Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka aasinsilta onkin horjuva, naureskelin tuossa itsekseni, että melko harva sitä WRC-suoritusten perusteella vetää johtopäätöksiä Toyota Yariksen tai Hyundai i20:n suorituskyvystä![]()
Olin pari viikkoa sitten Mugellossa ratapäivillä, ja siellä oli muutama kaveri ( ehkä kisaavat Italian sbk:ssa/stockissa) jotka ajoi/ testasi `vanhaa` kalustoa, mm. Barnin Panigale R, pari Ducaticorsen vanhaa panigalea etc..kyllä ne kaukaisesti muistuttivat mun panigalea....Jos se nyt jollekin vielä tulee yllätyksenä, niin tuotantopyörä on aika kaukana siitä laitoksesta, jolla WSBK kisoja kierretään. Eiköhän valtaosa noista aihioista olisi ihan kelvollisia, jos kisatiimin budjetti on vaan kunnossa. Kawasaki kippaa vanhat MotoGP rahat WSBK:n ja niillä rahoilla saa sekä hyvän kuskin että pyörän. Ducati panostaa kohtuullisesti ja pärjää myös kohtuullisesti. Muut sitten vaihtelevasti fiiliksen ja vuoden mukaan, mutta käytännössä taitaa olla Aprilia edellinen isompi panostaja sarjaan ennen Kawaa ja yllättäen menestystä tuli. Sitten vaihtoivat MotoGP:seen ja ei siellä taida edes enää kukaan RSV4:lla vetää koko sarjassa.

Jos se nyt jollekin vielä tulee yllätyksenä, niin tuotantopyörä on aika kaukana siitä laitoksesta, jolla WSBK kisoja kierretään. Eiköhän valtaosa noista aihioista olisi ihan kelvollisia, jos kisatiimin budjetti on vaan kunnossa. Kawasaki kippaa vanhat MotoGP rahat WSBK:n ja niillä rahoilla saa sekä hyvän kuskin että pyörän. Ducati panostaa kohtuullisesti ja pärjää myös kohtuullisesti. Muut sitten vaihtelevasti fiiliksen ja vuoden mukaan, mutta käytännössä taitaa olla Aprilia edellinen isompi panostaja sarjaan ennen Kawaa ja yllättäen menestystä tuli. Sitten vaihtoivat MotoGP:seen ja ei siellä taida edes enää kukaan RSV4:lla vetää koko sarjassa.

katso liitettä 19715
Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.
Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).
katso liitettä 19715
Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.
Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).
Nuo PB:n ajat on minusta sellaisia suuntaa-antavia, ajettu yksi kerrallaan pitkin vuotta.
Paremman kuvan, mun mielestä, saa kun lukee jutuista Rutterin feedbackia laitteista, kaveri on kuitenkin aika kovan tason kuski ja osaa kyllä sanoa mikä näissä pelaa hyvin ja mikä huonommin noin rata-ajoa ajatellen.
Nuo PB:n ajat on minusta sellaisia suuntaa-antavia, ajettu yksi kerrallaan pitkin vuotta.
katso liitettä 19715
Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.
Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).
Suht huimaa muuten, että pari nakupyörääkin ehtii 2017 Firebladen edelle ratakierroksella. On ehkä jo ihan hyvä aikakin päivittää konstruktiota karvan verran.
Edit. Ja Tauno on kyllä nakuista oikeesti aika kova.