Yamaha FZS 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Semmonen ilmiö mulla tossa fasussa että: Käynnistän kylmän pyörän ryyppy päällä ja jonkun ajan(n.2-3min) päästä lähtee aina flekti pyörimään ja sit se aina sammuu kun vaihdan ykkösen päälle??
omg.gif
Olettaako pyörä että nyt kun lähden liikkeelle niin kone saa ilmaa eikä flektin tartte enää pyöriä
confused_orig.gif
Viisas vekotin...ko?
Mullakin tekee saman...
omg.gif
Kait se sitten olettaa että ny ollaan liikkeelle lähdössä jne. En ole kyllä huomannu että miten valoissa käyttäytyy, mun mielestä flekti kyllä lähtee pyöriin silti ihan normaalisti.
 
Itte asiassa, ruisku on oikeestaan yksinkertaisempi aparaatti. Paljon helpompi säätää ja vähemmän osia jne..
Joo, tiedän ettei siinä ruiskussakaan mitään pahaa ole, mut sitä nyt vaan on tätä kaasarisukupolvea.
lookaround_orig.gif
Tai ainakin niin kauan ku vaan kunnon pelejä kaasareilla tekevät... Taitaa vaan olla ettei seuraavaa pyörää ruiskutta saa vaikka haluais
biggrin.gif
 
Toisaalta jos joku suorittaa tuon tempun ilman tankin irroitusta, niin voisin tulla seuraavan kerran sen tapahtuessa ihailemaan suoritusta. Ykkösen ja nelosen vaihdot vielä ehkä onnistuukin, mutta tuo Fazun kone on rivi nelonen, että siellä keskemmälläkin on pari tulppaa. Ainakaan omat sormet tai työkalut ei tuohon suoritukseen luultavastikaan taivu.
Jos sulla on se nivelletty Yammun oma tulpanavain niin onnistuu se sultakin... (jopa 2. ja 3. tulpat)
wink.gif
Mä vältän tuota tankin kans remuamista ihan senkin takia että toi mattamusta runko ottaa naarmuja heti pienimmästäkin työkalun kosketuksesta... Kerran repiny tankin varovasti ylös ku putsasin ilmanputsarin ja heti huomaa rungossa...
crazy.gif
Pitää kait teipata koko runkoputki piiloon seuraavalla kertaa niin selviää naarmuitta.
 
Näköjään rauhallisesti tehden 30 minuutin homma tuo tulpanvaihto. Nyt kyllä jenkkiläisen Patin sivusto hiukan liioitteli tuota työn hankaluutta. Silti en ilman tankin irroitusta olisi tuohon hommaan lähtenyt. Varmaan homma sitenkin onnistuu, mutta omat kädet eivät ihan joka suunnasta tuonne alle silloin sovi. Ja tosiaan tuo Jammun oma tulppa-avain on melko ratkaisevassa asemassa.
 
Semmonen ilmiö mulla tossa fasussa että: Käynnistän kylmän pyörän ryyppy päällä ja jonkun ajan(n.2-3min) päästä lähtee aina flekti pyörimään ja sit se aina sammuu kun vaihdan ykkösen päälle??
omg.gif
Olettaako pyörä että nyt kun lähden liikkeelle niin kone saa ilmaa eikä flektin tartte enää pyöriä
confused_orig.gif
Viisas vekotin...ko?
Joo kyllä mulla tekee samaten,olen päätellyt aivan samoin että härveli tosiaan olettaa että nyt lähdetään liikkeelle ja tuo flekti pyörii varaksi tarpeeksi aikaiseen jos liikkeelle lähtöä ei tapahdukkaan................................................................Tuosta tulppien vaihdosta senverran että itse tankin irroitin ja aion sen tehdä jatkossakin mielestäni sorkkiminen helpottuu huomattavasti siis näkeekin paremmin kun tankki ei ole siinä edessä,sen mitä tuonne nyt sitten yleensä näkee onhan siinä edessä kaiken näköistä rompetta.Niin ja nivel mallin avaintakin käytin ja tulpat tiukattiin okeaan momenttiin momenttiavaimella
biggrin.gif
 
Exuppi tuli tarkastettua eikä tarvinnut juuri purkaa. Servomoottorille 12v molempiin suuntiin ja hyvinhän se vinkuu. Kokeilin myös eri säätöjä vaijerille ja totesin että paras vääntö tulee kun läppä menee aivan kiinni virtojen ollessa päällä ja kone seis eli läppä menee pikkuisen yli siitä kohdasta jossa se linjauskolo jää pinnien väliin jotka vaijeripyörästä sojottaa.

Lähetysongelmatkin katosivat olemattomiin kun otin seosruuveja puoli kierrosta auki (3 kierrosta nyt). Väli kolmospytylle vain oli niin ahdas että piti käyttää starttimoottori irti mutta se oli helppo juttu.

Kyllä nyt lähtee  
thumbs-up.gif


Ja tosiaan flekti varastaa kylmälläkin koneella ja sammuu kun polkaisee vaihteen silmään.
 
Kun nyt tämä topicci kattaa kaiken fasusta, niin eiköhän tänne kuulu myös minunkin asia.
smile_org.gif


Eilen tuli pyörä (2004 FZS 1000, hopea) kotiin. Tullessa oli mittarissa 1 kilometri, nyt niitä on 66. Mahtavaa on! Pyörä toimii kuin unelma ja vain pari kertaa on meinannut tulla jännäkakat housuun.
033102ass_1_prv.gif
Oma koipi pääsi pari kertaa lipeämään hiekkaisella parkkipaikalla ja mopo alkoi pyrkimään kumoon. Onneksi mies ei ole pieni ja fasu nousee kepeästi pystyyn aika kenostakin.
buttrock.gif


Nyt vaan pitää ottaa iisisti, hymyä aiheutti se, että ei juurikaan ole väliä mikä vaihde on pesässä, kahvasta kun kääntää, niin nopeusmittarin lukema alkaa suurentumaan ihan kivasti.

Pistän kuvia tytöstä kunhan kerkeän, nyt on muutakin tekemistä kuin valokuvaus ja netissä pörrääminen.
 
Se on ihan fasun perusominaisuus se flektihomma. Ite ajattelin että mites se niin nopeesti käýnnistyksen jälkeen alkaa pyörimään, soiteltiin asiasta tietäville ja sanoivat että kuuluu asiaan. ENsin epäilin että onko jäähdyttimen anturissa vikaa kun flekti pyörähtää päälle vaikka lämmöt ei oo ehtiny nousta.
By the way, perjantaina meni fasuun arrowin racing titanium -slipari ja dynojetit, penkissä käytiin ja nyt tuntuu aika mahtavalta ajella. Äänistä vielä ISO plussa
 
Exuppi tuli tarkastettua eikä tarvinnut juuri purkaa. Servomoottorille 12v molempiin suuntiin ja hyvinhän se vinkuu. Kokeilin myös eri säätöjä vaijerille ja totesin että paras vääntö tulee kun läppä menee aivan kiinni virtojen ollessa päällä ja kone seis eli läppä menee pikkuisen yli siitä kohdasta jossa se linjauskolo jää pinnien väliin jotka vaijeripyörästä sojottaa.

Lähetysongelmatkin katosivat olemattomiin kun otin seosruuveja puoli kierrosta auki (3 kierrosta nyt). Väli kolmospytylle vain oli niin ahdas että piti käyttää starttimoottori irti mutta se oli helppo juttu.

Kyllä nyt lähtee  
thumbs-up.gif


Ja tosiaan flekti varastaa kylmälläkin koneella ja sammuu kun polkaisee vaihteen silmään.
Noniin, siinähän se "vika" sitten oli.
 
R2-D2 ooks sää saanu jo ne stongan raiserit ja jos oot niin miltä ne tuntuu, onks hyvät
sport05.gif
itte oon kans aatellu vahän samansuuntasta ratkaisua
 
R2-D2 ooks sää saanu jo ne stongan raiserit ja jos oot niin miltä ne tuntuu, onks hyvät  
sport05.gif
itte oon kans aatellu vahän samansuuntasta ratkaisua
Aika sekoa on se Amerikasta osto, muu ei tunnu toimivan kuin luottokorttilasku. Ja kallista, siis postikulut on yhtä kalliit kuin itse osa, pitäs ostaa enemmän kerralla. Mä yritinkin ostaa suoran stongan ja vaijerit samalla, mutta ne olikin loppu.

Raiserit on kiertäneet Ameriikan mannerta ristiinrastiin, ja nyt näyttää että ovat lähteneet Miamissa eteenpäin. Kerran ne jo paulautu kauppiaalle.

Kyllä pitäs vaan yrittää Euroopasta ostaa, ellei ole jenkeissä kavereita jotka vois hankinnan tehdä.

Eli ei ole tulleet vielä, mutta toivoa on.
 
Paljonko teillä on huollot maksaneet isoon Fazuun. Siis määräaikaiset 1000 tai x0.000 -huollot?
 
Onkos kellään tullut Fazuun vielä 40 tkm mittariin. Tuolloinhan venttiilien välysten tarkistus on ensimmäisen kerran ajankohtainen. Ja jos tuo homma tehty, niin oliko välykset paljon pielessä? Entäs miten paljon työaikaa sai siihen kulumaan ja vaikeusaste jos itse suoritit/paljonko laskutettiin muualla tehtynä.

Tuo 10 tkm huolto tosiaan siinä 150 euron tietämissä. Lähinnä kai koostuu öljyn vaihdosta/öljysuodattimesta.
 
Mulla oli vähä kalliimpi toi 10000km huolto kun menivät vaihtaan tulpat, teki sen about 50e lisää laskuun... Kysymättä tietenkin.
wink.gif
Vaan eipä toi nyt niin kamalaa, aina jos huoltoon pyöränsä vie niin voi varautua maksamaan ilmasta... Öljyäkin laittavat koneeseen just niin vähän että samana päivänä pitää lisätä kun varotusvalo alkaa loisteleen.
confused_orig.gif
Kaikenkaikkiaan
033102ass_1_prv.gif
 
Just tehtiin kolme viikkoa sitten venttiilien tarkastus,nimittäin pelkäks tarkastukseks se jäi kun ei tarttenu säädellä mitään
wink.gif
kaikki oli kohdallaan ei muutaku ajoa
sport05.gif
pyörä on siis -02 Fasu ja mittarissa tällä hetkellä 41000, samalla laitettiin Dynojet suutinsarjat ja K&N suodatin, nää siis tehtiin kaikki itte, homma ei ole paha kun tietää mitä tekee
idea3.gif
 
sanoi:
nää siis tehtiin kaikki itte, homma ei ole paha kun tietää mitä tekee  

Joo oma pyörä pitää pyrkiä laittaan itse sillä muuten kusee laatu kun kiireessä tekevät huollossa. Jos ei itse osaa niin sit kaveri apuun ja homma ajan kanssa. En IKINÄ vie enää mihinkään pajaan mitään ellei ole ihan pakko, sillä sen verran kuulee juttuja ystäviltä ja omia kokemuksia on myös saappaaseen kopsahdellut.

Tässä näitä omia kokemuksia vuosien varrella :

1. Vuosituhannen vaihteessa vein kymppikawan kannen Tornion moottorikoneistamoon seetin hiomista varten kun oli kantanut ja mennyt pyöreäksi. Mukaan meni myös uusi venttiili. Kansi viipyi ainakin kuukauden, maksoi maltaita ja seeti oli porattu niin syvälle että hyvä kun sain viimeisillä säätöprikoilla välykset tehtyä. Lisäksi arska paistoi läpi niin että tahnalla sain itse viimeistellä. No onneksi se on kestänyt mukisematta tähän päivään.
2. Toissakesänä hankin veturin pääkaupunkiseudulta yksityiseltä ja paprut oli kunnossa. Leimat oli Vantaan BikeWorldista ja joku toinen paikka, missä kausihuollot oli tehty ajallaan. Homma ok vaan kotimatkalla pohjoiseen 40km ennen kotipihaa etupytyn jakokettingin kiristimen jousi pärähti poikki ja imuventtiilit haukkasi mäntää. Tästäkin prujusta selvittiin säikähdyksellä eli kiristimen vaihdolla ja säännöllisten puristuspainetestien tekemisellä seuraavan 5tkm ajan mutta näin jälkeen päin olen tasan saletti että sen jousen saa murtumaan ko kohdasta vain ryssimällä kiristimen irroituksen venttiilin säädön yhteydessä eli jos se pääsee pirahtamaan huolimattomasti täyteen mittaansa, tulee hiusmurtuma mutkaan jossa jousi taittuu säätökaran päähän.
3. Uutukainen kilosuklaani on 8tkm kohdalla saanut suuttimet, KN filsun ja sliparin. Nämä on tehty Huoltokaksikolla keskisuomessa. Juuri viikko sitten säädin neulat ja pilot ruuvit, sekä tarkastin EXUP:n ja mitäs löytyikään. Kolmoskaasuttimen luistin alipainekalvo oli jäänyt edellisen kasaajan jäljiltä kansikupin väliin ja venynyt siinä mukavasti ne 15tkm mitä sen jälkeen on tullut mittariin. Lisäksi jakopään jousen kiristimen varresta on maalit raaputettu pois kasuttimen irroituksen yhteydessä eli taas on ollut kesäharjoittelija hommissa.

Jurppii se pienikin jäynä eli terveisiä vaan kotimaan mopopajoille. Pitäkää lakki päässä ja huoltojonot kurissa  
033102bebe_1_prv.gif
 
Nyt on stonga sitten tuuman alempana. Käänsin sarvia vähän alaspäin samalla.

Vitsi kun tuntu hyvältä! Ajoasento alkaa kohta olla sitä mitä olen hakenut. Pidempi matka pitää tietenkin ajaa ennenkuin lopullisesti tietää. Mielestäni pyörästä tuli paremman näköinenkin.

Samalla kertaa laitoin huggerin kiinni, sekin paransi ulkonäköä, vaikka musta huggeri ei niin selvästi erotukkaan. Tai se on grafiitti, kuten sliparikin.

Enää puuttuu uudet peilit, tilattu on, tulee joskus.
 
Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
Pariin otteeseen tuolla yamaha1:n fasulla laskennut ja kyllä se keula maasta irtoaa, tosin ei kaverin pyörällä pahasti viitsi repiä mutta eipä sitä tarvinnut kauheasti ylös kutitella.

Muuten pyörä on hyvä  mutta katteen puuttuminen on ikävää moottoritiepätkillä.

Äänet on _V_A_I_S_U_T_ ja fasu ehdottomasti tarvitsee muutosta putkipuoleen.

Kiihtyy, kulkee, vääntää  ja näyttääkin ihan hyvältä mutta ei niin hyvältä että sellaisen itse ostaisin.


biggrin.gif
 
Back
Ylös