Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä mulla ruukaa pöpöttää moottorijarrulla putkessa jos on seosruuvit (liian tai ei) laihalla…

Täytynee testailla moottorijarrutusta ryypyn kera kunhan kelit täällä Etelä-Suomessa vähän poutaantuu. Joku jossain ulkomaisella foorumilla totesi, että tuolla ryypyllä voipi selvittää, että johtuuko paukkuminen laihasta vai rikkaasta seoksesta. Jos liian laihasta niin paukkuminen pitäisi loppua kun ryyppyä vähän avaa. Kuulostaa minusta järkeenkäyvältä.

Hommasin veturiin käytetyn penkin ja väsäilin tämmöisen virityksen, saas nähdä miten pelittää, en ole vielä päässyt tien päälle testailemaan :) Kiinalaukun tiedoissa lukee max. 4kg ja max. 120km/h :P

IMG_20150602_192836.jpg

IMG_20150602_193801.jpg

Kyllä täälläkin veturissa putki paukkuu kovasti moottorijarrulla, sehän on vain hyvä juttu! ainakin fiiliksen kannalta! :WAZAAP:

Viimeksi muokattu:
Onkos kellään muulla veturissa devilin pönttöjä?
Mulla on, mutta edellinen omistaja on irroittanut DB-killerit pöntöistä, ja haluisinkin nyt tietää jos SINULLA on vielä killerit paikallaan, että millaiset ne ovat? Ja onko edes irroitettavat vai onko ne irrotettu väkivalloin :) Olin mittaavinani putken ulostulon sisähalkaisijaksi 35mm.. saisikohan sellaiset tehtyä itse? :kääk:

Väsäilin itse alumiinista jonkinmoiset killerit, suurin jytke hävisi.
Nyt lopetan tämän monologin, hyviä kruisailuja! :orgmp3:

Ei mitään killereitä! Ite tekis mieli jättää äänenvaimentimet kokonaan pois x) Kuulostaa muuten vihaselta tommonen veturi ilman niitä. Kokeiltu on.

Joo onhan siinä itselle mukavat äänet ilman killereitä, lähinnä jos pidemmälle reissulle lähtee niin saa edes vähän helpotusta korville :P ja jossei kilvet lähtis ihan niin helposti.. :p

ja jossei kilvet lähtis ihan niin helposti.. :p

Tuo se pelottaa kokoaika tuola liikenteessä. Ei oo muita putkia itellä, kuin nuo minkään maan lakien mukaan hyväksymättömät leovincet. Äänet vaikutti merkitävästi omaan hankintapäätökseen ja on välillä vaikea ymmärtää, miten kaikki ei muka niistä tykkää :P

Tuo se pelottaa kokoaika tuola liikenteessä. Ei oo muita putkia itellä, kuin nuo minkään maan lakien mukaan hyväksymättömät leovincet. Äänet vaikutti merkitävästi omaan hankintapäätökseen ja on välillä vaikea ymmärtää, miten kaikki ei muka niistä tykkää :P

Sama homma, itelläkin vaan nuo ei hyväksytyt devilin pöntöt :p
Tulee kallis reissu jos uusi leima pitää laittaa :D
Joo myyjä laitto kanssa liikkeessä sisällä tuon veturin käyntiin niin olin kyllä jo ostanut sen siinä vaiheessa :rakastunut: Mutta jos olen oikein käsittänyt, niin e-tyyppihyväksynnän tarvii putkeen jos on pyörä on rekisteröity 03 tai siitä ->
:dunno:

Tyyppikilven mukaan max on 92dB @ 4500rpm tjsp..

Tuli itsekkin tilattua exhaustilta kum1ankan inspiroimana scorpionin low mount stainless änkkärit. Eikä todellakaan hinnalla pilattu. Toimituksineen 265 euroa. Täytyy laittaa kuvaa ja ääntä kun saan askarreltua paikoilleen:orgmp2:

Sama homma, itelläkin vaan nuo ei hyväksytyt devilin pöntöt :p
Tulee kallis reissu jos uusi leima pitää laittaa :D
Joo myyjä laitto kanssa liikkeessä sisällä tuon veturin käyntiin niin olin kyllä jo ostanut sen siinä vaiheessa :rakastunut: Mutta jos olen oikein käsittänyt, niin e-tyyppihyväksynnän tarvii putkeen jos on pyörä on rekisteröity 03 tai siitä ->
:dunno:

Tyyppikilven mukaan max on 92dB @ 4500rpm tjsp..

Mullakin on Devilin pöntöt kiinni ilman killereitä ja pari vuotta sitten poliisit otti äänimittauksiin ja läpi meni n.99dB mittasivat,mutta tiellä jos mittaavat on toleranssit.Sitten onkin eriasia jos määräävät konttorille mittaukseen...

Pari vuotta sitte kesäpäivillä Alastarolla illalla kännissä parillaki eri kännykällä n. 105 (en muista ihan tarkkaan olosuhteista johtuen... :P)

Äkkisältään kun kuvaa tuijottaa, niin ei tule mieleen kuin klappi vetopakan kumeissa. Tietty, onko tuo takapää käynyt auki lähiaikoina? Kaikki paikallaan ja momentissa?

Jahka tuo Kum1ankka virkoaa, niin se varmaan tarjoaa paremmat diagnoosit.

F__1400.png

Kyllä se on ihan normaalia, että vetopakka heiluu tuossa suunnassa vanteeseen nähden. Siellä on ne kumit välissä. Normaalin heilumisen maksimiarvoa en osaa sanoa. Uudet kumit maksaa stormilla muistaakseni 15€. Osta sellaiset valmiiksi hyllyyn ja vaihda seuraavan takarenkaan vaihdon yhteydessä. Sitten vasta on oikea ongelma, jos takaratas heiluu poikittain-suunnassa.

Eikai tuonsuuntaista klappia voi muualla tuossa kohtaa ollakkaan. Ääni vetopakan kumeille.

Riippuu vähän rakenteesta. Siksi kuva (plus omat vaillinaiset kyvyt ja älli). Mun Tuonossa oli pultit #20 löysällä, niin koko vetopakka heilui, vaikka ratas oli siinä tiukasti noiden tappien #9 varassa (kumi #6)

table_41-80.jpg

Back