• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokos siellä on etelänketkuilla ässät liikenteesä? Täälläkin tiet sulaa hyvää vauhtia, mutta menee tässä vielä aikaa enneku mopoa viittii lähtee ulkoiluttaan.
Joo tosiaan menee vielä hetki ennenkuin mopo liiikenteeseen lähtee. Kansi pitää käyttää irti samoin sylinteriryhmä jotta saadaan ruttuja alemmas. Ahtimeen pitää tehdä pikkuset muokkaukset ja pakosarja sekä painekotelu valmiiksi. Sitten kone runkoon ja putkiston loppuosa valmiiksi ja vehkeet tulille. Niin joo pikkasen pitää harrastaa kuitujumppaa lippojen takia, mutta se onkin se pienin pulma...
Ilmottelehan ku oot penkille menossa
smile_org.gif

sport05.gif
pari reissua on tullut heitettyä, yhteensä vain 180km ja huomenna lisää  
062802moto_prv.gif
onkin talven aikana ihmeesti konit piristyneet  
thumbs-up.gif
Minä takaan että konit on piristyneet kuluvan talven aikana. Eilen pirrasin hukkaportin kanavaa suuremmaksi jotta saadaan ahdot toimimaan jouhevasti. Vielä pitää käydä vaihtamassa pakosarjan matsku toiseen (pienempään halkaisiijaltaan) jotta saadaan käytettävyys paremmaksi.
bowdown.gif
varmaan se käyräputkessa pistää kaakit rivakkaan laukkaan
thumbs-up.gif

Minä takaan että konit on piristyneet kuluvan talven aikana. Eilen pirrasin hukkaportin kanavaa suuremmaksi jotta saadaan ahdot toimimaan jouhevasti...
Mitä mitä... meinaatko raskia raahata föönin radalle vai? Viime syksynä taisit mainita, että jotain kaluston vaihtoa radalle olisi ajatuksissa...
cool.gif

Vai tuliko viime kesänä tunne, että mutkanopeudet on jo tapissa ja nyt niistetään aikaa niiltä suoremmilta osuuksilta?
tounge.gif

No ei, vitsi vitsi... täältä ainakin respectiä sun projekteille.
033102beer_1_prv.gif

Minä takaan että konit on piristyneet kuluvan talven aikana. Eilen pirrasin hukkaportin kanavaa suuremmaksi jotta saadaan ahdot toimimaan jouhevasti...
Mitä mitä... meinaatko raskia raahata föönin radalle vai? Viime syksynä taisit mainita, että jotain kaluston vaihtoa radalle olisi ajatuksissa...
cool.gif

Vai tuliko viime kesänä tunne, että mutkanopeudet on jo tapissa ja nyt niistetään aikaa niiltä suoremmilta osuuksilta?
tounge.gif

No ei, vitsi vitsi... täältä ainakin respectiä sun projekteille.
033102beer_1_prv.gif
No eihän se jaksanut 2 päällä kiiihtyä riittävänn rivakasti pääsuoralla... Bussit tuli ohi jo ennen jarrua.... Nyt korjataan tilanne
biggrin.gif
(jos vaan pitoja löytyy)

Hello  
062802jumpie_prv.gif

Tyytyväinen Tunturiässän omistaja on vailla sliparia tai jotain muuta meteliä tuottavaa putkenpätkää.
Joten sattuisko kenelläkään olemaan mitään ylimääräistä?

Pyörä on siis YZF 1000 R Thunderace vm-00.

Tarjotkaa, kiitos...

062802moto_prv.gif

Minä täällä Heij!

Nyt on 200km takana rempatulla ässällä ja voin kertoo että TOIMII!!
062802jumpie_prv.gif
Ossaa ne Kuvan pojat sittenkin jotain... Semmoisia kysymyksiä heräsi vaan mieleeni että mahtaisko kukaan tietää että mistä saisi sellaisia katteeseen tulevia vilkkuja eteen? (vähän saman malliset kun GSX-F on jo vakiona...) oon nähnyt sellaisista kuvia että niit saa mutta en oo niit mistään löytänyt...? sit toinen kyssäri olis että onko kellään tietoa thunderac:ien "värikartoista" Kun omani vaikuttaa väritykseltään aika harvinaiselta!? Sini/Harmaa (AInakin jos googlen kuviin on uskomista en löytänyt yhtään samalla värityksellä) ja toi missä muilla yleensä lukee katteessa tarralla toi YZF Thunderace 1000 niin mulla on siinä vaan pystyssä YZF vähän niinkuin nois R1 & R6:sissa on... sit lukee alempana että Performance Bikes... Niin joo ja sit mahtaakohan tota "takapenkin" päälle tulevaa kuplaa mistään sitäkään en oo onnistunut paikallistamaan oikeen mistään...? Tämmösiä tänne voihan se olla että joku löytää noi tuotteet hetkessä mutta mä en ainakaan löytänyt joten kiitos jo etukäteen jos joku malttaa ajelulta kyseisiin asioihin syventyä...
bowdown.gif

Minä täällä Heij!

062802jumpie_prv.gif
Ossaa ne Kuvan pojat sittenkin jotain... Semmoisia kysymyksiä heräsi vaan mieleeni että mahtaisko kukaan tietää että mistä saisi sellaisia katteeseen tulevia vilkkuja eteen? (vähän saman malliset kun GSX-F on jo vakiona...) oon nähnyt sellaisista kuvia että niit saa mutta en oo niit mistään löytänyt...? sit toinen kyssäri olis että onko kellään tietoa thunderac:ien "värikartoista" Kun omani vaikuttaa väritykseltään aika harvinaiselta!? Sini/Harmaa (AInakin jos googlen kuviin on uskomista en löytänyt yhtään samalla värityksellä) ja toi missä muilla yleensä lukee katteessa tarralla toi YZF Thunderace 1000 niin mulla on siinä vaan pystyssä YZF vähän niinkuin nois R1 & R6:sissa on... sit lukee alempana että Performance Bikes... Niin joo ja sit mahtaakohan tota "takapenkin" päälle tulevaa kuplaa mistään sitäkään en oo onnistunut paikallistamaan oikeen mistään...? Tämmösiä tänne voihan se olla että joku löytää noi tuotteet hetkessä mutta mä en ainakaan löytänyt joten kiitos jo etukäteen jos joku malttaa ajelulta kyseisiin asioihin syventyä...
bowdown.gif
Takapenkin kate <a href="http://cgi.ebay.de/Yamaha-Thunderace-Soziusverkleidung-Silber-Schwarz-Bild_W0QQitemZ200092720316QQcategoryZ49

936QQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Täältä</a>
ja paljon muutakin osaa/tingeltangelia
biggrin.gif

Notta helekkari. Pitäsköhän tilata takapenkin korvikkeeks tommonen.. Sopis mustahopee-ässään ku otsatukka sialle!
cool.gif

Minä täällä Heij!

062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
Takapenkin kate <a href="http://cgi.ebay.de/Yamaha-Thunderace-Soziusverkleidung-Silber-Schwarz-Bild_W0QQitemZ200092720316QQcategoryZ49

936QQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Täältä</a>
ja paljon muutakin osaa/tingeltangelia
biggrin.gif
nixweiss.gif
Aika huonosti luonnistuu tuo saksa meikäläiseltä mutta kiitos silti vinkistä...
062802moto_prv.gif

Voisiko joku osaava kertoa miten vedet pääse pois tulpankoloista? 1- ja 4-sylinterin kohdallahan vedet valuu lohkon kyljestä, mutta mites 2- ja 3-sylinterin kohdalla? Tulpat olivat sen verran ruosteessa, että pitäis varmasti tarkistaa reikien kuntoa tällä hektellä, kunhan niitä vaan löytyisi
confused_orig.gif

Voisiko joku osaava kertoa miten vedet pääse pois tulpankoloista? 1- ja 4-sylinterin kohdallahan vedet valuu lohkon kyljestä, mutta mites 2- ja 3-sylinterin kohdalla? Tulpat olivat sen verran ruosteessa, että pitäis varmasti tarkistaa reikien kuntoa tällä hektellä, kunhan niitä vaan löytyisi
confused_orig.gif
2 ja 3 tulpalta menee kanavat sinne 1 ja 4 tulpille. Menee kohtuu helposti tukkoon. Ruostetta niiden juuressa on aina hieman... Siksiipä kannattaa puhaltaa paineilmalla reippaasti ennen tulpan irroitusta jotta saa kaiken paskan pois sieltä.

Moi,

Onkohan knenelläkään tietoa, mistä Suomesta saisi ostettua katteiden ruuvi-sarjan? Alkaa olemaan vanhat ruuvit aika rujon näköiset, ja nyt varsinkin nyt ne korostuu, kun on mopotin maalattu talvella..
wink.gif

Varaosanumerot ovat isoimmille kateruuveille (missä on läpivientikumeja) 90150-06036-00 (screw round head), maksoivat noin 1,30 euroa kpl.
Pienemmät kateruuvit ovat 90150-05039-00 ja maksoivat noin 0,70 euroa kpl.

Tuli äsken tilattua kourallisen, ei kuulemma löydy Suomesta hyllytavarana (paitsi jos johonkin liikkeeseen on jäänyt hyllyihin), joten niitä joutuu tilaamaan Hollannista (muistaakseni) keskusvarastosta. Toimitus kestää yleensä noin 5 päivää, mutta mun kohdalla tietysti kesti puolitoista viikkoa.

Pyörässäni on sitten Wileycon slipari, joku RS46, ja tein tässä yks päivä uudet kierteet siihen. No, katsoin slipariin samalla, ja huomasin että siinä pakopäässä oli joku reikäpellistä tehty "suppilo" tai tötterö, jonka ympärille oli vielä laitettu sellasita todella tiheätä teräsverkkoa (samanlaista kuin taloussiivilöissä, mutta vielä tiheämpää). Ajattelin näppäränä jätkänä, että sehän kuristaa, ja taltalla haneen, jotta hengitystiet olisivat vapaat.

Nyt rupesi ihmetyttämään seoksia. En ole vielä päässyt penkittämään sitä, mutta ajattelin kysäistä millä tavalla voisi tarkistaa käykö pyörä liian laihalla, ihan ajamalla? En jaksaisi ottaa tulpat irti, on muuten yllättävän vittumainen toimenpide tässä pyörässä
tounge.gif

Onko kellään kokemusta Continentaleista Acessa ?
Lähinnäkis Sport- ja/tai RaceAttackeista.

Yhdistelmä Metzeler ME Z4 edessä ja Dunlop Sportmax D207 takana on osoittautui huonohkoksi.
Ts. vähänkään enemmin yrittäessä keula lipsui toistuvasti tavoilla joka sai ainankin minunkaltaisen vellihousun paskahalvauksen partaalle.

(sekarengastus jne. tiedetään mutta ne oli alla ja pintaakin piisasi kun mopon toissasyksynä ostin.)

Toinen seikka onko kellään kokemusta pitävätkö SBS'än dual carbon jarrupalat kylmänä minkään vertaa / normaalihkosti ?

Vakijarrut punosletkuilla ja LucasGirlingin paloilla eivät olleet mitenkään ylettömän hyvät. (Paljon lienee mennee palojen piikkiin.)

Fast Bikesin Acella rillaavan toimittajan positiivisten kokemusten innoittamana hommasin sitten Brembon radiaalipääsylkyn - saa nähdä paljonko se sitten tosielämässä auttaa.

Argh! Nyt män heremot!!!
Jarrut vinkuu enemmän kuin vanhasa volovosa, ja palo käpy! Onhan se kivaa että ihmisten päät kääntyy kun ajaa ohi, mutta ei sen takia että jarrut huutaa leipää!
Takajarru on sitten aivan kauhea...

Mitä jarrupaloja tuohon kannattaisi laittaa että pysyisi ees hiljaa...jos jotain tossa pyörässä vinkuu, niin sen kuuluu olla kyytiläinen, tai takarengas...

Edit: Ainiijoo...jossain täällä oli joskus puhetta Ukkosässä alustasta, ja säädöstä. Oliko jossain sivustolla joku kaava miten laittaa säädöt painon mukaan? Tai on ollut, mutta ei löydy enään. Eli onko jollain linkki tallella?

Argh! Nyt män heremot!!!
Jarrut vinkuu enemmän kuin vanhasa volovosa, ja palo käpy! Onhan se kivaa että ihmisten päät kääntyy kun ajaa ohi, mutta ei sen takia että jarrut huutaa leipää!
Takajarru on sitten aivan kauhea...

Mitä jarrupaloja tuohon kannattaisi laittaa että pysyisi ees hiljaa...jos jotain tossa pyörässä vinkuu, niin sen kuuluu olla kyytiläinen, tai takarengas...

Edit: Ainiijoo...jossain täällä oli joskus puhetta Ukkosässä alustasta, ja säädöstä. Oliko jossain sivustolla joku kaava miten laittaa säädöt painon mukaan? Tai on ollut, mutta ei löydy enään. Eli onko jollain linkki tallella?
EBC sintteri HH palat ja ne kitinälevyt niistä vanhoista paloista.

Contiajatus haudattu ja D208 tilattu.

Dunlop viisaat voinevat kertoa onko tavan D208 (ei pehmeä, GP tms.) ja Qualifierien välillä isoa eroa ?

Ai niin mopo on '96 Ace @ 30tkm.

Seuraava harrastuksen kohde on pudottaa välitykset 17:46 => 16:47. Josko tiheämpiä välityksiä kokeilleita on kuulolla niin kertokaa toki kokemuksia.
[Huom. pyörässä on crossistonga ja pelkkä maski joten huiput ei ole mikään avainominaisuus.]

Päättömien ketjujen vaihtamisen takia haarukan joutuu irroittamaan joten samalla voikin voidella laakeroinnit, pitää hieman harkita myös rasvanippojen asentamista.

Sen jälkeen jarrujen pääsylkky ja palat vaihtoon.
Kerron auttoiko jahka pääsen testaamaan.

Back