Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmeisesti tehokäyrä on kuitenkin laakeampi, tai pyörä muuttuu enemmän kuin muut kittiosilla. 20kg painotasoituksesta huolimatta pyörä on hakannut World Superstockin kärkisijoja, ja taisi voittaa ensimmäisen IDM-lähdön.
 
Käyrähän on kuin 05 rykkösessä. Näköjään on paluu juurille tapahtunut
smile_org.gif


2fedc26bb9d0cb68f50cf02f75b24b44.jpg
 
Teude bongattu eilen ja tänään pyöräilemästä
smile_org.gif


Outoahan tuo olisi jollei ajo maittaisi uudella pyörällä ja vieläpä ajokauden alussa  
thumbs-up.gif
On se vaan komia laite!!
 
Pitäis kysellä olisko KX-centerillä koeajettavissa tää uutukainen. Olis mielenkiintoista päästä testaamaan ja vertailemaan
062802moto_prv.gif
thumbs-up.gif
!!
 
Tuohon tehoasiaan sellainen näkökulma, että itselläni oli vuosi sitten ostopäätöstä tehdessä hyvinkin tiedossa, ettei valitsemani laite ole luokkansa tehokkain, mutta niin vain ostin sen silti. GSX-R olisi ollut selvästi halvempi ja käsittääkseni tehokkaampikin, mutta itse ajan mieluummin rykkösellä. Tämä on oma mielipiteeni ja kuten tiedossa on: mielipide on kuin persereikä, meillä jokaisella on sellainen...

Nou haard fiilings  
thumbs-up.gif
 
Tuohon tehoasiaan sellainen näkökulma, että itselläni oli vuosi sitten ostopäätöstä tehdessä hyvinkin tiedossa, ettei valitsemani laite ole luokkansa tehokkain, mutta niin vain ostin sen silti. GSX-R olisi ollut selvästi halvempi ja käsittääkseni tehokkaampikin, mutta itse ajan mieluummin rykkösellä. Tämä on oma mielipiteeni ja kuten tiedossa on: mielipide on kuin persereikä, meillä jokaisella on sellainen...

Nou haard fiilings  
thumbs-up.gif
Näinhän se on, erot on kuitenkin käytännössä niin pieniä että hyvin pysyy maantiellä mukana vanhemmallakin kiloisella, ja radallakin se on kuski joka ratkaisee. Fiiliksen perusteellahan nuo valitaan, tehokäppyröillä voi sitten vaikka brassailla orgissa jos omassa sattuu olemaan eniten
tounge.gif
 
Tuohon tehoasiaan sellainen näkökulma, että itselläni oli vuosi sitten ostopäätöstä tehdessä hyvinkin tiedossa, ettei valitsemani laite ole luokkansa tehokkain, mutta niin vain ostin sen silti. GSX-R olisi ollut selvästi halvempi ja käsittääkseni tehokkaampikin, mutta itse ajan mieluummin rykkösellä. Tämä on oma mielipiteeni ja kuten tiedossa on: mielipide on kuin persereikä, meillä jokaisella on sellainen...

Nou haard fiilings  
thumbs-up.gif
Näinhän se on, erot on kuitenkin käytännössä niin pieniä että hyvin pysyy maantiellä mukana vanhemmallakin kiloisella, ja radallakin se on kuski joka ratkaisee. Fiiliksen perusteellahan nuo valitaan, tehokäppyröillä voi sitten vaikka brassailla orgissa jos omassa sattuu olemaan eniten  
tounge.gif
Juu mä voin varmaan brassailla että penkityksen mukaan vähiten 143,2 hp takarenkaalta, vaikka kaikki säädöt pitäisikin olla kohdillaan. Hienosti käy läpi kierrosalueen, eikä ole entisenlaista nykimistä mitä piti ennen säätöä. Kovaa se mene joka tapauksessa kun sitä oikein käskee.  
tounge.gif


edit: Aikomus on kesän aikana ajattaa pyörää jossakin toisessakin penkissä niin saan vertailukäppyrän.
 
Teude bongattu eilen ja tänään pyöräilemästä
smile_org.gif


Outoahan tuo olisi jollei ajo maittaisi uudella pyörällä ja vieläpä ajokauden alussa  
thumbs-up.gif
On se vaan komia laite!!
On se vain helvatan hauska laite, ei mitkään dynokäppyrät sun muut paljoa kiinnosta kun sillä rupeaa ajelemaan
biggrin.gif
Jos sais lisää kuvia tonne bikepicsiin, mukavahan nuita on katella...  
wink.gif
Juuri ajattelin lähteä kuvailemaan jonnekin
tounge.gif
 
Kunhan saan itseni ajokuntoon, niin käyn paikallisessa penkissä omani ponnistamassa. Tarkoituksena penkittää sekä ennen että jälkeen pienien muutosten. Katsotaan kuinka lähelle toisen merkkistä vakiokilokyykkyä jamaha menee  
biggrin.gif
 
Täytyy myöntää että toi uusi R1 on aivan h*lvetin makee vehje.

Vastaava laite tuli koeajettua toissa viikonloppuna (myös akran pöntöillä) ja kyllä repi hymyä korviin. Saundit on sairaan makeet sekä kiihdytyksissä että moottorijarrussa!

Ja teudella ainoa oikea väri eli musta!

No mulla alkaa (onneks?) järki voittamaan ja eiköhän tää kesä ajella kuitenkin tolla ylipainoisella matkavessalla  
sad_orig.gif


Ihan sama onko kymmenyksen hitaampi tai nopeampi radalla mutta ulkonäössä ja äänimaailmassa R1 pätkii muut mennentullen. Ja tämä Hondamiehen suusta...
 
Tuohon tehoasiaan sellainen näkökulma, että itselläni oli vuosi sitten ostopäätöstä tehdessä hyvinkin tiedossa, ettei valitsemani laite ole luokkansa tehokkain, mutta niin vain ostin sen silti. GSX-R olisi ollut selvästi halvempi ja käsittääkseni tehokkaampikin, mutta itse ajan mieluummin rykkösellä. Tämä on oma mielipiteeni ja kuten tiedossa on: mielipide on kuin persereikä, meillä jokaisella on sellainen...

Nou haard fiilings  
thumbs-up.gif
Näinhän se on, erot on kuitenkin käytännössä niin pieniä että hyvin pysyy maantiellä mukana vanhemmallakin kiloisella, ja radallakin se on kuski joka ratkaisee. Fiiliksen perusteellahan nuo valitaan, tehokäppyröillä voi sitten vaikka brassailla orgissa jos omassa sattuu olemaan eniten  
tounge.gif
Eiväthän nuo montut teho/vääntö käyrissä kulkuun vaikuta kun urku auki vetää, mutta kyllä sen ajossa huomaa kun on pahoja kuoppia. Varsinkin keskikierroksilla joka on juurikin tuolla leikkimis alueella. Voihan se olla sitten "luonnetta" tai jotain.

Ps. Eiköhän tuo jamppu kuitenkin ole aivan huippu pyörä, hypetystä on ainakin saanut. Ja onhan nuo vanhatkin pirun hyviä, vaikkei niidenkään kone ole mikään huippu vakiona. Eiköhän tuota pääse kohta itsekkin testaileen.
 
No niin, nyt alkaa olla jo kuvia eri suunnista. Ei taida vielä olla juurikaan hyönteisiä liikkeellä kun noin puhtaalta näyttää pyörä vieläkin ;)

Joko on lisää tuunausta suunnitteilla? Kilpiteline? jotain muuta?
 
Kilpiteline, jossa samalla tulee takavilkut. Sitten uudet etuvilkut, pleksi, jarru- ja kytkinkahvat, y-putki ja jotakin muuta kivaa. Mutta rahatilanteen mukaan, kilpiteline tulee ensimmäiseksi, toivottavasti vielä tällä viikolla.
Edit: Ja tänään taas pesin pyörän töissä, ei sitä likaisella kehtaa ajella
tounge.gif
 
Back
Ylös