• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF 600 thundercat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eizzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

eizzi

New member
Kaverini on ostamassa -97 mallista 600cc thundercattia. Onko pyörässä jotain ns. tyyppivikoja tai muuta mitä kannattaa ottaa huomioon sellaista ostettaessa?
 
Itsellä kohta 50000km ajettu joista itse 12000km -98 malli. Mitään tyyppivikoja en tiedä eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Ainoa ongelma oli takaiskari, mikä meni jumiin kun sitä vähän sääteli (paluuvaimennus). Ei sinänsä varmaan mikään catille tyypillinen ongelma vaan pyörästä riippumatta kannattaa tietty tarkistaa aina ennen ostoa, että säädöt toimii. Hyvä pyörä, suosittelen
smile_org.gif
 
Laatikko paukkuu hieman alavaihteilla, mutta toi on noissa normaalia ja kuuluu asiaan
smile_org.gif
Putkella, suuttimilla ja vapaavirtausfilsulla + penkityksellä muuttaa pyörän alavääntö aika maukkaasti...
 
Hyvä peli matka ynnä muuhunkin ajoon,taloudellinen ja erittäin hyvä ajaa.Alavihteilla ei kannata juuri muuta tehdä kuin liikkeelle vain ,ylemmät menee ihan hyvin päälle kovillakin kierroksilla.
 
työkeikalla Amsterdamissa sattumalla tuli juttua paikallisen Thundercat kuskin kanssa ja hän kertoi ajaneensa tähän mennessä 151000 km omalla yksilöllään aivan perushuolloilla. koneelle ei ollut tehty mitään ylimääräistä. ihan normaalilta kuulosti moottorin äänet kun lähti parkista ja toisaalta pyörä näytti ajetulta mm. virtalukosta ettei ollut ihan juttua...

puukenkäilijöillä on oikein kissakerho : http://thundercat.nl/
 
täältä löytyy -96 reilut 61000 ajettu kissa, ite ajanut yli 10000. takapyörän laakeri(t) on mennyt (oli paskana jo ostaessa), renkaita on menny  
tounge.gif
, ei mitään isompia ongelmia ei ole ollut...
 
mulla vm -97 catti, (ajettu reilu 70.000km) toiminut moitteetta eikä myöskään ongelmia ole ollut ennen tätä aamua. Kierroslukumittari ilmoitti virhekoodia pomppimalla 0-3000rpm välillä, joka ilmeisestikin tarkoittaa Throttle Position Sensorin vikaa? Mikähän tuohon auttaisi? Onko suhattava välittömästi huoltoon vai kykeneekö kädetön vaihtamaan mokoman itse?
Muuten ei oo tarvinu huolehtia kuin kuluvista osista: ketjut, rattaat, jarrupalat, renkaat, bensa, öljyt
tounge.gif
ja kytkin alkaa olla ehtoopuolella.

Mitäs huoltopajaa yamahalle suosittelette tässä pk-seudulla??
 
niin juu, onhan noita ketjuja ja rattaita vaihdettu ja jarrupaloja jne... ite käytin ketjujen ja rattaiden vaihdossa MSA Centerillä ja se ainakin toimi siellä varsin mallikkaasti... (ite olisin vaihtanut, mutta kun ei ollut tarvittavia työkaluja, seli seli  
biggrin.gif
) kytkin taitaa olla mullakin pikkuhiljaa menossa, pitäs varmaan vaihtaa... jos ens talvena sitten...
 
Huoltopaikka valittu...
Urk
crazy.gif
TPS-sensorilla hintaa vajaa 300€, mut ei auta, vaihdettava on että saa taas mopon ajoon. Samaan syssyyn sit kytkin, jarrupalat ja tulpat.

Vanha viisaus: Rahaa on ja sitä menee
(ei kyl kauaa näillä hinnoilla)
 
Saanen lainata otsikkoa hyvään tarkoitukseen...

Kaverilla -03 thundercatti ja madallusta tarvis... Kuinka pitäisi toimia...
Alle 165cm ei taho kun varpaan nokat maahan yltää ja oishan tuo aluksi mukava vähän tukevamminkin saada maasta tuntumaa...

Eli onko porukka laskenut tälläistä ja kuis...
bowdown.gif
 
Yksi vaihtoehto on vaihtaa pidemmät koiranluut tai takajousi löysemmaksi.Omassa catissa on 18cm pitkät koiranluut ja oli tarkoitus vaihtaa 20cm pitkiin mutta säädin vain takajousi löysemmaksi.Molemmat päkiät yletyy maahan tai tasaisella paikalla melkein molemmat jalat ja se riitää minulle.
Poika toki on vähän eri mieltä siitä löysästä takajousesta mutta se ei ole mitenkään haitannut minun rauhallista ajoa.
tounge.gif
 
Huoltopaikka valittu...
Urk
crazy.gif
TPS-sensorilla hintaa vajaa 300€, mut ei auta, vaihdettava on että saa taas mopon ajoon.
Mulla rupesi aamulla heittämään TPS-sensoriin viittaavia oireita (38t ajettu catti). Kone sammahteli valoissa ja kierroslukumittari laski nollaan ajon aikana ja rupes toimimaan vasta, kun sulki kaasun ja avasi uudestaan.

Missä huoltopaikassa hinnaksi sanottiin 300€? Sisältääkö toi työt vai pelkän sensorin? Kattelin meinaan, että rapakon toisella puolella pelkkä sensori kustantaa ~$150, joten aika huikea on hintaero Eurooppaan nähden.
 
Yksi vaihtoehto on vaihtaa pidemmät koiranluut tai takajousi löysemmaksi.Omassa catissa on 18cm pitkät koiranluut ja oli tarkoitus vaihtaa 20cm pitkiin mutta säädin vain takajousi löysemmaksi.Molemmat päkiät yletyy maahan tai tasaisella paikalla melkein molemmat jalat ja se riitää minulle.
Poika toki on vähän eri mieltä siitä löysästä takajousesta mutta se ei ole mitenkään haitannut minun rauhallista ajoa.  
tounge.gif
Onko koiranluut miten monimutkaiset jos meinaa itse ruveta tekemään?Pituutta ei ole kertynyt kuin 163cm joten madallusta sais olla...ER-5:ssä oli mielestäni istuinkorkeus soppeli.Saakohan Thundercatia lähellekkään samalle tasolle?
 
Catissa helpot tehdä vaikka itse jos omaa hiukan metallimiehen taitoja.Ne on suorat lattaraudan pätkät joissa pultin reijät päissä.Vakiot lienevät 18cm ja jos tekee 20cm niin laskee jo aika paljon.En ole mitannut mutta eiköhän ne ole jotain 6x25 ainespaksuutta ja pituus tietysti reiän keskeltä keskelle.
 
Huoltopaikka valittu...
Urk
crazy.gif
TPS-sensorilla hintaa vajaa 300€, mut ei auta, vaihdettava on että saa taas mopon ajoon.
Mulla rupesi aamulla heittämään TPS-sensoriin viittaavia oireita (38t ajettu catti). Kone sammahteli valoissa ja kierroslukumittari laski nollaan ajon aikana ja rupes toimimaan vasta, kun sulki kaasun ja avasi uudestaan.

Missä huoltopaikassa hinnaksi sanottiin 300€? Sisältääkö toi työt vai pelkän sensorin? Kattelin meinaan, että rapakon toisella puolella pelkkä sensori kustantaa ~$150, joten aika huikea on hintaero Eurooppaan nähden.
JL-bikessä huollettiin ja kuitissa näyttäisi olevan sensorin hintana 308€. Tähän luonnollisesti työtunnit päälle.
buttrock.gif
halpaa.
 
@jalase

Kyselit manuskan perään. Privaboksis on täynnä, mut kuittaa tänne, privana tai s-postilla että sait ladattua.
 
Back
Ylös