No Niin,
talvi lähestyy ja tuli viikonloppuna vaihdettua ensimmäistä kertaa tenereen Öljyt (moottori + perä)
Meniköhän tämä nyt oikein? Öljyntaso tarkistusikkunassa antaa niin vaihtelevia arvoja, jottein ole tosikaan.
Tyhjensin vanhat öljyt pois keskituella ( en vaihtanut tälläkertaa Ö-suodatinta) ja kun ei enää tippunut öljyä ulos => Lisäsin 3,1 L uutta öljyä, mutterit kiinni ja siinä epähuomiossa en huomannut tarkkailla öljyn tarkistusikkunaa. Nooo, ikkuna oli täynnä öljyä eli reippaasti yli maximin.
Laitettiin kuitenkin moottori käyntiin ja annettiin lämmetä kunnolla. Moottori sammuksiin odotin minuutin.. odotin kaksi. Tarkistusikkunaan ei ilmestynyt öljyä olenkaan. Lisäsin hitusen öljyä lisää ja öljytaso oli Min- ja Maxin puolivälissä. Kaikki siis kunnossa?
Pesin pyörän ja ajoin talliin.. Tunnin päästä kävin ohimennen katsomassa keskituella olevaa pyörää. Öljyn tarkistusikkuna oli taas "täynnä"..

Joo kuivasumppu on tämä pyörä (ensimmäiseni) ja ulkomaan tenere foorumissa oli 27 sivua saman aiheen ihmettelyä.
Kertokaapa tenereläiset mikä on minun tapaukseksessa tilanne. Öljyä on oikea määrä vai liikaa (vai liian vähän?)
Olisiko pitänyt jättää viimeinen lisäys tekemättä ja seuraavaksi poistaa tarkistuksen jälkeen lisätty öljy vai antaa olla näin?