• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Edessä Metzeler M1 ja takana Z6.
Eturengas tuntuu pitävän erittäin hyvin ja eikä takasessakaan moittimista ole, kulutus kestävämmän laitoin taakse...

Eilen tuli ruuvattua xenoni kiinni. Enää täytys uusia etunen ja tehdä kilpiteline, vilkut kiinni siihe jotta näkyy high-pipejen takkaa..

Alkais poltella ajot jo..

Kävin tänään pistämässä tankin täyteen, valo vilkkui. Upposi n 12 litraa bensaa. Tankin pitäisi olla 19 litrainen. Mites muilla, Pitääkö tankki liruttaa loppuun että saa ihan täyteen. Eipä oo ennen tullut ongelmaa, ettei osaa tankata
biggrin.gif

Palkit mittarissa nousi täyteen, mutta putosi nopeasti alaspäin.... Tietenkin pitää ajaa nyt taas tankki tyhjäksi ja katsoa paljonko pääsee, mutta
nixweiss.gif
On aika herkkä pyörän asennosta siinä tankatessa, voipi olla usean litran ero. Eli jos pyörä kallellaan jallalla, tai jos pystyssä.

Kävin tänään pistämässä tankin täyteen, valo vilkkui. Upposi n 12 litraa bensaa. Tankin pitäisi olla 19 litrainen. Mites muilla, Pitääkö tankki liruttaa loppuun että saa ihan täyteen. Eipä oo ennen tullut ongelmaa, ettei osaa tankata
biggrin.gif

Palkit mittarissa nousi täyteen, mutta putosi nopeasti alaspäin.... Tietenkin pitää ajaa nyt taas tankki tyhjäksi ja katsoa paljonko pääsee, mutta
nixweiss.gif
On aika herkkä pyörän asennosta siinä tankatessa, voipi olla usean litran ero. Eli jos pyörä kallellaan jallalla, tai jos pystyssä.
Joo samaa ajattelin kanssa. Pyörä on kyllä aika pystyssä sivutuellakin (vrt entiseen pyörään) mutta seuraava tankkaus tehdään pyörän päällä ietuen.

Älä istu päällä!

Bensa kun tulee yli, valuu suoraa sun housuille ja sit meet röökille jonnekki ja leimahdat sitte siihen...

ja asiaa

Veturiin pitäs saada pienempi eturatas.. Kuvastoja selatessa sellaista ei löydy niin mitä sanon varaosa tiskillä, että sellaisen saisin..?. Mikä siihen sopii?

Mä löysin muistaakseni omaan Veturiin Duellin (vai olisko ollu All Right) luettelosta samalla numerosarjalla varustetun piikkiä pienemmän rattaan ja ostin sellaisen. Tais olla vielä niin, että Vaasassa A-J Bikellä itse A-J sen mulle luettelosta kaivoi. Mene vaikka Moto-Seinäjoelle kysäisemään, niin luulis että löytyy hyllystä.

On muuten paras viritys, mitä mun Veturiin tehtiin ja maksoi vain 15€ kun ite vaihdoin.

Tankkausjttuun palatakseni... VTR pitää tosiaan tankata ihan täyteen. Minulla on tankin reiästä kun katsoo, niin reunassa poikkirauta, jota vasten pistoolin pään laitoin, ja menihän sinne sitten 16 litraa, tankissa jo olleen parin litran lisäksi.
Aiemmassa mopossa ei ole voinut tankata edesnoin täyteen.
Aina oppii jotain uutta.

Täytyy tota benzinin kulutusta seurata hiukka tarkemmin. Tiistaina latasin tankin piripintaan ja nyt on 119km nurkkarallia takana. Bensamittari hinautunut viimiseen palkkiin ja alkanee vilkutella varmaan hyvinkin pian.
Hiiirwee kulutus
ghostface.gif

Normi ajossa mulla on mennyt myös noin 8 litraa, mutta joskus on nihistämällä päässyt karvan vajaalla seitsemällä litralla. Eikös muuten Varaderossa ole eturatas piikkiä pienempi ja sopiva Veturiin?

Tankkausjttuun palatakseni... VTR pitää tosiaan tankata ihan täyteen. Minulla on tankin reiästä kun katsoo, niin reunassa poikkirauta, jota vasten pistoolin pään laitoin, ja menihän sinne sitten 16 litraa, tankissa jo olleen parin litran lisäksi.
Aiemmassa mopossa ei ole voinut tankata edesnoin täyteen.
Aina oppii jotain uutta.
Ei kannata kuitenkaan liian täyteen tankata, menee tippa huohotinletkuun ja sitten käy hetken laihalla...
Itsellä kävi kerran näin, onneksi on kuitenkin takomännät... tulpat vaan suli.
crazy.gif

Täytyy tota benzinin kulutusta seurata hiukka tarkemmin. Tiistaina latasin tankin piripintaan ja nyt on 119km nurkkarallia takana. Bensamittari hinautunut viimiseen palkkiin ja alkanee vilkutella varmaan hyvinkin pian.
Hiiirwee kulutus
ghostface.gif
Ja sillä kulutuksella ei olisi niin väliä, mutta kun bensan hinta on vaan jo aika kova. Mutta ei hätää.. kesällä se on vielä kalliinpaa.
033102ass_1_prv.gif

Mulla kulutus pyörii 7- 7,5 välillä normi lähiöpyörityksessä, matka-ajossa n. 6,5. Leo Vincet ja Factoryt löytyy mopedista.

itsee olen parhaimmillaan päässyt matkassa 6,4l
nurkka-ajossa sitten PALJON enempi

Eli kulutuksen suhteen käy niin, että kaikki mitä tankkiin laittaa myöskin palaa savuna ilmaan
sad_orig.gif

Aiheesta neljänteen - olettako kevään korvalla kilpailuttaneet vakuutusyhtiöitä (pyöränä vtr 1000f), mikä oli halvin ? Vaikka halpaahan tuo on kuin saippua
veryangry.gif

Johan nyt on halavattu, ei lataa pyörä sitte millään. Säädin on uusi, akun navoista mitattuna reilu 14V (14-14,5) tulee akulle pyörän käydessä. Kuitenkin 30km:n lenkin jälkeen akku on tyhjä. Käämit on mitattu... ok (0,5ohm). Nyt ihmetyttää suojadiodin resistanssi päästösuuntaan, 1,7Mohm... aika rajulta kuulostaa, onko kukaan mitannut ehjän suojadiodin arvoa. Estosuuntaan läpi ei kyllä mene mitään.
Akulla on ajettu 50km.

Mikä v*##% tuotakin nyt riivaa.  
mad.gif

mad.gif

veryangry.gif

itsellä samankaltainen juttu.
mistään sähköhommeleista en tiedä mitään mutta.
-akku uusi joku halapiainen
-lepojännite n13vl
-pyörän käydessä jännite 13,8v
-lähtee ongelmitta lämpimänä ja puolikylmänä käyntiin.
-yön yli seisseenä ei sitte vittarallakaan aivan kuin ei pyörittäisi tarpeeksi nopeasti.
-apuvirtaa kenkiin niin heti käyntiin.

missä vika???

laturi ilmeisen kunnossa,koska virtaa riittää muutoin...
voisiko uusi akku olla susi??

itsellä samankaltainen juttu.
mistään sähköhommeleista en tiedä mitään mutta.
-akku uusi joku halapiainen
-lepojännite n13vl
-pyörän käydessä jännite 13,8v
-lähtee ongelmitta lämpimänä ja puolikylmänä käyntiin.
-yön yli seisseenä ei sitte vittarallakaan aivan kuin ei pyörittäisi tarpeeksi nopeasti.
-apuvirtaa kenkiin niin heti käyntiin.

missä vika???

laturi ilmeisen kunnossa,koska virtaa riittää muutoin...
voisiko uusi akku olla susi??
Voisiko kyse olla siitä että akusta ei saa tarpeeksi käynnistysvirtaa ulos, ja ei jaksa pyörittää. Toi iso v2 tarttee jonkinverran virtaa startatakseen.'
Aiheesta oli juttua jossain topiikissa `uusi akku ´Tai jotain sellaista.haulla varmaan aihe löytyy, alle kk vanhoista jutuista.

tuossa klik

Tuossa aiemmassa vaiheessa tässä topiicissa kun sanoin että uusi alkuperäinen akku maksaa 200 euroa, lienee se syy miksi VTR ssä on kallis akku. Ei ihan normaali tehoinen, luulisin
nixweiss.gif

sanoi:
Tuossa aiemmassa vaiheessa tässä topiicissa kun sanoin että uusi alkuperäinen akku maksaa 200 euroa, lienee se syy miksi VTR ssä on kallis akku. Ei ihan normaali tehoinen, luulisin

luulisin kyllä juttujen perusteella myöskin olevan näin.
täytyy myöntää
nixweiss.gif

tosin ostin mgm akun joka maksoi 64e.

sanoi:

täytyy myöntää
nixweiss.gif

mun akku maksoi 125 euroa, mutta tärkeintä on tarkastaa että akku pystyy antamaan ulos virtaa tarpeeksi ja silti 12v ja 10A muistaakseni.

sanoi:

täytyy myöntää
nixweiss.gif

Sama akku täälläkin... tuossa pyörässä on vähä enemmän puristuksia (takomännät) vaatinee akulta aika paljon...  
nixweiss.gif

Pistimpä tuossa fluken kiinni akkuun starttauksen ajaksi... jännite tippuu heti 8 volttiin kun starttaa (täysi akku, moottori pyörii startilla)
omg.gif

Back