Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kai ne sinne öljypohjaan päätyy. Öljypohja irti ja imusihti kans pois ja putsaukseen. Ei ne helposti mihinkään muualle päädy. Varuiksi vois ottaa oikeanpuoleiset kopat kans auki, ettei sinne ole lentänyt mitään sälää.
 
Noissa 5VY koneissa on Euroopassa käyny koneen kiinnileikkaamisia kun noi magneetit on lähtenyt irti... En muista mikä sivusto mainosti että kannattaa vaihtaa se roottori uudistettuun malliin missä ne magneetit on suojakuoren sisällä.. maksaa Yamahalta noin 200 eikä enää ole ongelmaa magneettien kanssa. Omaani laitoin sen uuden mallisen kun vaihdoin ton roottorin laakerit.
 
Noissa 5VY koneissa on Euroopassa käyny koneen kiinnileikkaamisia kun noi magneetit on lähtenyt irti... En muista mikä sivusto mainosti että kannattaa vaihtaa se roottori uudistettuun malliin missä ne magneetit on suojakuoren sisällä.. maksaa Yamahalta noin 200 eikä enää ole ongelmaa magneettien kanssa. Omaani laitoin sen uuden mallisen kun vaihdoin ton roottorin laakerit.

jaa, että marmoritiskiltä sait OEM uusitun version noin 200 Eur?
Täytyy maanantaina piipahtaa Yamaha Centerissä :thumbup:

Megazipissä OEM osa yli 500 + rahdit ja tullit..
eBay kautta löytyis Hollannista ja Ranskasta noin 230 Eur tiivisteen kera.

Jahka veetutus laantuu lasken magneetit ja puuttuvat palat, avaan öljypohjan ja kato mitä löytyy..
Näemmä näillä laitteilla joka toinen kesä ajetaan ja joka toinen kesä avataan kone :wanna:
 
Itte tein kone remonttia 5 vuotta ja ajoin kesän ja nyt se on taas telakalla😂 voi olla että se hinta oli vähän yli 200 ehkä sen 230 mut marmorilta ostin sen kaks vuotta sitte.
 
400€ oli roottori + pari tiivistettä marmotiskillä.

Staattorin pään laakeri nyt ahdistaa. Oon saanu pari laakeriliikkeen vanhan mallin mukaan myymää SKF laakeria jo rikki vaikka kuin varovasti laittaa.
Oon kokeillu isommalla välykselläkin olevaa, mutta paskaks menee kun saa pohjaan.
Onko toi joku erikoislaakeri jammun omilla mitoilla?!?
 
400€ oli roottori + pari tiivistettä marmotiskillä.

Staattorin pään laakeri nyt ahdistaa. Oon saanu pari laakeriliikkeen vanhan mallin mukaan myymää SKF laakeria jo rikki vaikka kuin varovasti laittaa.
Oon kokeillu isommalla välykselläkin olevaa, mutta paskaks menee kun saa pohjaan.
Onko toi joku erikoislaakeri jammun omilla mitoilla?!?


Ei tietoa onko erikoismitoilla. Vaihdoin viime kesänä jampun orkkislaakerin eikä siinä kovin ihmeitä säätämisiö ollu asentamisessa ja hinta nyt ei tainnu aivan törkeä olla. Lohkon puoleista en ite vaihtanu kun oli hyvässä kunnossa.
 
Lohkon puolelle meni todella helposti, mutta toi staattorin pää ahistaa…
No, jos sitten Hondan ostais seuraavaks niin ei tarttis tämmösten kans räveltää kesken parhaan ajokauden
 
Laturi tuli tuolloin kuntoon ja kilometrejäkin kohtuudella sen jälkeen.

Tuli siinä kesällä jostain syystä laitettua tankkiin CRC ruiskutusjärjestelmän puhdistajaa ja parin tankillisen jälkeen ero olikin huomattava. Koneen käynti ja toiminta kohtuu sama, mutta kulutus nousi pari litraa sadalla:sad:
Haistaa kyllä, että rikkaalla menee ja hienosti syys iltaa valaisee liekit putkista kun reippaammin laskee.
Tuskin niin paljon oli kuonaa, että nyt vaan power commanderin rikas kartta pääsee oikeuksiin vaan taitaa jokin suutin ”kantaa” / vuotaa?

Miten pystyn toteamaan vuotaako jokin suutin ja onko jokin helppo tapa itse puhdistaa kaikki?
Tai onko suositella Pirkanmaalta joku tekijä jolle suutimet kiikuttaa? Ja Seinäjokikin onnistuu jos Jaska näitä tehny :D

Onko suuttimien irroittamiseen ja takaisin laittoon vinkkejä vai helppo homma service manuskaa seuraten?

Ja laitehan oli 2006 mallin R1

Kiitos!
 
Suuttimet irti ja huoltoon tuonne https://www.finjector.com/fin/sivu/suutinhuollot_ja_testit

Oman R6:n suuttimet (8kpl) käytin tuolla ja voin suositella. Toimitus ja palautus postilla, soittivat vielä lisätietoja kun testasivat suuttimia. Mukana tuli kattava selostus ja mittauspöytäkirjat.

Suuttimien irroitus on yleensä suhteellisen helppo homma. En tunne tätä mallia niin tarkasti, mutta vaikuttaisi olevan neljällä suuttimella (ei ylä-/toisiosuuttimia) ja niiden kiinnitys läppärunkoon on hyvin saman tapainen kuin R6:ssa.
 
Kiitos Tumppi suosituksesta ja mikäli Pirkanmaalta ei vastaavaa löydy kiikutan ne tuonne kun seuraavan kerran siellä hiilisatamassa poikkeen.

Mites kun se CRC on ilmeisesti saanu 16 vuotiaan teinin liat liikkeelle niin pitäiskös nyt sitten tehdä kainalopesua laajempi pesu ja jollain tavalla ”huuhtoa” koko PA linja?
Suodatintahan näissä ei ole niin kaikki mitä on irti lähteny pyörii tankissa..
 
Puhtaalla 98:lla huuhtelee tankin ja pumpulla pyörittää tuoretta ainetta läpi linjastosta.

Suutintukin ja suuttimet irroittamalla saanee sieltäkin kohtuu helposti bensaa uitettua läpi.

Katsoin osaluettelosta, että siellä ei tosiaan näy bensansuodatinta. Aika outo juttu, kun yleensä noissa on pumpussa se "teepussi"-suodatin sisällä. Ootko tutkinut pumppua, ettei siellä sitä ole?
 
En ole ottanu pumppua pois tankista niin ei käsitystä oisko siellä jokin sihti.
Täytyy talven aikana purkaa & putsata koko setti.
Onneks on pitkä talvi niin ehtii. Tai sitten taas huhtikuun alussa herää todellisuuteen, että kausi alkaa ja mopo huoltamatta :kääk:
 
Kyllä siellä teepussi on pumpun imupuolella niinkuin ruiskun pumpuissa yleensäkin. Tuommoinen paketti se on.


pumppu1.jpg
 
Tänään otin suuttimet irti ja vien ne perjantaina kulkiessani Finjectorille.
Helppo homma oll ottaa pois 👍

Sillä välin kun suuttimet on huollossa tarttis muut pa-linjat putsata, mutta tankki prkl on ihan täys kun viime ajolenkki jäikin kauden viimeseks ja tuli tankattua täyteen pari kilsaa kotoa.
Mikäs on helpoin tapa tyhjätä tankki kannisteriin kun en aimmin ole ruisku mp.n kans pelannu?
Onko letkuliittimet sulkeutuvia vai pidättääkö bensapumppu ainetta niin ettei ny valu ulos kun letku irti? Lähteekö pumppu käyntiin kun laittaa virrat päälle ja voiko sillä ajaa tankin tyhjäks kanisteriin vai onko joku järkevämpi / helpompi tapa?
 
Tänään otin suuttimet irti ja vien ne perjantaina kulkiessani Finjectorille.
Helppo homma oll ottaa pois 

Sillä välin kun suuttimet on huollossa tarttis muut pa-linjat putsata, mutta tankki prkl on ihan täys kun viime ajolenkki jäikin kauden viimeseks ja tuli tankattua täyteen pari kilsaa kotoa.
Mikäs on helpoin tapa tyhjätä tankki kannisteriin kun en aimmin ole ruisku mp.n kans pelannu?
Itse käytän ihan perinteistä lappopumppua, sillä saa aika kyvin tyhjennettyä.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/oljytyokalut/pumput/pumppu-2000018677
 
Tänään otin suuttimet irti ja vien ne perjantaina kulkiessani Finjectorille.
Helppo homma oll ottaa pois 

Sillä välin kun suuttimet on huollossa tarttis muut pa-linjat putsata, mutta tankki prkl on ihan täys kun viime ajolenkki jäikin kauden viimeseks ja tuli tankattua täyteen pari kilsaa kotoa.
Mikäs on helpoin tapa tyhjätä tankki kannisteriin kun en aimmin ole ruisku mp.n kans pelannu?
Onko letkuliittimet sulkeutuvia vai pidättääkö bensapumppu ainetta niin ettei ny valu ulos kun letku irti? Lähteekö pumppu käyntiin kun laittaa virrat päälle ja voiko sillä ajaa tankin tyhjäks kanisteriin vai onko joku järkevämpi / helpompi tapa?

En R1 tiedä, mutta ainakin Yamaha FJR:stä voi ottaa tankin ja letkut irti, eikä mitään vuoda ulos.
 
Esim puuilosta sellainen muovinen käsikäyttöinen "pumppu". Maksoiko luokkaa 10+ euroa. Kaksi putkea ja keskellä haitaripumppu. Sillä olen tyhjentänyt useamman tankin. Sopivasti kun asettelee säiliön ja pumpun niin ei tartte kuin alkuun pumppailla alipainetta. Sen jälkeen tulee tavaraa itestään ulos.
 
Back
Ylös