Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Morjens,
Mistäpä saisi juoheesti virtaa kännykän usb latauspistookkeelle?
Näkyy olevan tuossa R1:ssä katteiden takana johtoo ihan pirusti. Mutta mistä passaa ´´varastaa´´ kännykälle /navigaattorille sähköä?
Vai onko mitään väliä
Edellisessä tais olla tökätty johto lähivalon liittimeen.

Kylllä sillä on väliä; kaveri kytki kyseisen vekottimen FZS 1000:ssaan jonnekin, en muista minne, mutta tulos oli että ainakin matkamittari alkoi näyttää n. 10% liian vähän. Mugellossa käytiin![]()
Elikkä olisko viisainta laittaa vaikka tommonen:
https://www.storm-motor.fi/yleisosa...sat/healtech-thunderbox-alykas-virtarele-16a/
ihan ekaks? Tuntuu tuo hinta kalliilta?...
No onhan toi kallis kun ”älyrele”. Eli tunnistaa käykö pyörä ja voit valita toiminnan käynnissä tai ilman.
Noissa sähkö lisävarusteissa (USB portti, kahvanlämmittimet, yms) kannattaa periaatteena käyttää sitä, että sähköt voi ryöstää sieltä mitä ei tarvi jos lisälaite vikaantuu ja ko piirin sulake toimii.
Toiset ottaa ajovalolta, jotkut torvelta ja kolmannet sieltä mistä 12V sattuu löytyyn.
Ite en ole keksiny sellaista mitä en tarttis ja laitan aina välireleen ja oma sulake akulta.
Ensin pitää päättää haluaako siihen sähköt aina, sillon kun virrat päällä vai vasta kun pyörä käy.
Mulla edellinen omistaja oli poistanu kilpitelineen ja sitä myöden rekisterikilven valon. Sen piuha löyty penkin alta ja otin siitä releen ohjauksen. Sitten akulta suoraan sulakkeelle josta releen koskettimen kautta USB portille.
Käytännössä toimii sillon kun parkit palaa, eli virrat päällä tai sitten siinä tankolukon P-asennossa.
Hyvin mahtu kuskin penkin alle akun viereen rele ja pari sulakepesää. Toinen on ketjurasvarille minkä edellinen omistaja laittanu pyörään.
Yamaha r1 2007 exupista, tarvis tietää onko se putken läppä auki ku kääntää vasta vai myötä päivään..
Sitten: miun 69 k ajetun Ryxin vetoaxelin laakeri sanoi nyt sopimuxensa irti. Hitaasti liikkeelle lähtiessä kuuluu rax, rax ja ne tuntuu myös nykäisyinä. Ajelin vielä 150 km kotiin tuon huomattuani.. 200 e on eu-partsilla uusi näköjään.
Kymiringin ratapäivien jälkeen alkoi 2. vaihde pitämään pientä vonkunaa.. Tuon rattaat lie syytä vaihtaa samalla kun tuon laakerin uusii? Odotettavissa lie että tuo vonkuna pahenee nopeasti? Harmi kun Yamaha ei enää valmista pienempää (5VY-17121-00-00) noista rattaista.. Japanilaiselta eBay-myyjältä (kauppa) ostin kyseisen rattaaan, mutta tämä perui kaupat; ei ookkaan enää osaaa varastossa..
Tänx Tumppi. Onkohan mitenkään mahdollista että 2007 R1 ja FZ1 2nd gear pinion kävisi tuohon..? FZ1 2007 tuo axeli mille se tulee on nääs mallia 5VY.. Ratas on mallia 2D1-17121-10-00 ja on 16T. Lähikuvia siitä: www.ebay.com/itm/123221774935
Sitte kannattaa muistaa että siinä vetoakselin laakerissa on tappi, mitä ei tarvikelaakerissa varmastikkaan ole. Laakerin ulkokooli on niin kovaa että siihen ei poralla niin vain poratakkaan itse tapille paikkaa vaikka näin voisi kuvitella. Tappi estää laakerin pyörimisen, jottei lohkot kulu, jos laakeri sattuisi mukana pyörähtämään.

Vaihteisto oottaa jo postissa ja nyt tuli mieleen että varmaan uusia tiivisteitä tarviis kans.. Mitkä kaikki tiivisteet ja mistä? Riittääkö pelkkä lohkojen välinen tiiviste..? Tänx.