Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hellurei
Ollaanko täällä vielä hengissä?
Ajattelinpa päivittää ajatuksia, kun vihdoin sain mopon pajalle ja huomenna puretaan perä irti... Tilalle tulee YZF:n vahvistettu swingi, oz:n takovanteet ja öhlinssin perä
Ja että teemä pysyy yhtä hulluna niin keulaputket vaihtuu kans öhlinssiin radiaalijarruilla ja sillä oz:n takokiekolla
Jospa budjetti kestäis ensi syksynä vielä yamaha-teemalla sellasen vintage maalauksen niin alkais oleen taas joksikin aikaa mopo tuunattu valmiiksi![]()

Mahtuuko se öhlinssin pamppu sinne haarukan väliin kun siinä on se säiliö poikittain? Itse huomasin r6r iskarin kanssa, ettei ole mahdollista. Toki tuo yamahan iskari hieman lyhyempi![]()

kun itse käänsin kaavion niin kiinnitin vaan sisemmän eturatas suojan ja sivukoppaan niille kohtaa mistä pultit jää uupumaan vaihdoin sopivan pituiset pultit. Voihan siihen vaikka koneen väristä teippikalvoa laittaa tai joku tarra jne jos haluaa viimeistellä 

Nyt saatiin taas hiukan suunnitelmaa eteenpäin... meinaa sairastelu ja työt estää liikaa olennaista
Ongelma 1:
OZ:n takavanne aprilian vetopakalla... No on se tehtävissä, mutta ihan jokainen milli minkä mistäkin osasta saa sorvattua/ hiottua/ tms. täytyy saada pois. Ketjulinja on noin 5mm viturallaan, mutta ne kyllä lähtee ku ottaa hiukan vetopakan ulkolevystä/ -pulteista/ vaihtaa mutterit vakio 10mm:stä 8mm muttereihin.
Swingin uhdessä hitsisaumassa on pieni "möykky" niin siitäkin saa sen 1-1,5mm poistettua vingulla
...ja takapyörän holkista saa kans n.2mm pois...
Yllättävän paljon leveämpi on toi yzf:n swingi, ku aprilian...!! Siitä nyt ei vaan ole hirveesti apua, ku se on keskeinen nii tilaa ei jää vasemmalle silti riittävästi, että paketti menis suoraan paikalleen...
Ongelma 2:
Se Öhlins... no apikalla on sellanen "uniball" tyyppinen kiinnitys iskarin alapäässä, kun taas yamamotolla on haarukka mallinen... no ei se nyt silleen ongelma ole ku vaan iskari purkuun ja tehään sinne alapäähän sellanen haarukka
töitä ja sellasta pikku näpertämistä taas riittää, mutta mitäs pitää laittaa yamahaan sellasia osia kiinni, mitä ei kuuluisi edes samaan lauseeseen
Pukkaan lisää kuvia, jahka saadaan taas osia muokattua ja palikoita paikoilleen![]()
Sen voin sanoa jo nyt, että jos haluaa sellasen "bolt on" ratkaisun niin sit vaan pukkaa yzf:n koko perän pyörineen kaikkineen paikoilleen! Tää yamaha/aprilia "liitto" ei ole se helpoin ratkasu!
ittellä kanssa yks rojekti missä takarungon sovittelua, jäähdyttimen letkut uusiksi, etuhäkkiin pieni modaus ym ym 
tervehdys... entisenä jammun (t-cat) ja nykyisen enduron omistajana seuraillut tätä trx-ketjua ja vähän sivussa haaveillut tuommoisesta twinistä...
trx-piiri lienee aika pieni ja kysynkin löytyikö myytäväväksi saakka peruskuntoista pyörää... ?
...juu ja nyt pistettiin homma vähä jäihin ku pitää tarkastella, että saisko tollasen gen1 rsv millen taka swingin leivottua kokonaan sinne
Mitat olis kohtuu lähellä, mutta vaatii vielä vähän "pyörittelyä"![]()

tervehdys... entisenä jammun (t-cat) ja nykyisen enduron omistajana seuraillut tätä trx-ketjua ja vähän sivussa haaveillut tuommoisesta twinistä...
trx-piiri lienee aika pieni ja kysynkin löytyikö myytäväväksi saakka peruskuntoista pyörää... ?
Hähää!
Joo kyllä saattaa olla helpoin ratkaisu. Sopii vanteetkin ilman sorvailuja paitsi ketjulinjan kanssa ehkä hieman puuhasteltavaa. Muistaakseni ainakin ruotsissa joku tuon modin tehnytkin... yzf750r sp takahaarukkavanneöhlinsjarru hässäkkä olisi ollut melkein bolt on![]()
