YZF1000R Thunderace

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taas on rataa kierretty Acella ja kivasti meni... myös 2 päällä... On se vaan niin hemmetin hieni mopo... Sen kone pitää vain tehdä itse uudelleen niin siitä se lähtee... 1040 setti koneeseen ja muut pienet kikkailut niin alkaa hauskaa olemaan... Nyt pitää saada romut ylemmäs ja ne stanan jäykät tapit niin helpottuu tuo ajaminen vielä...
 
Terveeks kaikille itse en ainakaan vielä omista moista herkkua mutta vakaa aikomus on hankkia moinen! tänään kävin koe-ajolla -98 mallilla jossa oli yoshimuran rs-3 putki kiinni ja kuulema suutinsarja!? paljonkohan kyseisillä seteillä saa irti onko kellään mitään tietoa?  
nixweiss.gif
pyörällä on ajettu n75000km olisko kellään mitään tarkkoja infoja mihin kannattais ainakin kiinnittää huomiota? hintaa kapistuksella oli 6900e mitä ootta mieltä onko paha hinta? todella siisti ainakin päältä ja gummit oli kunnossa samoin jarrrupalat (etupalat vinkui Pirusti vaikka pintaa älyttömästi!) Anyways heitelkää jotain infoa niin mahdolliseti liityn iloiseen/onnelliseen ässä remmiin!?  
buttrock.gif


(niin joo ja mun pienen pieni emäntäkin jopa tykkäs)  
biggrin.gif
 
Terveeks kaikille itse en ainakaan vielä omista moista herkkua mutta vakaa aikomus on hankkia moinen! tänään kävin koe-ajolla -98 mallilla jossa oli yoshimuran rs-3 putki kiinni ja kuulema suutinsarja!? paljonkohan kyseisillä seteillä saa irti onko kellään mitään tietoa?
nixweiss.gif
pyörällä on ajettu n75000km olisko kellään mitään tarkkoja infoja mihin kannattais ainakin kiinnittää huomiota? hintaa kapistuksella oli 6900e mitä ootta mieltä onko paha hinta? todella siisti ainakin päältä ja gummit oli kunnossa samoin jarrrupalat (etupalat vinkui Pirusti vaikka pintaa älyttömästi!) Anyways heitelkää jotain infoa niin mahdolliseti liityn iloiseen/onnelliseen ässä remmiin!?
buttrock.gif


(niin joo ja mun pienen pieni emäntäkin jopa tykkäs)
biggrin.gif
Itelläkin -98 ja täysin vakio ja tehoja on riitävästi (ainakin vielä) kun eka kesä on kunolla menossa. Toi putkihan ei tehoja nosta tuossa kun on se exuppi siellä, mutta suuttimet tieten nostaa. Kokeiltiin tossa kesällä samanlaisen ässän kanssa, jossa oli suutinsatsi ja vapaammin virtaava ja putki niin kyllä se pikkasen paremmin lähti kun meikän täys vakio. Mutta en toki jäänyt kuin nalli kalliolle.
Tuolla sun mopollas on aika paljon ajettu, mutta tuossahan pitäisi olla kestävä kone, mikäli vain huollettu oikein. Mikäs siinä jos vaihteet ei pahemmin rusahtele eikä kone kolise niin siitä vaan hyvä peli alle. Nuo ässäthän sitten käy pikkasen kun soramylly, mutta siihen tottuu.. Niin minäkin tein.
Niin ja luulen että ei sun pidä siitä tuota hintaa maksaa jos tosissaan olet sitä ostamassa.
 
Juu-u kiitoksia näistä ja lissääkin saa laitella kaikkea mitä mieleen juolahtaa! toisena vaihtoehtona mulla olis vm.1999 900cbr rr ajettu 69tkm TODELLA siisti suomipyörä erittäin hyvällä huoltohistorialla jota on kanssa kutiteltu (putki&suuttimet) dynon mukaan 136hp!? sillä olis hintaa tommonen 7500egua molemmat pyörät on siis liikkestä kun ei oikein ole köyhällä varaa cashilla ostaa niin pitää pistää rahotukseen osa... se selittää siiis osaltaan hinnan... mut saapahan ainakin loppukesäks takuun...
omg.gif


(tän pyörän kyydissä taas emäntä ei viihtynyt!?) onko se nyt sitten hyvä vai huono asia sen voi jokainen päättää ite...
033102bebe_1_prv.gif
 
No joo, tuo rr on tietty vähän ehkis "epämukavampi" noin niinku kyytiläistä ajatellen. Vois ainaki kuvitella...

Ite oon jonku verran istunu tuon "ässän" kyydissä ja se kyllä on ihan OK. Pitkää matkaa siinä saattais olla hankala istua, ku siinä tulee aika korkealle ne jalkatapit, niin polvet on aika mutkalla
biggrin.gif
Mut en siis hirveen pitkää matkaa oo istunu kyydissä, kokeneemmat kertokoon...

Mut näinpäs tuossa kylillä yks päivä r6:sen, oli nimittäin kyytiläinen NIIIIN epämukavan näköisessä asennossa siinä takana. Istu ihan hirveen ylhäällä ja polvet oli käytännöllisesti katsoen suussa ;) Mutta en voi sillai tietää, ku en oo ite kokeillu, mut se ainaki näytti epämukavalta
smile_org.gif


Toisaalta, jos sillä ei ollu hirveesti merkitystä, että onko kyytiläisellä hyvä olla vai ei, niin sittehän se on oikeestaan ihan sama kumman laitat
biggrin.gif
Itse suosittelisin sitä "ässää"...
 
itellä 96:nen ässä ajettu 31250km ( kaikki mittarissa ostin ensimmäiseltä omistajalta ja täydellinen huoltokirja)
laitoin just uudet litkut koneeseen (Valvoline 20w50) ja ainakin omassa ässässä vaihteisto toimii kun unelma kulutusta en ole vielä päässy seuraamaan mutta atellaan 1tkm:n päästä.
ossa mun pelissä on suutinsarja+micronin hiilari vaimennin ja K&N:n vapari putsarit en tiiä onko muuta tehty mut 1vko sitten otettu takapyöräteho näyttää asettuneen tohon 139 kohalle
062802jumpie_prv.gif
ja ainakin vielä tuntuu riittävän
062802moto_prv.gif
 
Tervepä terve.. Tuli tuossa Hondasta juuri luovuttua ja seuraavaksi projektiksi talliin ilmestyikin sitten näköjään ennakkosuunnitelmista poiketen tuollainen vm.96 oleva tunturiässä.
Tuntuu toimivan päällisinpuolin ihan hyvin, mitä nyt vapaan löytyminen on joskus parin yrityksen takana.. tiedä sit johtuuko laatikosta, öljyistä vai kytkimestä
nixweiss.gif

Mittarissa on 40000km joten se on ilmeisesti jonkinlaisen huollon paikka ja varsinkin vasemman puoleisen etustefan vaihdolla alkaisi olemaan jo pikku hiljaa kiire.. ja jos oikein olen ymmärtänyt niin ilmeisesti sieltä kannattaa stefan vaihdon yhteydessä vaihtaa myös jotkin liukuholkit..
Jossain viestiketjussa oli maininta että Thunderacen etustefat on hieman keskimääräistä herkemmät korkkaamaan/vuotamaan joten tietääkö kukaan mitä ajettavuudelle käy jos tuonne keulaan vaihtaisi jäykemmät jouset? Pidentäisiköhän se sitten mahdollisesti noiden stefojen käyttöaikaa vai juuri toisinpäin?
 
sport05.gif
täällä 98 ässä ja mittarissa jo pikkuisen yli 67000
062802moto_prv.gif
radallakin jo käyty pikkuisen koittaan, mut silloinkin pirun varovasti kun loma reissu häämötti jo edessä
smile_org.gif
uusin just ketjut ja rattaat ja jopas taas kulkee kivasti
062802jumpie_prv.gif
kulutus kohtuullinen 5-5,8
cool.gif
eikä vielä voi ainakaan öljyn kulutuksesta moittia, ehkä pitkässä matkaajossa jo huomaa et juur kuluttaa hivenen. Mutta loman päätteeksi voin vain todeta että verraton ja luotettava matkakumppanihan se on
bowdown.gif
4 viikkoa lomaa ja vain 4000km takana, oli kyllä siesta päiviäkin mutta parhaina päivinä 800km taipaleita tuli ajettua
sport05.gif
 
Ne Acen stefat menee yleisesti keulumisen seurauksena vaihtokuntoon ja en tiedä auttaako jäykempi jousi mitään. Liukuholkit joutuu vaihtamaan sinne keulaan lähes aina kun avaat sen (joillakin on sellainen tyyli jolla ne saa ehjänä pois, mutta noin vanhassa on hyvä vaihtaa ne holkitkin).
 
Ite oon jonku verran istunu tuon "ässän" kyydissä ja se kyllä on ihan OK. Pitkää matkaa siinä saattais olla hankala istua, ku siinä tulee aika korkealle ne jalkatapit, niin polvet on aika mutkalla
biggrin.gif
Mut en siis hirveen pitkää matkaa oo istunu kyydissä, kokeneemmat kertokoon...
no kokeneemmasta en tiedä mut sama homma oli meillä. emäntä ei pystyny istuun kun noin 20 kilsaa niin alko olla jo polvet kipeet
veryangry.gif
sama mulla meni ehkä noin 50 kilsaa ja sit ahisti.. no ei muuta kun takajalkatappien siirtosarja kehiin (itsetekemä) johan helpotti. heitetty tänäkesänä ahvenanmaan reissu ja ruotsissa käyty
062802moto_prv.gif
kilsoja kertynyt 11000 ja vielä on kesää jäljellä
062802jumpie_prv.gif
kulutus ollut aina 4,2-4,9 litraa/satkulla. öljyä ei vie ja mittarissä 42 tkm. olen erittäin tyytyväinen ollut pyörään
bowdown.gif
 
Edellisen öljynvaihdon jälkeen on alkanut mun ässästä löytyä välivapaa kakkosen ja kolmosen välistä. Vaihde ei mene päälle suurilla (10000 ja yli) kierroksilla. Koneessa castrol gps litkut ja kilsoja kokonaisuudessaan 22000. Onkos muilla ilmennyt vastaavaa samalla öljyllä? Ennen öljynvaihtoa en muista että välivapaalle olisi mennyt kertaakaan. Pieni ongelma mutta ärsyttävä..
mad.gif


E: Niin, muuten vaihteisto toimii ihan hyvin suuremmin kolisematta.
 
Jee nyt pääsin liittymään virallisesti tähän onnelliseen yhteisöön! ostin toissapäivänä vm-99 ässän jossa yosimura ja suuttimet kilometrejä on taulussa 75tmk mutta pyörä on hemmetin siistissä kunnossa (Sini/harmaa) en ole löytänyt vielä yhtäkään häiritsevää naarmua jne! vaihteisto toimii myös aivan passelisti ja koneessa tuntuu olevan paukkuja aivan perkeleesti! noista takatappien siirrosta tahtoisin myös minä nähdä kuvia jos mahdollista kun tuo emäntä tykkää niin kovasti istua kyydissä niin voisi sen matkantekoa vähän helpottaa...
wink.gif
 
Edellisen öljynvaihdon jälkeen on alkanut mun ässästä löytyä välivapaa kakkosen ja kolmosen välistä. Vaihde ei mene päälle suurilla (10000 ja yli) kierroksilla. Koneessa castrol gps litkut ja kilsoja kokonaisuudessaan 22000. Onkos muilla ilmennyt vastaavaa samalla öljyllä? Ennen öljynvaihtoa en muista että välivapaalle olisi mennyt kertaakaan. Pieni ongelma mutta ärsyttävä..
mad.gif


E: Niin, muuten vaihteisto toimii ihan hyvin suuremmin kolisematta.
Ratkaisu ongelmaan... Laske ne Geistrollin liemet pois koneesta ja laita vaikka Shell Advance ultrat sisään tai Bell Ray EXS 5W60... Jo alkaa toimimaan... Menee vaihteet sisään ilman kytkintä heittämällä yli kybädonan kierroksilla... Monta kertaa päivässä sitä kokeilleena...
wink.gif
Ja jopa suuremmasta rasituksesta (2 päällä radalla)
 
Pistäkäähän linkkiä jos joku tietää mistä löytys punainen ässän etukate.On ikävä halkeama tullut kun peili on kierretty liian kovin kiinni.Mahdolliset korjausniksitkin tervetulleita
smile_org.gif
 
Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
EMC ainakin niitä on myynyt, mutta todella helppo tehdä itsekkin...
Mut vaatis vissiin CNC-sorvin tai jonkun muun vastaavan härpäkkeen. Vai onnistuuko jollain muulla tavalla?
Jos ei rosterista halua tehdä niin ihan normaali lattarauta ajaa saman asian... Mittaat vain niiden paksuuden ja otat huomioon että kun reikä on (muistaakseeni 10mm) niin reijän ympärille pitää jäädä ainakin 5mm materiaali vahvuutta. Jos ei sopivan paksuista lattarautaa löydy niin sitten rälläkällä virsikirjalla hioen pois sopiva määrä... Kannattaa muistaa siinä asennus vaiheessa että pultit ei saa kiristää niitä luita liikkumattomiksi. Eli oikean paksuiset... Reikäväliä voi lyhentää 10- 15 mm ja se nostaa perää 3 - 5 senttiä... Vielä kun siihen lisää hyvin huolletun iskarin ja Dulop Sportmax GP 190/60 renkaan niin alkaa perä olemaan hyvä... Ja keula kulma riittävän jyrkkä...
wink.gif
 
Back
Ylös