YZF1000R Thunderace

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koska olen varma, että joku (aika moni) tajuaa enemmän kuin minä ässän tekniikasta jotain,
withstupid.gif
niin kysyn seuraavaa: Mistä johtuu kierroslukumittarin outo käyttäytyminen. Kesken tasaisen ajon mittari näyttä muutaman sekunnin 0 rpm ja heti sen jälkeen 7000rpm, jonka jälkeen taas oikeaa lukemaa. Tätä samaa liikettä jatkui tänäänkin 300km matkan.
 
pikkuveljessä eli Thundercat:
* 3000 rpm = kaasuläppäanturin vika
* 8000 rpm = polttoaineen merkkivalopiirin vika
 
Koska olen varma, että joku (aika moni) tajuaa enemmän kuin minä ässän tekniikasta jotain,
withstupid.gif
niin kysyn seuraavaa: Mistä johtuu kierroslukumittarin outo käyttäytyminen. Kesken tasaisen ajon mittari näyttä muutaman sekunnin 0 rpm ja heti sen jälkeen 7000rpm, jonka jälkeen taas oikeaa lukemaa. Tätä samaa liikettä jatkui tänäänkin 300km matkan.
"Ässän" ohjekirja sanoo:
3000 rpm: Kaasuläpän anturi (TPS)
7000 rpm: Pakovastuksen säädin (EXUP)
8000 rpm: Polttoaineen merkkivalo

Jos jossakin näistä on vika, kierroslukumittari näyttää 0 rpm 3sek. ajan, vikapiirin ilmaisevaa rpm:ää 2,5sek. ajan, moottorin rpm 3sek ajan.
 
Alkoi hiukan yammu kiinnostaan
wink.gif
Katselin -96 -97 vm.thundereita. kilometrejä sen ikäsillä n.50 000km.
Olikin täällä jotain juttua öljynkulutuksesta jne.
Tohtiiko tuon ikäistä yammua laittaa?
Onko kuinka tiukka ajoasento (kyykky)??
Tällä hetkellä 1000 cebari.
cool.gif
Itelläni on -96 enkä vaiha pois. Kävin uudempia RR ja R1 kokeilemassa. Voi polviparkoja..Eli ei omasta mielestäni todellakaan mikään liian kyykky. Oikein hyvä matkasportti. Itselläni 36000 ajettu mallia ja öljynkulutus ihan normaalia. Oisko tommonen 1/2 l / 2000km..sekin riippuu ajosta. Pitäähän noiden öljyä vähän syödäkin. Koneen käyntiääni omassa on suht raan puoleinen, vähän niinku soramylly, mutta asiantuntijat varmaan osaa kertoa mistä se johtuu. Ainoa pyörä mihin voisin joskus harkita edes vaihtaa olis varmaan ZX12R.

Tuossa nettimoton koeajo artikkeli: Kliks
Itselläni myös saman vuosimallin kapine musta-harmaana ja kilometrejä vasta 27000 km. Ei tule noita kilometrejä kuin 3-4 tkm vuodessa kun ei ehdi ajelemaan...

Oman värmeen kuvia löytyy täältä.

Eipä ole ole olllut ongelmia ja öljyn kulutusta en ole edes huomannut. Kyllähän nuo kuulostaa sepelin murskaimelta kun nuo käyvät tyhjäkäyntiä, mutta siihen tottui aikasta äkkiä.

Isollekkin miehelle (196 cm) ihan käyttökelpoinen pärrä...
 
Mistä kannattaa lähteä liikkeelle kun EXUPissa on joku vika. Ajossa ei huomaa mitään, mutta kiekkamittari ilmottelee viasta. Osaako joku neuvoa?
 
Oletteko joutunut etustefoja vaihtelemaan? Millasilla kilometrimäärillä? Itsellä meni vaihtoon toinen puoli 17 tuhannessa.

E: joo ja jos sattuu jollakin olemaan ylimääränen penkin takakappale myytäväksi niin yksityisviestiä tänne kiitos
smile_org.gif
 
Oletteko joutunut etustefoja vaihtelemaan? Millasilla kilometrimäärillä? Itsellä meni vaihtoon toinen puoli 17 tuhannessa.
23 tkm ja meni vaihtoon. Piruvie kukaan sitten sanonut ettei niitä liukupaloja saa ehjänä irti... Meni viime vuonna kesäkuu osia odotellessa...
sad_orig.gif


Ensin kaksi viikkoa stefoja ja sitten liukupaloja toinen mokoma...
 
23 tkm ja meni vaihtoon. Piruvie kukaan sitten sanonut ettei niitä liukupaloja saa ehjänä irti... Meni viime vuonna kesäkuu osia odotellessa...
sad_orig.gif
Kyllä ne liukupalat kuulemma saa ehyenä irti, näin ne huollossa väitti kun asiasta mainitsin. Tais pojat tehdä hommat taidolla eikä voimalla
biggrin.gif


E: vihreet
Juu itse vaihdoin stefat kaverin kanssa jussina ja eikä siihen menny ko muutama tunti ja kaikki lähti ehjänä pois paitsi stefat..
smile_org.gif
Niin ja kilometrejä reilu 40tkm..
 
Meikällä oli ässä oikeen merkkiliikkeessä stefojen vaihdossa (42 tkm)kun alko viime syksynä valuttaa reittä pitkin.Kaikki meni muuten hyvin,mutta unohtivat ruuvata etulokarin kiinni.Seurauksena maalit veke etuvanteesta.
 
Yammulla oli jo TZR mallissa ongelmia noiden etuputkien stefojen kanssa, liekö saman valmistajan tuotteita....
Nyt hiukan ohi aiheesta.... Aikoinaan kevariaikana oli kova vääntö meilläpäin Tetsarin ja Gamman välillä. Totta taisi olla että kamma tais ihan hiuksen hienosti kulkea paremmin, mutta... Viripalikat tasas eron eikä kummallakaan ollut asiaa Aprilian kanssa hippasille. Se mikä vieläkin vie voiton Tessulle on ulkonäkö ja ominaisuudet. Näin nimittäin männä päivänä piitkästä aikaa RGn ja TZRn ajelevan peräkkäin. No olihan ne molemmat vähän ankean näkösiä mutta varsinkin suzuki oli todella nolon näköinen, jampissa oli sentään jotain yritystä. Suizan taka-akselikin näytti lähinnä huonekaluputkesta väännetyltä ja sitä taisi ollakin, joskus gamman takana istuneena tunsi kuinka kaarteissa haarukka antoi periksi.

Aah... oli se vaan aikaa. Olen vieläkin muuten sitä mieltä että tasapaksut pappan pojat osti isän rahoilla Honda NSR:n, wannabe urheilupojat Aprilian tai jopa Kakkivan (jotku jopa omilla rahoillaan) joita sitten joutui isolla rahalla huoltamaan, sitten oli se seurue jotka budjetin(sa) rajoissa hankki tessun tai kamman. Paljon oli 90-luvun alussa niitäkin ketkä ajoivat perintö RDllä ja joissan oli aika reilusti potkuakin (180cc). Yhdellä tutulla oli kohtalaisen harvinainen Benelli Jarnokin mutta se nyt oli lähinnä erikoisuus josta muistaakseni oli lähinnä harmia. Olihan jotkut vanhat Kawatkin joillain käytössä ja Hondan MBXiäkin tais pari pyöriä. Tällä kaikella haen sitä että kirjavaa oli kalusto ja ennen kaikkea sitä oli. Nykyään täälläpäin ei näe kuin pyörän sieltä ja pyörän täällä ja suurin syy on se että naurettavat tehorajoitukset ovat kuihduttaneet tämän hienon alun moottoripyöräilyyn.
 
Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli
tounge.gif
. Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
 
Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli
tounge.gif
. Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
Onneksi olkoon ässästä
062802jumpie_prv.gif
Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
smile_org.gif
 
Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli
tounge.gif
. Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
Onneksi olkoon ässästä  
062802jumpie_prv.gif
Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
smile_org.gif
Mulla on boksi takana ja emäntä kyllä tykkää varsinkin kiihdytyksissä
biggrin.gif
. Vielä ku sais opetettua sille ton tankkijutun niin menis varmaan paremmin.
 
Kestääköhän ässä koskaan Kokkolaan asti Ranualta?
nixweiss.gif
Kavanakkeli tais tehä liian ison reissun
033102beer_1_prv.gif
 
Vielä ku sais opetettua sille ton tankkijutun niin menis varmaan paremmin.
Se voi olla vaikiaa. Meillä ainakin on ko vaimo (joka siellä yleensä istuu) on sen verran lyhyt että jarrutuksissa ensin se on mun selässä ja sitten vasta kädet ottaa tankkiin..
tounge.gif
Eipä tuo minunkaan takapenkin koriste pituudella ole pilattu, mutta silti onnistuu ottamaan tankista kiinni ennen kuin selkään kolahtaa... Eilenkin Kemoraa kiertäessä ihan kivasti siinä tuntumassa, mutta ei häirinnyt ajoa (~1.26 kierros paras)...
 
Täällä roikutaan perätelineessä oli laukku paikallaan tai ei, ilman telinettä kuskista ja tankista kiinni. Hyvin menee ja pysyy
smile_org.gif
Ei paljon ajossa huomaa edes kyytiiläistä.
 
Back
Ylös