Yamaha MT-09 Tracer

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sain varsin houkuttelen tarjouksen Yamahalta tuosta 39l laukusta tarvikkeineen ja se kun vastaa omia tarpeita, niin joutuu laittaa tilaukseen. Siihen kumminkin mahtuu kypärä, sadepuku ja hanskat.

Vaihdoin alkuperäisen pleksin MRA:n Vario Touring-malliin, jota maailmalla oli kovin kehuttu ja pienen testilenkin jälkeen on helppo yhtyä noihin kehuihin. Todella paljon hiljaisempi ja ei aiheuta minkäänlaisia pyörteitä kypärään. Ainoa mikä siinä häiritsee on se, että pleksi värisee yhtä paljon kuin alkuperäinenkin, mutta tämä lienee tarkoituskin, kun nuo pyörässä olevat kiinnikkeet näyttää olevan "värinävaimennettu", eli niissä kierrekappale on kumin ympäröimiä. Jos nuo korvaisi esim. nyloc muttereilla, eli sen jouston poistaisi, niin ilmavirran rasituksesta tuo kiinnitys- / säätömekanismi mahtaa antautua.


Onko sulla pyörässä kahvansuojat samanlaiset mitä aiemmin postaamassa kuvassani ? Jos on niin ilmeisesti onnistuu hyvin äärikäännöt ?
 
Onko sulla pyörässä kahvansuojat samanlaiset mitä aiemmin postaamassa kuvassani ? Jos on niin ilmeisesti onnistuu hyvin äärikäännöt ?

Äkkiseltään näyttäisi hyvinkin samanlaisilta. Kahvasuoja ottaa oikealle käännyttäessä ääriasennossaan pleksiin kiinni, mutta vasemmalle käännyttäessä ei. Ihmettelin tätä vähän itsekin. Tosin pleksin kiinnitys joustaa tuossa sen muutaman millin, eli tangon saa kyllä käännettyä ääriasentoon.
 
Tuo onkin hyvää tietoa MRA:n pleksista. Nyt kun otit tuon esille, niin mä olen arponut tuota pleksin vaihtamista aina silloin tällöin. Mun kohdalla alkuperäisellä pleksillä ei juuri pyörteitä tule tai kovin harvoin mutta sen pleksin aiheuttama melu on aina silloin tällöin on rasittavaa. Mulla on Arain potta päässä ja tulpat korvissa mutta tuo Arai ei nyt muutenkaan taida olla hiljaisimmasta päästä pottia. Mutta kun muuten istuu hyvin pääni muotoihin niin tykkään käyttää sitä vaikka varmaan hiljaisempiakin on.

Tuo meluisuus tuntuu olevan vähän päivästä ja kelistä kiinni kuinka paljon metelöi motarilla. Mutta jos tuohon meteliin motariajossa saisi helpostusta, niin olisi hyvä juttu. Välillä pahimmilla metelikeleillä kun vähän kyyristyn, niin melu pienenee huomattavasti.

Tuo MRA näyttäisi olevan about 5 cm korkeampi kuin vakiopleksi. Joskus olen yrittänyt arvailla ajon aikana, että riittäisikö 5 cm vai pitäisikö olla yli 10 cm korkeampi alkuperäiseen nähden. Mutta kun virhemarginaali mun “varmalle tiedolle” on varmaan tuon plus/miinus 10 cm, niin vähän arpapeliksi siltä osin menee. Kun en toisaalta haluaisi mitään turhan ylisuurta pleksiäkään siihen eteen.
 
No joo, eipä tätä pleksi -asiaa nyt enää mielestä saanut pois muuten kuin tekemällä jotain. Laitoin sitten tilaukseen myöskin tuon MRA Vario Touring pleksin.

Pikaisella käyttäjäkokemus guuglauksella maailmalta ja Stuntmanin lyhyen kokeilun kokemuksen perusteella sekä nykyisiä tarjolla olevia vaihtoehtoja vertailemalla, panos meni MRA VarioTouring screenille. Suurimmalla osalla ihan hyviä kokemuksia suunnilleen mittaisiltani henkilöiltä mutta ainakin yhdeltä pidemmältä, 192 cm pitkältä ihmiseltä tullut palautetta että vaihtamalla tuo MRA VarioTouring screen suihkukaapin oven kokoiseen Givin pleksiin, toimi paremmin.

Mutta katsotaan miten tämän MRA arvan kanssa käy.
 
No joo, eipä tätä pleksi -asiaa nyt enää mielestä saanut pois muuten kuin tekemällä jotain. Laitoin sitten tilaukseen myöskin tuon MRA Vario Touring pleksin.

Pikaisella käyttäjäkokemus guuglauksella maailmalta ja Stuntmanin lyhyen kokeilun kokemuksen perusteella sekä nykyisiä tarjolla olevia vaihtoehtoja vertailemalla, panos meni MRA VarioTouring screenille. Suurimmalla osalla ihan hyviä kokemuksia suunnilleen mittaisiltani henkilöiltä mutta ainakin yhdeltä pidemmältä, 192 cm pitkältä ihmiseltä tullut palautetta että vaihtamalla tuo MRA VarioTouring screen suihkukaapin oven kokoiseen Givin pleksiin, toimi paremmin.

Mutta katsotaan miten tämän MRA arvan kanssa käy.

Tuo Givi oli mullakin toisena vaihtoehtona, mutta oma pituus kun on 175 niin ajattelin että pärjään tuolla MRA:n pleksillä. Mulla on kans Arain kypärä, QV malli ja se on huomattavasti meluisampi kuin tuo kakkos kypärä, eli Nolanin n100-5. Varsinkin tuolla alkuperäisellä pleksillä se meteli oli kuin drone olisi pörrännyt kypärän sisällä. Vaan eipä ole enää moista ongelmaa. Luulenpa että tulet olemaan tyytyväinen hankintaan!
 
Jees, jää nähtäväksi tai oikeastaan kuunneltavaksi. :)

Mä olen 186 cm mittainen ja taidan olla siellä ylärajoilla hiljeneekö meno vai ei. Kuitenkin ihan rohkaisevia käyttäjäkokemuksia munkin mittaisilta. Mutta selän mitta ja muiden raajojen mitat sun muut ovat kuitenkin yleensä erilaisia. Ja sitten jollekin saattaa pienikin muutos olla iso kun taas toinen henkilö ei välttämättä koe asiaa yhtä merkityksellisenä.

Ajelen penkin korkeimmalla 86 cm asennolla ja sitä voisi kokeilla matalammalla asennolla jos tarvetta uuden pleksin kanssa. Tämän vakiopleksin kanssa en ole juuri huomannut eroa melun suhteen, oli penkin korkeus sitten ylä- tai ala-asennossa.

Tällä vakiopleksillä kypärä on vapaassa ilmavirrassa eikä onneksi ravistele kypärää kuin satunnaisesti. Täytyy toivoa ettei tuolla MRA:lla ainakaan ravistelu lisäänny.

En mä tuolta mitenkään täysin mullistavaa muutosta odota mutta kaikki pienetkin parannukset olisi kotiinpäin jos vaan sattuu osumaan kohdalle.
 
Tilasin vuonna 2019 isomman etupleksin pyörääni. Muuten hyvä, mutta tangon ääriasennossa sain pleksin halkeamaan. Tiedän, aloittelijan moka kun en testannut kunnolla.

Tuossa ostamani pleksi Ebayn kautta Turkista:
Yamaha MT-09 FZ09 900 Tracer Touring Windshield Windscreen Deflector 2015 2017

Tämän jälkeen olenkin etsinyt mistä löytyisi vakiopleksiä korkeampi, mutta ostettua kapeampi pleksi. Pitkäselkäisenä, tosin vain 180cm mittaisena, tulee isot pyörteet kypärään ja jopa custom made -korvatulppia käyttäen meteli kypärän sisällä on kova. Tämän huomasin viime lauantaina 450km ajon jälkeen kun koko illan korvissa humisi/tillitti. Onko muilla kokemuksia tästä ?

Kypäränä on Shoein Neotec 2 vm. 2019.

Kiitos vinkeistä. Pitänee miettiä jos tuo MRA VarioTouring Screen toimisi paremmin.
 
Tuli itse tuossa vkl hankittua 2017 vuosimalli ja tässä kun parissa päivässä ajanut sen 500km sillä niin huomannut, ettei penkki ole kovinkaan kummoinen. Onkos joku tilaillut comfort penkkejä näihin kun Yamahalta ei taida saada moista penkkiä kuin vasta 2018-> malleihin?
 
Tuo onkin hyvää tietoa MRA:n pleksista. Nyt kun otit tuon esille, niin mä olen arponut tuota pleksin vaihtamista aina silloin tällöin. Mun kohdalla alkuperäisellä pleksillä ei juuri pyörteitä tule tai kovin harvoin mutta sen pleksin aiheuttama melu on aina silloin tällöin on rasittavaa. Mulla on Arain potta päässä ja tulpat korvissa mutta tuo Arai ei nyt muutenkaan taida olla hiljaisimmasta päästä pottia. Mutta kun muuten istuu hyvin pääni muotoihin niin tykkään käyttää sitä vaikka varmaan hiljaisempiakin on.

Tuo meluisuus tuntuu olevan vähän päivästä ja kelistä kiinni kuinka paljon metelöi motarilla. Mutta jos tuohon meteliin motariajossa saisi helpostusta, niin olisi hyvä juttu. Välillä pahimmilla metelikeleillä kun vähän kyyristyn, niin melu pienenee huomattavasti.

Tuo MRA näyttäisi olevan about 5 cm korkeampi kuin vakiopleksi. Joskus olen yrittänyt arvailla ajon aikana, että riittäisikö 5 cm vai pitäisikö olla yli 10 cm korkeampi alkuperäiseen nähden. Mutta kun virhemarginaali mun “varmalle tiedolle” on varmaan tuon plus/miinus 10 cm, niin vähän arpapeliksi siltä osin menee. Kun en toisaalta haluaisi mitään turhan ylisuurta pleksiäkään siihen eteen.


Hajottamani pleksi oli muuten 57cm korkea, joten vakiopleksi' se oli merkittävästi isompi. Harmi vaan, että leveyttä oli liikaa kahvansuojuksille. Kokeilin sitä silti rikkinäisenä ja kyllä se ääntä hiukan hiljensi.

Ohessa korkean pleksin speksejä:

"
Yamaha MT-09 FZ09 900 Tracer Touring Windshield Windscreen Deflector 2015 2017

Made of high impact acrylic with a thickness of 4mm which provides strength and flexibility.
Aerodynamic design allowing a comfortable ride at higher speeds.
Easy installs to OEM mounting locations with included mounts and all necessary mounting hardware
Adds a sporty, aggressive profile to the front profile of the MT-09 Tracer
Height options 48cm,55cm,57cm
Height is measured from lowest point to the highest point.
"
 
Kylläpä nuo hirveän korkeat pleksit on onnessaan miten toimii. Matala tarjoaa tunteen, että nyt ajetaan moottoripyörällä. Maisema on esteetön ja luonnonvoimat tuntee.
 
Itse menin pleksissä matalampaan suuntaan, jolloin pahimmat pyörteet osuu alemmaksi. Aluksi sahailin vakiopleksiä pienemmäksi ja sitten tilasin Puigin racing mallisen lipan. Ei tuolla mielellään 150km/h matkavauhtia ajele mutta kotimainen 80-100km/h on paljon parempi kuin vakiolla. Itsellä mittaa 180cm.

Edit: olikin sport screen https://puig.tv/en/tuning-motos/windscreens-for-fairing-bikes/sport-screen?bike=11443

Olen ajaessa kokeillut nousta vähän ylemmäksi mutta se ei mun kohdalla ole vaikuttanut juuri mitenkään tuohon meluun. Sen pohjalta osittain ajattelin että kokeillaan ensin vähän isompaa ja jos ei ole miellyttävä, niin onpahan sitten toinen pleksi tuunattavaksi jos haluaa kokeilla toiseen suuntaan.
 
Tänään tuli testailtua vakiopleksiä vähän lisää hitaammilla teillä (tai keskityttyä sen meluun), niin nyt oli sitten sellainen päivä että korkeammalle nouseminen suhteessa pleksiin, vähensi hiukan melun määrää. Motarilla korkeammilla ajonopeuksilla tämä ei ole auttanut ainakaan aiemmilla kokeiluilla. Tai sitten aiemmin en ole vain noussut tarpeeksi ylös suhteessa pleksin yläreunaan.

Joten voipi olla että multakin lopulta löytyy joku matalampi pleksi. Taidan kuitenkin kokeilla ensin onneani sillä VarioTouringilla, josko se voisi olla semmoinen one-size-fits-all tyyppinen ratkaisu.
 
Tänään tuli testailtua vakiopleksiä vähän lisää hitaammilla teillä (tai keskityttyä sen meluun), niin nyt oli sitten sellainen päivä että korkeammalle nouseminen suhteessa pleksiin, vähensi hiukan melun määrää. Motarilla korkeammilla ajonopeuksilla tämä ei ole auttanut ainakaan aiemmilla kokeiluilla. Tai sitten aiemmin en ole vain noussut tarpeeksi ylös suhteessa pleksin yläreunaan.

Joten voipi olla että multakin lopulta löytyy joku matalampi pleksi. Taidan kuitenkin kokeilla ensin onneani sillä VarioTouringilla, josko se voisi olla semmoinen one-size-fits-all tyyppinen ratkaisu.

Kerro toki sitten kokemuksesi VarioTouringin-pleksistä kun saat testikilometrejä alle.
 
Kerro toki sitten kokemuksesi VarioTouringin-pleksistä kun saat testikilometrejä alle.

Juups, kerrotaan sitten mutta huomioitava että MRA:n pleksit -15 -17 -vuosimallien Tracereihin näyttäisi olevan erilaisemmat kuin -18 -20 vuosimalleihin. Muullakin tavalla kuin pelkästään kiinnityspisteiden osalta.
 
Nyt sain MRA:n VarioTouring pleksin ja otettua pienet ensi puraisut. Kuten Stuntmanilla, myös mun pyörän kahvasuoja otti hiukan pleksiin kiinni sen jälkeen kun asensin sen pleksin mukana tulleen kumisen suojan, joka kiertää pleksin terävät reunat. Mulla otti kiinni kaasukäden kahvasuoja muttei kytkinkahvan puoleinen.

Sitten kun vähän tarkemmin vilkaisin, niin huomasin että ne kahvasuojat eivät ole asennettu ihan linjaan toisiinsa nähden tai sitten tärinä yms muuttanut toisen suojan asentoa. Kun vähän mallasin uutta asentoa kaasukäden puoleiselle kahvasuojalle ja asennon löydyttyä kiristin kahvan päässä olevan pultin, niin nyt ei pleksin millään asennoilla ota kiinni kumpikaan puoli kun ohjaustanko käy ääriasennoissaan.

Aluksi liikkeelle lähtiessä tuntui että onpas tämä hiljainen ja motarillakin tuntui hiljaisemmalta kuin vakiopleksi. Mutta sitten kun nosti vauhtia lisää ja veti vähän pidemmän siivun motarilla, niin kyllä tästäkin melua alkoi tulemaan mutta sävy miellyttävämpi eikä niin kova. Kaikkia mahdollisia pleksin asentoja en vielä kokeillut, oikeastaan vain ääriasennot. Minkäänlaista kypärän ravistelua ei osunut kohdalle eikä pienen testirypäyksen aikana rekan perässä ajaessa tullut mitään tärinä- / ravistelu-kohtauksia pyörään tai kypärään.

Se mikä oli mielenkiintoista, niin motarilla kypärän asennolla tuntui olevan enempi merkitystä kuin orkkispleksillä. Nöyrästi leuka rintaan päin meno hiljeni kun taas nenä pystymmässä meteli lisääntyi.

Suhteellisen lyhyt kokeilu vielä mutta en tällä puraisulla löytänyt mitään semmoista missä tuo vakiopleksi olisi parempi kuin tämä. Mitään yö ja päivä eroa ei ehkä kannata odottaa kovemmissa vauhdeissa mutta mä ainakin eron huomasin suht selkeästi. Ja suojaa paremmin mutta ilmavirran kyllä vielä tuntee. Semmoinen mutu -tuntuma tuli että hiljaisemmissa vauhdeissa ero olisi isompi VarioTouringin hyväksi melun suhteen mutta sitä ajoa ei tullut vielä paljon tehtyä joten mielipide voi muuttua.

Täytyy kartoittaa lisää kokemuksia eri olosuhteissa mutta toistaiseksi sellainen fiilis että tällä arvalla tuntui voittavan. Tämä VarioTouring pleksi jää nyt kiinni pyörään. Ehkä joskus tulee kokeiltua vielä matalampaa sportti-pleksiä mielenkiinnosta.
 
Vaihdoin kesällä 2019 ostamani Motorbike Special (yksilöllinen suojain)-tulpat Alpine Motosafe Pro Korvatulppiin hiljattain. Parin testiajon jälkeen humina on vähentynyt huomattavasti.

Ero on merkittävä äänitasoon mikä korviin kantautuu.

Lisätestejä odotettavissa heinäkuun aikana.
 
Pari kuvaa uudesta ja vanhasta pleksistä.

Testiajot on vielä tekemättä, mutta tulevana viikonloppuna joitain kilometrejä odotettavissa kelistä riippuen.

Uusi pleksi on XLMotosta hankittu PUIG:n valmistama, jonka mukana tuli kiinnityssarja. Käsisuojuksista ulommainen piti poistaa, että ääriasennoissa mahtuu kääntymään. Jäljellä jäi kuvassa näkyvä suoja.

*Edit*
50 km ajomatkan testin perusteella uusi pleksi toimii. Huomattavasti pienempi vastus tuulesta.

*Edit2*
400 km ajomatkan jälkeen todettava, että pleksi toimii todella. Miellyttävää ajaa pienemmällä vastuksella tuulesta ja kypärän melukin vähentynyt huomattavasti.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200701_152714_7.jpg
    IMG_20200701_152714_7.jpg
    99,7 KB · Katselut: 79
  • IMG_20200702_152931_1.jpg
    IMG_20200702_152931_1.jpg
    98,8 KB · Katselut: 79
Viimeksi muokattu:
Moi, täällä myös ensimmäinen tonni täynnä GT: llä.

Puigin tuulilasi vieläpä sillä lisäohjaimella hankittu, selkeä parannus tuohon vakiopleksin tuottamaan repimiseen. Toki kuskin ergonomia ja muut mittasuhteet vaikuttavat, (puritanistit lienevät sitä mieltä, että vakiokin pois- ollaanhan moottoripyörällä liikenteessä). Itsellä tuo vajaa 180cm mittaa, selän pituus mitä lie, RPHA 10 kypäränä ja istuin ylemmässä asennossa. Meteli on nyt huomattavasti vaimeampi ja se nykivä turbulenssi poistunut, istuin vielä alempaan asentoon niin eiköhän matkamukavuus ole siinä sitten. Pisin päivälenkki ollut 400 km, muut tuollaisia muutaman kympin kierroksia. Mitään viikon rautapersereissuja ei enää liene tule tehtyä.

Istuinhan ei sohvamaisemmasta päästä tietenkään ole (ei nyt surkeinkaan) , kaupungilla toki menee hyvin, mutta matkoja varten esim. Tempurin modattu istuintyyny siihen päälle, niin toimii varmasti sitten kyllä (Sargent kallis, mutta lienee hyvä mitä lukenut). Monella toiminee perusmalli muutenkin, mutta meikäläisen takamus, koivet ja nivuset ennenkin puutuneet, joten siinäkin luontoäidin eväät ja roppareeni vaihtelevat.

Muutenhan soiva peli kyllä tuo, tehoahan joku kaipaa alhaalta alkaen lisää ja sehän hoitunee vain mallia vaihtamalla, kokeilemalla ennen ostoa tuo selviää käykö omaan ajoprofiiliin. Ulkonäkö on makukysymys, mutta eipä tuo ole mielestäni pahannäköinen ollenkaan. Pieni nettipalstojen tunnettu välys kaasukahvassa vähän välillä myös korpesi, mutta moni muu isompi asia kunnossa, niin eipä siinä tuollainen paina. Joustopuolen säätämistä ei alla käytännössä ollenkaan, (ja ammattilaisen apu aina tarpeen) että siihen en osaa sanoa vielä mitään järjellistä. Hyvin vähän 2-päällä ajoa myös.

Vanhemmissa malleissa (lyhyemmät) kai tuota woblaustakin jollain ollut, tässä en ole saanut esiintymään ollenkaan. Vaikka eihän Suomen rajoituksilla noita aeromystisiä ominaisuuksia niin juuri pääse kokemaan.

Aiemmat kokemukset olleet viime vuosina pienemmät Gessut ja KTM SMT, (tosin 1290 Advellakin päivä tuli tälle kesälle päästeltyä) ja ymmärtää kyllä että Tracer on ihan hyvä yleispyörä matkaan sekä käänneltävä myös kaduilla.

Niin, takalaukkua (39 ehkäpä) vielä huutaa, telineen otin jo valmiiksi sekä kaatuma"kiskot" (varsin huomaamattomat tässä vehkeessä) myös.
Eiköhän tällä hienosti vähintään pari kesää helposti mene ja pyörättömätkin kaverit ovat siihen malliin tätä katselleet ja hivelleet, että ei tässä siinäkään suhteessa metsään menty...
 
Toki kuskin ergonomia ja muut mittasuhteet vaikuttavat, (puritanistit lienevät sitä mieltä, että vakiokin pois- ollaanhan moottoripyörällä liikenteessä).

Nakupyörät on sitten erikseen :)
Sellainenkin on tullut koettua mutta sen verran mukavuuden haluiseksi jo tullut, että pleksi pyörässä pitää olla kun en voi välttää motariajoa.

Mutta en ole halunnut mitään 250 -300 kg malmikasaakaan. Tai sitten jos tuommoiseen menen, niin se saa sitten olla ehkäpä joku rauhallinen custom.

Tuo Tracer kevyenä on yllättävän ketterä kun ei omaa myöskään mitään kovin pitkää akseliväliä ja/tai kovin loivaa ohjauskulmaa. Se on just semmoinen helppo pyörä minkä voi nopeasti kaivaa tallista ja lähteä kevyesti liikenteeseen.

Mutta makunsa kullakin… vai miten se sanonta nyt menikään…


Istuinhan ei sohvamaisemmasta päästä tietenkään ole (ei nyt surkeinkaan) , kaupungilla toki menee hyvin, mutta matkoja varten esim. Tempurin modattu istuintyyny siihen päälle, niin toimii varmasti sitten kyllä (Sargent kallis, mutta lienee hyvä mitä lukenut). Monella toiminee perusmalli muutenkin, mutta meikäläisen takamus, koivet ja nivuset ennenkin puutuneet, joten siinäkin luontoäidin eväät ja roppareeni vaihtelevat.

Pidän yleensä vähän kovemmista satuloista mutta tuossa semi-pehmeässä vakioistuimessa mua ei oikeastaan vaivaa muu kuin sen etukenoisuus. Mutta en ole vielä saanut tehtyä asialle yhtään mitään.


Joustopuolen säätämistä ei alla käytännössä ollenkaan, (ja ammattilaisen apu aina tarpeen) että siihen en osaa sanoa vielä mitään järjellistä. Hyvin vähän 2-päällä ajoa myös

Painaumat jos jaksaa tarkistaa ja laittaa edes sinne päin tontilleen, niin se on jo hyvä lähtökohta. Sen jälkeen vaimennukset oman maun ja ajotyylin mukaan. Ne ohjekirjan arvot on ihan ok lähteä liikkeelle, haluaako painottaa mukavuutta vai sporttisuutta. Nuo kun sai kerran laitettua sinnepäin, niin ei noihin juuri ole tullut koskettua sen jälkeen.

Jos kyytiläinen tulee mukaan, niin sitten olen välillä säätänyt siitä takajousituksen säätöpylpyrästä vähän enemmän esijännitystä välillä taas en ole jaksanut pyörittää ollenkaan. Riippunut vähän siitä kuinka pitkälle lähtee ja kurvaillaanko rauhallisemmin vai sporttisemmin. Niin suuria muutoksia en ole tehnyt, jotta takavaimmennuksen-rebound säätöön olisi tarvinnut koskea samalla.


Vanhemmissa malleissa (lyhyemmät) kai tuota woblaustakin jollain ollut, tässä en ole saanut esiintymään ollenkaan. Vaikka eihän Suomen rajoituksilla noita aeromystisiä ominaisuuksia niin juuri pääse kokemaan.

Kerran tein testiä niin että laitoin vakkarin päälle n. 60 kmh vauhdissa ja otin molemmat kädet pois ohjaustangolta. Tuo tie oli kulunut ja karkea asvaltti. Pyörässä sivulaukut ja takalaukku päällä ja pyörän etupää alkoi tekemään pientä woblaus -liikettä mutta ajoa olisi noinkin voinut jatkaa. Heti kun laitoin kädet takaisin ohjaustankoon, niin se lakkasi. Tein myös saman testin ilman käsiä myöhemmin motarilla 120 kmh ja pyörä ei silloin woblannut yhtään.

Kädet tangossa en ole koskaan woblausta kokenut pyörällä. Mutta vähän kevyehköltä omaan makuuni tuo ohjaus tuntuu.

Olen näköjään tullut laiskaksi kun en enää oikein viitsi kyykistellä edes silloin tällöin ketjujen rasvauksen ja putsauksien kanssa, vaikka keskiseisontatukikin löytyy pyörästä. Tuli asennettua Scottoileirin xSystems ketjurasvari pyörään. En halunnut mitään e-Systemsin mukana tulevaa erillistä näyttöä pyörään, vaan mahdollisimman huomaamaton ja "asenna ja unohda" tyyppistä ratkaisua hain. Nyt ketjut näyttää kiiltävän kuin hammasraudat suussa. :D
 
Back
Ylös