Yamaha FZS 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sorry kun kehtaan tulla tänne häiriköimään teitä, mutta joko on jotain tietoa mahdollisesta uudesta nykyaikaisesta/nykyaikaisemmasta versiosta tihkunut maailmalle?
 
Sorry kun kehtaan tulla tänne häiriköimään teitä, mutta joko on jotain tietoa mahdollisesta uudesta nykyaikaisesta/nykyaikaisemmasta versiosta tihkunut maailmalle?
Minen ainakaan oo kuullu... Toivottavasti tekevät vähän saman näkösen ku FZ6, meinaan ei tulis vaihtokuumetta.
tounge.gif
 
sanoi:
Teitkö maantiesika ite ton ilmahässäkän poiston??? Huomasikko mitään vaikutusta noin niinku tehoihin/ajettavuuteen?
Siinä oli jo kaikki valmiina eli ensikädentietoa ei ole. Ei ole myöskään ennen ja jälkeen tehokäppyröitä (nyyh) mutta sentään kaikki kuitit, päivämäärät ja asennusvihkoset lisähilppeille. Perskeulanheittotuntumalla lähdöt on kohdallaan ja ajan kanssa selviää kyllä mistä puusta se on veistetty... En usko että tuo ilmaussysteemi vaikuttaa tehoihin/ajettavuuteen mitenkään, mutta ilman sitä vehje on parempi huoltaa eli pahvilaatikossa pysyy.

Vertailukohteena mulla on 01 mallin Fasu jota koeajoin silloin aikoinaan sen ilmestyessä markkinoille. Ei siitä paljoa tietenkään muista mutta huomaisi kyllä jos tuo nykyinen olisi olennaisesti erilainen.
 
Pistin vahingossa uuden topicin ku tänne piti skriivailla eli:

Mulla tuntuu et aikasemmin keuli kaasun kans paremmin, ku ny
sad_orig.gif
Viime kesänä ku pyärän hain niin ykkösellä pelkällä kaasulla n.6000-7000rpm:än kohdalla rupes nätisti keula nouseen vaan ei enää samalla tavalla?? Muuten kyl kulkee suunnilleen ihan hyvin. Olen hieman säätänyt keulaa jäykemmäksi ja nostanut perää muutaman pykälän. Voisko olla vaikutusta? vm.-03 ml.11000km

Mittarinopeutta olen saanu irti 255km/h
 
Eikös se Fazun keuliminen tapahdu juuri noin, että 7000 kiekan kohdalla nykäistään sivistyneesti se etutassu ylös. Tai ainakin itsellä se kerran/pari on päässyt tuolla tempulla yllättämään. Muutenhan tuo etunenkin tykkää kuluttaa asfalttia. Kunhan ainoa Suomesta tilattu osa eli laukkuteline saapuu, niin voi keula taas helpommin keventyä. Viimeistään kun Givin kassin heittää käsipainoilla täyteen, niin voi jo varmaan kaasulla säätää sitä nostokulmaakin portaattomasti.

Tottahan tuo on, että jousituksen säädöt myös vaikuttavat herkkyyteen. Onkos kellään vinkkejä sellaisista "näillä keulii varmasti" säädöistä. Tai sitten pitää jossain tulevaisuudessa tapahtuvan ketjuvaihdon yhteydessä hieman hammasrattailla kikkailla.
 
Tottakai perän korotus vaikuttaa tuohon keulimiseen jne. Ite oon tuota ahteria korottanu ja keulaa laskenu niin huomaa jo selkeesti ettei nosta sitä etutassua niin herkästi kun aiemmin. Minä tykkään muutoksesta, saapi rauhassa lähettää jos siltä tuntuu ja vilauttaa perävaloja sille kuka vaan haastaa uskaltaa
tounge.gif


Siltikin, kyllä tän vielä keuliin kaasulla saa miten haluaa kun avaa vaan ripeesti. Olkoon silmässä sit 1. tai 2.
sport05.gif
Oon itekkin vähän miettiny et jos ketju/ratas paketin yhteydessä laittas pienempää eteen, mut mut... Watuttaa siitä syntyvä mittarivirhe ja sitten en oikeen tiedä tykkäisinkö taas siitä yltiöpäisestä keulimisesta sen jälkeen.
lookaround_orig.gif
 
Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
 
Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
No vaikka sitten noin
wink.gif
Minä noista tekniikoista niin tajua, tarvi tajuta... Mutta sillon tällön tulee vahingossa keulastua. Riippuu paljon siitäkin miten istut siinä satulassa, eli jos ihan pystyssä töröttää niin kyllä keulasee puolta herkemmin...
omg.gif


Mulla on toistaseksi ihan vakio tämä ompelukone kun noissa putkissa kestää... Nyt oon tasan kuukauden oottanu. Eikä tuo vissiin nyt sliparilla + säädöilläkään niin kamalasti muutu?!? Mitään muuta tämä ei mun mielestä tosiaan tarvi kun ääntä, konehan on ihan unelma luonteeltaan...
 
Eli diili on seuraavanlainen: mulla on laitteessa Yoshin slipari, KN ja Factoryn Stage 1 kitti. Vehje on aikoinaan Huolto Kaksikolla keskisuomessa säädetty (edellinen omistaja) ja toimii kyllä hyvin siellä missä pitääkin eli ruutia piisaa tasaisesti ylärekisterissä. Vaan menikö säädöt pikkaisen varman päälle kun löytyy pientä naputtamista juuri alakierroksilla. En ole pyörää vakiona ajanut juurikaan joten ei ole sitä pers tuntumaa mikä on normaalia ja mitä voisi säätää:

Siis löytyypi seuraavia oireita:
1. Ryypytys ja käynnistys: Ryypyn annostus todella tarkka. Riippuen lämpötilasta joko starttaa ryypyllä, osaryypyllä tai ei ollenkaan. Joskus saa sahata enemmän, joskus vähemmän.
2. Liikkeellelähtö: Alle 3 trpm on vääntömonttu jos nappaa kaasun auki kerralla eli kone ei ole heti valmis.
3. Moottorijarrutus: Jos tekee kunnon moottorijarrutuksen, kone uhkaa sammua. Pakoputki yskähtelee jonkin verran.

Ensiavuksi kokeilin juuri laskea neuloja prikan verran (pienin mahdollinen säätö) ja se tuntui auttavan ainakin tuohon moottorijarrutus juttuun mutta pitää nyt ajella hieman lisää testikilometrejä...
Kuulostais siltä, että vähän seosruuveja auki ja bensanpintaa ehkä milli ylöspäin.
 
Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
No vaikka sitten noin  
wink.gif
Minä noista tekniikoista niin tajua, tarvi tajuta... Mutta sillon tällön tulee vahingossa keulastua. Riippuu paljon siitäkin miten istut siinä satulassa, eli jos ihan pystyssä töröttää niin kyllä keulasee puolta herkemmin...  
omg.gif


Mulla on toistaseksi ihan vakio tämä ompelukone kun noissa putkissa kestää... Nyt oon tasan kuukauden oottanu. Eikä tuo vissiin nyt sliparilla + säädöilläkään niin kamalasti muutu?!? Mitään muuta tämä ei mun mielestä tosiaan tarvi kun ääntä, konehan on ihan unelma luonteeltaan...
Kyl ainakin R1 muuttu aika paljon paremmaks sliparilla ja suutinsetillä.

Jos Fasussa menee säätö samaan tapaan sliparilla, niin pistä sinne vapaavirtausfilsu, nosta vakioneuloja pykälä, tai puol pykälää prikalla ja pykälää isommat pääsuuttimet. Ehkä puol kiekkaa-kiekan vois avaa seosruuveja.

Sit jos paat suutinsetin, niin siitä neulat ja sen verran ylös ne neulat, että se on herkkä, mut ei kuitenkaan ala tukehtuu. Ja edelleen pykälää vakiota isommat suuttimet.
 
Sorry kun kehtaan tulla tänne häiriköimään teitä, mutta joko on jotain tietoa mahdollisesta uudesta nykyaikaisesta/nykyaikaisemmasta versiosta tihkunut maailmalle?
Luin jostakin brittisivuilta, että uusi malli olisi tulossa ensi vuodeksi. Mutta tiedä häntä sitten, onko tieto faktaa.
Samaahan ne jo viime vuonna puhelivat tälle vuodelle, vaan eipä oo näkyny
cool.gif

Ens vuoden tilanteest ei oo hajuakaan
 
Spekulointia on tosiaan uudesta mallista ollut ja onko siinä ruisku yms... No jos 600cc linjaa seuraa niin seuraava kilosuklaa tulee olemaan matkaenduro räyhäkkäämmällä koneella. Toisten mielestä se jo nyt sellaista ajoasennoltaan muistuttaa, onneksi ei vielä ulkonäöltään.

Ruisku olisi taas ollut kiva ylläri, alkoi työreissulla mopo röpöttää pahasti tyhjäkäynnillä ja töiden jälkeen kaasarit auki. Putsasin joka puolelta ja taas kasaten kiinni. Röpötys jatkuu edelleen. Eli nähtävästi tulpat sitten sanoivat sopimuksen irti ja viikonlopuksi pientä remonttia tiedossa. Ruiskulla olisi voinut suoraan tuon röpötyksen pistää tulppien syyksi, nyt tuli mietittyä roskaa jossain kaasarissa. Monenkos tunnin homma tuo tulppien vaihto on ja onko jotain erityistä otettava huomioon? Tietenkin ne uudet tulpat pitää nyt ensin käydä ostamassa.
 
Ei niissä tulpissa nyt tunteja mene millään... Tosiaan vaan rauhassa kokeilee sen avaimen kans mistä sopii meneen jne... Kiireessä tulee kyllä äitiä ikävä
tounge.gif
Mutta siis noin periaatteena on ettei pyörästä tarvi purkaa mitään edestä pois, jos siis viittii vaan näppeineen vähän "mutkitella".

Minä taas tykkään kun on kaasaripeli, ja muutenkin vielä justiin tätä puulaakitekniikkaa. Ymmärtää itekkin tehdä jotain jne. kun vaan tosiaan olis ne tilat missä puuhata. Kattelin tänään aamulla tuon etuhampikkaan kunnon ja putsasin samalla 2 ajokauden paskat sieltä kotelosta veks, kyllä sitä oliki kertyny.
omg.gif
Muutenkin hiukka yllätti tuo etuhampikkaan kuluminen verrattuna takaseen, voi olla että meneekin ketju/ratas setti ens lomilla vaihtoon... Tai sitten tää on taas tätä turhaa panikointia.
 
Spekulointia on tosiaan uudesta mallista ollut ja onko siinä ruisku yms... No jos 600cc linjaa seuraa niin seuraava kilosuklaa tulee olemaan matkaenduro räyhäkkäämmällä koneella. Toisten mielestä se jo nyt sellaista ajoasennoltaan muistuttaa, onneksi ei vielä ulkonäöltään.

Ruisku olisi taas ollut kiva ylläri, alkoi työreissulla mopo röpöttää pahasti tyhjäkäynnillä ja töiden jälkeen kaasarit auki. Putsasin joka puolelta ja taas kasaten kiinni. Röpötys jatkuu edelleen. Eli nähtävästi tulpat sitten sanoivat sopimuksen irti ja viikonlopuksi pientä remonttia tiedossa. Ruiskulla olisi voinut suoraan tuon röpötyksen pistää tulppien syyksi, nyt tuli mietittyä roskaa jossain kaasarissa. Monenkos tunnin homma tuo tulppien vaihto on ja onko jotain erityistä otettava huomioon? Tietenkin ne uudet tulpat pitää nyt ensin käydä ostamassa.
Pitäähän tuossa jonkinmoinen nivel avain olla ,mutta ei kovin vaikea operaatio,eli tuossa se on kuvina ja ohjeina.....SYTYTYSTULPPIEN VAIHTO
 
Tuo "nörtti" ottaa tankin ihan suotta auki... (viittaan siis tuolla linkissä olevaan ohjeistukseen)  
wink.gif
Tuolla Yammun omalla tulpanavaimella ja niillä lenkeillä mitä sieltä penkin alta löytyy pärjää vallan hyvin. (3 kertaa aukonut ja kiristellyt) Tosin lenkkejä paremmin saa kireelle ihan pikkuräikän + tulpanavaimen päähän sopivan hylsyn kanssa. Mutta tosiaan jos menee runnoen kimppuun niin parempi sitte repiä tankit ja kaikki eestä pois...
 
No kaasarien aukomista varten piti jo tankki irroitella, niin ei se itsellä ainakaan tuota suoritusta ahdista. Tuota samaa sivustoa katselin ja huolestuin lähinnä "nörtin" loppukaneetista: "This job was a pain to do. I even have the Air Induction System removed. Doing this with all those AIS pipes in the way would be much tougher. I will seriously consider removing the radiator next time. I will coordinate replacement of the coolant with spark plug changing." Toisaalta jos joku suorittaa tuon tempun ilman tankin irroitusta, niin voisin tulla seuraavan kerran sen tapahtuessa ihailemaan suoritusta. Ykkösen ja nelosen vaihdot vielä ehkä onnistuukin, mutta tuo Fazun kone on rivi nelonen, että siellä keskemmälläkin on pari tulppaa. Ainakaan omat sormet tai työkalut ei tuohon suoritukseen luultavastikaan taivu.
 
Ei niissä tulpissa nyt tunteja mene millään... Tosiaan vaan rauhassa kokeilee sen avaimen kans mistä sopii meneen jne... Kiireessä tulee kyllä äitiä ikävä  
tounge.gif
 Mutta siis noin periaatteena on ettei pyörästä tarvi purkaa mitään edestä pois, jos siis viittii vaan näppeineen vähän "mutkitella".

Minä taas tykkään kun on kaasaripeli, ja muutenkin vielä justiin tätä puulaakitekniikkaa. Ymmärtää itekkin tehdä jotain jne. kun vaan tosiaan olis ne tilat missä puuhata. Kattelin tänään aamulla tuon etuhampikkaan kunnon ja putsasin samalla 2 ajokauden paskat sieltä kotelosta veks, kyllä sitä oliki kertyny.  
omg.gif
Muutenkin hiukka yllätti tuo etuhampikkaan kuluminen verrattuna takaseen, voi olla että meneekin ketju/ratas setti ens lomilla vaihtoon... Tai sitten tää on taas tätä turhaa panikointia.
Itte asiassa, ruisku on oikeestaan yksinkertaisempi aparaatti. Paljon helpompi säätää ja vähemmän osia jne..
 
Semmonen ilmiö mulla tossa fasussa että: Käynnistän kylmän pyörän ryyppy päällä ja jonkun ajan(n.2-3min) päästä lähtee aina flekti pyörimään ja sit se aina sammuu kun vaihdan ykkösen päälle??
omg.gif
Olettaako pyörä että nyt kun lähden liikkeelle niin kone saa ilmaa eikä flektin tartte enää pyöriä
confused_orig.gif
Viisas vekotin...ko?
 
Back
Ylös