• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTR Firestorm

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kokki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
... Radalla alkoi kypärän sisällä verisuonet sykkimään, ku porukka suhahteli ohi vaikka itse väänsi kaasua jännetupin tulehdukseen asti. Mutkat menee, mut ne suora vois mennä paljon nopeammin. Ensikaudeksi olis pakko saada lisäpotkua. Onko kokemuksia onnistuneista virityksistä? Mikä pöntöksi, vai koko ränni vaihtoon? Minkälaisia tuloksia/kokemuksia löytyy?
Vakiona VTR-F:n takapyöräteho pyörii mittauspaikasta riippuen siinä 100hp:n molemmin puolin. Slip-on vaimentimilla ja neula-/suutinsarjalla oikein säädettynä takapyörältä irtoaa hummia semmoinen 107-110. Kokoputkistolla korkeintaan muutama polle enemmän, tosin aavistuksen tasaisemmalla vääntökäyrällä. Keskialueelle puhtia tulee prosenteissa enemmän kuin huipputehoa, eli käytännön voimaa tulee hyvin lisää.

Ilmanputsaria ei kannata vaihtaa, siitä seuraa vaan ongelmia keskialueen osakaasuseoksien kanssa. Pakopuolella ainakin Yoshimuran tuotteet toimivat ilman yllätyksiä. Neula-/suutinsarja ei slip-onien kanssa ole aivan välttämätön, isommat pääsuuttimet ja vakioneulat prikoilla nostettuna toimii varsin hyvin. Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa myös vaihtaa pykälää isompiin, käy alhaalta paljon nätimmin ja vetää pintakaasulla tasaisemmin eikä yski viileälläkään ilmalla.

VTR on tarkka säädöistä kulutuksen suhteen. Tyhjäkäyntiseosta ja neulojen korkeutta hakemalla saa kulutuksen matka-ajossa jopa alle 6 litran, hiukankin toisilla säädöillä saattaa viedä nätistikin ajellessa jopa yli 8.

Rata-ajokokemuksiasi en hirveästi kommentoi mutta tehoa et VTR:n ajo-ominaisuuksilla tarvitse yhtään vakiota enempää. Jos lähtökohta pyörän parantamiselle on että radalla ei porukka tule suorilla(kaan) ohi suosittelen kaikesta huolimatta pistämään rahat pyörän alustaan, jarruihin ja renkaisiin. VTR:ssä on melko onneton jousitus kovempaan ajoon. Keulaan jäykemmät jouset ja vaimennuspuolen muutos tai ainakin pykälää paksummat öljyt. Taakse kunnon iskari ja n.5mm prikka iskarin yläpään kiinnitykseen perää nostamaan ja kääntyvyyttä parantamaan. Alle kunnon renkaat. Pitävämpien renkaiden ja perän noston yhteydessä suosittelen harkitsemaan myös ohjausiskarin hankintaa. Jarruihin vielä teräspunosletkut ja pehmeämmät palat. Siinähän se.

Aika kovia tehoja pelkillä putkilla ja muilla ''pikku'' muutoksilla eroja penkeissä ja mittaajissa kait on mutta selvin ero jonka löytää penkin printistä olisi SAE tai DIN teho ainakin omassa paperissani jonka sain vanhan pyöräni mittauksen jälkeen se oli selvästi merkitty.VTR ei kyllä ole tosiaan pilattu hienoimilla alustan osilla itse tilasin omaani uudet jäykemmät jouset joka paranti paljon ajo-ominaisuuksia.Taakse voisi vaihtaa hieman pehmeämmän jousen mutta täytyy katsoa jos löytyisi rahaa uuteen iskariin.Jarru letkut vaihdoin saman tien teräspunoletkuihin jonka jälkeen ne on suht hyvät.Kerkesin käydä vain kerran viime kesänä ahvenistolla ja kyllä kulku on aika hienoa,taka pää kaipaa kyllä sitä nosto prikkaa mutta tasaisen varma meniä VTR on vakionakin.Toimii kyllä myös matka pyöränäkin ihan ok vaikka kaksi päällä pitemmälläkin reissulla....

Kahdestaan ajosta on mullakin aika paljon VTR:llä kokemusta ja ihan hyvin toimii mutta vaikka takaiskarin esijännityksen laittais täysille niin mun mielestä perä painuu jo 60 kilosen matkalaisen kanssa aika alas
confused_orig.gif

Olen aivan samaa mieltä taka pää painuu maahan 2 päällä +meillä oli reisussa takalaukku + pehmeät sivu laukut mutta vika edelleen taka jousen kovuudessa.Ajattelin tuossa replyssä ihan mutka/rata ominaisuuksia eli 1 päällä ja jos mittaaa VTR taka/etu jousituksen teoreettiset suhteet on taka + etu jousitus metsässä..Itse painan n:90 kg varusteet päällä etupää oli täysin metsässä eli esijännitystä lisäämällä ei apua mutta uudet jouset + ''helat'' auttoi asiaa paljon vielä pitäisi saada vaimennukset kuntoon (etu) mutta talvella on ainakin aikaa.Olen tilaamassa englannista ART merkkisiä vaimentimia jos jollain mielenkiintoa eli jaetaan kustannuksia ottakaa yhteyttä hinta parille vain185 £ jos niitä on vielä jäljellä

Back