WorldSBK 2023

Kun kattoo kisoja pari kolme vuotta taaksepäin niin ei nuo WSBK säännötkään kovin huonosti ole onnistuneet luomaan tasaista kilvanajoa. Kolme vuotta, kolme eri mestaria, kolmella eri merkillä. Viime kauden loppupuoliskolla Ducati tais päästä vähän muilta karkuun. Mielenkiintoista nähdä, että miten tämä kausi etenee. Tuo Phillip Island kun ei välttämättä ole se rata, joka antaa voimasuhteista kaikkein parhaan kuvan.

Totta. Yleensä vain Island vetää porukan kasaan (mitä tekikin sijoilla 4-11). Seurataan tosissaan muutama viikonloppu eteenpäin :thumbup:

Toprakilta tässä nyt odotellaan vastaiskua. Ei lopu agre kesken, joskaan ei myös Realta. Ja nää uudet kundit aika hyviä kanssa.
 
Aegerterin vauhti kyllä hämmästytti. Rookie jätkä ja heti kärkeen eturiviin aika-ajossa eikä kisakaan menny huonosti ennenku jyrättiin nurin.
 
Monta positiivista asiaa Indonesiasta! Niki pallilla sporteissa, supereissa Petrucci viides, VDM bemarilla kuudes, Rea yhdeksäs:D
 
Jos Rea ei ole Assenissa kummassakaan pitkässä kisassa pallilla, niin voi turvallisesti todeta pyörän ja/tai miehen olevan menneen talven lumia.

Bautistalta Rean tyyppistä dominanssia kakkoskisassa, kun tuli takaa ylivoimaiseen voittoon.

Melko huono rata kisata muuten, kun joutuessaan linjan ulkopuolelle on heti vaarassa lentää päälleen.

Kaudessa onkin sitten mielenkiintoista seurata sijoja ynnä muut. On Toprak, Lowes, Rea, Locatelli, Bassani, Rinaldi, Petrux, Vierge & Lecuona. Vielä VdM ja Redding sekaamaan, niin karmeat kapinat.
 
Bautistan vauhti kiihtyy! Tosi paskana päivänä on toinen :D

VdM:n reisiluu meni aika rumasti poikki.

SSP:ssä Ducatin voittoja kanssa.

Pitäiskö muiden valmistajien tehdä parempia kilipapyöriä, vai valittaa säännöistä?
 
VdM:n reisiluu meni aika rumasti poikki.
Oli kyl aika raju haikkari, ei muistu yhtä korkeita lentoja mieleen muuta ku se Le Mans Moto2 ku se sarjan kärkinimi lähti siinä alun nyppälällä haikkarista lentoon.

VdM saa kyl peiliin kattoa että ura tuhoutuu vammoihin, ku jannu ite koheltaa ittensä nurin jatkuvasti.
 
Kauden neljäs kisaviikonloppu käynnissä Barcelonassa. Kaudesta on sitten noin kolmannes ajeltu sunnuntaina. SBK:n nykyisistä piloteista vain kahdella soppari ensi vuodeksi, Bautistalla ja Realla, muuten gridi vielä tyystin auki. Imatran Ässä ilmoitti kauden tähtäimekseen ajaa SSP:ssa kolmen sakkiin ja tavoitella niistä asemista pilttuuta SBK:n puolelta. Saas nähdä. Tänään ainakin meni oikeasti ns. plänin mukaan. Huomenna ja sunnuntaina luvassa kovaa vääntöä kaikissa luokissa.
 
SBK:ssa Bautista vetelee vakkari päällä nyt. No, onhan siellä ajoa muista sijoista. Rinaldin uinahdus viimeisellä kierrokselle pitäis maksaa minun mielestäni tallipaikan verran, koska ei ole muutenkaan häikäissyt.

Joku parempi ukko ajamaan toista tehtaan Ducatia.
 
Tähän Barcelonan viikonloppuun kawasakille annettiin 250rpm lisää ja ducatilta otetiin pois samat 250rpm.
Vaikutus oli tosiaankin melko olematon.
Sinänsä jännä juttu että miksi vain kawasakille annettiin lisää... eli miksi kawaa haluttiin suosia.
Koska Dorna haluaa veivata näillä tasoituksilla näyttääkseen tasaisia kisoja, niin luulisi että olisi helpompi tasoittaa pakkaa leikkaamalla leikkaamalla nopeimmilta, eikä koittaa nostaa lopun gridin tasoa ylöspäin.
No näillä taas mennään vähintään seuraavat kolme viikonloppua.
 
Koska ”säännöt”. Siel on oma lista ja ”logiikka”, joihin nuo perustuu. Oli aika perkeleen monta kohtaa.
 
Tarvii uuden ykköspyssyn! Rean päiväys alkaa pian mennä, jotta riippuen sit miten haluaa ajattaa, niin joko Rea tai Lowes vaihtoon.

Vaan tuskin Rea menee, koska mr. Kawasaki. Ajanee uran loppuun sillä, ja jatkaa ”lähettiläänä”. On tulot turvattu loppuiäksi.
 
Toprak lähtee Yamahalta. Uusi osoite?

Ducati järkevin, mutta sitten tulee tasaista. Bemariin en millään usko, ja Kawan kanssa meni aikoinaan sukset ristiin, joten ylläri ja HRC.
 
Nyt on tullut iso pino euroja!

Edit: Toisaalta mestaruus on voitettu, Yamaha ei pysty tarjoamaan voittavaa pyörää ja Jarvis veti ruksit GP-uran päälle, niin miksi vitussa ei nosta kytkintä Yamahalta, jos jostain tulee massia kunnolla.
 
No, jos päätös on Toprakin oma, varmaan uskoo pärjäävänsä Bemarilla paremmin kuin Yamahalla. Sen verran kilpailuhenkiseltä kuskilta vaikuttaa. Jos päätös on taustavoimien, pelkkä raha saattoi ratkaista?
 
Saattoi myös osin vaikuttaa viimeisin gp-testi ja Jarvisin kommentit sen jälkeen. Olikos nyt COTA:n aikana?
 
Jahas… Rea Yamahalle 2024.

Ihan kannattava yritys molemmille.
 
Back
Ylös