Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan joku huoltanut VTR:n takaiskaria ja tietäisi paljonko sinne pitää lisätä öljyä. Olen päässyt siihen vaiheeseen, että olen avannut iskarin, varmistanut kaikkien sisuskalujen olevan hyvässä kunnossa ja asentanut venttiilin typen täyttämiseksi. Nyt minun siis pitäisi tietää paljonko sitä öljyä sisään menee ja koota iskari.

Toki minulla on tiedossa, että ulos sieltä tuli 45ml, mutta en voi olla varma, että tuo on se määrä, joka sinne on tehtaalla laitettu.
 
Onkohan joku huoltanut VTR:n takaiskaria

Vähän tarkemmin minkä VTR:n takaiskarista on kysymys? Käsittääkseni äFfäläisen vakioiskaria ei edes pysty avaamaan, SP:stä en tiedä mitään... Mutta ihan vaan siltä varalta, jos joku osaa asiassa auttaa, niin melko varmasti tarvitsee hänkin tarkemman tiedon pyörän ja/tai iskarin tyypistä.
 
Sorry, luulin yksilöineeni kohteen riittävällä tarkkuudella, mutta en näköjään ollutkaan. Kyse on siis VTR 1000 F:n vakioiskarista.

Kyseinen iskari on kyllä täysin huollettavissa, kunhan siihen asentaa venttiilin paineistetun typen palauttamiseksi iskariin.
 
Vinkuminen on veturissa ominaisuus ei vika. Ei muuta kuin paljon kilometrejä ja nautiskelua vääntävästä moottorista.
Kymmenen vuoden ja 160000 kilometrin kokemuksella.

Jarkki
 
Multa löytyis takalaukkuteline ja laukku. VTR 1000F jos jollain tarvetta. Myin veturin pois syksyllä, niin jäi talliin.
 
Vinkuminen on veturissa ominaisuus ei vika. Ei muuta kuin paljon kilometrejä ja nautiskelua vääntävästä moottorista.
Kymmenen vuoden ja 160000 kilometrin kokemuksella.

Jarkki

Itseäni on ääni alkanut häiritsemään.. Kyllähän se nyt jollain hokkuspokkus tempulla pitäis saada hiljaseks.
 
Itekki miettinyt että mikä sen äänen tekee, monesta mallistaha se tulee. Muistaakseni mun RF900 kans vinku aluksi. Kun voiko siinä oikein muuta kuin nokkaketjun laahaimet tai kytkinkruunun pyöriminen tommosta :dunno:
 
Aika kovalta videolla kuulostaa, olen kyllä kuullut tuon saman äänen noista livenäkin.
Hieman hämmentävää on, ettei moottorin lämpötila taida noissa vaikuttaa ääneen mitenkään?
Indikoi, että kyseessä ei ole jakopää. 20W-50 mineraaliöljy saattaisi hiljentää ääntä jonkin verran.
Ensiöveto tulee mieleen. Mahdollisuuksia ei ole kovin montaa.

Olisiko ensiövedon rattaat jotenkin erikoisesti viistetyt, suorat tai jotain? Tuo ääni ei kuulosta minkään moottorin sisäisen ketjun ääneltä. Joku tasapainosysteemi? Tuollaisessa moottorissa on suuret liikkuvat massat. Siellä on varmaan joku balansseri. Yritän videoida Cebarin äänen kylmänä tässä joku päivä, toimii kevennyksenä:) Hermojen päälle se ei pahasti käy kun katoaa aina noin kolmen kilometrin ajon jälkeen.

http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=2817
 
Aika kovalta videolla kuulostaa, olen kyllä kuullut tuon saman äänen noista livenäkin.
Hieman hämmentävää on, ettei moottorin lämpötila taida noissa vaikuttaa ääneen mitenkään?
Indikoi, että kyseessä ei ole jakopää. 20W-50 mineraaliöljy saattaisi hiljentää ääntä jonkin verran.
Ensiöveto tulee mieleen. Mahdollisuuksia ei ole kovin montaa.

Olisiko ensiövedon rattaat jotenkin erikoisesti viistetyt, suorat tai jotain? Tuo ääni ei kuulosta minkään moottorin sisäisen ketjun ääneltä. Joku tasapainosysteemi? Tuollaisessa moottorissa on suuret liikkuvat massat. Siellä on varmaan joku balansseri. Yritän videoida Cebarin äänen kylmänä tässä joku päivä, toimii kevennyksenä:) Hermojen päälle se ei pahasti käy kun katoaa aina noin kolmen kilometrin ajon jälkeen.

http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=2817
Tasapainoakselia ei ole ja aikani kun etsiskelin niin tulee varmaan startin hammaspyöristä.
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=20849&sid=7ad8652b496f08d2bd3544e5ff316a74
 
Vilkaisin tuon keskustelun läpi, ja siinä puhutaan kyllä ihan eri asiasta. Tuo keskusteluketju käsittelee tilannetta, jossa starttinappia painaessa kuuluu vain julma metallinen rääkäisy, eikä konetta saa käyntiin.

No perkele :kääk: eli vois olla myös venynyt jakoketju.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä akkuja ihmiset käyttää omissa vetureissaan?
Mulla on -98 vuoden VTR ja on ollut todella ongelmallista tänävuonna saada ajoja käyntiin. ensin oli viimevuoden syyskuussa ostetusta akusta lähtenyt akkuhapot tiehensä. Nyt kun sain uuden akun se kesti ajoa noin 500km jonka jälkeen jätti tienpäälle.
Ongelmaksi osottaitui se että käynnistys vaiheessa akun jännite yleismittarilla mitattuna tippuu jopa 5-7 volttiin tämä tuskin kuitenkaan on normaalia?
lepotilassa akun jännite on se 12,5 ja kierroksia antaessa se nousee tämän yli tai pysyy samoissa.
Akku joka mulla nyt on ollut on mbat YTX12-BS ja ihan perus 12v10AH
Mietin että onko tässä tosiaan se että kyseinen akku ei riitä vtr väännölle vai voisiko olla jossain muussa vika?
ps. jos menee akun vaihdoksi niin mitä suosittelette? jotain akkua missä on 10AH-> ja käynnistysvirta huitelee 200 paikkeilla?
 
Viimeksi muokattu:
Latausjännite koneen käydessä pitäisi olla jotain 13,5-14,5V haarukkaan osuvaa. Tuo 12,5V kuullostaa vahvasti siltä, että latauksessa on häikkää jos jännite jää noin alas, ja se lienee myös käynnistysongelmien taustalla. Mbatin akusta en osaa sanoa, mutta tuon mainitun tyyppinumeron Yuasassa starttivirta on 180A, joten tuskin oleellisesti tehokkaampaa löydät. Sitten tilanne on toinen jos sinne mahtuu isompikokoinen akku.
 
Ettei olisi jossain välissä joku huono liitin tms. mikä syö jännitettä niin ettei tule enempää.
 
Back
Ylös