Yamaha MT-09 Tracer

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttäs Stormin paperisessa tuoteluettelossa olevan jo "Lock-it" irrotettaville sivulaukkuraudoille osanumero.

Tosin Stormin nettisivu ei löydä koodilla mitään...

Ehkä vielä liian uusi tuote kyseessä. Joka tapauksessa raudat ja laukut yhteensä tulee kustantamaan useita euroja :(
(no, mikäs täällä ilmaista olisi)
 
Perjantaina tuli käytyä Vantaan Yamaha Centerissä kaupoilla, vaimon XJ6-N vaihtui uuteen MT-09 Traceriin ja ihan kylmien tyyppien perusteella. No, olihan noita koeajokertomuksia tullut lueskeltua ja ajovideoita katseltua, joten pakko niitä nyt oli vaan uskoa.
Montaa pyörää ei sitten enää ole tämän vuoden satsissa myymättä, joten jos tää kiinnostaa, niin kannattaa olla nopea.

Pekka T
 
Tänään tuli itsekin kaupat sovittua Kuopion Yamaha Centterin kanssa. XJR lähtee vaihtoon etsimään uutta kotia ja nyt sitten odotetaan kevättä ihan uudella innolla. Laukku ratkaisu pitää tässä vielä sumplia, en ottanut niitä Yamahan "pehmeitä" laukkuja. Pitää katsella, jos löytys vähän fiksumpaa vaihtoehtoa tarjolle.
 
Niih.... Kuopiossahan tuo jo odottaisi luovutushuollettuna..... :wanna:
Tänään varmistui ettei haku vielä onnistu, puuttuu yksi pienen pieni yksityiskohta.....
Kilpi seikkailee jossain maahantuojalla vielä :itkupilli:
Eli ei auta muuta kuin istua hiljaa tulisilla hiilillä.
 
On kyllä ensimmäinen tämän genren pyörä joka herättää allekirjoittaneessa omistushalua...ja hämmentävän suurta sellaista.
Saa nähdä jos tässä parin kolmen vuoden aikana Tracereitä alkaa saamaan alle kympillä, ja jos meikäläinen aikuistuu vielä sen verran että alkaa tollanen fillari olla oikeasti ajankohtainen niin äkkiä käy sillä viisiin että tollanen tulee hankittua :blink:

Sitä odotellessa painetaan vielä Gixxerillä :orgmp2:
 
Käväsin vantaa Yamaha centerillä kysymässä koeajomahdollisuutta. Myyjä totes, "ei onnistu" , "kaikki on myyty".

Liikkeessä oli yksi jäljellä, mutta siinäkin oli se MYYTY-lappu päällä.

Myyjä kertoi, että on kyselty keskieuroopan puolelta lisää. Ei löydy.
Olivat kysyneet myös länsinaapurista. Sama laulu. Loppu mikä loppu.

Syksystä ei vielä tietoa, että tuleeko uusi erä.

Eli jäi nyt sitten koeajo tekemättä.

Jos vielä jossain muussa liikkeessä on menopeli myynnissä, kannattanee ostohalukkaiden pitää kiirettä.

Mielenkiinnolla jään odottamaan kesän ajokokemuksia Tracerin jo ostaneilta.
 
Viimeksi muokattu:
F.N. pitäis olla yks tulossa koeajettavaksi... Tai myytäväksi. Saa nähdä kuinka käy?
 
Yamaha on kyllä pelannut korttinsa hyvin MT-sarjan uudistuksen kanssa, käsistä menee kaikki.
Tosin vielä parempihan se olis jos niitä riittäis kaikille halukkaille eikä tarvitsisi myydä ei oota :p
 
Jännä juttu kyllä nämä "Ei oo"-merkkiset pyörät! Jammu ei suinkaan ole ainoa joka niitä myy.
Toisaalta mikäs siinä jos kauppa käy ilman koeajomahdollisuutta mutta saattaa muutama ostaja valita toisen merkin sen vuoksi. Yllättävän moni ilmeisesti ostaa uuden prätkän koeajamatta. Mutta moniko ostaa uuden auton koeajamatta?
 
Tänään hain omani kaupasta kotiin...... :jippikaijee:
Huomenna joutunee mahdollisesti käydä pienen lenkin sisäänajon puitteissa heittämässä.
:orgmp:
 
^^ niinpä edellisenkin pyörän ostin, kun myyjä totesi että osta tuo XJR tuosta. Ja eipä tuo nyt kauheen huono valinta tainnut olla kun satku tuli sillä ajeltua, katotaan miten käy tämän Tracerin kanssa.
 
Dodii.
Ensimmäiset parisataa km veivattu, hymy lähtee naamalta varmaan vasta ensi viikon loppupuolella. :WAZAAP:

Taipuu mutkaan ku ajatus, vääntöä on omaan makuun erittäin riittävästi eli eipä kauheasti tarvii vaihdella.
Ajoasento matalammalla penkin asennolla loistava, en vielä kokeillut sitä korkeampaa mutta jossain vaiheessa pitänee ihan vain testin vuoksi vaikka sitten yltää maahan vain kengänkärjellä.

Noista ajo-ohjelmista (A,STD,B), B oli mukavan jouheva, sopii sellaiselle laiskanpulskalle ajotuulelle, standari oli ihan kiva. A:sta en pitänyt, meni kaasuvaste omasta mielestä on/off tyyliseksi.

Mittaristo oli ihqun selkeä, ja ajotietokoneen eri näytöt toimi hyvin sitten kun ne oli modannut mieleisikseen.
Miinusta bensamittarista...... ensimmäinen pudotus on puoleen tankkiin, ei sinänä haittaa muuten mutta käy omaan silmään.

Nyt vaan lisää ajoa, ensituntuman perusteella oiva valinta ainakin itselle.
Tosin vertailukohtana edellinen pyörä.. vähän niinkuin siirtyisi 45rmp sinkusta suoraan blu-ray aikaan.:grin:
ps. tänään ainakin oli kahvalämppärit iloinen asia.

muoks. pss. keskikulutus tuolla lenkillä koneen mukaan 4,5/100
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille.


Tämä on eka postaukseni tälle foorumille.

Oli pakko tulla sanomaan että loistava peli tuo traaseri. Ilmat nyt vain ovat olleet vähän niin ja näin joten kilometrejä ei ole vielä hirveästi tullut mittariin. Muutama sata kuitenkin ja ne kaikki hymyssä suin.

On tämä vaan hieno peli.

Leppoisa ajoasento, mukavasti vääntöä, tuulilasi (ylimmässä asennossa) / ilmanohjaimet kahvojen edessä toimivat nopeusrajoitusten puitteissa ihan jees, matkustaja viihtyy takana (kuulemma), ajettavuus / käsiteltävyys kevyttä ja näppärää. :thumbsup:

Toivotaan että kelit paranevat jotta kilometrejä ja kokemusta laitteesta tulisi lisää.
 
Ilman kahvalämppäreitä, perkele, vaikka niillä ja muilla vitkuttimilla tilattu.
Haettu siis kaupasta tänään.
Kylmä tuli aika nopeasti. Pikkulenkki, noin 100 km kokemusta.
Stumppasin kerran valoissa, triple ei ole twini...
Kone on hieno, lähtee suhteellisen hyvin matalilta kiekoiltakin vaikka liian iso pykälä sisällä.
Vaatii lisää ajoa ennenkuin osaa lausua mitään järkevää, positiivinen fiilis jäi ajosta.

En oikein vielä osaa olla pettynyt hankintaan (poislukien kahvalämppärien toimitusvaikeus, vittu).
 
Ilman kahvanlämppäreitä saa itsekin aloittaa ajelut. Itkettävän ja naurettavan rajamailla on kyllä maahantuojan toiminta tässä(kin) asiassa. Pyörä lisävarusteineen tilattu 9.3 ja tämän hetkisen tiedon mukaan viikolla 22 tulee kahvanlämmittimet, ehkä ne tilatut ledivilkutkin tulee siihen mennessä. Eihän tuossa mene kuin melkein kolme kuukautta toimituksessa. :rant:
 
Yamahalla on 2015 malleihin takaisinkutsu, MT-09 Tracer yhtenä mallina.
Vaihteensiirtoakselin stopperi voi murtua valmistusvirheen vuoksi, vaihteet ei sitten vaihdu ja voi olla että kytkin ottaa osumaa irtonaisista kappaleista siten ettei enään irrota.

Ensihuollon yhteyteen kannattanee sopia ellei se jo ole tehtynä.
Varmaankin kutsukirjeetkin tulee suoraan omistajille, joskus.

Palikat on Hollannin varastossa odottamassa että joku niitä tilaisi (LED+ vilkkuja tai lämpökahvoja ei ole)

Alla kopypaskottuna eräältä sivulta mallit/numerot joita koskee. Siitä vaan katsomaan osuiko arpa.

The notice states that: “the affected motorcycles may have an incorrectly manufactured shift cam segment stopper, having a sharp edge on the inside of the bend instead of a smooth radius. As a result, the stopper can crack and possible fracture at this sharp edge.” This also may prevent the transmission to shift properly and may result in the crash of the motorcycle.

RN296######0009355 to RN296######0010782
RN29F#####0001080 to RN29F######0002551
RN291######0004601 to RN291######0005001
DP041######0001239 to DP041######0001293
DP046######0001835 to DP046######0001873
RJ155######0008385 to RJ155######0008482
 
Juuh, tuo akseli vaihdettiin tonnin huollon yhteydessä.
Nyt mittarissa +1600, eikä kyllä vielä ole pahaa sanottavaa.

Kuten jo aiemmassa viestissä totesin, niin tuo A-mode on aikas turha.
Eikä tuota B:tä ole juuri tullut käytettyä.

Tosin vähän tuota Akran putkea huutaa...... jos vaikka joskus....

Ja mun ajolla keskikulutus laskenut ed. kirjauksesta 4,0:aan.
(Tourinki kulutus oli koko reissulle se 4,1)
 
Harmillista kuulla Jammun laadusta moinen kauneusvirhe. Iloinen asia tietenkin, että hoitavat hetimiten kuntoon... Mutta kaikissa uusissa malleissa näyttäis kasvukipuja olevan. Ja hyvä että korjataan ennen kuin peli hajoaa.

Mutta asiaa... Mitäs pidätte jarruista ja jousituksesta? Riitävän tehokkaat jne?
 
Back
Ylös