• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vääntöä on hyvin,104 nm, ja tehojakin riittävästi 130 hp koneelta. Aika helppo 1000 cm3, ja kevyt. Loisto peli, jos olis vaan oma öljylähde
biggrin.gif
biggrin.gif
Oliko nämä mitattuja arvoja? Mitä sille pyörälle on tehty?
juu käppyrää on, suuttimet vaihdettu ja sliparit vaihdttu, Korpiaholta tullut, Mä ainakin oon luottvainen yrityksen toimintaan. On muuten todella siisti käppyrä minkä sain sieltä... pitäää laittaaa tänne kunhan tätä selvitään.

Pyörä on todella hiano ajettava.....
062802moto_prv.gif

Tässä on meikäläisen takapyörältä mitatut vertailun vuoksi. Kiva ja helppo pyörä ajaa.

Vaihdettu suuttimet, putket ja säädetty.

Sain katteen palojakin maalarilta... kliks...Uutta ilmettä kesään.

Kuuluisko vm.-03 veturi saada käyntiin vaihdepäällä kytkin pohjassa? Vai onko se vaan sitä mallia et pitää kelata vapaalle et saa käyntiin

([Ju55i V. sanoi:
@ Touko. 01 2008,16:26)]Kuuluisko vm.-03 veturi saada käyntiin vaihdepäällä kytkin pohjassa? Vai onko se vaan sitä mallia et pitää kelata vapaalle et saa käyntiin
Tottakai lähtee käyntiin
tounge.gif

Hieman OT (VTR:stähän tässä kylläkin keskustellaan), mutta kertokaapas tietävämmät, mihin kannattaisi VTR kiikuttaa määräaikaishuoltoon Varsinais-Suomen alueella?

Starttaa mullaki.

Olishan se vidumaista ku oot nii kauhiast kiärrättäny mopoas valoos ja sit nykästen sammuu.. Sit pitäs vielä vapaa löytää ennen ku tarttaa...
sport05.gif

Huh pakko todeta noilla hinnoilla että pakko olla vähintään bahcon avaimia tuolla hinnalla ;)..ja eipä tuota esijännitystä vaikea säätää isoilla papareillakaan..vai mitä mieltä muut "alan" ammattilaiset..niin ja tietenkin tämä kommentti tuohon työkalu kyselyyn.

Tuohon akku asiaan omalta kohdalta sen verran että itselläkin ollut ongelmia käynnistymisen kohdalta kun "työ" vaihe ollut päällä ja akku ei yksinkertaisesti ole jaksanut pyöräyttää konetta..uudelleen koittamisella kuitenkin herännyt eloon..eli taitaa olla aika kovilla tuo akun teho varsinkin "työ" vaiheen kohdalla
cool.gif

Pyörällä ajettu kohta 68tkm ja ei ongelmia tuosta nokkaketjunkiristimestä..eli onkohan urbani legenda koska korjaamolta kuultuna ei kiristin pääse pyörimään löysemmälle vaikka jousi katkeisi...tosin asia varmistuksen alla vielä..
tounge.gif
Omassa käressä olen pitänyt särkyneen ketjunkiristäjän takia vääntyneitä venoja ja kahden eri laitteen hajonneitä kiristäjiä.Koputa puuta ja lottoa,jos olet ajanut nuo kilsat eikä kiristimet vaivannut...
biggrin.gif
Öhlinsin haka-avaimet mp-racingin nettikaupasta 2-4,7€,ei paha mun mielestä...

Mulla hajos etupytyn kiristin tässä joku vuosi sitten ja imuventtiilit haukkasi mäntää. Mittarissa jotain 40tkm. Kierroksia ei onneksi siinä kohtaa paljon ollut mutta kalkatus oli mukava eli kuin rautaa takois. Pelkällä kiristimen vaihdolla kuitenkin selvisin. Puristuspaineet oli pytyssä edelleen ok, ja ajelin muutaman tuhat kilsaa ilman ongelmia haverin jälkeen. Männän päällä on sellaset viisteet johon venttiili ottaa niin varsi ei välttämättä mene miksikään.

Pyörä on jo vaihtanut omistajaa mutta mulla on vieläkin tallella se kiristin ja siitä näkee hyvin mikä niissä mättää. Jousimateriaali on tosi ohkasta, ja lämpökäsittely ei ole onnistunut siinä kohtaa kun jousi käännetään väärässä päässä karassa olevaan hahloon. Kun jousi on poikki, kiristin rullaa takaisin ylös. Jos mahdollista tämä juttu on uudemmissa kiristimissä korjattu (ei pääse hölläämään ilman joustakaan) mutta jos ei niin laittaisin kyllä veturiin sellaiset kiristimet joissa on joku hammastanko/lukkosysteemi kuten vanhassa kwaakussani
thumbs-up.gif

Mulla hajos etupytyn kiristin tässä joku vuosi sitten ja imuventtiilit haukkasi mäntää. Mittarissa jotain 40tkm. Kierroksia ei onneksi siinä kohtaa paljon ollut mutta kalkatus oli mukava eli kuin rautaa takois. Pelkällä kiristimen vaihdolla kuitenkin selvisin. Puristuspaineet oli pytyssä edelleen ok, ja ajelin muutaman tuhat kilsaa ilman ongelmia haverin jälkeen. Männän päällä on sellaset viisteet johon venttiili ottaa niin varsi ei välttämättä mene miksikään.

Pyörä on jo vaihtanut omistajaa mutta mulla on vieläkin tallella se kiristin ja siitä näkee hyvin mikä niissä mättää. Jousimateriaali on tosi ohkasta, ja lämpökäsittely ei ole onnistunut siinä kohtaa kun jousi käännetään väärässä päässä karassa olevaan hahloon. Kun jousi on poikki, kiristin rullaa takaisin ylös. Jos mahdollista tämä juttu on uudemmissa kiristimissä korjattu (ei pääse hölläämään ilman joustakaan) mutta jos ei niin laittaisin kyllä veturiin sellaiset kiristimet joissa on joku hammastanko/lukkosysteemi kuten vanhassa kwaakussani
thumbs-up.gif
30000 km huolto on aika lähellä joten siinä pitänee tarkastaa ja vaihtaa noi kiristimet. Pakko se on , yleisön pyynnöstä ja painostuksesta
biggrin.gif
. Ei vaan hemmetin hyvä että asiat ja tieto leviää täällä, ei muuten olisi koskaan kuullutkaan mahdollisesta viasta.

Takaisin kulutukseen. Kyllä tuo mun mylly vie aika perskeleesti. Laitoin tankin täyteen ja 148 km takana ja alkoi vilkuttamaan eli 3,8 litraa jäljellä. Ajo on ollut ihan normaalia, ei mitäänkovaa kahvan antoa muta ihan tavallista ajoa. Pakko se on käydä katsastamassa että onko ihan oikein säädetty.

muuten paljonkohan siellä tankissa on ainetta vielä kun punainen palkki alkaa vilkuttamaan. tuntuu vaan että siellä olisi vielä useita litroja,enkä ole vielä koittanut lähteä varakanisterin kanssa kokeilemaan
confused_orig.gif

itsellä menee suurinpiirtein kuvio niin että:
-tankki täyteen-kaikki palkit palaa.
n40-50km ens. palkki häviää
n60-70km toinen
n90-110km kolmas eli puolet palkeista jäljellä
n120-150km neljäs
n150-180km viides
n170-210km alkaa viimeinenkin vilkuttamaan

mallihan on -03 isommalla tankilla ja uudemmalla mitt.

onko muilla vastaavaa+ paljonko on ainetta valon alkaessa vilkuttamaan/onko kokeiltu käytännössä paljonko sillä vielä pääsee?

Terve! Koskaan ole niin tarkkaan tullut tuota -98 Veturin kulutusta seurattua mutta siinä 6-7 litran paikkeilla se vie sataselle. Mulla hajos etummaisesta pytystä nokkaketjunkiristin kun mittarissa oli 21 tkm. mutta ei tuo käynyt venttiilien päälle kun tuntui kiristin rempan jälkeen puristuksia löytyvän. Tällä hetkellä on pyörä venttiilivälysten säädössä ja samalla penkitetään kun talvella tuli asennettua dynojetin suuttimet ja vapaammin virtaavat vaimentimet.

Back