XR1200R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

SenioRR

New member
HD on nyt sitten varmistanut XR1200:sen tuotannon aloittamisen ens helmikuussa. Hinta Suomessa 15900€+toim.kulut. Ekat pyörät Suomessa maalis-huhtikuussa.
062802jumpie_prv.gif
Kuva+vähän infoa.

edit. Lisäsin liitteen.
 
Tää ei kyllä uppoa muhun. Mikäköhän on tuossa tankin ja sylinterien välissä? Ilmanputsari, kun ei näy normaalilla paikalla olevan?
 
Joo, varmaan on ilmanputsarin kotelo.
Vanhoissa XR:ssä ei myöskään ollut ilman putsaria siinä normi paikalla, joten jos sen takia on laitettu tuollainen putsari.

Mulle kyllä kolahtaa, jos joskus lopettais köyhtymisen, niin XR asvaltti pyöränä olis mahtava!!!
 
Nämä retroracerit toimii ainakin minulle aina. Eli kyllä tuollaisen voisi ostaa jos hd:n haluaisi. Kuvan perusteella ajoasento voisi ehkä olla hitusen matalampi, mutta sen saa hoidettua ohjaustangon vaihtamalla ja etulamppu on töhön näköinen -> vaihtoon. Muuten on jees.
 
Kyllä noilla Storzin palikoilla syntyy paljon hienompi XR -perinteen jatkaja kuin tuo HD:n oma versio.

XR-1200m.jpg
 
Kyllä noilla Storzin palikoilla syntyy paljon hienompi XR -perinteen jatkaja kuin tuo HD:n oma versio.
Muistaako joku paljonko tuon Storzin version rakentaminen palikoista tuli maksamaan? Onhan se toki hienompi, mutta todennäköisesti myös aika hiton paljon kalliimpi. Tuolla 1-paikkaisella lyhyellä perällä tuosta hd:n omasta mallista saisi ok näköisen myös perän osalta.
 
Kyllä noilla Storzin palikoilla syntyy paljon hienompi XR -perinteen jatkaja kuin tuo HD:n oma versio.
Muistaako joku paljonko tuon Storzin version rakentaminen palikoista tuli maksamaan? Onhan se toki hienompi, mutta todennäköisesti myös aika hiton paljon kalliimpi. Tuolla 1-paikkaisella lyhyellä perällä tuosta hd:n omasta mallista saisi ok näköisen myös perän osalta.
Storz-Sportti on kieltämättä helvatin komia kanssa!
bowdown.gif


Laskeskelin hyvin nopsaan ja ylimalkaisesti, että palikoille tulis hintaa varmaankin noin 8000$(jos rakentaa itse ja täysin vastaavaksi kuin Triple Twinin postaamassa kuvassa). Tuohon sitte pyörän hinta päälle, jos ei moista jo omista. Veikkaanpa, että palikoiden hinta euroine saattaa pompahtaa aika lähelle tuota em. taala määrää kaikkien verojen, tullien sun muiden kera(jos ite ameriikasta tilaa). Tosin kitin saa varmaan Suomestakin tilattua. Ja pyörästä sitten(uudehko 1200 Sportster) noin 12000€.

Siihen en ota kantaa, kannattaisko moinen flat-track-replica tehdä. Tekemisen ilostahan näitä värkätään ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja jotkut molemmista.
tounge.gif
HD:n XR1200 on mun mielestä komee laite ja veikkaanpa että ainakin sen ajettavuus on joka tapauksessa parempi kuin tuon flat-track-replican...
 
HD:n XR1200 on mun mielestä komee laite ja veikkaanpa että ainakin sen ajettavuus on joka tapauksessa parempi kuin tuon flat-track-replican...
Ihan mielenkiinnosta, mihin perustuen arvelet tämän tehtaan version olevan ajettavuudeltaan paremman?

Minulla ei näistä kumiripusteisten Sportstereiden rungosta ole mitään kokemusta, mutta muuten kuvista näkyvissä komponenteissa ei näy kovin suuria käsittelyyn vaikuttavia eroja. Tehtaan versiossa on tuplalevyt edessä. Storzissa taas on varmasti selkeästi paremmat Work Performancen säädettävät takaiskarit. Kummassakaan ei etupää näytä olevan säädettävä. Tehtaan version painoa en tiedä, mutta tuo Storz on niiden nettisivujen perusteella vajaa 40 kiloa vakio XL:ää kevyempi.

Vaikka tosin tuolla rahalla tehtaan uutta XR:ääkin parantelee vaikka kuinka..
 
Okei, sait kiikkiin!
tounge.gif
En mä voi ajettavuuden paremmuutta perustella millään muulla kuin tehtaan lausumalla, että XR1200:sta oli kehittelemässä kisakuskit. Tarkoittanee juuri alustan viilausta ja säätöä. Ja mainittiinpa jossain, että ihan eurooppalaisia kuskeja käytettiin. Ovat kai sit jenkkejä etevämpiä.
tounge.gif
baaa.gif


Takaiskareitten täysi säädettävyys ei kyllä iskareista automaattisesti tee hyviä(aikaisempi pyöräni(Kawa ZRX1200) osoitti tämän, mutta varmasti Worksin jouset ovat hyvät(itse asiassa eivät kuulu Storzin kittiin, mutta voivat siis olla vaikka Öhlarit. Okei, saivartelua..
tounge.gif
). Toisaalta XR:ssä näkyis olevan huomattavasti järeempi takahaarukka, ainakin verrattuna kuvan Storz-Sportin haarukkaan. Tällä XR:n haarukalla ei ainakaan huononneta takapään toimivuutta ja jäykkyyttä... Tosin lienee suht helppoa vaihtaa Sporttiin vaikka jonkun japsilaitteen alumiininen järeä takahaarukka. XR:n painoa en ole missään nähnyt mainittavan. Siihen Storzin ilmoittamaan vajaan 40kilon painon säästöön suhtaudun itse ainakin lievällä varauksella, mutta paljon saavat kiloja varmasti pois!

En mä aio tästä mitään typerää eipäs-juupas-jupinaa aloittaa. Asia selvinnee viimeistään keväällä kun pyöriä tänne saadaan ja lehdissä näkyy ensimmäiset koeajot.
wink.gif
Itse lähen heti kokeilemaan uutta XR:ää, kun niitä tänne saadaan.  
smile_org.gif
 
nätti on tuo xr1200r. muhun kans kolahtaa monesti nuo retropyörät. kunhan ovat maulla tehtyjä. lienee kuitenkin hd:ssä edelleenkin se ulkonäkö tärkein kehittelyjen kohde ja se myyvin elementti merkin kanssa. meinaan vaikka olisi ihan paska ajettava, mutta maukkaan näköinen, niin menee kaupaksi. sitä en voi sanoa, etteikö xr voisi olla hyväkin ajettava. voisin joskus koeajaakin semmosen. luultavasti ihan riittävän hyvä siihen käyttöön mihin se on tehty eli katukäyttöön.
 
Ajettavuudeltaan paras HD kautta aikojen.
Hyvän näköinen.
Ei ole myynnissä muualla kuin Euroopassa - ei siis edes Jenkeissä.

Ainoat miinukset:
- paino 258 kg ajokunnossa ilman bensaa
- varttimaili 12,42 @ 171,21
(lähde Cycle World August 2008)

LINKKI_HD_UK

Tuo oranssi väri, ja 40 heppaa lisää...
inlove.gif
 
mitä olen perinteisiä jenkki- hd-foorumeita lukenut niin tuon laitteen ulkonäkö on aivan liian japsi että myisi hyvin amerikoissa.

suomilehtien arvostelut puolestaan pitävät periaatteessa ihan käypäsenä tommosena naku/retro-sporttina mutta eivät minään kohahduttavana tahi mullistavana

moto-1 / roland brown moitti ennenkaikkea suurta painoa. pinempiä moitteen aiheita oli pieni bensatannki 13 l, pieni huippunopeus 200 ja jalkatapit ottaa liian aikasin maahan

bike suomi taas moitti muistaakseni takajousitusta ja turhan epäjaloa ruuvien valmistusmateriaalia

motorradin uusimassa numerossa tuo oli vertailussa vastassa oli MG V7, thruxton , ducatin gt, honta cb1300 ja yamama mikähän se niiten malli xjr tai jotain. hd jäi selkeesti hännille, mun saksan taidoilla artikkelin tavaaminen vielä kesken mut mielikuva et sakujen mielstä substanssi ei vaan riittäny.

EDIT: niinjoo periaatteessahan tuon pitäisi olla itteekin kiinnostava kun haikailen bt:stä siirtoa sporaan tahi buluun ja toi olis siinä välissä. mut jotenkin vaan tuo ei huuda mun nimee.
 
No eipä nappaa. Käsittääkseni on olemassa jokunen muu moottoripyörämerkki, jotka on tehneet vähän noinninku tuon näköisiä pyöriä jo vuosikymmenet. Miksi siis hinkua HooDeen vastaavaa, arvatenkin kaikilla spekseillä (paitsi tietty rispektillä) heikompaa pyörää?
No Sori.
 
Back
Ylös