• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaikka aasinsilta onkin horjuva, naureskelin tuossa itsekseni, että melko harva sitä WRC-suoritusten perusteella vetää johtopäätöksiä Toyota Yariksen tai Hyundai i20:n suorituskyvystä :D
 
Vaikka aasinsilta onkin horjuva, naureskelin tuossa itsekseni, että melko harva sitä WRC-suoritusten perusteella vetää johtopäätöksiä Toyota Yariksen tai Hyundai i20:n suorituskyvystä :D


Ja voi ny vattuhillo,mä sen Hyundain just ostin ku luulin jotton kova peli kylillä!Jourun sillä elään et Mercado Argentiinasta ajoi olikohan 2014 Superstockin mestariksi 1199 Panigalella niin saa omaansa eres vähä kehua(Ja Rinaldi 2017).En tierä onko niis jo sitte etupäätä ym.vaihdettu ku joku vuosi sitte Bikes/Mpmotorradis oli lahjavinkki jos itelle ostaa eli Öhlinsin etupää n.15.000 Euroa.Eli Wsbk:s ei ihan hyllystä otettuja pyöriä viivalla.

Ja jommas kummas lehdes oli kans joskus aikoinaan esitelty eroja pyörissä vakio/superstock/superbike,olikohan Bemarin vehkeitä sillon vertailtu.

Mut hankalahan nuosta lullista testiä on tehdä et saatais kaikille se mitä vaillakin.(Eikä ne sitä teekkää,väittely loppuus)Tavallisista Ducati ja Aprilia ainaki ylikokoosia(1100).Ducati Ärränä ja Bemari HP4:sena tarvis sitte muiltaki parasta,saakohan sen Hondan huippulaitteen kilpihin?

P.S.Ja tänks eli kiittää tuloo niitä jokka mua ja akkaa(nainen joka mun kans asuu samas postiosottees) avitti ja opasti ajotaito kakkoses Botniaringillä.Sinne siis taas ku vain päästään.
 
Jos se nyt jollekin vielä tulee yllätyksenä, niin tuotantopyörä on aika kaukana siitä laitoksesta, jolla WSBK kisoja kierretään. Eiköhän valtaosa noista aihioista olisi ihan kelvollisia, jos kisatiimin budjetti on vaan kunnossa. Kawasaki kippaa vanhat MotoGP rahat WSBK:n ja niillä rahoilla saa sekä hyvän kuskin että pyörän. Ducati panostaa kohtuullisesti ja pärjää myös kohtuullisesti. Muut sitten vaihtelevasti fiiliksen ja vuoden mukaan, mutta käytännössä taitaa olla Aprilia edellinen isompi panostaja sarjaan ennen Kawaa ja yllättäen menestystä tuli. Sitten vaihtoivat MotoGP:seen ja ei siellä taida edes enää kukaan RSV4:lla vetää koko sarjassa.
Olin pari viikkoa sitten Mugellossa ratapäivillä, ja siellä oli muutama kaveri ( ehkä kisaavat Italian sbk:ssa/stockissa) jotka ajoi/ testasi `vanhaa` kalustoa, mm. Barnin Panigale R, pari Ducaticorsen vanhaa panigalea etc..kyllä ne kaukaisesti muistuttivat mun panigalea....:grin:
Eskil Suter oli myös siellä, ja ajoi omalla suter 500cc V4/ kakstahti pyörällään ( 195hp/126kg)....kulki aika mukavasti:thumbup:
 

Liitetiedostot

  • D013F0CB-70A3-4386-AAF4-F547626ACFB3.jpg
    D013F0CB-70A3-4386-AAF4-F547626ACFB3.jpg
    20,7 KB · Katselut: 78
Jos se nyt jollekin vielä tulee yllätyksenä, niin tuotantopyörä on aika kaukana siitä laitoksesta, jolla WSBK kisoja kierretään. Eiköhän valtaosa noista aihioista olisi ihan kelvollisia, jos kisatiimin budjetti on vaan kunnossa. Kawasaki kippaa vanhat MotoGP rahat WSBK:n ja niillä rahoilla saa sekä hyvän kuskin että pyörän. Ducati panostaa kohtuullisesti ja pärjää myös kohtuullisesti. Muut sitten vaihtelevasti fiiliksen ja vuoden mukaan, mutta käytännössä taitaa olla Aprilia edellinen isompi panostaja sarjaan ennen Kawaa ja yllättäen menestystä tuli. Sitten vaihtoivat MotoGP:seen ja ei siellä taida edes enää kukaan RSV4:lla vetää koko sarjassa.

IMG_0091.jpg

Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.

Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).
 
katso liitettä 19715

Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.

Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).

Puhelin kädessä, niin kattoisko joku brittien 1000 stockien aikoja.

Edit: GP-layout: aika-ajo: 1.30 ja kisa 1.32
 
katso liitettä 19715

Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.

Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).

Suht huimaa muuten, että pari nakupyörääkin ehtii 2017 Firebladen edelle ratakierroksella. On ehkä jo ihan hyvä aikakin päivittää konstruktiota karvan verran.

Edit. Ja Tauno on kyllä nakuista oikeesti aika kova.
 
Nuo PB:n ajat on minusta sellaisia suuntaa-antavia, ajettu yksi kerrallaan pitkin vuotta.
Paremman kuvan, mun mielestä, saa kun lukee jutuista Rutterin feedbackia laitteista, kaveri on kuitenkin aika kovan tason kuski ja osaa kyllä sanoa mikä näissä pelaa hyvin ja mikä huonommin noin rata-ajoa ajatellen.
 
Nuo PB:n ajat on minusta sellaisia suuntaa-antavia, ajettu yksi kerrallaan pitkin vuotta.
Paremman kuvan, mun mielestä, saa kun lukee jutuista Rutterin feedbackia laitteista, kaveri on kuitenkin aika kovan tason kuski ja osaa kyllä sanoa mikä näissä pelaa hyvin ja mikä huonommin noin rata-ajoa ajatellen.

Ihan totta, että ovat suuntaa antavia, ei absoluuttisia. Pari vuotta sitten ajoivat vielä vuoden lopuksi leaderboardin top 5 vai 6 pyörillä yhteistestin samana päivänä. Muistelen, että erot oli hyvin pienet ja järjestys sama. Se feedback tosiaan on hyvin selkeä, että miksi mikäkin pärjää kun lukee kaikki artikkelit.

Leader boardin WSBK luokitelluista (ei 3 ekaa, 1100cc V4) malleista BMW nopein, tosin vain 0,03s erolla Kawaan. Feedback laitteista on, että BMW:llä pääsee helpommin sen rajoille, Kawa vaatii paljon enemmän sitoutumista ja yrittämistä (eli myös osaamista), mutta silloin sekin lentää.

Pani V4R ei ole vielä listoilla, mutta jos jossain vaiheessa sen ajavat, niin luultavasti menee heittämällä kärkeen.

Löyhä korrelaatio on havaittavissa vakio vs. wsbk laite, mutta (yhtä?) suuri vaikutus yhtälössä on rahalla ja kuskilla ennen kun järjestys on selvä.
 
Uusimmassa PS/PB lehdessä oli BMW:n uusittu tonninen M-sport samassa testissä ja aika taisi mennä tuohon Ducatien taakse vai oliko Kawan alla? Jommin kummin, en kerennyt vielä lukemaan, mutta taisi lukea, että potentiaalia parempaankin on jne.
 
Nuo PB:n ajat on minusta sellaisia suuntaa-antavia, ajettu yksi kerrallaan pitkin vuotta.

Lehteen ne on tullut pitkin vuotta, mutta käytännössä samana päivänä on ajettu 4-6 eri pyörällä, joiden jutut vaan sitten ripoteltu moneen lehteen.
 
Ihmettelen -17, -18 R1 eroja. Selvää on että R1M:n alusta antaa etua. Kuitenkin vain 0,4 nopeampi kuin -18 perusmalli, miksi -17 on noin paljon hitaampi? Tiedän että jotain elektroniikka puolen muutoksia noissa on, alusta kuitenkin sama?
 
katso liitettä 19715

Tähän liittyen hyvin mielenkiintoinen vertailu. Brittiläinen Performance Bikes on ajattanut uusimmat pyörät jo vuosia oikeasti nopealla kuljettajalla, Michael Rutterilla Donington Parkissa ja kuvassa on tämän hetken leader board. Pyörät ovat täysin vakioita, mutta rengastuksena on kaikissa sama Metzeler Racetec RR K3 (katulaillinen ratarengas). Alustasta säädetty painumat, mutta alustat vakio kuosissa muuten.

Vertailun vuoksi 2019 World superbike Race 2 (Dry race):
- Kilpailun nopeinkierros 1:27:773 (Razgatlioglu/Kawa)
- Paalu 1:26:641 (Sykes/BMW).

noi olis ollu parempiajaa kahdella nopiallla kuskilla- haisee aika pahasti 44teethin testissä kava oli sekunnin hitaammpi ku jammu hävis sen suunnillee yheresssä mutkass ku kääntyy nii kankiasti tiukkoihi- et tietty rata voi olla hyvä pitkälle ja kankialle pyärälle ei keuli nii helposti eikö donnigton ole justsemmonen?
 
^
Riippuu paljolti siitä, onko tiimillä rahaa ja ihmisiä sekä Hondan tehtaan tuki.
 
Ihan helvetin monta "palikkaa" on tuossa kokonaisuudessa, joiden täydellisesti (tai parhaiten)
kohdilleen loksahtaminen ratkaisee lopputuloksen.... ja kysehän ei ole vain rahasta, raudasta ja biteistä.

Tuolla kärjessä hämärtyy helposti se, kuinka pienet marginaalit on voittajan ja ihan paskan välillä,
vaikka lajissa se kymppä katsottaisikin jo valovuodeksi. Se "kymppä" kun tahtoo tuossa palapelissä
kertautua kovin usein ja monessa yhteydessä.
 
Back
Ylös