Yamaha TRX

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nettivaraosassa on mulla myynnissä TRX etukate (Punainen) (sisältää kiinnikkeen) sekä takakate (punamusta). Alkaa tila loppumaan, niin on myytävä pois. Niin ja myös aluperäinen etulokari (punainen).

Mahdollisesti myös tankki on lähdössä myyntiin, mutta en ole ihan varma. Olis hyvä olla varmaan "varatankki" olemassa jos pannutan tuolla omalla...:D
 
Viimeksi muokattu:
Nythän siellä on nettimotossa taas yksi yksilö ainakin myynnissä.

Itsellä eka kesä ilman pyörää tai useampaa sitten vuoden 2006. En tiedä. Ehkä se innostus joskus vielä viriää, mutta nyt ei ole kyllä tehnyt edes mieli ajella.


Oletko käynyt lääkärissä? :p
 
Viimeksi muokattu:
:jippikaijee: Hienoa että evilHR ja Twin Tenox ovat heränneet ruususenunestaan.
Mulla olis muuten ducati Monsterin peltitankki jos Evil haluaa rakennella jotain uutta.
 
Moro Ukko! Vielä se painaa menemään. Sama täällä! t. Krisu
Moro. Painetaan joo. Vähän, mutta nautiskellen ilman kiirettä. Vielä kun saisi nuo kaasarit säädätettyä viimeinkin. Ajelin tossa viikko sitten tallille ja vähän rötäsi kylmänä, kun seokset vissiin vähän rikkaalla. Viime talvena sain jo lambdapaikallisen Overin kiinni, että ois vaan säätöä vailla.

Mutta tuli hommattua avoautoon uusi moottori, ja pitäisi sitä alkaa rakentamaan kun vie nurkassa tilaa. Saa nähdä milloin Yamaha saa huomiota. :sad3:
 
Moi, olen Pete ja minusta viime vuoden lopussa TRX omistaja. Aloitin huolto toimenpiteet vasta tässä kuussa ja pikku hiljaa saan sen valmiiks ennen kevättä. Keula huolto oli eka homma ja vaihdoin kaikki liukulaakerit samalla. Etupää tuntuu nyt paljon herkemmältä ja veikkaan ettei pumput ollut huollettu moneen vuoteen. Ostin 99 R6:sen jarrusatulat ja Thunderacen pääsylinterin ja vaihdoin kaikki tiivisteet sun muut niissä. Pyörässä oli jo teräspunosletkut joten jarrut pitäis toimia ihan hyvin nyt. Tankin bensahana myös meni vaihtoon (00 R1) ja siihenkin vaihdoin tiivisteet. Ostin Krisulta etukate eilen ja se on nyt paikalla vanhan ei-orkkiksen tilalla. En tiedä mitä tähän pyörään on käynyt mutta siinä oli joku lasikuitu etukate kiinni ja sen punainen väri ei ollut ihan oikein. Onneks vaihdoin sen koska se oli jo vähän rikki lampun vasen ala-kiinnikeen kohdalla. Seuraavaksi käyn kaasarit läpi ja vaihdan tiivisteet, neula venttiilit, neulat sun muut. Renkaat myös menee vaihtoon ja mulla on jo GPR300 renkaat valmiiks siihen (120/70 etu). Perus huolto jutut kuten tulpat, ilmasuodatin ja öljynvaihto teen vasta myöhemmin. Meinaan vaihtaa rattaat ja ketjukin kun budjetti sallii. Muuten, olen Aussi joten en osaa kirjoittaa täydellisesti mutta yritän kehittää taitoni jatkuvasti.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200218_204104_01.jpg
    IMG_20200218_204104_01.jpg
    90,1 KB · Katselut: 52
  • IMG_20200218_204427_01.jpg
    IMG_20200218_204427_01.jpg
    85,2 KB · Katselut: 44
  • IMG_20200202_220931_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20200202_220931_copy_2080x1560.jpg
    91,3 KB · Katselut: 45
  • IMG_20200218_202145_copy_1560x2080.jpg
    IMG_20200218_202145_copy_1560x2080.jpg
    94,3 KB · Katselut: 47
Viimeksi muokattu:
Hyvinhän tuo suomi taittuu! :thumbup: Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä kun saat sen ajoon, on itselläkin harkinnassa.
 
Hyvinhän tuo suomi taittuu! :thumbup: Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä kun saat sen ajoon, on itselläkin harkinnassa.

Kiitos. Täytyy myöntää etten ole aloittanut ihan nollasta kun minun vanhemmat ovat Suomalaisia ja jonkun verran kieli taitoa oli jo hallussa ennen kuin muutin tänne. Mutta silti en osannut kirjoittaa eikä puhua kuin muutama sanaa kerrallaan silloin ja olen oppinut todella paljon 15 vuodessa täällä.
Kaverilla oli TRX aikoinaan Australiassa ja tiedän että on kiva pyörä ajaa jos on kaikki kunnossa. Orkkis jarrut ei ole koskaan ollut kovin hyviä joten ne meni vaihtoon melkein saman tien. Etupään pumput on vähän liian pehmeät myös oman makuun ja meinaan vaihtaa nekin jossain vaiheessa, esim. Thundercatin keula jos löytyy purkaamosta. Takaiskari muistaakseni on ihan hyvä ja aion pitää sen toistaiseks, se vaan vaatii huoltoa kun on jo niin vanha.
 
Tervetuloa PeteJ,
näyttäisi että Kengurumaassa on keskivertoa enemmän TRX:n päälle ymmärtäviä, ainakin TRX850.com sivujen käyttäjien perusteella.
Sinäkin näytät asustelevan täällä KehäKessan vaikutuspiirissä, jospa ensikesänä saataisiin kokoontumisajo kun meitä on ainakin kolme täällä :jippikaijee:
 
Joo, kokoontumisajot olis ihan jees!
Tosiaan en ole ajanut metriäkään mun pyörällä vielä mutta kohta se on ajovalmis ja täysin läpikäyty.
Ausseissa niitä on paljon koska se oli Yamahaan valikoimassa mallin koko tuotanto ajan. Uutena ne oli ylihinnoitellut mutta käytettynä niistä tuli todella suosittuja. Tilanne olis ihan erilainen jos se tuotanto malli olis ollut yhtä tehokas ja hyvin varusteltu kuin se prototyyppi oli! Edit: kaverilla oli harmaa tuonti (grey import) TRX Japanista ja siinä oli paremmat jarrut ja muistaakseni vähän enemmän tehoakin. Väritys oli mieletön myös.
 
Nyt on vihdoin pyörä valmis ajoon ja paljon on tehty sen jälkeen kun ostin sen. Eka kuva on edellisen omistajan ottama ja seuraavat kuvat otin tänään. Ulkonäkö muuttui vähän mutta toivottavasti ajettavuus on nyt paljon parempi kuin ennen.
 

Liitetiedostot

  • 8012ee7d-0f86-11ea-b5f6-8f9ac969ec61.jpg
    8012ee7d-0f86-11ea-b5f6-8f9ac969ec61.jpg
    18,9 KB · Katselut: 72
  • IMG_20200316_090056_copy_2080x1560.jpg
    IMG_20200316_090056_copy_2080x1560.jpg
    93,5 KB · Katselut: 46
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä mun pyörä näyttää tältä. Ostin uuden pleksin, lyhyemmät takapään koiranluut ja mustat TRX tarroja. Lopputulos on ihan jees mutta ajettavuus on nyt todella hyvä. Mulla on myös solo istuin kate mikä odottaa varastossa toistaiseks. Suunnitelma on maalata katteet jossain vaiheessa, Jarno Saarisen tyyliin.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200423_190859_copy_2617x1881.jpg
    IMG_20200423_190859_copy_2617x1881.jpg
    96,9 KB · Katselut: 59
Viimeksi muokattu:
Kiitos, on se kiva vehje ja nyt on ainakin aikaa ajaa kun olen lomautettu töistä. Ainoa ongelma on että lapsetkin on kotona ja mun vapaa-aikaa on paljon vähemmän kuin normaalisti... :p
 
Moro.

Hyvä, että muilla pelit rokkaa.

Mulla tuli pieni ongelma vastaan talvisäilytyksen jälkeen. Tarkoitus oli säätää kaasuttimen neuloja, mutta operaation jälkeen kaasarit alkoi puskemaan bensaa niistä ohuista letkuista, jotka on siellä pohjassa.

Tämän jälkeen olen purkanut kohokammion ja neulan moneen kertaan irti, vaihtanut neulaventtiilit ja uudet tiivisteet kammion pohjiin ja kattonu kohot jne.

Edelleen tilanne on se, että pyörä starttaa, käy 10 sekkaa, sammuu ja sitten laskee kaasarit tyhjäksi. Kattelin bensahanan ja ne muovisen lätkän alla olevat air cut valvet myös, mutta en löytänyt niistä mitään vikaa. Alkaa hyvät neuvot loppumaan..... :dunno:
 
Kuulostaa niin kuin olis kaksi ongelmia. Kartioruuvit kaasarin pohjassa ei pidä bensaa ja kaasarit ei sitten täytty kun ne tyhjenevät. Jos kohot liikkuu normaalisti, se ei ehkä liity niihin. Olisko pumppu viallinen tai sitten sen alipaineletku viallinen?
 
Kuulostaa niin kuin olis kaksi ongelmia. Kartioruuvit kaasarin pohjassa ei pidä bensaa ja kaasarit ei sitten täytty kun ne tyhjenevät. Jos kohot liikkuu normaalisti, se ei ehkä liity niihin. Olisko pumppu viallinen tai sitten sen alipaineletku viallinen?
Ne kohojen mukana liikkuvat neulaventtiilit, joissa kuminen kartio kärjessä on siis uusittu.

Mitenköhän tuon pumpun ja alipaineletkun voisi tsekata/testata? Uusi pumppu ei vissiin ole kauhean kallis. :dunno:
 
Mulla tuli pieni ongelma vastaan talvisäilytyksen jälkeen. Tarkoitus oli säätää kaasuttimen neuloja, mutta operaation jälkeen kaasarit alkoi puskemaan bensaa niistä ohuista letkuista, jotka on siellä pohjassa.

Ei kaasarin pohjassa yleensä kai ole muita letkuja kuin tyhjennysruuveilta tulevat letkut. Ja niistä ei valu bensaa ellei tyhjennysruuvit ole auki. Onko kuvamateriaalia tai videota vuototapahtumasta?
 
Tarkoitin kaasarin pohjassa olevat kartio ruuvia. Ne on ainoastaan kohokammion tyhjennystä varten, joten jos bensa vuotaa sieltä se tarkoittaa sen että ruuvit on löysällä tai ei muuten pidä bensaa.
Se toinen ongelma voi myös johtua siitä bensahanasta koska se on tunnettu tyyppivika tässä pyörässä. Sekin toimii ailpaineella ja jos sen kalvo on kovettanut, bensa ei tule niin paljon kuin pitää. Hana ja bensapumppu voi testaa erikseen jollain alipaineen tuottava työkalulla (esim. jarruneste imulaite) silleen että yrität bensaa kulkemaan johonkin astiaan. Bensahanalle saa korjaussarjat mutten tiedä saako pumpulle mitään. Itse vaihdoin hanan ihan tavalliseen sen takia että olis yksi ongelma kohde vähemmän.
 
Täytyy katsoa ne pohjien tyhjennysruuvit. En kyllä muistaakseni niitä aukonut kohokammion pohjia putsatessa, mutta kaikki on mahdollista, kun monta tuntia asentelin bensahuuruissa. Olis toisaalta looginen juttu. :grin:

Jos ei sillä tokene niin tilaan suorilta uuden alipainepumpun. Ei ymmärtääkseni maksa ebayssä montaa kymppiä.
 
Back
Ylös