Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

teude

New member
Nyt kun pikkuveljelle on oma ketju, pitää isoveljellekin olla. Kuvia, vinkkejä yms. jauhamista R1:stä. Mitä on tullut talvella tehtyä jne.

Joko sä sait "pojan" kotiin??
062802moto_prv.gif

Aijaahas, tää onkin joku tosi uus keksintö kun on kerta yfz R1
tounge.gif
Ei siinä, varmasti kova mopo.
thumbs-up.gif

Omaan peliin tilattu uudet renkaat, odottavat alle laittoa. Voimakomentajan ajattelin vielä tilata. Ehkä punosletkut vois viel laittaa.. sit se alkas olla bueno
biggrin.gif

Jotain pientä tullut tehtyä...

Lähtökohtana minivilkkuja ja tuplakuplaa lukuunottamatta vakiokuntoinen hopea/harmaa R1 -05

Tammikuussa -09 oltiin kaveria hieman nyljetty

8143010478547252999web_0.jpg

Maaliskuussa -09 saatiin uutta pukua niskaan ja jotain muutakin pientä kivaa...

8143010478548643286web_0.jpg

8143010478548460409web_0.jpg

8143010478548643153web_0.jpg

Huhtikuu -09

Vanteet tällä hetkellä vielä maalarilla...samaa vaaleeta helmiäistä tulossa pintaan.. Sen jälkeen alkaakin mopo olemaan siinä kunnossa, että voisi suunnitella käynnistämistä  
smile_org.gif

Tiedustellaanpas nyt täällä, elikkäs pyörä on R1 -04. Olen nyt ajellut sillä pauttiarallaa 300km ja ajaessa kuuluu koneesta semmoinen pieni nakutus? Siis semmoinen aika tiuhaan tahtiin, mutta vaimeasti kuuluva nakanakanakanaka jne.

Ei se aina kuulu, mutta suurimman osan ajasta se kumminkin kuuluu.

Kierrosluvuilla ja moottorin lämmöllä ei tunnu olevan osuutta asiaan.

Onko ruiskussa kenties jotain, vaiko venttiileissä? Voiko johtua 95 - oktaanisesta bensasta?

Onko muilla ollut tämmöistä, elikkäs kannattaako käyttää korjaamolla näytillä, vai onko "normaalia?"

Mun 12tkm ajettu ex-rykkönen piti myös pientä nakutusta, tosin lähinnä kylmänä ja pienillä kierroksilla. Jos kierroksia nosti yhtään ääni hukkui muuhun meluun. Eihän 3000-5000 kierroksen välillä kuulu mitään "kalkatusta" ??

Mun 12tkm ajettu ex-rykkönen piti myös pientä nakutusta, tosin lähinnä kylmänä ja pienillä kierroksilla. Jos kierroksia nosti yhtään ääni hukkui muuhun meluun. Eihän 3000-5000 kierroksen välillä kuulu mitään "kalkatusta" ??
En kyllä ole meikäläisen korvilla mitään kalkatusta kuullut. Semmoinen vaimea nakanakanaka vain ja joo. Senverta vaimea se ääni on, että muuhun meluunhan se hukkuu, kun kiekkoja nostaa, mutta muuten se kyllä kuuluu koko ajan, niin kylmällä kuin kuumallakin koneella, perus matkavauhteja ajaessa..

Kyllä ne tuntuu enemmän tai vähemmän jonkin sortin nakutusta pitävän kaikki mutta ei mulla kyllä ajaessa mitään naputusta kuulunut, ainoastaan paikallaan käydessä sen huomasi. Paljon sun pyörällä on ajettu??

Kyllä ne tuntuu enemmän tai vähemmän jonkin sortin nakutusta pitävän kaikki mutta ei mulla kyllä ajaessa mitään naputusta kuulunut, ainoastaan paikallaan käydessä sen huomasi. Paljon sun pyörällä on ajettu??
Tällä olis ajettu 13000km.

Ei se siis vissiin kuulu ihan asiaan tuommoinen ääni, joten on varmaan parasta käydä näyttämässä tuota pyörää jollain pätevällä Yammu korjaajalla?

Jep.

Elikkäs kommentoidaan nyt tähän omaan hommaan vielä senverran, että tuntuis tosiaan siltä, ettei tuo ääni ihan ns. asiaan kuuluvalta vaikuta, joten pitää ensi viikolla ajella pyörä asiantuntijan kuulosteltavaksi, jotta tietää mikä on homman nimi.

Pyörä on onneksi ja juurikin tämmöisten hommien takia liikkeestä ostettu ja takuulla varustettu, joten mahdollisen korjauksen suhteen ei sentään tarvitse oman rahan menoa murehtia.
smile_org.gif

Back