitten ole kiertokanki, vaan tasapainotusakselin kumivaimennin joka on kulunut loppuun. Sivuposki pois, vaimentimen kumien vaihto ja menoksi.
*voi myös riippua vuosista.