Vuoden mp-turhake?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRRami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RRRami

New member
Hämärästi muistelen että täällä on joskus keskusteltu turhista moottoripyörään liittyvistä varusteista ym. vitkuttimista. Lueskelin tuossa juttua tämän vuoden TURHAKKEESTA ja mieleeni tuli että mikä olisi mp-aiheinen turhake?

Joitakin ehdokkaita tuli heti mieleen:
Jalan alle laitettava läpyskä (siis kaupasta ostettuna)
kaasukäden apuri (hintaan verrattuna, luulin että näitä saa ilmaiseksi, näyttävät maksavan yli kympin)

Eli ehdotuksia turhasta kapistuksesta? (ja jotta pysyttäisiin aiheessa niin rajataan itse moottoripyörät tai jotkin tietyt merkit pois
wink.gif
)

Sliparit, jos niiden ainoa tehtävä on lisätä ääntä...
Täällähän puhutaan p*skaa. Kyllä MP.ssä PITÄÄ olla äänet... Ite ajelin 2 kautta singerillä ja kyllähän se kyrpi. Kauheeta kuunnella ketjujen rohinaa ja jopa avaimenperän kilkatus stongaa vasten häiritsi...
sad_orig.gif

Itseasiassa voisin väittää että slipari ON TURHAKE MIKÄLI SILLÄ HAETAAN TEHOJA!!! Niitä ei nimittäin hintaan nähden säätöineen tule järin paljon. Mallikohtaisia eroja tässäkin tietty on...

Ei noihin voi ostaa mitään TURHAA osaa, ehkä vähän turhamaista tavaraa on tietenkin mahdollista hankkia.

sanoi:
Entäs tommoset ledi-ilmaventtiilihärpäkkeet?

No todellakin! Kaikkien teini-tuning-terojen viimeisin tuunauskohde...
biggrin.gif
En kyllä pyörääni moisia laittaisi!
Slipari ei kyllä mikään turhake ole, vaikka omaani ei yhtään lisähevosta tullut(sama teho kuin papereissa), mutta ne rivinelosen singeriäänet rupes kyllä ahistamaan... Nyt tuntuu kulkevan PALJON kovempaa!
tounge.gif
Ja eikös se ole tärkeintä miltä ajaminen tuntuu...

- Värikkäät Tomahawk-renkaat!
- Kaikki mitä ruuvataan Wingeihin.
- Vanneteipit
- Vilkkuvat venttiilinhatut.

-..ja onhan noita...

sad_orig.gif

JOVAIN ON IHAN TURHA...!
sport05.gif

...tämä tuontipyöristä maksettava "AUTOVERO"...
crazy.gif

Ja jos Diesel-mp:llä ohjastelisin niin tietysti maksaisin vielä DIESELVEROAKIN...
biggrin.gif

EEEUUU juu....juu....!
sport05.gif

Semmoset ledivalot koneen/katteen alaosassa. Niiden tarkoitus lienee ainoastaa huomion herättäminen. Useammassakin skootterissa ja yhdessä mp:ssä olen nähnyt sellaisia.

Sliparit, jos niiden ainoa tehtävä on lisätä ääntä...
Täällähän puhutaan p*skaa. Kyllä MP.ssä PITÄÄ olla äänet... Ite ajelin 2 kautta singerillä ja kyllähän se kyrpi. Kauheeta kuunnella ketjujen rohinaa ja jopa avaimenperän kilkatus stongaa vasten häiritsi...
sad_orig.gif

Itseasiassa voisin väittää että slipari ON TURHAKE MIKÄLI SILLÄ HAETAAN TEHOJA!!! Niitä ei nimittäin hintaan nähden säätöineen tule järin paljon. Mallikohtaisia eroja tässäkin tietty on...
Samaa mieltä !
bowdown.gif

Kyllä se vähän sillai on, että kun koko mopo on ihan "turha" laite, niin kaikki siihen hommattavakin voidaan tuomita turhakkeeksi. Erityisesti koristeluun liittyvä. Toisaalta moposta ja sen koristelusta saa mielihyvää, ja sehän ei ole turhaa. Eli siinä mielessä onko mitään turhakkeita ollenkaan?

No tangonpäähapsut ehkä...

Ja tohon jalanaluseen: Eihän sen hankintapaikka tai omatekoisuus voi määrittää sen tarpeellisuutta tai turhuutta?

Mut mä sanon nyt nakumotoristina, että katteet on turhakkeita kun ilmankin pärjää. Ainaki tosimiehet!
tounge.gif

Ja tohon jalanaluseen: Eihän sen hankintapaikka tai omatekoisuus voi määrittää sen tarpeellisuutta tai turhuutta?
Joo no toi turhake taitaa olla vähän häilyvä käsite. Tai kaippa sillekkin on tarkka määritelmä kielitoimistossa mietitty, mutta itse turhakkeeksi sen nimesin koska kivi, pellin pala tms ajaa saman asian ilmaiseksi. vrt. munankeitin. (no joo sekin on varmasti jonkun mielestä helvetin kätevä ja hyödyllinen, mun mielestä täysin turha vehje, kattilakin toimii). Toki jokainen saa rahansa tuhlata mihin tahansa, vaikka kullattuun jalanaluseen.

Back