Ylinopeus vaarantaa itsesi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja khm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäköhän tuollaiset kyltit mahtavat maksaa?

Nii paha sanoo mutta onhan se leppävaaran tunneli ainakin niillä jo varustettu. Tuskin se maltaita maksais jos esim. pk seudun kehät niillä varustaisi ja länsi / itäväylän.

Ja on niitä paljon huonompiakin rahan tuhlaus kohteita. Kuten satelliitti valvonta, yms. Jo nyt autoilijoiden ja meidän veroista maksetaan ties mitä menoja millä ei ole mitään tekemistä tien hoidon kanssa. Enempää en voi sanoa tai mut leimataan ei suvaitsevaiseksi henkilöksi.:sad:

Kyltin käyttö ongelmat erikseen...
 
On se vähän vitsikästä kun nopeus rajoituksia muutetaan almanakan mukaan (talvi kesä) lämpötila 10-15c ja vallitsee talvi nopeus (on hanurista)
 
Mitäköhän tuollaiset kyltit mahtavat maksaa?

Esimerkiksi Saksassa asia on ratkaistu näin yksinkertaisesti. En ole koskaan ymmärtänyt, miksei näin toimiva käytäntö ole meillä mahdollista. Ilmeisesti Suomen lainsäädäntö estää tämän tyyppiset nopeusrajoitukset. Kannattaisiko lakia muuttaa tältä osin?

Schild_30_Zeitrahmen.jpg
 
Esimerkiksi Saksassa asia on ratkaistu näin yksinkertaisesti. En ole koskaan ymmärtänyt, miksei näin toimiva käytäntö ole meillä mahdollista. Ilmeisesti Suomen lainsäädäntö estää tämän tyyppiset nopeusrajoitukset. Kannattaisiko lakia muuttaa tältä osin?

katso liitettä 7598

Saksassa kaikki on toisin. Kynttilöiden valmistusmateriaalista lähtien.
 
Mitäköhän tuollaiset kyltit mahtavat maksaa?

Kyllä niille tulee hintaa ihan älyttömästi
Kai ne kyltitkin maksaa mutta kun ne tarvii sähköö ja dataa plus vielä kameravalvonta jotta osataan ohjailla niitä ynnä vielä valvomohenkilökunta ohjailemaan...
 
Lainaus on avausviestistä. Väite herättää suurempia kysymyksiä:

1.) mikä/minkälainen on motoristien maine?
2.) mikä/minkälainen sen tulisi olla?
3.) onko moottoripyöräily, kuten tieliikenne yleensäkin, hengenvaarallista?
4.) jos on, saako olla?

Motoristeilla pitää olla huono maine. Muuten menee ilo ja hohto. Vaatimus siitä, että moottoripyöräilijän pitäisi olla jonkilainen liikeenneturvan mannekiini on hölmö.

Olen huolestuksella pannut merkille päiväkotipukeutumisen yleistymisen ja muunkin nössöilyn. Ei kannata lähteä moottoripyörällä tien päälle, jos pelkää. Moottoripyöräily vaarantaa henkesi ja niin sen pitääkin. Minne katosi jännitys, seikkailu ja romantiikka?

Ilolla seurannut keskustelua.

Valitettavasti tänään ajolenkilläni jouduin soittaamaan ambulanssin motoristille. Ajelimme n 100 m välein mukavaa mutkatietä peräkkäin n 80 km nopeudella. Yht'äkkiä edelläni kulkeva kulkuneuvo meni nurin ja ajautui ojaan. Kuski hengissä eikä omien sanojensa mukaan pahasti loukkaantunut. Varalta sovittiin, että käy tarkistuksissa. Oli eturengas lähtenyt alta suoralla tiellä. Ojassa olevasta kulkineesta oli eturengas tyhjä.

Kuskille lupasin etten kerro tarkempia tietoja. Itse pyysi

Nyt pienet kommentit

1.) mikä/minkälainen on motoristien maine?

Valitettavan huono

2.) mikä/minkälainen sen tulisi olla?

Sellainen, ettei moottoripyöräilyä pidetä riskiharrastuksena (onkohan yhdyssana?)

3.) onko moottoripyöräily, kuten tieliikenne yleensäkin, hengenvaarallista?

Jos motoristi ajaa suunnilleen liikennesääntöjen mukaan, suurimman vaaran muodostaa autoilija

4.) jos on, saako olla?

Ei saisi. Liikennesääntöjä noudattaessa. Selkärangassa vieläkin rautaa 70-80 lukujen vaihteen autoilijan aiheuttamasta kolarista.

Ja viestiketjussa aikaisemmin ilmoittamani morotuksen loppuminen on muuttunut. Tänään sain kolme morotusta siivosti ajavilta kuskeilta ja päätin palauttaa morotuksen mahdollisuuksiin.
 
Esimerkiksi Saksassa asia on ratkaistu näin yksinkertaisesti. En ole koskaan ymmärtänyt, miksei näin toimiva käytäntö ole meillä mahdollista. Ilmeisesti Suomen lainsäädäntö estää tämän tyyppiset nopeusrajoitukset. Kannattaisiko lakia muuttaa tältä osin?

katso liitettä 7598

Itse asiassa Latokartanontiellä Helsingin Malmilla on tuollainen merkki.

https://www.google.fi/maps/@60.2435...4!1seqqlj6BJAvLv5IWMbkE4Vw!2e0!7i13312!8i6656
 
Ilolla seurannut keskustelua.

Valitettavasti tänään ajolenkilläni jouduin soittaamaan ambulanssin motoristille. Ajelimme n 100 m välein mukavaa mutkatietä peräkkäin n 80 km nopeudella. Yht'äkkiä edelläni kulkeva kulkuneuvo meni nurin ja ajautui ojaan. Kuski hengissä eikä omien sanojensa mukaan pahasti loukkaantunut. Varalta sovittiin, että käy tarkistuksissa. Oli eturengas lähtenyt alta suoralla tiellä. Ojassa olevasta kulkineesta oli eturengas tyhjä.

Kuskille lupasin etten kerro tarkempia tietoja. Itse pyysi

Nyt pienet kommentit

1.) mikä/minkälainen on motoristien maine?

Valitettavan huono

2.) mikä/minkälainen sen tulisi olla?

Sellainen, ettei moottoripyöräilyä pidetä riskiharrastuksena (onkohan yhdyssana?)

3.) onko moottoripyöräily, kuten tieliikenne yleensäkin, hengenvaarallista?

Jos motoristi ajaa suunnilleen liikennesääntöjen mukaan, suurimman vaaran muodostaa autoilija

4.) jos on, saako olla?

Ei saisi. Liikennesääntöjä noudattaessa. Selkärangassa vieläkin rautaa 70-80 lukujen vaihteen autoilijan aiheuttamasta kolarista.

Ja viestiketjussa aikaisemmin ilmoittamani morotuksen loppuminen on muuttunut. Tänään sain kolme morotusta siivosti ajavilta kuskeilta ja päätin palauttaa morotuksen mahdollisuuksiin.

On. Yhdyssana.
 
Nopeusrajoituksessa ei saa lain mukaan olla lisäkilpiä (paitsi "alue").
Tietysti siinä pitäisi sellaiset olla. Esimerkiksi "bei nässe", "if workers present" tai juuri joku aikamäärä esim kouluajaksi tms.
 
Nopeusrajoituksessa ei saa lain mukaan olla lisäkilpiä (paitsi "alue").
Tietysti siinä pitäisi sellaiset olla. Esimerkiksi "bei nässe", "if workers present" tai juuri joku aikamäärä esim kouluajaksi tms.

Ei kai tollaisia liikenteen sujuvuutta parantavia merkkejä kaivata Suomen tieliikenteeseen.
 
Keli / aika ohjatut kyltit? On hölmöä että esim kehä 1 on 60-80 kmh keskellä yötä kun ei ole juurikaan liikennettä. Sama itäväylällä toki ruuhka aikaan sielä vois olla hitaammatkin vauhdit ajoittain.

Kehälle riittäis tasainen 80 tai 90 km/h ympäri vuorokauden. Silloin, kun on ruuhkaa, kaikki ajaa kuitenkin 5-60 km/h, kun ei pääse kovempaakaan. Ja silloin, kun ei ole ruuhkaa, tollanen 80-90 olis 2-4 kaistaiselle tielle ihan minimi. Nytkin ihmiset ajaa siellä käytännössä sen 90km/h, jos voivat.
 
Näin minäkin asian muistin olevan. Ovat ehkä juuri siksi poistettu tuolta Latokartanontieltäkin? Itse en ole onnistunut niitä missään päin Suomea näkemään. Olisivat kyllä aika näppäriä...

Muistaakseni noita oli myös eteläisessä Espoossa aikoinaan, mutta en ole siellä enää muutamaan vuoteen pyörinyt, niin ei muistu tarkkoja paikkoja mieleen. Joka tapauksessa noista oli juttua silloin, että olivat saaneet liikenneministeriöstä(?) poikkeusluvan niille. Liekö lupa sitten ollut määräaikainen, tiedä häntä. Nythän tieliikennelain uudistaminen on kuitenkin juuri käynnissä, joten voisi toivoa, että uudessa laissa tuo käytäntö tulisi sallituksi ympäri maan.
 
Kehälle riittäis tasainen 80 tai 90 km/h ympäri vuorokauden. Silloin, kun on ruuhkaa, kaikki ajaa kuitenkin 5-60 km/h, kun ei pääse kovempaakaan. Ja silloin, kun ei ole ruuhkaa, tollanen 80-90 olis 2-4 kaistaiselle tielle ihan minimi. Nytkin ihmiset ajaa siellä käytännössä sen 90km/h, jos voivat.

Ai kyl mä painan mittarin mukaan aina vähintään +10 ja sitten toisinaan hieman ronskimmin kuten esim. 120 alueella.
 
Back
Ylös