• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yli 50tkm. ajetut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VMS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-89 Cbr 600 ajettu 92tkm ja toimii ku junanvessa
talktohand.gif

Pannarissa on mulla 86 tuhatta, eikä siinä mitään vikaa ole vielä ollut. Nokkahihna ohjurin laakeria voisi vähän pelätä, mutta vielä tuo on toiminut.

Mulla oli aikoinaan se poliisien vanha 9R Ninja. Kun möin pois mittarissa oli melkein 110tkm. Toimi hyvin

Oma -00 r1 kilahti 70tkm:ssä. Uutta konetta vaan tilalle ja taas mennään. Paskana olevasta sai vielä puolet uudemman hinnasta myydessä. Käytetystä et voi ikinä tietää, elämässä on otettava riskejä.

Eka kevari ostettiin mittarissa 68 tkm ja myytiin lukemalla 74 tkm. Toimiva, Honda NS 125R vm. 1987. Toinen piikki oli Yamaha TZR 125F, ostettaessa 58 tkm, myydessä 64 tkm. Yamaha leikkasi kerran kiinni mutta Hondassa ei ollut mitään vikaa. Isoista pyöristä Ducati ST2 vm. 2000 oli ostettaessa 73 tkm mittarissa. Ei kyllä huomannut mistään. 1200 Bandittikin oli ostohetkellä yli 60 tkm ruuvattu. Onhan näitä ollut. Olen varmaan ollut onnekas kun ei mitään kummempia sattunut. Polttimoita, öljyjä ja filttereita on vaihdettu määräaikaishuoltojen lisäksi.

1150GS ja menee tänä kesänä ihan kohta 70tkm rikki. Eipä tuota kai nyt vielä kannata vaihtaa.

Bikessa taisi olla pari vuotta sitten sellainen 600 kyykyn uudistamisartikkeli (3 tai 4 numero pitkä). Eihän siinäkään koneessa mitään ollut. Laakerointi ja iskarit muistaakseni alkoi olla tiensä päässä. Takahaarukka ja ohjauslaakeri on joissakin vehkeissä kulutustavaraa mutta ei nuo laakerit yleensä maksa kuin 5-15e kipale.
Toki jos esmes jarrunesteet on vaihtamatta niin ihan sama kuin autoissa, ne kerää vettä itseensä ja ruosuttaa käyttö- ja työsylinterit jotka sitten meneekin vaihtoon ja varmasti palaa rahaa. Jarrunesteet muuten vanhenee vaikkei pyörällä ajaisi metriäkään. Vaihto aina 2v välein mopo tai kotilo.

Ihan turhaan pelätään moottorien rikkoutumista. Onko joku oikeasti kuullut joltain hajonneen moottorin moposta?

mulla kaikki pyörät on 30-50 luvulta ja ne ovat mun käyttöön sopivia niillä pärjää suomen teillä ihan riittävästi ajan niillä kesät talvet ja niiden arvo ei laske niin kuin uusien vaikka ajaa kuinka paljon tuhansia kilometrejä
viime vuona tuli triumpilla 26000 ja arielilla 8000km nyt tuli vähän aikaa sit vuodesta 2002 triumpilla 110000 täyteen sitä en tiedä paljon jenkkipojat on ajanut välillä 59 -99 jenkkilässä
ariellakin olen vajaassa kolmessa vuodessa ajanut noin 20000 sitä ennen ajoa suomessa vuodesta 52 vakiona ja chopperina nyt taas orkkis kuosissa
harrikan jonka ostin on ollu ammatti ajossa metsä pomolla vuodesta 37 kesät talvet kemissä ja sitten ajettu sota reissut sen päälle ja viimeksi ajettu vuona 2004 kun ostin siinä kone oli osina kohta kasassa ja paanalla

Back