Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jeps riippuu varmaan siitä, monikosylinterinen laite on ja moneenko pyttyyn tuota ylimääräistä on mennyt. Lisäksi vielä se, että missä vaiheessa noi nesteessä lilluvat pytyt on. Pelkkä startti ei välttämättä saa tuhoa aikaiseksi, mutta jos joku noista ehjistä pytyistä sytyttää, niin sillä potkulla jo kangen vääntää.
 
Miten ootte irrottanu ja asentanu takas ton osan laturin kopasta, että saa laakerin esiin? Pystyykö pulteilla vedättämään? 2007 R1
 

Liitetiedostot

  • IMG_20231206_131253.jpg
    IMG_20231206_131253.jpg
    93,7 KB · Katselut: 94
Mulla olis 4C8 moottoriin aika hyvä korjaussetti, jos tämmöselle olis jollakin tarvettta.

- 4x männän renkaat
- YEC kansipahvi (löytyy myös orkkista)
- YEC sylinterin tiiviste (löytyy myös orkkista)
- venttiilin ohjurin kumit, imu+pako
- kytkinkopan tiiviste
- kammenpään tiiviste
- huohottimen tiiviste
- kytkinpaketti
- YEC jäykemmät pakoventtiilien jouset (imupuolelle ei ole tehtykään)

katso liitettä 26599

Löytyy myös 4C8 jarrupaloja 4 settiä ja uusi kytkinkoppakin taitaa olla hyllyllä.

En ole näitä myyntiinkän viitsinyt sen kummemmin lailtella, mutta kun tuo oman pyörän merkkikin on vaihtunut, niin ehkä joskus on aika luopua jostakin.

5VY koneeseen löytyy myös hyvin kattavasti tiivisteitä ja taitaa olla jokunen kytkinpakettikin.

Pari viime talvea mennyt autoharrastamisessa, mutta nyt olis aikaa laittaa yks 5VY kone kuntoon. Yllättäen siitäkin alapään laakerit sanoneet sopimuksen irti.

Tuo kytkinpaketti vois ehkäpä kiinnostaa. Männänrenkaist en viel sano mitää, ku ei päässy purkamises viel niin pitkälle.

Edit: kytkimen välilevyt saannu hieman lämpöö ja yhes männäs jälkee, et taitaa mennä männät vaihtoo...
 
Viimeksi muokattu:
rytkösen (2007),takaswingin laakerit tuli tarkistettua ja rasvattua,vaan kiristysmomentteja en löytänyt huoltomanuaalista akselille ja muttereille..., olisiko kellään näistä parempaa tietoa?

Kiitos jo etukäteen👍
 
Onnistuu. Tankki vain irti ja kaasukahvan purku...

No täytyypi sitten katsoa uusin silmin. Kaasukahva oli jo purettuna ja tankki pystyssä, mutta en nopeesti keksiny miten ne sais pois kun ei meinaa nyrkki ylettää. Tai pois varmaan saa ronkittua, mutta uusien paikalleen laitto epäillytti.

Mutta jos pitäis onnistua ilman ruiskujen irrottamista niin kokeilen :peukutpystyyn:
 
Onnistuu. Tankki vain irti ja kaasukahvan purku...

Kyllä siitä joutuu imutorvet + ilmansuodatinkotelon myös irroittamaan. No sen jälkeenhän ei ruiskurunko ole kuin 4 "klemmarilla" kiinni.

Hommassa ei ainakaan isoista käsitä ole hyötyä kun vaijereita vaihtaa. Itse ainakin nappasin ruiskurungon irti kun vaijerit vaihdoin aikanaan.

Jos irroittaa ruiskurungon niin kannattaa takasin laittaessa laittaa "imukurkkuihin" liukastetta.
 
Onnistuu. Tankki vain irti ja kaasukahvan purku...

Kyllä siitä joutuu imutorvet + ilmansuodatinkotelon myös irroittamaan. No sen jälkeenhän ei ruiskurunko ole kuin 4 "klemmarilla" kiinni.

Hommassa ei ainakaan isoista käsitä ole hyötyä kun vaijereita vaihtaa. Itse ainakin nappasin ruiskurungon irti kun vaijerit vaihdoin aikanaan.

Jos irroittaa ruiskurungon niin kannattaa takasin laittaessa laittaa "imukurkkuihin" liukastetta.

Eiku niin siin pitää.

Sory oli mielessä/muistissa toinen mp...
 
Ei taida sormet taipua uusien vaijereiden paikalleen laittoon ilman ruiskujen nostoa..
Ilmelsesti saa kuitenkin riittävästi tilaa ilman jäädytysletkujen irrottamista ettei homma paisu nesteiden vaihtoonkin?
 
Apuja tartteis 04vm seisontajalan kans. Elikkä pyörää oli madallettu 3cm linkusta, seisontajalka tuolloin hyvä ja pyörä sopivasti kallellaan jalan varassa. Nyt palautettu normaaliin korkeuteen ja pyörä kallistuu tosi paljon jalkaa vasten. (Nykyinen jalka tietojen ja pituuden mukaan alkuperäinen) eli kysymys kuuluu mitä tuolle voisi tehdä ilman että jalkaa pidentää?onko tuossa jokin osa joka rajoittaa jalan liikettä? Jos jalka tulisi liian eteen vai jokin muu juttu jonka voisi tarkastaa/vaihtaa jotta sais pyörän pystympään asentoon jalkaa vasten.
 
Apuja tartteis 04vm seisontajalan kans. Elikkä pyörää oli madallettu 3cm linkusta, seisontajalka tuolloin hyvä ja pyörä sopivasti kallellaan jalan varassa. Nyt palautettu normaaliin korkeuteen ja pyörä kallistuu tosi paljon jalkaa vasten. (Nykyinen jalka tietojen ja pituuden mukaan alkuperäinen) eli kysymys kuuluu mitä tuolle voisi tehdä ilman että jalkaa pidentää?onko tuossa jokin osa joka rajoittaa jalan liikettä? Jos jalka tulisi liian eteen vai jokin muu juttu jonka voisi tarkastaa/vaihtaa jotta sais pyörän pystympään asentoon jalkaa vasten.

Sivujalan kiinnityskulman ala-asentoa muuttamalla, on noit pienii säätöjä tehty.
 
Apuja tartteis 04vm seisontajalan kans. Elikkä pyörää oli madallettu 3cm linkusta, seisontajalka tuolloin hyvä ja pyörä sopivasti kallellaan jalan varassa. Nyt palautettu normaaliin korkeuteen ja pyörä kallistuu tosi paljon jalkaa vasten. (Nykyinen jalka tietojen ja pituuden mukaan alkuperäinen) eli kysymys kuuluu mitä tuolle voisi tehdä ilman että jalkaa pidentää?onko tuossa jokin osa joka rajoittaa jalan liikettä? Jos jalka tulisi liian eteen vai jokin muu juttu jonka voisi tarkastaa/vaihtaa jotta sais pyörän pystympään asentoon jalkaa vasten.

Vaikka 20 mm paksusta muovilevystä leikkaa "korkolapun" sivutuen pohjaan.
 
Onko tietoa että mitä muutoksia tuohon 2007 vuoden R1 staattoriin on tullut kun sen osanumero on muuttunut jossain vaiheessa. Eli kun ostan uuden staattorin vauhtipyörän jossa magneetit on piilossa niin onko se yhteensopiva vanhan staattorin kanssa?
 
Onko tietoa että mitä muutoksia tuohon 2007 vuoden R1 staattoriin on tullut kun sen osanumero on muuttunut jossain vaiheessa. Eli kun ostan uuden staattorin vauhtipyörän jossa magneetit on piilossa niin onko se yhteensopiva vanhan staattorin kanssa?

Magneetit alun perin ollu neljäs osas siel muistaakseni, uudes tais olla kahessa osassa.
Liimat vanhois pettänny.
Sopii vanhan tilalle.
 
Back
Ylös