Yamaha MT-10. Ray of Darkness.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ole ollut ongelmia, mutta se pakollinen kysymys, että onko kahva alkuperäinen vai tarvike ja palautuuko kunnolla lepoasentoon? Mahdollista kahvaongelmaahan voi sinänsä demonstroida pumppaamalla satula irroitettuna mäntiä vähän ulos ja tarkistaa, että painuvat moitteetta takaisin. Eihän tuokaan tietty paljasta sitä, jos kahvasylinteri ei satunnaisesti palaudu tarpeeksi avatakseen nesteelle paluureitin säiliöön.
 
Ite ajelin yhden kesän MT-10:llä.
Ei ollut mitään ongelmaa tehojen suhteen.
Siinä pyörässä ainakin oli portaaton tehonsäätö...:;):

Ajelin tänään kympillä reilun parisataa kilsaa vaunulle viikonlopuksi. Sehän on mitä lempein peli :cruising:
 
Onkos kellään vinkkejä mikä sirompi kilpiteline tuohon MT-10 menisi heittämällä alkuperäisen möhkäleen tilalle, niin että tarvittaessa jammun omat pehmeät sivulaukutkin mahtuisi vielä paikoilleen?
 
Onkos kellään vinkkejä mikä sirompi kilpiteline tuohon MT-10 menisi heittämällä alkuperäisen möhkäleen tilalle, niin että tarvittaessa jammun omat pehmeät sivulaukutkin mahtuisi vielä paikoilleen?

Mä laitoin tuollaisen. Orggisvilkut käy ja telineen mukana tulee uusi rekisterikilven led-valo. Yammun omien laukkujen kanssa ei ongelmia. Yamahalta löytyy myös ihan siisti ratkaisu.

http://https://www.evotechparts.com/en/Yamaha-MT-10---FZ-10-licence-plate-holder-from-2016---2017-Evotech-Performance.html
 
Uutta mopoa pitäisi saada alla ja MT-10 käyty koeistumassa. Ilmeisesti pienehkö tankki ja iso kulutus?

Mites pitkälle tankillisella pääsee tuollaista reipasta 120-140 km/h tasaista matka-ajoa, ei 150km välein kiinnostaisi alkaa tankkailemaan.

Pääseekö 200 km ennen kuin valo syttyy?
 
Uutta mopoa pitäisi saada alla ja MT-10 käyty koeistumassa. Ilmeisesti pienehkö tankki ja iso kulutus?

Mites pitkälle tankillisella pääsee tuollaista reipasta 120-140 km/h tasaista matka-ajoa, ei 150km välein kiinnostaisi alkaa tankkailemaan.

Pääseekö 200 km ennen kuin valo syttyy?

Puhutko nyt uudesta uudesta vai vain sinulle uudesta? MT-10:hän uudistui perinpohjin viime vuonna (josta lienee aika harvalla kokemusta).

Itse ajoin 2017-mallin kympillä reilut 13tkm, mitattu keskikulutus 7,2 tuolta koko ajalta, mutta ajonopeudet selvästi lähempänä nopeusrajoitusta kuin tuo yllä kyselty. Pisin tankkausväli oli ollut 215km useamman kerran, silloin mennyt noin 15 litraa tankkiin (ilmoitettu koko taisi olla 17l), tyypillinen tankkausväli jossain 170 km paikkeilla koska itsekään en tykkää ajaa valo palaen.
 
Puhutko nyt uudesta uudesta vai vain sinulle uudesta? MT-10:hän uudistui perinpohjin viime vuonna (josta lienee aika harvalla kokemusta).

Itse ajoin 2017-mallin kympillä reilut 13tkm, mitattu keskikulutus 7,2 tuolta koko ajalta, mutta ajonopeudet selvästi lähempänä nopeusrajoitusta kuin tuo yllä kyselty. Pisin tankkausväli oli ollut 215km useamman kerran, silloin mennyt noin 15 litraa tankkiin (ilmoitettu koko taisi olla 17l), tyypillinen tankkausväli jossain 170 km paikkeilla koska itsekään en tykkää ajaa valo palaen.

Tuosta vanhemmasta puhun.

Yleensä reissussa sopiva tankkausväli on 200-250km, jos yhtään kovempaa ulkomailla ajaa niin 150-170km kohdalla taitaa valo syttyä. Harmin paikka, olisi ollut muuten tosi sopivan oloinen laite.
 
Tuosta vanhemmasta puhun.

Yleensä reissussa sopiva tankkausväli on 200-250km, jos yhtään kovempaa ulkomailla ajaa niin 150-170km kohdalla taitaa valo syttyä. Harmin paikka, olisi ollut muuten tosi sopivan oloinen laite.

Joo aika raskas tuo oli, kun melkein itse piti käydä tankilla kahdesti siinä kun kaveri kerran. Vaihdoin euro5-päivitettyyn Tracer 9gt:hen, keskikulutus samalla käytöllä tippui alle 4,5:n vaikka oli sivulaukutkin lisänä. Jos budjetti sallii eikä olla ostamassa pelkkiä hevosvoimia, niin tuo samalla uudella moottoriversiolla oleva MT-09 todennäköisesti olisi melko soiva peli kympin vaihtoehtona. Tosin en tiedä paljonko enemmän nakuysi kuluttaa, katteiden vaikutus ajovastukseen on yllättävän suuri.
 
Back
Ylös