Juutana
YCC #666
Miksi jätit laskelmista pääoman kuoletukset, lippaamisen kustannukset, vakuutukset ja muut?Itse ottaisin tuohon laskelmaan mukaan myös katesarjan (umpinainen kate pakollinen kilvettömässä) maalauksiineen (n. 1.000 euroa) + muut pakolliset muutostyöt teetettynä, eli kustannus on lähempänä 2000 euroa kisan osalta kuin 250 euroa, parempi palkkaisilla vieläkin enemmän kun töistä poissaolot lasketaan mukaan.Joo, 250e (ilmoittautumismaksu+kertalisenssi) alle neljän 15-20 minuutin setin ajosta on aika paljon. Noo, onneksi muutama lippaa treeneissä/aika-ajossa kuitenkin joten kaikki pystyssä pysyneet mahtunee kisaamaan...
Niiden osalta, jotka ostaavat kausilisenssin, hinta on päivää kohti hieman yli euron. Itselläni muun muassa päivittäiset liikennevaloista suoritettavat lähtöharjoitukset kuuluvat lisenssin korvauspiiriin, siinä missä ajoharjoittelussakin tapahtuneet henkilövahingot.
Auto- ja kiihdytyspuolen kilpailuhinnaston tuntevat pitänevät 120 euron kilpailumaksua naurettavana, puhumattakaan ulkomaiden hinnastoista, joita nyt ei voi verrata koska siellä radatkin ovat sitten toista luokkaa. Mutta tuntihinta kiihdytyspuolella vasta kova onkin, harvempi kun paljoakaan yli 10 sekuntia radalla viihtyy per lähtö.
Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen voi itse alkaa järjestämään kilpailuja joissa palvelu pelaa paremmin ja hinnat ovat halvemmat. Itse olen kokeillut ja suosittelen sitä muillekin. Kynnys tirisemiseen muiden järjestämissä tapahtumissa ja kisoissa kasvaa hieman eikä palautelomakkeita tule täyteltyä yhtä kiimaisena kuin väärällä kielellä palveltu Stockan kanta-asikaskortin omaava elämäänsä kyllästynyt kotirouva.
Jukka
Njoo, aivan sama. Kuten aiemmin sanoin, niin itsellenikin pääasia on että pääsee mukaan SM-kisojen tunnelmaan. Aina välillä tulee suhtauduttua asioihin ehkä turhan kriittisesti, etenkin kun pidin itsestään selvyytenä, että A ja B lähdöt järjestetään jos porukkaa on tarpeeksi. Kisajärjestäjällä on oikeus päättää kisojen kulusta ja me kuskit vaan esiinnytään kun sirkuksen tirehtööri meidät areenalle käskee.