• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha TRX

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teepä b_tommi ystävällisesti pieni projektikertomus kuvineen ja kiinnostaa erityisesti mitä osia tarvitaan muutokseen. :jippikaijee:

Uskon, että vielä useampi tulee tekemään saman modauksen pyörälleen.
 
Hellurei :D

Ollaanko täällä vielä hengissä?

Ajattelinpa päivittää ajatuksia, kun vihdoin sain mopon pajalle ja huomenna puretaan perä irti... Tilalle tulee YZF:n vahvistettu swingi, oz:n takovanteet ja öhlinssin perä :thumbup:

Ja että teemä pysyy yhtä hulluna niin keulaputket vaihtuu kans öhlinssiin radiaalijarruilla ja sillä oz:n takokiekolla :rakastunut:

Jospa budjetti kestäis ensi syksynä vielä yamaha-teemalla sellasen vintage maalauksen niin alkais oleen taas joksikin aikaa mopo tuunattu valmiiksi :orgmp:

Mahtuuko se öhlinssin pamppu sinne haarukan väliin kun siinä on se säiliö poikittain? Itse huomasin r6r iskarin kanssa, ettei ole mahdollista. Toki tuo yamahan iskari hieman lyhyempi :right:
 
Mahtuuko se öhlinssin pamppu sinne haarukan väliin kun siinä on se säiliö poikittain? Itse huomasin r6r iskarin kanssa, ettei ole mahdollista. Toki tuo yamahan iskari hieman lyhyempi :right:

YZF 750R/SP:n öhlins saattais mennä jos jostain löytää mikäli pituus täsmää, siinähän on säiliö erikseen.
 
Morjens!

Eliskä mulla on sinne nyt menossa Aprilian RSV millen/tuonon öhlins hydraulisäädöllä ja juuri sillä poikittaisella yläsäiliöllä...

Säiliö ei suoraan mahdu sinne väliin, koska swingin "etuosassa" on se ontto alumiinivahvike...

Ensiksi meinasin vaihtaa koko iskarin, mutta asiaa hiukan mietittyäni ajattelin, että modaan nyt sitte samalla sitä swingiä, kun kerran alettiin astartelemaan :p

Swingi sujahti paikalleen ihan heittämällä! Loputkin orkkisosat varmaan menis samaan tapaan paikalleen, mutta... kun mä laitan sinne myös apikasta tulleen brembon takasatulan niin joutuu taas hiukan miettimään. Tarkoitus on, että sais sen yamahan reaktiotangon sieltä kokonaan pois ja brembon toimimaan ihan omilla kiinnikkeillä :)

Mää laitan kuvaa kunhan pääsen taas hommaan kiinni... On tässä viikko menny kuumeessa ja ilmeisesti keuhkoputken tulehduksessa nii ei oikeen oo maistunu rakentelu :blink:
 
14098503.jpg

Kauheeta ku vaikeeta saada kännyltä näitä kuvia näkymään :blink:

Edit: Swingi meni siis samalla akselilla heittämällä paikalleen :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Olisko kellään muuten jääny sitä ulommaista ketjusuojaa nurkkiin?

Tuli käännettyä vaihdekaavio nii ottaa se vaihtajan tanko kiinni siihen ulompaan koppaan...
 
Tulee niin nättiä ettei tuolla raaski edes ajaa :wanna: kun itse käänsin kaavion niin kiinnitin vaan sisemmän eturatas suojan ja sivukoppaan niille kohtaa mistä pultit jää uupumaan vaihdoin sopivan pituiset pultit. Voihan siihen vaikka koneen väristä teippikalvoa laittaa tai joku tarra jne jos haluaa viimeistellä :jpstyle:
 
Nyt saatiin taas hiukan suunnitelmaa eteenpäin... meinaa sairastelu ja työt estää liikaa olennaista :p

Ongelma 1:
OZ:n takavanne aprilian vetopakalla... No on se tehtävissä, mutta ihan jokainen milli minkä mistäkin osasta saa sorvattua/ hiottua/ tms. täytyy saada pois. Ketjulinja on noin 5mm viturallaan, mutta ne kyllä lähtee ku ottaa hiukan vetopakan ulkolevystä/ -pulteista/ vaihtaa mutterit vakio 10mm:stä 8mm muttereihin.
Swingin uhdessä hitsisaumassa on pieni "möykky" niin siitäkin saa sen 1-1,5mm poistettua vingulla :D
...ja takapyörän holkista saa kans n.2mm pois...

Yllättävän paljon leveämpi on toi yzf:n swingi, ku aprilian...!! Siitä nyt ei vaan ole hirveesti apua, ku se on keskeinen nii tilaa ei jää vasemmalle silti riittävästi, että paketti menis suoraan paikalleen...

Ongelma 2:
Se Öhlins... no apikalla on sellanen "uniball" tyyppinen kiinnitys iskarin alapäässä, kun taas yamamotolla on haarukka mallinen... no ei se nyt silleen ongelma ole ku vaan iskari purkuun ja tehään sinne alapäähän sellanen haarukka :thumbup:

töitä ja sellasta pikku näpertämistä taas riittää, mutta mitäs pitää laittaa yamahaan sellasia osia kiinni, mitä ei kuuluisi edes samaan lauseeseen :grin:

Pukkaan lisää kuvia, jahka saadaan taas osia muokattua ja palikoita paikoilleen :)

Sen voin sanoa jo nyt, että jos haluaa sellasen "bolt on" ratkaisun niin sit vaan pukkaa yzf:n koko perän pyörineen kaikkineen paikoilleen! Tää yamaha/aprilia "liitto" ei ole se helpoin ratkasu!
 
Nyt saatiin taas hiukan suunnitelmaa eteenpäin... meinaa sairastelu ja työt estää liikaa olennaista :p

Ongelma 1:
OZ:n takavanne aprilian vetopakalla... No on se tehtävissä, mutta ihan jokainen milli minkä mistäkin osasta saa sorvattua/ hiottua/ tms. täytyy saada pois. Ketjulinja on noin 5mm viturallaan, mutta ne kyllä lähtee ku ottaa hiukan vetopakan ulkolevystä/ -pulteista/ vaihtaa mutterit vakio 10mm:stä 8mm muttereihin.
Swingin uhdessä hitsisaumassa on pieni "möykky" niin siitäkin saa sen 1-1,5mm poistettua vingulla :D
...ja takapyörän holkista saa kans n.2mm pois...

Yllättävän paljon leveämpi on toi yzf:n swingi, ku aprilian...!! Siitä nyt ei vaan ole hirveesti apua, ku se on keskeinen nii tilaa ei jää vasemmalle silti riittävästi, että paketti menis suoraan paikalleen...

Ongelma 2:
Se Öhlins... no apikalla on sellanen "uniball" tyyppinen kiinnitys iskarin alapäässä, kun taas yamamotolla on haarukka mallinen... no ei se nyt silleen ongelma ole ku vaan iskari purkuun ja tehään sinne alapäähän sellanen haarukka :thumbup:

töitä ja sellasta pikku näpertämistä taas riittää, mutta mitäs pitää laittaa yamahaan sellasia osia kiinni, mitä ei kuuluisi edes samaan lauseeseen :grin:

Pukkaan lisää kuvia, jahka saadaan taas osia muokattua ja palikoita paikoilleen :)

Sen voin sanoa jo nyt, että jos haluaa sellasen "bolt on" ratkaisun niin sit vaan pukkaa yzf:n koko perän pyörineen kaikkineen paikoilleen! Tää yamaha/aprilia "liitto" ei ole se helpoin ratkasu!

Joo on noissa pikkasen väkertämistä aina kun jtn muutoksia tekee :right: ittellä kanssa yks rojekti missä takarungon sovittelua, jäähdyttimen letkut uusiksi, etuhäkkiin pieni modaus ym ym :grin:
 
...juu ja nyt pistettiin homma vähä jäihin ku pitää tarkastella, että saisko tollasen gen1 rsv millen taka swingin leivottua kokonaan sinne :p

Mitat olis kohtuu lähellä, mutta vaatii vielä vähän "pyörittelyä" :right:
 
tervehdys... entisenä jammun (t-cat) ja nykyisen enduron omistajana seuraillut tätä trx-ketjua ja vähän sivussa haaveillut tuommoisesta twinistä...
trx-piiri lienee aika pieni ja kysynkin löytyikö myytäväväksi saakka peruskuntoista pyörää... ?
 
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1966717
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1587684

Tossa heti pari jota voisin itekin käydä kattomassa :)

...ja noista kilsoista... Omallani on menty n.80tkm ja käy kuin sveitsiläinen kello :thumbup: kunhan vaan on huollettu ja hoidettu!!

tervehdys... entisenä jammun (t-cat) ja nykyisen enduron omistajana seuraillut tätä trx-ketjua ja vähän sivussa haaveillut tuommoisesta twinistä...
trx-piiri lienee aika pieni ja kysynkin löytyikö myytäväväksi saakka peruskuntoista pyörää... ?
 
...juu ja nyt pistettiin homma vähä jäihin ku pitää tarkastella, että saisko tollasen gen1 rsv millen taka swingin leivottua kokonaan sinne :p

Mitat olis kohtuu lähellä, mutta vaatii vielä vähän "pyörittelyä" :right:

Joo kyllä saattaa olla helpoin ratkaisu. Sopii vanteetkin ilman sorvailuja paitsi ketjulinjan kanssa ehkä hieman puuhasteltavaa. Muistaakseni ainakin ruotsissa joku tuon modin tehnytkin... yzf750r sp takahaarukkavanneöhlinsjarru hässäkkä olisi ollut melkein bolt on :grin:
 
tervehdys... entisenä jammun (t-cat) ja nykyisen enduron omistajana seuraillut tätä trx-ketjua ja vähän sivussa haaveillut tuommoisesta twinistä...
trx-piiri lienee aika pieni ja kysynkin löytyikö myytäväväksi saakka peruskuntoista pyörää... ?

http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1587684

Tämän nähnyt livenä ja tämä sininen väri ehkä omaan silmään maukkaampi. Siistissä kunnossa oli ja hienosti laulaa noilla putkilla :p
 
:grin: Hähää!

Jos se sorvataan sillä YZF:n swingillä niin joka ikistä osaa pitää muokata enemmän tai vielä enemmän, että ketjulinja yms. osuu ees sinnepäin :D

Mutta jos Ruattalaaset on jo tehny RSV:n swingillä niin sopiihan se sitte suomessakin :thumbup:

Ens viikolla varmaan saan sen haarukan himaan nii aletaan askartelemaan :WAZAAP:

Joo kyllä saattaa olla helpoin ratkaisu. Sopii vanteetkin ilman sorvailuja paitsi ketjulinjan kanssa ehkä hieman puuhasteltavaa. Muistaakseni ainakin ruotsissa joku tuon modin tehnytkin... yzf750r sp takahaarukkavanneöhlinsjarru hässäkkä olisi ollut melkein bolt on :grin:
 
Nopealla paikalleen heitolla millen swingi on n.3mm kapeampi kun trx:n oma... Eli menee kyllä paikalleen :thumbup:

Ketjulinjakin tuntui olevan tosi lähellä... silmällä melkeinpä kohdillaan :;):

Että näillä mennään eteenpäin :D huomattavasti vähemmän hommia sorviin!!
 
Nostellaas tätäkin ketjua. TRX kaivettu tallista ja öljynvaihdon, ketjujen öljyämisen ja rengaspaineiden tarkistuksen jälkeen otettu ajoon. Hyvin toimii ja ajo maistuu. :cruising:

Silti sellainen tunne, että kaasarit voisi vielä säädättää. Jos joku tietää hyvän mestan Uudellamaalla niin vinkkejä kaivataan.
 
Ei saakeli nyt on kans jammu otettu ajohon ja uus takarengas paikoollansa tää tuntuu taas oikialta prätkältä :WAZAAP:

Mutta nyt vähä tuntuu, että viittinkö mä myydä tätä ollenkaa ku on tää vain niin hianon näköönen ja mahtavat äänet.
Mitä ny vähä ajoasento ottaa niskahan ja ranteisiin piänes vauhdis, mutta muuten loistava prätkä.

Sanokaa ny mitä mä teen ku olis tua kotarin perkele eli "terapiaväline numero yks" mihinkä pitääs kone laittaa kuntohon ku se on neljä vuatta maannu tallis odottaen ehjää tulevaisuutta ja jammun myynti rahoilla sen sais kuntohon :dunno:
Ku ei malttaasi luapua tästä jammusta perkules...

Eli mitä tekis?
 
Back
Ylös