G
Guest
Guest
Vakiona VTR-F:n takapyöräteho pyörii mittauspaikasta riippuen siinä 100hp:n molemmin puolin. Slip-on vaimentimilla ja neula-/suutinsarjalla oikein säädettynä takapyörältä irtoaa hummia semmoinen 107-110. Kokoputkistolla korkeintaan muutama polle enemmän, tosin aavistuksen tasaisemmalla vääntökäyrällä. Keskialueelle puhtia tulee prosenteissa enemmän kuin huipputehoa, eli käytännön voimaa tulee hyvin lisää.... Radalla alkoi kypärän sisällä verisuonet sykkimään, ku porukka suhahteli ohi vaikka itse väänsi kaasua jännetupin tulehdukseen asti. Mutkat menee, mut ne suora vois mennä paljon nopeammin. Ensikaudeksi olis pakko saada lisäpotkua. Onko kokemuksia onnistuneista virityksistä? Mikä pöntöksi, vai koko ränni vaihtoon? Minkälaisia tuloksia/kokemuksia löytyy?
Ilmanputsaria ei kannata vaihtaa, siitä seuraa vaan ongelmia keskialueen osakaasuseoksien kanssa. Pakopuolella ainakin Yoshimuran tuotteet toimivat ilman yllätyksiä. Neula-/suutinsarja ei slip-onien kanssa ole aivan välttämätön, isommat pääsuuttimet ja vakioneulat prikoilla nostettuna toimii varsin hyvin. Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa myös vaihtaa pykälää isompiin, käy alhaalta paljon nätimmin ja vetää pintakaasulla tasaisemmin eikä yski viileälläkään ilmalla.
VTR on tarkka säädöistä kulutuksen suhteen. Tyhjäkäyntiseosta ja neulojen korkeutta hakemalla saa kulutuksen matka-ajossa jopa alle 6 litran, hiukankin toisilla säädöillä saattaa viedä nätistikin ajellessa jopa yli 8.
Rata-ajokokemuksiasi en hirveästi kommentoi mutta tehoa et VTR:n ajo-ominaisuuksilla tarvitse yhtään vakiota enempää. Jos lähtökohta pyörän parantamiselle on että radalla ei porukka tule suorilla(kaan) ohi suosittelen kaikesta huolimatta pistämään rahat pyörän alustaan, jarruihin ja renkaisiin. VTR:ssä on melko onneton jousitus kovempaan ajoon. Keulaan jäykemmät jouset ja vaimennuspuolen muutos tai ainakin pykälää paksummat öljyt. Taakse kunnon iskari ja n.5mm prikka iskarin yläpään kiinnitykseen perää nostamaan ja kääntyvyyttä parantamaan. Alle kunnon renkaat. Pitävämpien renkaiden ja perän noston yhteydessä suosittelen harkitsemaan myös ohjausiskarin hankintaa. Jarruihin vielä teräspunosletkut ja pehmeämmät palat. Siinähän se.