XX vai ZX-12R?

Nyt tuli tenkkapoo...

Olen XX katellut mutta tuli sitten tuollainen ZX-12R vastaan...

Mitäs kawa miehet on mieltä voidaanko ko. pyöriä edes verrata.

Ensimmäinen huomio on että kawassa on enemmän löylyä mutta muuteen miten luotettavuus kun xx:ää ei saa hajoamaan millään

062802jumpie_prv.gif


Eli jos olisi jotakin puolesta vastaan ja huomioitavaa kun kawaa menee kattomaan olisin onnesta soikee...

TOMTOM
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
 
Hakua käyttämällä löytyy molemmista pyöristä paljon juttua... itse en menis noita pyöriä juuri vertailemaan kun niin paljon eroavat toisistaan. Tunnettu busa vs. 12r lähempänä toisiaan.
 
Onhan noi ihan eri käyttöön suunniteltu. 12r varmaan käy paremmin pieneen ja vähän isompaankin hullutteluun ja ratapäiville. XX taas on oletettavasti mukavampi tienpäällä pidemmillä reissuilla ja varsinkin 2 päällä.
Joku varmaan osaa paremminkin valaista joka on molemmat omistanut, minä en.
 
Ihan hyvä se 12r kin on matka ajos ja ainakaan voima ei lopu kesken 2 päällä
 
Ihan hyvä se 12r kin  on matka ajos ja ainakaan voima ei lopu kesken 2 päällä
Saman voi sanoa hondastakin.

Molemmat on matkasportteja ja voimaa löytyy riittävästi. Puheiden mukaan kawa on tilavampi pidemmille miehille ja toisaalta honda on luotettavampi. Siinä lienee suurimmat erot eli oikeastaan makuasioista on kyse. Koeajo kertoo tarkemin itse kullekin.
 
Molemmat on matkasportteja ja voimaa löytyy riittävästi. Puheiden mukaan kawa on tilavampi pidemmille miehille ja toisaalta honda on luotettavampi. Siinä lienee suurimmat erot eli oikeastaan makuasioista on kyse. Koeajo kertoo tarkemin itse kullekin.
Puheet on puheita, mutta toivottavasti XX:ää hankkivat eivät tee ostopäätöstään luotettavuuden perusteella jos muuten tykkäävät 12R. Eipä ole minun silmiin osunut vielä yhtään keskustelua jossa 12R:n koneen kanssa olisi ollut merkittäviä ongelmia.

Molemmat pyörät alkavat olla jokatapauksessa hieman vanhanaikaisia, päivitystä on odoteltu jo vuosikausia. Omasta mielestäni XX näyttää nykypäivänä pirun rumalta, kun taas 12R on säilynyt ihan OK. Lisäksi XX on ollut kaiketi vuosikausia (?) suomen myydyin pyörä, joten niitä tulee välillä hieman liikaakin vastaan. Pyörä tulee yksilöidä, jotta ei mene parkkiksella sekaisin.
 
Jep. Ajellut lähes päivittäin sitten 13.3 espoon keskus -> leppävaara -> alppila axelia ja ei yhtään zx-12r tullut vastaan. XX kylläkin ja useampi.

Tuo ei ole vielä iso syy valita 12r mutta jos meinaa reissata ja tarvii kampetta mukanaan (laukut) niin sillon vastaus on päivänselvä.
 
ZX12R hävinnyt maahantuojan listoilta XX vielä on mut diileri väitti tän vuoden olevan viimeisen. Edullisin tietämäni XX:n käteishinta 14.000 eur., jos nyt sitten vielä pitää.
 
Molemmat tietysti sopivat matka-ajoon, mutta XX tietysti paremmin, koska tehty matkavessaksi. Jos itse valitsisin niin ehdottomasti 12R. Tosin katselen asiaa Kawasaki merkkisten lasien läpi... PS. Löytyyhän varmasti tältäkin foorumilta linkkejä missä 12 ärrään on valjastettu sivulaukut sekä takaboksi...
 
2 päällä 12 R:llä matkaa ajaneet miten tarakan istuin riittää kyydittävälle eli miten kyydittävät sen kokevat. Väsyykö pylly, onko kyydistä tippumisen tuntu jne.

Kenellä on pyörässä laukkuviritykset.
 
Ei meillä ainakaan mitään valituksia ole siitä takapenkistä tullut, ja entinen pyörä oli tosiaan XX.
Ainoa mistä hieman negatiivista sanomista on tullut on 12R:än hieman tiukempi polvikulma verrattuna XX:ään.
Kiitosta sitten taas siitä että nyt näkee paremmi, kun satula on ylempänä, tosin toiset ei siitä välttämättä pidä.

Laukkuina on ollut Givin takalaukku, pehmeät sivulaukut sekä joku Polon halpis tankkilaukku. Noilla ollaan pärjätty, ja meinataan tänä kesänäkin pärjätä.
Tossa kuva pakattuna --> kliks
 
Ei meillä ainakaan mitään valituksia ole siitä takapenkistä tullut, ja entinen pyörä oli tosiaan XX.
Ainoa mistä hieman negatiivista sanomista on tullut on 12R:än hieman tiukempi polvikulma verrattuna XX:ään.
Kiitosta sitten taas siitä että nyt näkee paremmi, kun satula on ylempänä, tosin toiset ei siitä välttämättä pidä.

Laukkuina on ollut Givin takalaukku, pehmeät sivulaukut sekä joku Polon halpis tankkilaukku. Noilla ollaan pärjätty, ja meinataan tänä kesänäkin pärjätä.
Tossa kuva pakattuna --> kliks
Tankkilaukku näyttää kuvassa kookkaalta. Miten hyvin kätesi ylettyy sarviin. Kyllähän tuota tavaraa on.

Miten vaikuttaa ajettavuuteen kaks kyydissä ja nuo tavarat tuulta vasten.
 
Tankkilaukku näyttää kuvassa kookkaalta. Miten hyvin kätesi ylettyy sarviin. Kyllähän tuota tavaraa on.

Miten vaikuttaa ajettavuuteen kaks kyydissä ja nuo tavarat tuulta vasten.
Ajettaessa ei mitään haittaa, mutta jos paikallaan siirtelen, niin silloin on laukku hieman edessä, pituutta on huimat 175cm.
Meillä ei nuo laukut ole olleet ikinä vielä aivan pullolleen pakattuja, mutta kyllähän se etupää tulee kevyemmäksi kun pyörä on pakattu tuolla tavaramäärällä sekä kyytiläisellä.

Kyllähän sen pyörässä kuin pyörässä huomaa, kun tuollaisella paketilla menee mutta kyllä se ajettavuus Kawassa hyvänä pysyy,
eikä tuota pyörää tuuliherkäksi voi sanoa edes tuollaisella kuormalla ja 2 päällä.
 
Mulla on ollut pidemmillä matkoilla 12R:ssä Kappa-takalaukku, korkeahko tankkilaukku ja takapenkille köytettynä teltta ja muuta pientä. Hitaissa vauhdeissa lastatun pyörän korkeampi painopiste tekee ajamisesta vähän kankeampaa, mutta kovemmissa vauhdeissa ylimääräinen paino ei enää tunnu.

Korkea tankkilaukku tosin teki aika ilkeitä pyörteitä kypärään, kun vauhti nousi yli kahden sadan. Takalaukun olemassaoloa ei normaalivauhdeilla edes huomaa. Noin 270 km/h mittarinopeudessa alkoi tuntua pientä tutinaa, mutta harvoinpa sitä pääsee ajelemaan pidempiä matkoja niin kovaa.

Takalaukku toimii myös hyvänä selkänojana kyytiläiselle ja lisää siten merkittävästi matkustusmukavuutta takapenkillä. 12R on muuten erinomainen matkapyörä, mutta bensatankki saisi olla vähän isompi.
 
Uusimmassa Britti mp lehdessä (Cycle tai Bike muistaakseni) oli verattu Hondan XX ja Kawan tätä tehohirmu ZZR1400 mallia keskenään.

Kawa oli ollut tehokkaampi ja nopeampi, mutta jokainen testaaja (4-5 testaajaa) valitsi Hondan XX:n testin voittajaksi.
 
Uusimmassa Britti mp lehdessä (Cycle tai Bike muistaakseni) oli verattu Hondan XX ja Kawan tätä tehohirmu ZZR1400 mallia keskenään.

Kawa oli ollut tehokkaampi ja nopeampi, mutta jokainen testaaja (4-5 testaajaa) valitsi Hondan XX:n testin voittajaksi.
Eipä se ihan noinkaan mennyt
wink.gif
Pitkässä matka-ajossa todettiin XX paremmaksi mukavuudeltaan. Ne jutussa lainatut heput oli XX: omistajia joten ei ihme että ylistivät Hondaa.
 
Back
Ylös