Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ettei meillä molemmilla vaan olisi paskat akut vain...
laitoin motomasterin äijälle sähköpostia illalla tuosta tapauksesta, saas nähdä mitä sanoo...
 
Joopa joo... kävin liittimet läpi. Laturin johdot irrallaan jännite >30VAC piuhojen välillä, liitin kiinni --> jännite 9VAC ja liitin kuumenee.
Olisikohan uusi säädin valmiiksi p**kana.
veryangry.gif


Vai onko kenelläkään vinkkejä
confused_orig.gif
confused_orig.gif
 
Itse itselleni vastaten:
-uusi jännitteensäädin oli rikki  
veryangry.gif

-starttimoottorin kontaktorit olivat niin likaiset että pyörä jaksanut lähteä käyntiin kuumana, vaan vaikutti siltä että akku oli tyhjä
putsattu teräsharjalla, samalla puhdistettu pölyt startin sisältä ja messinkihela rasvattu ompelukoneöljyllä

Akku oli ehjä, samoin vanha jännitteensäädin  
033102bebe_1_prv.gif


Tarvikesäätimelle  
033102ass_1_prv.gif
 
033102ass_1_prv.gif
 
033102ass_1_prv.gif


edit. typo
 
Lainaan tätä topiccia tyhmään kysymykseen:

Kuuluuko VTR:n alkuperäiseen työkalusettiin takajousen esijännityksen säätötyökalu?
 
Huh pakko todeta noilla hinnoilla että pakko olla vähintään bahcon avaimia tuolla hinnalla ;)..ja eipä tuota esijännitystä vaikea säätää isoilla papareillakaan..vai mitä mieltä muut "alan" ammattilaiset..niin ja tietenkin tämä kommentti tuohon työkalu kyselyyn.


Tuohon akku asiaan omalta kohdalta sen verran että itselläkin ollut ongelmia käynnistymisen kohdalta kun "työ" vaihe ollut päällä ja akku ei yksinkertaisesti ole jaksanut pyöräyttää konetta..uudelleen koittamisella kuitenkin herännyt eloon..eli taitaa olla aika kovilla tuo akun teho varsinkin "työ" vaiheen kohdalla
cool.gif


Pyörällä ajettu kohta 68tkm ja ei ongelmia tuosta nokkaketjunkiristimestä..eli onkohan urbani legenda koska korjaamolta kuultuna ei kiristin pääse pyörimään löysemmälle vaikka jousi katkeisi...tosin asia varmistuksen alla vielä..
tounge.gif
 
sanoi:
Tuliko vastauksia ??

joo tuli.

suora lainaus vastauksesta:
HEI!Jos akun lepojännite on noinkin hyvä kuin 12,8V voi 90%
todennäköisyydellä sanoa,että akku on kunnossa.Latausjännite taasen jos on tuo 13,8V niin se ei ole
riittävä,eikä riitä täyttämään akkua lyhyissä ajoissa.Oikea jännite olisi
14-15V.VTR:ssä usein on näkynyt lukemia 14,3-14,8V.

en oikein jaksa uskoa noita hurjia 15v latauslukemia...

ilmoitin myös että heidän uudella akulla ja omalla vanhalla akulla testi:
sama moottoripyörälaturi. sama latausaika. uusi mgm ei jaksanut pyörittää ja 5v vanhalla yuasalla lähti käyntiin.

vastaus edelliseen:

No jos olet mielestäsi varma,että akku on rikki,niin se pitää tutkituttaa
maahantuojalla,mutta vanhalla akulla kun lähti käyntiin,niin se juuri kielii
jostain muusta ongelmasta,eli,että vanha akkusi on myös kunnossa,ja mahdollinen
oikosulku,joka tyhjää akkua ja tiputtaa latausjännitettä 0,5-1V on mahdollinen.


pointti on juurikin se että miksi uusi akku ei jaksa toimia ja vanha pyörittää paremmin kuin uusi halpiaispaska...


köyhän ilmeisesti kannattaa ostaa vain parasta
bowdown.gif
 
sanoi:
Tuliko vastauksia ??

joo tuli.

suora lainaus vastauksesta:
HEI!Jos akun lepojännite on noinkin hyvä kuin 12,8V voi 90%
todennäköisyydellä sanoa,että akku on kunnossa.Latausjännite taasen jos on tuo 13,8V niin se ei ole
riittävä,eikä riitä täyttämään akkua lyhyissä ajoissa.Oikea jännite olisi
14-15V.VTR:ssä usein on näkynyt lukemia 14,3-14,8V.

en oikein jaksa uskoa noita hurjia 15v latauslukemia...

ilmoitin myös että heidän uudella akulla ja omalla vanhalla akulla testi:
sama moottoripyörälaturi. sama latausaika. uusi mgm ei jaksanut pyörittää ja 5v vanhalla yuasalla lähti käyntiin.

vastaus edelliseen:

No jos olet mielestäsi varma,että akku on rikki,niin se pitää tutkituttaa
maahantuojalla,mutta vanhalla akulla kun lähti käyntiin,niin se juuri kielii
jostain muusta ongelmasta,eli,että vanha akkusi on myös kunnossa,ja mahdollinen
oikosulku,joka tyhjää akkua ja tiputtaa latausjännitettä 0,5-1V on mahdollinen.


pointti on juurikin se että miksi uusi akku ei jaksa toimia ja vanha pyörittää paremmin kuin uusi halpiaispaska...


köyhän ilmeisesti kannattaa ostaa vain parasta
bowdown.gif
Jos nyt ihan oikein ymmärsin niin HE ovat myyneet sinulle akun VTR 1000 F pyörään. Ja ilmeisesti se ei ole oikea akku pyörään
nixweiss.gif
 
Minulla on 14,5V tyhjäkäynnillä... kyllä tuo viittaa vikaan myös latauksessa.
Minun pyörässä on puristussuhde nostettu 9,5:1 -> 12:1 mistä johtuu pitkälti tuo starttauksen hankaluus. Siltikin startin korjauksen jälkeen pyörä lähtee kuitenkin tulille, kylläkin hieman hankalasti, mutta kuitenkin.
 
Kiinnostaa vaan siinä mielessä toi käynnistyksen hankaluus, kun vaihdoin akun ja lähtee kanssa lämpimänä nätisti liikkeelle, mutta kun on yön seissyt ulkona ja asteita noin +6, niin sahaa ja käynnistyy kyllä mutta ei oikein hetistartista, niinkuin pitäisi. Mietityttää vaan tuo akku kysymys että olisiko kanssa pitänyt vaan ostaa alkuperäinen
nixweiss.gif

Entinen pyörä kyllä ponkaisi käyntiin kun starttasi laakista... joten... pitää seurata tilannetta ja katsoa kuinka starttaa jatkossa, eli onkelma on toi kylmäkäynnistys jossain mielessä...
 
Taitaa vetuissa olla ihan ominaisuus ettei lähe heti kerralla startista käyntiin. No, vituttaahan se tietysti kun muut pistää rivinelkut käyntiin starttinappia hipasemalla kun ite joutuu hankkuuttamaan puol minuuttia...
biggrin.gif
 
Itsellä ainakin veturi pamahtaa heti tulille kun on vain muistanut vetää ryypyn päälle... koskaan ei ole tarvinnut hangata käyntiin...
 
joo tänä aamuna taas kaapeleilla
mad.gif


lämpimänä kyllä lähtee moiteetta...
pitänee vissiin painua yuasa-kauppaan
 
ittellä se Turbo akku ja on toiminu ihan moitteettomasti nyt 500km jälkeen. Duellilta se tuli, ja hintaa jotain 60€ nurkilla. eikä edes xenoni tee kiusaa..

Turbo - duell
 
eli tänään yleismittarilla uudelleen...
jännite alkuperäisessä vanhassa akussa ennen tulille lyöntiä 12,5v
käynnistyksessä putosi 8,5-9v
tyhjäkäynnillä jännite 13,9v
kierroksia noin 3-5000rpm jännite putoaa 11-12v

voisinko olettaa että ainakin jännitteensäädin on kunnossa,koska silloinhan se puskisi 14-16v

uudessa mgm joka on pöydällä oli lepojännite myös sen 12,5v

sanooko lukemat mitään kellekään?
 
Onko iso homma vaihtaa veturiin syttypyörä ?
Jos se sijaitsee niinkuin arvelen oikeanpuolen (menosuuntaan katsottaessa) kylkikopan alla, niin tipahtavatko öljyt samalla kentälle
withstupid.gif


Mitähän mahtaa mennä aikaa tuohon savottaan?

Mutta näitä miettiessä minä lähden
062802moto_prv.gif
 
Nyt on pakko sanoa että päälle 2000 km takana ja pyörä on kyllä tosi hauska ajaa, ainoa ongelma on toi bensan syönti. En edes viitsi laskea keskiarvolta että paljonko syö, mutta aina on kaikki mennyt mitä on laittanut ?? Vääntöä on hyvin,104 nm, ja tehojakin riittävästi 130 hp koneelta. Aika helppo 1000 cm3, ja kevyt. Loisto peli, jos olis vaan oma öljylähde
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Back
Ylös