Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No ensimmäisten lannistavien kommenttien jälkeen varaosamyyjä kyllä totes, että useimpia osia saa vielä tilaamalla belgiasta. Esimerkiksi kun mulla on tuossa mopossa vasen clipari ja sen katkaisimet hajalla sanoivat että tuota cliparia löytyy varastosta belgiasta mutta noita kytkimiä ei sitten näyttäs olevankaan. (en sillä että olisin heti tilaamassa jos vaan sais jostain käytetyt, ovh oli 230€.)  Kyllähän tuohon pitäis peiliä ja kahvaa löytyä vielä yms mutta sitten vähän erikoisten osien kanssa on vähän niin ja näin. Itse vähän tyrmistyin, kun ei niillä ollut edes tiivistettä siihen magneetonkoppaan hyllyssä vaan meni tilaukseen. Kummiskaan oo mistään ekan maailmansodan aikasesta pyörästä kyse.Tämähän ei tyydyttänyt meikäläistä vaan askartelin tiivistepahvista väliaikaisen tivarin että pääs kokeileen konetta..  
kaboom.gif

Uskon et saksan purkaamot ja UK:n ebay on niitä parhaita kanavia etsiä vähän harvinaisempaa osaa.

Onkohan kellään arviota paljon TRXiä on Suomessa? Olin yllättynyt kun tuolla AVKlla oli toinen samanmoinen raato, kun eihän noita pitänyt olla montaa. (Oliskin varmaan ollu fiksumpaa ostaa se, kun siinä oli vähemmän vammaa, takapää oli vähän sen näköinen kuin ois keulittu yli)
smile_org.gif
No niin tänään tein kaupat siitä toisesta AVK TRX:stä. Olin ehjää moottoria vailla nääs. Eli nyt on varaosaa sitten ihan mukavasti
smile_org.gif
Täytyy käydä Pirkkalasta hakee se tänne pikapuolin, niin pääsee purkamaan sitä ja katsoo mis kunnos se on. Mun tuurilla konerikkonen
crazy.gif
biggrin.gif

Aika pintakaasulla päästelet  
062802moto_prv.gif
onko vakio takaratas vai mikä välitys?
Enpä tiedä. Ihan kiusallaan kokeilin yhden tankillisen tuolloin joskus ajaa selkeästi pienemmin pykälin ja moottoria kiusaten. Alle viiden jäi sekin. Takarattaan koko on arvoitus. Kuten eturattaankin. Vakioiksi noita luulin, mutta tietoa ei ole. 220km/h on aika tarkkaan mittarin mukaan huiput, mutta tuossakin on niin paljon eri muuttujia, etten tiedä voiko siitä mitään päätellä.

Aika pintakaasulla päästelet  
062802moto_prv.gif
onko vakio takaratas vai mikä välitys?
Enpä tiedä. Ihan kiusallaan kokeilin yhden tankillisen tuolloin joskus ajaa selkeästi pienemmin pykälin ja moottoria kiusaten. Alle viiden jäi sekin. Takarattaan koko on arvoitus. Kuten eturattaankin. Vakioiksi noita luulin, mutta tietoa ei ole. 220km/h on aika tarkkaan mittarin mukaan huiput, mutta tuossakin on niin paljon eri muuttujia, etten tiedä voiko siitä mitään päätellä.
Kyllä noi huiput aika vakiolta kuullostaa. Sulla on varmaan aika hyvä yksilö! Onnittelut.

Kiitos.
smile_org.gif
Onhan tuo hyvä yksilö, viimeistä vuosikertaa ja hyvin pidetty, vähän ajettu jne. Harmittaa pitää myynnissä, mutta duunarilla ei oikein ole varaa vakuuttaa kahta pyörää + autoa, eikä autosta valitettavasti voi luopua.

Noh, jos (ja siltä näyttää) tuo ei mene kaupaksi, niin pitää sitten joskus parin vuoden päästä kaivaa naftaliinista jos taloudellinen tilanne olisi parempi - tai jos kyllästyn tuohon jalat edellä ajamiseen.
biggrin.gif

Kiitos.  
smile_org.gif
Onhan tuo hyvä yksilö, viimeistä vuosikertaa ja hyvin pidetty, vähän ajettu jne. Harmittaa pitää myynnissä, mutta duunarilla ei oikein ole varaa vakuuttaa kahta pyörää + autoa, eikä autosta valitettavasti voi luopua.

Noh, jos (ja siltä näyttää) tuo ei mene kaupaksi, niin pitää sitten joskus parin vuoden päästä kaivaa naftaliinista jos taloudellinen tilanne olisi parempi - tai jos kyllästyn tuohon jalat edellä ajamiseen.  
biggrin.gif
Vanha totuus on, että kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdallaan.
wink.gif
Onko tuo sun Nettimotossa?

Eipä silti, hiljenee kauppa muutenkin kun porukka alkaa säästelemään, kun talouden näkymät alkaa pelottamaan. Ei menny mun KTM kaupaksi jokin aika sitten, mutta päätinkin pitää itselläni.
smile_org.gif

No niin tänään tein kaupat siitä toisesta AVK TRX:stä. Olin ehjää moottoria vailla nääs. Eli nyt on varaosaa sitten ihan mukavasti  
smile_org.gif
 Täytyy käydä Pirkkalasta hakee se tänne pikapuolin, niin pääsee purkamaan sitä ja katsoo mis kunnos se on. Mun tuurilla konerikkonen  
crazy.gif

biggrin.gif
No eikait se nyt konerikkoinen ollut. Kuten totesin, niin olis kannattanu varmaan ostaa toi sun hankkima yksilö ite, kun ei siinä näkyny koneen tai rungon osalta mitään ihmeitä, ainoastaan oli se reppu aika kasassa ja naarmuja siellä täällä. Mut jos sulta vapautuu jotakin osaa niin olen valmis kyllä lunastamaan niitä.. varmaan arvasitkin.. ite olen ton romun purkanut jo rungonmittausta silmällä pitäen, jahka liksa tulee niin kiikutan sen mitattavaks.

smile_org.gif
crazy.gif

biggrin.gif
No eikait se nyt konerikkoinen ollut. Kuten totesin, niin olis kannattanu varmaan ostaa toi sun hankkima yksilö ite, kun ei siinä näkyny koneen tai rungon osalta mitään ihmeitä, ainoastaan oli se reppu aika kasassa ja naarmuja siellä täällä. Mut jos sulta vapautuu jotakin osaa niin olen valmis kyllä lunastamaan niitä.. varmaan arvasitkin.. ite olen ton romun purkanut jo rungonmittausta silmällä pitäen, jahka liksa tulee niin kiikutan sen mitattavaks.
Moi! Tänään käyn iltapäivällä hakee pirkkalasta sen vehkeen. Ostin tollai näkemättä, kun sen koneen tarviin. Muu ehjä osa on vähän niikun plussaa. Jos vaikka vanteet on ehjät niin kiva ylläri.

Tänään täytyy ilta tutkailla sitä sitten, runkoa ym et saako siitä vaikka radalle pyörää... Pistä listaa mitä tarviit niin kattelen sitten silläkin silmällä. Jotain osia jää tosta ehjästä yli.

Sähän asustelet vissiin Vantaalla, joten oot lähellä, jos päästään pisneksiä tekee.  
smile_org.gif

smile_org.gif
crazy.gif

biggrin.gif
Moi! Tänään käyn iltapäivällä hakee pirkkalasta sen vehkeen. Ostin tollai näkemättä, kun sen koneen tarviin. Muu ehjä osa on vähän niikun plussaa. Jos vaikka vanteet on ehjät niin kiva ylläri.

Tänään täytyy ilta tutkailla sitä sitten, runkoa ym et saako siitä vaikka radalle pyörää... Pistä listaa mitä tarviit niin kattelen sitten silläkin silmällä. Jotain osia jää tosta ehjästä yli.

Sähän asustelet vissiin Vantaalla, joten oot lähellä, jos päästään pisneksiä tekee.  
smile_org.gif
Joo laitellaan listaa jahka saat eka pyörän talliis. Paljonko muuten jouduit kärsiin? Etukate ja vasemman tangon systeemit olis ehkä ensimmäisenä tarvelistalla, tuollaista etukatetta oon yrittänyt katellakin ebaystä mut ei oo viel silmiin. Tankki vois olla myös tarpeen, mut sellasta joku jo kauppaskin tuolla maailmalla. =) Joo Vantaalla asustelen niin voitas vaikka jossain vaiheessa törmäillä ja jutella lisää.

Vanha totuus on, että kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdallaan.  
wink.gif
Onko tuo sun Nettimotossa?
Onhan se siellä, työkaveri ostaisi heti 4000e hinnalla pois, mutta oma kipuraja menee tuossa tämänhetkisessä pyynnissä, joka on 5000e. Sen alle en pysty menemään, mieluummin pidän itse vaikka tallin koristeena.

Toisaalta tiedän, että kadun myymistä joskus myöhemmin jos tuo menee kaupaksi... Ristiriitainen tilanne, pitäisi olla pätäkkää silleen ettei tarttis miettiä tämmösiä.

Menen lottoamaan.

EDIT: Löytyykö TRX:ään muuten maailmalta singleseat takakatteita tai takapenkin tilalle jotain kyhmytyyppistä settiä? Tuosta voisi rakennella yksipaikkaisen jos se itselle jää.

Siihen takapenkin päälle tai tilalle saa sellasen muovinpalasen. En oo varma tuleeko se tosiaan sen penkin päälle vai tilalle. Enkä oo ettiskelly mistä niitä saa hommattua, kun ei ole nyt ensimmäisenä hankintalistalla itselle.

Jos muuten ketjuun kirjoittelevilta jää ylimääräiseksi mekanismiltaan ehjä takasatula, niin voisin sen ostaa sopivalla hinnalla. Eli satulan kunnolla ei muuten väliä, mutta pitäisi toimia irroitus yms. systeemit.

No niin tallissa on AVK pyörä. Siinä on joku varashälytinkin... Ei tosin piipannut kun kerran kun raijattiin mopoa pakussa ja tuli kuoppa, et en sit tiedä kuin hyvä on...

Nyt täytyy miettiä tai oikeastaan päättää, että tuleeko siitä tehtyä vielä ajokuntoinen peli, koska aika pienellä rahalla ja vaivalla siitä sellasen saisi. Täytyy varmaan tehdä niin, että otan vanhan koneen auki ja katson saako siitä enää konetta. Jos saa niin siitten tehdään 2 TRX:ää, ja jos ei saa niin sitten yksi.

No niin tallissa on AVK pyörä. Siinä on joku varashälytinkin... Ei tosin piipannut kun kerran kun raijattiin mopoa pakussa ja tuli kuoppa, et en sit tiedä kuin hyvä on...

Nyt täytyy miettiä tai oikeastaan päättää, että tuleeko siitä tehtyä vielä ajokuntoinen peli, koska aika pienellä rahalla ja vaivalla siitä sellasen saisi. Täytyy varmaan tehdä niin, että otan vanhan koneen auki ja katson saako siitä enää konetta. Jos saa niin siitten tehdään 2 TRX:ää, ja jos ei saa niin sitten yksi.
Noin sen mäkin tulkitsin, kun kävin ton omani hakemassa. Kumman meinasit laittaa ajoon? Ootko muuten konetta jo käyttänyt/koeajanut tuolla ruttutukun ostoksella?

Noin sen mäkin tulkitsin, kun kävin ton omani hakemassa. Kumman meinasit laittaa ajoon? Ootko muuten konetta jo käyttänyt/koeajanut tuolla ruttutukun ostoksella?
En oo vielä koittanut käyntiin laittaa. Ihan kohtuu hyvän oloiset öljyt koneessa on. Täytyy koittaa käyttää, ennen kun rupeen suuremmin ropaamaan.

Siis nykyisestä (siitä mun ensimmäisestä) TRX:stä tulee fighter, koska siitä maksan vakuutuksia parhaillaankin.

Toisaalta tuo AVK pyörän perä on jo rutussa, joten sitä muokkaamalla saa sen fighter lookin joka tapauksessa... mutta teen nyt varmaan niin, että

1) käytän koneen
2) vien rungonmittaukseen AVK pyörän
3) riippuen tuloksesta teen jotain...

Piru kun luulin et nyt kaikki olis helpompaa  
tounge.gif
 Mut eipä olekaan. Liikaa vaihtoehtoja.
omg.gif

Kainuuseen kuulema tullut yksi musta helmi-TRX! Tyytyväinen omistaja loikkasi makarooni-maan vehkeestä laadukkaaseen Nipponin laitteeseen ja ihmettelee nyt kun moottoripyörällä voi keskittyä ajamiseen eikä ropaamiseen
biggrin.gif

Kainuuseen kuulema tullut yksi musta helmi-TRX! Tyytyväinen omistaja loikkasi makarooni-maan vehkeestä laadukkaaseen Nipponin laitteeseen ja ihmettelee nyt kun moottoripyörällä voi keskittyä ajamiseen eikä ropaamiseen
biggrin.gif
Hahhah.. niinhän ne ducatimekaanikotki sanoo, ettei niitä pastamaan tuotteita osteta järjellä vaan tunteella..

Btw onkos EvilHR jo selvittäny, et mitä tuli ostettua?
kaboom.gif

No hemmetti, en ole ehtinyt.  
omg.gif
 Oon puskenu 60h viikkoa ja nytkin vielä töissä (tulin 6.30). Sunnuntaina Sisiliaan viikoksi ja sitten takas. Täytyy koittaa sitten "levänneenä"  
kaboom.gif
ehtii sinne tallille ihmettelemään ja rupee tekee taas pyörää.

Noh, jos tämä työtahti jatkuu niin ei kauaa mene, kun saa taas saldovapaata viikon. Se viikko meneekin sitten kokonaan tallissa  
062802jumpie_prv.gif
.

"Tyytyväinen omistaja loikkasi makarooni-maan vehkeestä laadukkaaseen Nipponin laitteeseen ja ihmettelee nyt kun moottoripyörällä voi keskittyä ajamiseen eikä ropaamiseen "

oli D..... lla ropannut / ajanut suhteessa 60/40, nyt oli T-REXillä arvellut mielessään suhteen olevan 10/90. minulla tuo suhde kyllä on 2/98 mutta hinkkaamista, kiillottamista ja pölyjen pyyhintää ei lasketa siihen
tounge.gif

Back