XX:stä ei ole kokemuksia, mutta tyytyväisenä nakuCB:n omistajana voin yrittää olla vastapainoksi väkisinnegatiivinen:
- ns. täydellä kuormalla ajettaessa, CB:n alusta on melko pehmeä. Eli lehmä ui matalalla ja kankeasti.
- 3:n laukun sarja on kallis ja krauserit ovat muutenkin huonompaa tavaraa kuin valtamerkit (mielestäni). Tukevaa winrackia ei ole saatavilla ollenkaan.
- Matkustajan olot varmasti paremmat oikeissa matkapyörissä tai jopa gsx:ssä ja xjr:ssä. Takapalli on korkealla ja siitäkin huolimatta penkin ja jalkatappien etäisyys on pieni.
- välitykset on reissaamiseen persiistä. Vitosen tulisi olla pidempi tai sitten laatikosta pitäisi löytyä myös kutonen. 140/150km/h mittarinopeudella kierrokset käyvät turhaan "korkealla".
- ABS-versioiden jarrut ovat mielestäni tuntumaltaan varsinaiset kikkareet perusversioon verrattuna. Turvallisuuden vuoksi voisin kyllä nuo hyväksyä.
- S-versiossa on liikaa muovia, mutta onneksi tätä myydään myös ilman katetta
- hiekkatiellä ei todellakaan kovin nautinto, mutta tätä vartenhan tehdään reissuenduroita.
- moottori on tylsä, se vetää alueella kuin alueella.
- tämän jälkeen moni pyörä tuntuu mopomaisen rimpulalta.
- 4 vuoden takuu vaatii panostusta huoltokirja ylläpitämiseen
- ja kaikkea muuta karmeeta
Jos/kun CB vaihtuu, niin se vaihtunee itselläni enduroon.