TwinTenox
New member
Flektistä kysyisin niiltä muilta joilla XB9S/R on tai on ollut. Käytännössä aina kelistä riippumatta on sammuttamisen jälkeen takimmaisen sylinterin flekti käynnistynyt. Lukuun ottamatta kahta viimeisintä ajokertaa. Viimeksi +7 astetta ja normiajoa.
Onko niin, ettei enää lämmöt vaan nouse niin korkeiksi, että flekti lähtisi pyörimään? Sulakkeen tarkistin ja se oli ok.
Netistä ja korjausoppaasta ongittua tietoa:
"A thermostatically controlled two-speed electric fan..."
http://www.motorcycledaily.com/2002/12/12december02buell2003lightning/
Tuon mukaan (ja järjen) tuo on siis tosiaan lämmön mukaan säätyvä ja onhan se mullakin tosiaan ajoittain puhaltanut ensin kovemmalla ja sitten hiljempaa käytön jälkeen.
Käyttelin pyörää tallissa (+4,4 astetta) n. 10min. Ei lähtenyt flekti päälle. Harmi kun tuossa ei ole mitään lämpömittaria niin ei tiedä varmaksi lämpesikö kone tarpeeksi vai ei. Milläs tämän nyt sitten selvittäisi?
Korjausoppaan (tjsp) mukaan:
Key ON
tuuletin lähtee päälle @ 220° C ja sammuu @ 180° C
Key OFF
tuuletin lähtee päälle @ 170° C ja sammuu @ 150° C
Kuulostavat aika korkeilta lämmöiltä, joten voinee mahdollista ettei vaan ole fanille tarvetta. Seuraan tilannetta - kun en muutakaan voi...
"The Engine Temperature Sensor (ET Sensor), located in the rear cylinder head, monitors the engine temperature close to the combustion chamber. In addition to aiding the ECM in monitoring the operation of the engine, it is also used to warn the operator of potentially damaging temperatures by causing the CHECK ENGINE lamp to blink during operation."
Tuon mukaan siis jos käsitän oikein lämpöjen noustessa vaarallisen korkeiksi alkaa V valo vilkkumaan. Jos tuo anturi sattuisi olemaan kaputt, sytyttäisiköhän se tuon vikavalon heti?
Vertaistukea siis kaipaisin, eli muiden 9S tai R kuskien kokemuksia flektistä kylmemmillä keleillä.
Onko niin, ettei enää lämmöt vaan nouse niin korkeiksi, että flekti lähtisi pyörimään? Sulakkeen tarkistin ja se oli ok.
Netistä ja korjausoppaasta ongittua tietoa:
"A thermostatically controlled two-speed electric fan..."
http://www.motorcycledaily.com/2002/12/12december02buell2003lightning/
Tuon mukaan (ja järjen) tuo on siis tosiaan lämmön mukaan säätyvä ja onhan se mullakin tosiaan ajoittain puhaltanut ensin kovemmalla ja sitten hiljempaa käytön jälkeen.
Käyttelin pyörää tallissa (+4,4 astetta) n. 10min. Ei lähtenyt flekti päälle. Harmi kun tuossa ei ole mitään lämpömittaria niin ei tiedä varmaksi lämpesikö kone tarpeeksi vai ei. Milläs tämän nyt sitten selvittäisi?
Korjausoppaan (tjsp) mukaan:
Key ON
tuuletin lähtee päälle @ 220° C ja sammuu @ 180° C
Key OFF
tuuletin lähtee päälle @ 170° C ja sammuu @ 150° C
Kuulostavat aika korkeilta lämmöiltä, joten voinee mahdollista ettei vaan ole fanille tarvetta. Seuraan tilannetta - kun en muutakaan voi...
"The Engine Temperature Sensor (ET Sensor), located in the rear cylinder head, monitors the engine temperature close to the combustion chamber. In addition to aiding the ECM in monitoring the operation of the engine, it is also used to warn the operator of potentially damaging temperatures by causing the CHECK ENGINE lamp to blink during operation."
Tuon mukaan siis jos käsitän oikein lämpöjen noustessa vaarallisen korkeiksi alkaa V valo vilkkumaan. Jos tuo anturi sattuisi olemaan kaputt, sytyttäisiköhän se tuon vikavalon heti?
Vertaistukea siis kaipaisin, eli muiden 9S tai R kuskien kokemuksia flektistä kylmemmillä keleillä.