Yamaha FZR 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -tatska-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-tatska-

New member
Että tuota... kyseinen mopotin kiinnostaa! enkä oikeen tahtonu löytää mitään faktaa! paras tieto tulee yleensä omistajilta ja olisinkin kiitollinen tiedoista! kiitos vastanneille!

Kyseinen vekotin olisi ehkä hakusessa vm. 1990 - 1995. Tuo miellytti eniten silmää tuon ikäluokan sporteista! Tuon ikäset Kawat jää kyllä kaus taakse ulkonäössä ja suzuki... Cebari honda nyt menee kyllä... ja nuo uudenkarheat sportit maksaa mansikoita!

Tehoista olen saanut osviitta vähän ja kyllä ne mulle pitäis riittää! Mitenkä ajoasento + muu ajettavuus? Teho + vääntö? Onko ilmenny suuriakin vikoja ajan mittaa? Huollot yms.?  Kaikki mahdollinen fakta on tervetulluttta....

bowdown.gif

nii ja semmosta että onko kukaan sovittanu tuohon uutta perää jostai muusta pyörästä (siis kate) tai tehny ite ja taiteillu...
buttrock.gif

Pyörä aivan ok. Itsellä vakiokatteista leikattu alhaalta siivut pois ja takavalot vaihdettu. Vasta penkitettiin n. 70 hevosta takapyörältä, koneesta tämä tekee siis n. 85. Isompia vikoja ei ole ollut, kytkin vähän luistaa mutta ei muuta. Tuokaan ei olisi iso eikä kallis homma vaihtaa mutta eipä ole jaksanut sitäkään tehdä. Ainut iso miinus tulee takarenkaan koosta (18 tuumaa), renkaita ei tahdo löytyä niin suurta valikoimaa kuin 17 tuuman vanteille, tämäkin muistaakseni korjaantui joskus 94/95, en ole varma. Tuokaan ei toki haittaa mitään jos käyttää aina sitä vakiokokoa siinä takana, mutta ainakin itsellä tekisi mieli jotain leveämpää rinkulaa, aivan vain ulkonäöllisistä syistä. Eipä tässä nyt muuta tule mieleen, jotkut toki ovat vaihdelaatikkoa sanoneet heikoksi, itsellä toiminut aivan moitteetta. Että semmosia..

no ite oon vajaa 180 pitkä... eikä oikeen nuita teknisiä tietoja kuten istuinkorkeutta ja akseliväliä oo löytyny!

vm91 mallisen fzr:n omistan. Itelläni on 186cm mittaa ja ei tuo ainakaan mikään pieni/ahdas ole. Aika kevyt ja hyvä tuota on mutkiin viedä ja suoraankin pääsee
smile_org.gif

18" takavanne vähän rajoittaa uusien takanakkien hankintaa, mutta kyllähän tuohon vielä sopivia löytyy. Viime kesänä alle tuli Bridgestone BT-020 160 leveenä, vielä on puolet kumista jäljellä.

Ite oon ainakin ihan tyytyväinen pyörään. ainut vaan, että tällä hetkellä se on rikki, kytkinakselin laakeri meni ja samalla koko akselin joutuu vaihtamaan. Mutta jospa sen kohta saa kuntoon ja

062802moto_prv.gif

Edit ja tuolta löytyy kuvia
yamaha

Pienen koeajon tehneenä vm 90.Pidin itse todella paljon.Pyörä tuntui mukavan tehokkaalta ja oli hyvä ajaa.Itselle jäi kyllä positiivinen kuva.

juu... kaipa tuollanen mopotin pitää hankkia! koeajolle täytyy vielä kyllä käyrä ennen mitään ostoja! sit vähän persoonallisemmaks muutella pärrää nii a vot!
cool.gif
maalia pintaan ja perä uusiks! tulee hiano...
buttrock.gif

Mulla olis 90-mallinen myynnissä jos kiinnostaa
Täältä löytyy lisää infoa.
3tkm oon tänä kesänä mittaria kieputtanu etiäppäin ja hyvin on toiminu.
hintaa tolla 4300

sanoi:
JiiAT Lähetetty Kesä. 08 2004,17:21
--------------------------------------------------------------------------------
Mulla olis 90-mallinen myynnissä jos kiinnostaa
Täältä löytyy lisää infoa.
3tkm oon tänä kesänä mittaria kieputtanu etiäppäin ja hyvin on toiminu.
hintaa tolla 4300

mä kattelinkin tuota mopotintas! siisti peli...  
bowdown.gif
muutta myös hakusessa parivuotta uudempaa jos nyt tarkkoja ollaan nii vm.94 --> en silti vielä lyö mitään lukkoon! pitää metsästää...

Että tuota... kyseinen mopotin kiinnostaa! enkä oikeen tahtonu löytää mitään faktaa! paras tieto tulee yleensä omistajilta ja olisinkin kiitollinen tiedoista! kiitos vastanneille!

Kyseinen vekotin olisi ehkä hakusessa vm. 1990 - 1995.
Vastaan vaikka ajelen sillä surullisen kuuluisalla 80-luvun versiolla. (2-mäntäset etusatulat ja 3,5*18 takavanne ja paljon muuta paskaa)

Jos vuosimalliraja on tuo 1990-1995, niin suosittelen kääntämään katseen vain 94-95 malleihin. (siis niihin jotka oikeasti ovat 4JH-... runkonumerolla)

94-95 vuosimallit ovat FZR 600R malleja ja niillä ei ole juuri mitään tekemistä 89-93 FZR 600 mallien kanssa.

Tuosta 94-95 FZR 600R:stä ei ole muuta kokemusta kuin juuri moottorista. (ei niitä muutamaa lisäheppaa ainakaan perstuntumalla huomaa, tosin vanhan mallin kaasarit ko koneessa kiinni).
Moottori tosin näyttää ulkoapäin nopeasti katsottuna samalta, mutta vaihtokelpoisia osia ei juuri ole (eturatas ja startti taitaa olla ainoat jotka menee heittämällä)

Ison veden takana tosin on myyty ehkä 90-luvun lopulle FZR 600 mallia ja Suomessakin myydään 94-rekisteröityjä muka 94-mallisina.
Tuo 94-95 jenkeissä lienee myyty YZF 600 nimellä tjsp. Sitten pakkaa vielä sekoittaa Catti YZF 600R  
nixweiss.gif
 (eli jos sitä FZR archivesia lueskelet ole tarkkana mallien ja vuosimallien kanssa!

94-95 malleissahan on alumiini runko, jarrut, normaali kokoiset vanteet ja jousitus verrattuna 89-93 malleihin.

Hakua käyttämällä löytyi tämmöstä tarinaa FZR 600:sta.

Tyyppivikoja ei juuri tule mieleen.
- Tasasuuntajaa jänniteensäätäjä mötikkä on todella onnettomasti suunniteltu ja on kulutustavaraa. (omassa vähintään 3. menossa, nyt tosin Suzukin kunnollisilla jäähdytysrivoilla varustettu versio)
- Ilmanputsari kotelo kutistuu itsestään muutamassa minuutissa irrotettaessa
omg.gif
Valmistettu sellaisesta muovista että kovettuu iän myötä ja asennus kaasereihin voi olla tuskallisen vaikeaa.

Vasta penkitettiin n. 70 hevosta takapyörältä, koneesta tämä tekee siis n. 85.
Ei sinällään kuulu koko asiaan mutta hieman epäilen tuota tehohäviötä
confused_orig.gif
Tehdas ilmottaa tehoksi 91hp ja konetehoahan tuo ilmeisesti
Juu, on vaan melko iso häviö prosentuaalisesti, n. 20%. Muun muassa omissa pyörissäni tuo on ollut 10% tai alle.. Tietysti penkeissähän on eroja ja kaikki ei ilmoita moottoritehia niin kuin ei ilmeisesti tässäkään tapauksessa?

No korjataan että muistaakseni koneesta toi teho oli 83 hp. Tämä erittäin kuluneilla ketjuilla/rattailla joten noiden vaihdon jälkeen voisi käydä uudelleen kokeilemassa, jos sitä vaikka sen 2 hp saisi lisää
wink.gif

Vasta penkitettiin n. 70 hevosta takapyörältä, koneesta tämä tekee siis n. 85.
Ei sinällään kuulu koko asiaan mutta hieman epäilen tuota tehohäviötä
confused_orig.gif
Tehdas ilmottaa tehoksi 91hp ja konetehoahan tuo ilmeisesti
Juu, on vaan melko iso häviö prosentuaalisesti, n. 20%. Muun muassa omissa pyörissäni tuo on ollut 10% tai alle.. Tietysti penkeissähän on eroja ja kaikki ei ilmoita moottoritehia niin kuin ei ilmeisesti tässäkään tapauksessa?
Tuo 10 prosentin homma vähän ihmetyttää ja on mielestäni väärin. Otetaan seuraava tilanne:

2 samanlaista pyörää kaililta muilta osin paitsi tehoiltaan. Toisessa 500 hp koneessa, toisessa 100 hp koneessa.
--> penkkiin.

10 prosentin säännön mukaan toisessa takakuulalta 450 hp, toisesta 90 hp. Toisessa siis hävikki vain ja ainoastaan 10 hp, toisessa 50 hp. Voiko pitää paikkaansa? Ei voi.

Tästä syystä on parempi että noi hävikit ilmoitetaan juurikin hevosvoimina, eikä prosentteina. Ja jos tuon penkin, missä oma pyöräni käytin, sanotaan karsivan hevosia tuon 13 hevosen verran, niin tämän uskon.
062802moto_prv.gif

vm91 mallisen fzr:n omistan. Itelläni on 186cm mittaa ja ei tuo ainakaan mikään pieni/ahdas ole. Aika kevyt ja hyvä tuota on mutkiin viedä ja suoraankin pääsee
smile_org.gif

18" takavanne vähän rajoittaa uusien takanakkien hankintaa, mutta kyllähän tuohon vielä sopivia löytyy. Viime kesänä alle tuli Bridgestone BT-020 160 leveenä, vielä on puolet kumista jäljellä.

Ite oon ainakin ihan tyytyväinen pyörään. ainut vaan, että tällä hetkellä se on rikki, kytkinakselin laakeri meni ja samalla koko akselin joutuu vaihtamaan. Mutta jospa sen kohta saa kuntoon ja

062802moto_prv.gif

Edit ja tuolta löytyy kuvia
yamaha
Onko renkula tarkalleen ottaen 160/60/18? Entä mahtuiko pyörimään ongelmitta/muutoksitta? Itsellä tällä hetkellä paikalla 140/70/18 ja mielestäni rengas on jo niin korkea, että haittaa ulkonäköä erittäin paljon. Ennen tätä rengasta paikallaan oli 140/60/18 ja tuo oli vielä paljon paremman näköinen.

Back