• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaista ilmansuodatinhässäkkää suosittelette, ku pyörään on laitettu akran sliparit sekä powercommander? alkuperäiseen modaus vai bmc jne.. kokemuksia kaivataan.

Haluaisin viisaampien kannanottoja tähän: Kävin tilaamassa aikaa penkitykseen ennen ja jälkeen putken vaihdon. Samalla tiedustelin säätäjältä, että kannattaako vaihtaa ilmansuodatin jos laitetaan kokoputki ja pc3. Kommentti oli, että hänen kokemuksen mukaan "vapaavirtaussuodattimet" käytännössä virtaavat 1-3% enemmän kuin puhdas alkuperäinen ja moisen virtauseron muuttaminen dynossa näkyvään muotoon on täysin tuurista kiinni.

Kuulisin mieluusti kommentteja, suodattimen vaihto ei enää ole kuluerä tässä leikissä...
Vähän luulen jotta enempi vastiketta saa suodatinrahoille kun antaa ne vähätukalle Commanderin säätämiseen
smile_org.gif

Omasta muinaisjätteestä en havainnut K&N'llä muuta eroa kuin että pääsuuttimien alue meni sen verran laihaksi että vehje rupesi vakioilla mooaamaan.

Suutinjumpan jälkeenkään ei suorien vaihtopisteisiin tullut mitään aisteinhavaittavaa eroa.
Olen päättänyt et tarkistan tuon nykyisen suodattimen kunnon ennen säätöä, mitään tuuning-filtteriä en aio ostaa. Tuskimpa tuo vielä on kovin pahasti tukossa. Katotaan mitä komeahiuksinen säätäjä saa siitä tulemaan 13.6. Jollei muuta, niin toivottavasti ainakin säädöt kohdalleen. Toivoa sopii, ettei teho hirveästi laske alkuperäisestä  
wink.gif

Minkälaista ilmansuodatinhässäkkää suosittelette, ku pyörään on laitettu akran sliparit sekä powercommander? alkuperäiseen modaus vai bmc jne.. kokemuksia kaivataan.

Haluaisin viisaampien kannanottoja tähän: Kävin tilaamassa aikaa penkitykseen ennen ja jälkeen putken vaihdon. Samalla tiedustelin säätäjältä, että kannattaako vaihtaa ilmansuodatin jos laitetaan kokoputki ja pc3. Kommentti oli, että hänen kokemuksen mukaan "vapaavirtaussuodattimet" käytännössä virtaavat 1-3% enemmän kuin puhdas alkuperäinen ja moisen virtauseron muuttaminen dynossa näkyvään muotoon on täysin tuurista kiinni.

Kuulisin mieluusti kommentteja, suodattimen vaihto ei enää ole kuluerä tässä leikissä...
Vähän luulen jotta enempi vastiketta saa suodatinrahoille kun antaa ne vähätukalle Commanderin säätämiseen
smile_org.gif

Omasta muinaisjätteestä en havainnut K&N'llä muuta eroa kuin että pääsuuttimien alue meni sen verran laihaksi että vehje rupesi vakioilla mooaamaan.

Suutinjumpan jälkeenkään ei suorien vaihtopisteisiin tullut mitään aisteinhavaittavaa eroa.
Olen päättänyt et tarkistan tuon nykyisen suodattimen kunnon ennen säätöä, mitään tuuning-filtteriä en aio ostaa. Tuskimpa tuo vielä on kovin pahasti tukossa. Katotaan mitä komeahiuksinen säätäjä saa siitä tulemaan 13.6. Jollei muuta, niin toivottavasti ainakin säädöt kohdalleen. Toivoa sopii, ettei teho hirveästi laske alkuperäisestä  
wink.gif
Kannattaa muuten tarkistaa. Rupeaa täällä Suomen olosuhteissa olemaan aikas hyvin tukossa jo 6000km jälkeen. Sama vaihtaa suosiolla uuten orkkikseen, ovat aika edullisia ja toimivat varmemmin kuin vaparit. Eikä noista vapareista näissä mopoissa ainakaan vielä perus putkivireillä ole mitään hyötyä tehossakaan.

Kävin justiin koittamassa 00 vuoden r1.. Ainoo vika että kakkos vaihde pomppii yli ku kiihdyttää vähäki kovemmin. Onkohan kallis remppa. On se kyllä halpa itse pyöräki että toi vika on huomioitu kyllä hinnassa. Ajattelin jos ajais nyt tän kesän ja laittas sitte talvella kuntoon..

Kävin justiin koittamassa 00 vuoden r1.. Ainoo vika että kakkos vaihde pomppii yli ku kiihdyttää vähäki kovemmin. Onkohan kallis remppa. On se kyllä halpa itse pyöräki että toi vika on huomioitu kyllä hinnassa. Ajattelin jos ajais nyt tän kesän ja laittas sitte talvella kuntoon..
Viikon verran jaksat ajella ja sitten se vika rupeaa vituttamaan
biggrin.gif

biggrin.gif
no seki on hyvin mahdollista..
biggrin.gif
mut mietin vaan että onkohan järkee ostaa tollasta. hinku ois kyllä kova. vähä eri vehje ku toi 93 cebari
sport05.gif

biggrin.gif
no seki on hyvin mahdollista..  
biggrin.gif
mut mietin vaan että onkohan järkee ostaa tollasta. hinku ois kyllä kova. vähä eri vehje ku toi 93 cebari  
sport05.gif
Kysele pajoilta mihin hintaa korjaavat Rykkösen lootan samontein. Kuitenkin kyseessä on aika normi vika. Rikkinäisenä et tuolla kyllä pysty pitkään ajamaan, kakkonen on kuitenkin paras vaihde tuossa... Ehkäpä selittääkin miksi onkin jo loppu.  
biggrin.gif

Vähän ehkä alkanu himottaa -04-> rytkönen... Haukkukaa se ny pilalle, ettei tartte alkaa kaivaa euroja jostain!
blush.gif

Paremminhan tuo vääntää kun kuussatanen, mikä itellänikin oli viime vuonna. Kyllä se aikas kivasti liikahtaakin kun vetää tupin nurin.
buttrock.gif
Niin että osta poies vaan. Toisaalta kuka sitä nyt rupeis oikein kovasti mollamaan omaa pööräänsä.

Menee jo vähän paskan jauhamisen puolelle, mutta... Kyllä se taitaa ostoslistalle mennä tässä kesän aikana. Kuhan jaksaa kämpän laittaa vaihtoon, niin saa kätevästi vaihtorahoja. Voi samalla kattoo kämpän, josta löytyy myös talli.

Ja mustahan se olla pitää!
bowdown.gif

Ei muuta kuin kaupoille vain. Tuosta paskasta alaväännöstä luin toki itsekin internetistä ja oikein käppyröiden kera, ennen omani ostoa, mut joo.
biggrin.gif

Sanotaan näin, kun tässä nyt neljättä tonnia pelillä aloittelen, että tämä "paska alavääntö" ei ole ainakaan vielä pistänyt kertaakaan hymyä hyytymään, kun tuppea olen vääntänyt, enkä toisaalta ole myöskään "paskan alaväännön" takia, vielä yhdellekään vehkeelle jäänyt.
smile_org.gif

Joten Vihdin Matti yrittää tässä neuvoa IRL - kannalta, notta unohdappa kaikki lukemasi alavääntö hommelit, pistä peli persuuksen alle ja mieti vain, notta sopiiko laite muuten hanskaan, noin niinkuin ulkomuodon, ajoasennon ym. juttujen puolesta.

Onko uudemmat rykköset kuinka paljon KÄYTÄNNÖSSÄ tehokkaampia, kuin nämä kaasarirykköset?

Ehkä ilmaisin asian vähän huonosti. Lähinnä kiinnostaa vertailla esim. kierrosaikoja radalla, varttimailia, 0-1000m, kiihtyvyyttä esim. 0-200km/h jne. ja yleensäkkin, että huomaako noissa eroa kiihtyvyydessä ja väännössä näin normiajossa perstuntumalla. Paperillahan nämä uudet on varmaan joka mittarilla parempia ja sitä hainkin tuolla käytännön painottamisella.

Itse olen kyllä menossa koeajolle, mutta en nyt tähän hätään pääse
smile_org.gif

Ehkä ilmaisin asian vähän huonosti. Lähinnä kiinnostaa vertailla esim. kierrosaikoja radalla, varttimailia, 0-1000m, kiihtyvyyttä esim. 0-200km/h jne. ja yleensäkkin, että huomaako noissa eroa kiihtyvyydessä ja väännössä näin normiajossa perstuntumalla. Paperillahan nämä uudet on varmaan joka mittarilla parempia ja sitä hainkin tuolla käytännön painottamisella.

Itse olen kyllä menossa koeajolle, mutta en nyt tähän hätään pääse
smile_org.gif
Moro!

En ole vanhaa mallia itse ajanut, joten sen suhteen en sano mitään.

Pojat on tosin puhunu, notta olis vähän enemmän semmoista "rähinä" - mallia nuo vanhemmat rykköset.
biggrin.gif

Mutta kaipa sitä saa tästä uudemmastakin (04-06) mallista herkemmin alakierroksilla reagoivan välityksiä vekslaamalla, catin poistolla, peeceellä jne?

Enpä tosiaan tiedä, enkä höpise enempiä, kun en ole itse kokeillut. Tässä mun -04 vehkeessä on vain sliparit vaihdettu, mutta muuten vakio.

Kaupungissa jos asuisin ja jos siellä enemmän pörräilisin, niin vaihtaisin varmaan noita välityksiä vähän tiuhemmiksi, mutta kun en asu ja en siellä juurikaan ajele, niin en ole ainakaan vielä kokenut hommaa tarpeelliseksi.

Pyllyä kyllä lämmittää mukavasti tämä uudempi malli, varsinkin näillä keleillä.
smile_org.gif

Tarttee siis varmaan syksyllä/talven hieroa vähän tuota putkistoa..

smile_org.gif

wink.gif
Kannattaa muuten tarkistaa. Rupeaa täällä Suomen olosuhteissa olemaan aikas hyvin tukossa jo 6000km jälkeen. Sama vaihtaa suosiolla uuten orkkikseen, ovat aika edullisia ja toimivat varmemmin kuin vaparit. Eikä noista vapareista näissä mopoissa ainakaan vielä perus putkivireillä ole mitään hyötyä tehossakaan.
Joo, taidan tyytyä ostamaan uuden orkkisputsarin ja säädätyksen jälkeen vaan kovaa ajoa.
idea3.gif

Back