• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ylinopeus vaarantaa itsesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja khm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuuluu leima kenelle hyvänsä, minusta ylinopeudella (reilulla) tapetut uhrit, ovat yhtä kuolleita.
Riippumatta siitä onko promilleja vai ei.

Montako sivullista motoristi tappaa vuodessa ? Jokainen saa tehdä omalla hengellään mitä haluaa. Itse jos satun sille päälle, että nyt täytyy lähteä johonkin SYRJÄISELLE mutkapätkälle syöttämään kunnolla, niin tiedostan toki sen, että hommassa on riskinsä. Niinkuin monessa muussakin asiassa. On kovin vaarallista myös liikkua umpi kännissä kaupungilla öisin, moni on kuollut sinnekin. Myös huomioliivi porukkakin kuolee joskus:thumbup: Elämä on valintoja, enkä halua olla 85v vanhainkodissa ja muistella mitä kaikkia jäi tekemättä, kun elin super turvallista elämää:orgmp::orgmp:

Selvä porttiteorian yritys: ajelet ylinopeutta tänään ja huomenna sitten tekee mieli potkia kiskan nurkalla mummoja kumoon. Ylihuomenna diilaat huumeita alakoulun ovella ja viikon kuluttua vaanit puskassa naisia. Ylinopeus on siis kaiken pahan alku ja juuri.

Ei vaan riippuvuus on käänteinen eli ylinopeutta ajamalla pääsee purkamaan paineita eikä tarvitse potkia mummoja.

Ai että tulee hyvä mieli kun lukee näitä mielensäpahoittajien kirjoitteluita.:polonen:
Itsehän ajan juurikin niin mitä oma miele halajaa ja se ei aina tarkoita sitä mitä tienpenkalla kyltissä seisoo.
2010 päätin omalta osaltani kärsiä rangaistukset "kovennettuna" joten kaikki sakot mitä käräjiltä on tullut käydään istumassa kun ei huvita osallistua mihinkään tämän maan päättäjien järjestämiin maksutalkoisiin.
Parin tonnin sakot on muuten mukava käydä istumassa talvella niin saa parin kuukauden loman ja mieltä lämmittää kun tietää että se on se pari sataa euro per vuorokausi mielensäpahoittajien verorahoista jotka olisi johonkin muuhunkin voinut käyttää...:rakastunut:

Ai että tulee hyvä mieli kun lukee näitä mielensäpahoittajien kirjoitteluita.:polonen:
Itsehän ajan juurikin niin mitä oma miele halajaa ja se ei aina tarkoita sitä mitä tienpenkalla kyltissä seisoo.
2010 päätin omalta osaltani kärsiä rangaistukset "kovennettuna" joten kaikki sakot mitä käräjiltä on tullut käydään istumassa kun ei huvita osallistua mihinkään tämän maan päättäjien järjestämiin maksutalkoisiin.
Parin tonnin sakot on muuten mukava käydä istumassa talvella niin saa parin kuukauden loman ja mieltä lämmittää kun tietää että se on se pari sataa euro per vuorokausi mielensäpahoittajien verorahoista jotka olisi johonkin muuhunkin voinut käyttää...:rakastunut:

Provoaminenkin on taitolaji. :boring:

Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa.

Juurikin näin, monille se tuntuu olevan niin että otetaan vastuuta toisten tekemisistä kun oma elämä on niin tapahtuma köyhää.

Eihän, hyvä mies, kukaan voi ottaa vastuuta toisten tekemisistä, ei edes sinun. Toinen asia on taas mielipiteen kertominen asioista ja toistenkin tekemisistä. Jos kuvittelet että liikenteessä sinä ajat niin kuin haluat niin ajattelukyky on kovin rajoittunut oman navan nöyhtän tutkimiseen.

Montako sivullista motoristi tappaa vuodessa ? Jokainen saa tehdä omalla hengellään mitä haluaa. Itse jos satun sille päälle, että nyt täytyy lähteä johonkin SYRJÄISELLE mutkapätkälle syöttämään kunnolla, niin tiedostan toki sen, että hommassa on riskinsä. Niinkuin monessa muussakin asiassa. On kovin vaarallista myös liikkua umpi kännissä kaupungilla öisin, moni on kuollut sinnekin. Myös huomioliivi porukkakin kuolee joskus:thumbup: Elämä on valintoja, enkä halua olla 85v vanhainkodissa ja muistella mitä kaikkia jäi tekemättä, kun elin super turvallista elämää:orgmp::orgmp:

Ja sit vedät ne lipat -> pyörätuoli lopun ikää, ja mä maksan veroistani sun loppuelämäs. Noh nää on näitä ennenkin keskusteltuja juttuja, mutta ainakin tarttis olla tolla asenteella lappu taskussa, että jos on jäänyt tienpenkalle kitumaan, saa lopettaa hirvikiväärillä... :p

Ja sit vedät ne lipat -> pyörätuoli lopun ikää, ja mä maksan veroistani sun loppuelämäs. Noh nää on näitä ennenkin keskusteltuja juttuja, mutta ainakin tarttis olla tolla asenteella lappu taskussa, että jos on jäänyt tienpenkalle kitumaan, saa lopettaa hirvikiväärillä... :p

Samaa mieltä. Kyllä nämä kivikossa kuolleet pitäis rinnastaa noihin rekan keulaan ajaneihin peeloihin. Henkivakuutus jäihin, ja kaskon korvaukset, ei tarvii perikunnalle maksaa. Eikä nämä oman elämänsä "sankarit" mitään kynttilöitä taikka sädekehää tarvii, pikemminkin tällä meiningillä:

if-you-die-before-i-do-im-gonna-piss-on-your-grave.jpg

Liitetiedostot

• if-you-die-before-i-do-im-gonna-piss-on-your-grave.jpg
    if-you-die-before-i-do-im-gonna-piss-on-your-grave.jpg
    82,6 KB · Katselut: 16

Komppaan. Eikä unohdeta noiden tollojen kaahareiden lisäksi myös vammaisia ja eläkeläisiä. Aivan turha niihin asennevammaisiin lusmuilijoihin on meidän veromarkkoja tuhlata, kun ne hirvarin patit olisivat paljon järkevämpi ja edullisempi tapa hoitaa vapautus työstä. :thumbup:

Komppaan. Eikä unohdeta noiden tollojen kaahareiden lisäksi myös vammaisia ja eläkeläisiä. Aivan turha niihin asennevammaisiin lusmuilijoihin on meidän veromarkkoja tuhlata, kun ne hirvarin patit olisivat paljon järkevämpi ja edullisempi tapa hoitaa vapautus työstä. :thumbup:

Tätä kommenttia jo odottelinkin... Halusin vaan sanoa siihen asenteeseen, että "mitä se muille kuuluu, jos telon itseni". Kuuluu se sitten aina yhteiskunnan kustannuksina. Tuleehan sitä itsekin joskus ajettua ns. pyrkivällä ajotavalla, ja samainen yhteiskunta paikannee sitten minutkin lasaretissa, jos jotain kokoonkurottavaa on jäänyt.

"I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days"

"Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150."

:orgmp:

Iltalehden artikkeli poliisin näkökulmasta ylinopeuksiin. Fysiikan lait toimivat, vaikka nopeuksia miten perustelee.
Fysiikan lait kyllä toimivat, mutta valitettavasti Suomessa noudatetaan Suomen lakeja eikä fysiikan lakeja.
Myös matematiikka toimii. Jos liikennevirran nopeus on esimerkiksi 45 km/h 90 km/h sijasta se tarkoittaa, että tien päällä on samaan aikaan kaksinkertainen määrä ajoneuvoja. Liikennetiheys puolestaan yleensä lisää onnettomuuksia.

Niinkö?
Mulle on v-yhtiö ainakin selitelly et maksan mailman kalleinta liikennevakutusta, ku sillä maksetaan mun ja muiden koheltajien loukaantumisesta ja vammaantumisesta syntyvät kulut, niin ettei veron maksajan (mm Juffen) tarvi niit maksella :crash:

Niinkö?
Mulle on v-yhtiö ainakin selitelly et maksan mailman kalleinta liikennevakutusta, ku sillä maksetaan mun ja muiden koheltajien loukaantumisesta ja vammaantumisesta syntyvät kulut, niin ettei veron maksajan (mm Juffen) tarvi niit maksella :crash:

Aika paljon saat vakuutukseen maksella, jos viidenkymmenen vuoden paskavaipanvaihtajan kulut makselet siinä letkuruokinnassa maatessasi! Ja rahaa vielä jää samanmieliselle kaverille. :p

Pitäähän näin mielenkiintoiseen aiheeseen oma mielipiteensä tuoda julki. Tykkään toki välillä ohitella reippaasti. Eikä kunnon revittely toisinaan ole vallan hauskaa. Vaan kyllä mielestäni hiukan kannattaa katsoa missä näitä reippaita siivuja vetelee. Pääsääntöisesti näillä Suomen teillä on ihan riittävästi sopivia pätkiä, missä saa melko surutta vedellä. Niin että voisiko ne taajamat ja vilkkaimmat liikennepaikat jättää pienemmälle vauhdille.
Muutoin olen sitä mieltä, että oma henki on ihan oma asia.

Tainnut pohjolassa käydä joku virhe nyt, kun minäkin maksan kallista tapaturma- ja liikennevakuutusta itse. Ja sitten sinäkin maksat vielä veroillasi vakuutuksia minulle jotka korvaa hoitokulut ? Voihan jehna, täytyypi lopettaa laskujen maksu ettei mee tuplana..

Back