• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olikos se Tekijän peli kirkkaan punainen valkealla paksulla Du..... raidalla?
tuossa aiemmin huutelin sen perään kun näin sen joskus pyörivän Helsingissä

Punainen jossa valkoista etu- ja takakatteessa. Helsingissä pyörä taisi liikkua viimeksi 2005. Sittemmin pyörä mennyt eteenpäin, nyt kaiketi fighter kuosissa, katteet pois, perä pystyssä jne.

Niin se rundarin poisto ei paranna merkittävästi ajettavuutta, mutta nostaa huipputehoa. Näyttää paperilla hyvältä
smile_org.gif
Ja kun muut viritykset saa sitä tukemaan, niin johan alkaa peli kulkea.

Juu, werkloon on työ ja näkyy tossa olevan joku kierrätysmaksukin. Ilmeisesti keskieuroopassa noi ympäristöasiat on tiukempia.

Mun mielestä tuo käppyrä kertoo juurikin sen, että jos haluaa ns. helppoja hevosia yläkierroksille niin kakkupuoli on se mihin kannattaa panostaa. Varmaankin noilla BOSeillakin on toki positiivista vaikutusta.
wink.gif

Tuos shoppikuvan perusteella melkoisen mielenkiintoiselta vaikuttaa. Vaatii tosin rungon muokkausta yms pientä, mutta voipi olla hienokin, jos tuon joku toteuttaa.

edit: jos jaksat vääntää niin laitappa sellainen shoppikuva jossa näkyy koko pyörä tuon perän kanssa. Ja mielenkiintoinen olisi myös nähdä tuolla perällä ja pyöreällä etulampulla versioitu trx. Tietty ilman etukatetta siis.

Jaahas, sitä on notkuttu liikaa kahviloissa kun raaserit kummittelee mielissä?
biggrin.gif
 Meikäläisen sairaissa unissa näkyy enemmänkin
tämä tyylisuunta.

Katselin tuossa tallilla ollessani pärrän renkaita ja jos nyt oikein tulkitsin niitä paistoleimoja niin eturengas on vuodelta -00 ja takanenkin -02. Eli taitavat olla roskiskamaa vaikka pintaa onkin vielä, varsinkin takasessa. Eli vaihtoon menee jossain vaiheessa, millasias renkaita suosittelisitte alle? Ja mistä kannattaa hankkia, onko edullisin paikka UK vai saisko jostain muualta yhtä edullisesti? Mulle kyllä välttäis jonkun radalla rääkkäämät renkaatki alle, kun budjettipärrä kyseessä... ja onkos noilla renkaitten tyypeillä kuinka merkitystä, pitääkö olla hypersporttia vai sport touringia ja onko prätkissä ilmeisesti eri nopeusluokat niin kuin autoissakin?! Auttakaa taas tyhmää.  
lookaround_orig.gif

Tuo marlboro-värityksellä oleva trx on kyllä todella hieno. Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, ostaisin toisenkin trx:än ja toisen rakentaisin hieman cafe-racer tyyliin ja toisen rataleluksi. Opiskelijana kuitenkaan rahaa ei mitenkään liikaa ole ja asiat tarvitsee priorisoida ja toistaiseksi käytän mielummin rahani ajamiseen kuin rakentamiseen.

Rinkula-asiaan.. Minulla on tällä hetkellä alla misukan pilot road 2:set ja tuntuvat kestävän hyvin kilometrejä ja samalla toimivat jopa radalla hyvin minun etanavauhdeilla kunhan muistaa tiputtaa paineet radalle sopiviksi. Takanen on ajettu noin 12-14 tuhatta kilometriä ja kulutuspintaa on vielä yllättävänkin reilusti jäljellä ja etusella on ajettu joku 8 tuhatta ja siinä on todella reilusti jäljellä kulutuspintaa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että minun käytössä kuluvat reunoilta loppuun reilusti ennen kuin keskeltä. Noita voin siis suositella hyvin kestävinä touring renkaina joilla voi viettää satunnaisia päiviä radallakin ja vauhdikkaaseen mutkapätkäajoon sopivat hyvin myös. Märälläkin pitävät kohtuu hyvin tosin minun ajo märällä on melko rauhallista. Syksyllä 0-5 asteen hujakoilla pito sitten olikin melko olematonta, mutta noissa lämpötiloissa onneksi ei tule paljoa ajeltua. Muista renkaista minulla ei ole kokemusta vielä ja seuraaviksi renkaiksi hommaan kyllä enempi rata-ajoon sopivammat rinkulat, ettei pääse vahinko käymään vaikka nuo hyvin ovat tähän mennessä pitäneetkin.

Niin tuosta renkaan iästä en osaa sen kummemmin mitään sanoa.

edit: jos jaksat vääntää niin laitappa sellainen shoppikuva jossa näkyy koko pyörä tuon perän kanssa. Ja mielenkiintoinen olisi myös nähdä tuolla perällä ja pyöreällä etulampulla versioitu trx. Tietty ilman etukatetta siis.
Tässä tällainen versio. Samasta Trumpasta varastin etulampun. Hiukan otin vapauksia rungon suhteen, kun jouduin ottamaan kloonilla katteen taa osia. Suttuinen, mutta saa käsitystä kyllä. Voisi olla aika kivan näköinen...

http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TRX_Mod_002.jpg

Tässä tällainen versio. Samasta Trumpasta varastin etulampun. Hiukan otin vapauksia rungon suhteen, kun jouduin ottamaan kloonilla katteen taa osia. Suttuinen, mutta saa käsitystä kyllä. Voisi olla aika kivan näköinen...

http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TRX_Mod_002.jpg
Siinä alkaa oleen nakupyörä minun makuun..

Ei tuon pitäisi mikään paha rasti olla rakentaakaan.

Voisin kokeilla kesällä. Etu- ja takakate pois, romikselta pyöreä etulamppu ja tarvikeosina vilkut, takavalo, kilpiteline ja kilven valo, sekä peilit. + Onko kellään mitään ajatusta mitä tuollainen Trumpan takasatulan koppa maksaa? Voi olla, että pitäisi ostaa mittariston päälle pieni lippa / pleksi myös. Vaikea sanoa miten rumasti se jää tuossa näkyviin.

Muistanko oikein, kun muistan, että TRX:n satulan saa kyllä kiinni vaikkei katteita olisi paikoillaan?

Thruxtonin takasatulan koppa maksaa äkkiä googlaamalla noin 150 dollaria ja toimituskuluja jonkin verta. TRX:n penkin saa kiinni ilman katteita ellen ihan väärin muista.

Tuli muuten tuosta shoppaamastasi kuvasta mieleen Yamaha SDR 200

nyt on pata levitelty pitkin tallin lattiaa ja vajaalla 800 eurolla kilkkeitä pantu tilaukseen.
toisessa kolmosen rattaassa on hampaiden kärjissä pientä pittingiä , laitan sitten kummatkin uusiksi  
biggrin.gif

koetan räpsiä kuvia viikonloppuna

edit, tuossa kuvat hammaspyöristä
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2brst+rhr-yamaha-trx.html
Moro kaikille yhteisesti!

Hyviä kuvia. Mulla lähtee perjantaina kone irti, ja toivottavasti viikonlopun aikana saan kaikki loputkin osat irti toisistaan, koska runko ja vanteet lähtee pulverimaalaukseen. (Cona -> jotain pieniä kuvia on Facebookissa.) Mattamustaa ihan pienellä kiillolla, jotta on kuulemma helpompi pitää puhtaana. Niin sanoi setä maalaamolla. Täytyy vielä tarkistaa miltä se näyttää, ennen kun panee sen 350€-500€ siihenkin kiinni.

Siitä AVK pyörästä tulee siis kone tuon tuhoutuneen tilalle. Katsotaan myöhemmin mitä sille alkuperäiselle koneelle loppujen lopuksi tapahtui ja mihin hintaan sen saisi taas toimimaan. Voisi sitten laittaa sen AVK pyöränkin kilpiin ja ajoon, tai ainakin ratakuntoon.

Englannista laittavat maanantaina postiiin: NÄMÄ KILKKEET
Aika suolanen hinta 360€, mut kun jotain koittaa tehdä kunnolla... ettei tuu just sellanen wannabe Fighter. No tuomio tulee sitten joskus kun se on valmis.  
biggrin.gif
 Tälle kesälle ei varmaan FAW maalauksia kerkee saamaan, mutta siksihän on ensi talvi sitten. Vetäsen varmaan mattamustaa kilinkolin purkista, jos ei edullista ylimaalaajaa saa jostain tätä kesää varten
smile_org.gif

Kiirettä pitää, ja toivottavasti saan sen vielä läjään uudestaan.  
biggrin.gif

Ei mee kauaa niin päästää pörisee. Sitä odotellessa...

Nonih, alkaa TRX-harrastajatki heräilee koloistaan.  
biggrin.gif
Mielenkiinnolla odotan tota Evilin projektin edistymistä, ootko asettanu ittelles jonku aikataulun et millon pärrä pitäis olla kuosissa taas?

Ja TT:lle: vieläkös on pyörä myynnissä... vai alkaako mieli taipua pikkuhiljaa siihen et pitäisit ihan itellä?  
wink.gif

Ite kun saisin tuon vekottimen katsastettua tän tulevan kuukauden aikana niin olisin todella tyytyväinen. Rajottaa ikävästi noi finanssipuolen matalasuhdanteet tätä harrastustoimintaa..  
nixweiss.gif

Back