Z h2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joko muut ovat käyneet ajelemassa? Kävin testaamassa tänään. H2:n kobran näköisellä Akran sliparilla ilman killeriä se kuulostaa yllättävän hyvältä. Paukahtelee kun vaihtaa shifterillä. Moottori on makea ja vaihteisto parasta mitä on. Luiston- ja keulimisenesto toimii tosi luotettavan tuntuisesti. Silkinpehmeä käynti ja selvästi luonnollisempi kaasu kuin H2 SX:ssä. Välitys on tiheämpi ja kun painoa on paljon vähemmän sekä koko tuntuu paljon pienemmältä niin voima ja ketteryys tuntuu. Etuhaarukka on hyvä, mutta takaiskari oli surkea. Kurkkasin alle ja löytyy sieltä alapäästä varmaan paluuvaimennuksen säätö. Sitä tarvitsee reilusti lisää, mutta voisi se pintaherkempikin olla. Tietkin on kyllä routasia ja kuoppaisia, mutta paljon parempi pitäisi olla. Jokohan tähän saa
Öhlinsiä?
Jos vetää ylös samalla tavalla kuin alhaalla niin on kyllä tykki. Vääntöä on tosi hyvin 3500-4000 rpm kohdalla jo.
 
Laitoin takaiskarin paluuvaimennuksen vain 0,5 kierrosta auki niin parani huimasti. On kunnon Kawa meininki ja mahtavaa kun on potkua eikä tarvi istua kyykyssä. Bensaa vie ainakin näin sisäänajossa aika paljon, yli 9 l/100 km ekat 100 km. Kate on yllättävän hyvä.
 
Joko muut ovat käyneet ajelemassa? Kävin testaamassa tänään. H2:n kobran näköisellä Akran sliparilla ilman killeriä se kuulostaa yllättävän hyvältä. Paukahtelee kun vaihtaa shifterillä. Moottori on makea ja vaihteisto parasta mitä on. Luiston- ja keulimisenesto toimii tosi luotettavan tuntuisesti. Silkinpehmeä käynti ja selvästi luonnollisempi kaasu kuin H2 SX:ssä. Välitys on tiheämpi ja kun painoa on paljon vähemmän sekä koko tuntuu paljon pienemmältä niin voima ja ketteryys tuntuu. Etuhaarukka on hyvä, mutta takaiskari oli surkea. Kurkkasin alle ja löytyy sieltä alapäästä varmaan paluuvaimennuksen säätö. Sitä tarvitsee reilusti lisää, mutta voisi se pintaherkempikin olla. Tietkin on kyllä routasia ja kuoppaisia, mutta paljon parempi pitäisi olla. Jokohan tähän saa
Öhlinsiä?
Jos vetää ylös samalla tavalla kuin alhaalla niin on kyllä tykki. Vääntöä on tosi hyvin 3500-4000 rpm kohdalla jo.

Parisataa kilsaa takana sisäänajossa vielä eikä hirveästi päässyt kokeilemann ajoa mutta ajoasento minulle hyvä, sifterissä vielä totuttelua ylöspäin vaihdettaessa, välillä menee nätisti välillä nykäyksen kanssa, penkki kohtalaisen kova, Rideology app ei taida keskustella tämän mallin kanssa, itse en ole saanut toimimaan eikä pyörän mallia löydy valikosta, lisää kilometrejä niin tulee enemmän tuntumaa pyörään.
 
Parisataa kilsaa takana sisäänajossa vielä eikä hirveästi päässyt kokeilemann ajoa mutta ajoasento minulle hyvä, sifterissä vielä totuttelua ylöspäin vaihdettaessa, välillä menee nätisti välillä nykäyksen kanssa, penkki kohtalaisen kova, Rideology app ei taida keskustella tämän mallin kanssa, itse en ole saanut toimimaan eikä pyörän mallia löydy valikosta, lisää kilometrejä niin tulee enemmän tuntumaa pyörään.

Kyllä ZH2 kuuluu Rideologyn piiriin. Siinä on ihan pari kikkaa että pyörän ja älypuhelimen saa paritettua, katso appsistä tutorial kohdasta oikeat vaiheet ja järjestys. Olettaen että englanninkieli sujuu sen verran.
Itse olen tuolla omalla "karvalakkimallin" H2:lla sisäänajon ja eka huollon suorittanut, pikku palikkaa on tilattu ja dynoaika varattu...Tuossahan on Öhlinsi pikasäädöillä takana ja Showa edessä. Keulaa piti ruuvata löysemmälle mutta ahteri on toistaiseksi tehtaan jäljiltä. Voimaa on kiitettävästi alhaalta asti.
 
Kyllä ZH2 kuuluu Rideologyn piiriin. Siinä on ihan pari kikkaa että pyörän ja älypuhelimen saa paritettua, katso appsistä tutorial kohdasta oikeat vaiheet ja järjestys. Olettaen että englanninkieli sujuu sen verran.
Itse olen tuolla omalla "karvalakkimallin" H2:lla sisäänajon ja eka huollon suorittanut, pikku palikkaa on tilattu ja dynoaika varattu...Tuossahan on Öhlinsi pikasäädöillä takana ja Showa edessä. Keulaa piti ruuvata löysemmälle mutta ahteri on toistaiseksi tehtaan jäljiltä. Voimaa on kiitettävästi alhaalta asti.

Miltä takaiskarin jousen jäykkyys tuntuu, onko kova vai pehmeä? Sääditkö sagin eli painuman ja paljonko piti laittaa esijännitystä sinun painolle? Meinasin ehkä tilata H2 SX:n Öhlinsin. Siinä ja H2:ssa on jousi 120 Nm/mm ja kun Z H2 on kevyempi niin ehkä se menisi 110 jousella. Toisaalta minä en ole keijukainen. Kattelin H2:n alle ja minusta geometriat iskarille on ihan samat.
 
Miltä takaiskarin jousen jäykkyys tuntuu, onko kova vai pehmeä? Sääditkö sagin eli painuman ja paljonko piti laittaa esijännitystä sinun painolle? Meinasin ehkä tilata H2 SX:n Öhlinsin. Siinä ja H2:ssa on jousi 120 Nm/mm ja kun Z H2 on kevyempi niin ehkä se menisi 110 jousella. Toisaalta minä en ole keijukainen. Kattelin H2:n alle ja minusta geometriat iskarille on ihan samat.

Kova on ja mun makuun, perää en vielä säätänyt ollenkaan. Mittaan painumat ja otan lukemat ylös kun on joku kaveri paikalla. Keula oli taas liian kova eikä tuntuma tiehen mieluinen. Pudotin myös rengaspaineita reilusti huollossa laitetuista.

Kulutus maantiellä sisäänajovauhdeilla 7 l/100km, radalla käytiin ruosteenpoistossa sisäänajohuollon jälkeen niin meni 10l/100km. Kulutus muuttuu tehoksi - sanotaan. Sorry väärä ketju mutta H2 ketju on ihan delannut. Liekö kuskitkin?:kääk:
 
Kyllä ZH2 kuuluu Rideologyn piiriin. Siinä on ihan pari kikkaa että pyörän ja älypuhelimen saa paritettua, katso appsistä tutorial kohdasta oikeat vaiheet ja järjestys. Olettaen että englanninkieli sujuu sen verran.
Itse olen tuolla omalla "karvalakkimallin" H2:lla sisäänajon ja eka huollon suorittanut, pikku palikkaa on tilattu ja dynoaika varattu...Tuossahan on Öhlinsi pikasäädöillä takana ja Showa edessä. Keulaa piti ruuvata löysemmälle mutta ahteri on toistaiseksi tehtaan jäljiltä. Voimaa on kiitettävästi alhaalta asti.

Puhelimen saa kyllä paritettua mutta siihen se ainakin minulla jää?

RIDEOLOGY THE APP is
compatible with the
following models.
Ninja H2 / Ninja H2 Carbon Model Year 19 or later
Ninja H2SX SE + only
Versys 1000 SE only Model Year 19 or later
 
Puhelimen saa kyllä paritettua mutta siihen se ainakin minulla jää?

RIDEOLOGY THE APP is
compatible with the
following models.
Ninja H2 / Ninja H2 Carbon Model Year 19 or later
Ninja H2SX SE + only
Versys 1000 SE only Model Year 19 or later

Kawasaki kirjoittaa toisaalla näin - esimerkki Suomen kotisivuilta ZH2 esitteestä:

Kaiken kattavat elektroniset avustimet ovat toteutettu myös tässä mallissa Boschin IMU:n kautta kuten luistonesto, älykäs ABS, kaarreajoavustin, säädettävät ajomoodit ja keulimisenesto. Kun tähän lisätään vielä Bluetooth-kytkettävyys Kawasakin Rideology Appin kautta, on tekniikkakattaus täydellinen.
 
Tuli katsottua noita Brock's performancen youtube-videoita, kun kävin tutkimassa tällaista ihan ajan kanssa. Parissa kohtaa vähän mietin että menikö Brock halpaan kun puhui esim. keulasta, että budjettikeula kun ei ole säätönamiskoita alapäissä (eikös tässä ole rebound, comp ja preload-säädöt eri puolilla ja ylhäällä ruuvit niille?). Hyvän aihion Kawa on tehnyt. Kuristukset pois ecusta niin jatkuu tehokäyrä vähän pidemmälle, kevyempää titaaniputkea ja alustaan paremmat osat niin olisi varmasti riittävä peli. Vähän on minusta halvannäköinen tai silleen budjettipeli, kun miettii vaikka, että 1100 Tuono Factory on samaa rahaa ja siinä on vimpan päälle osat. Toki tämä on halvin H2:nen, mutta se näkyy joissain osissa:
- 10v vanhat Brembot edessä ja Nissinin pääsylkkä, aika pienet etujarrulevytkin (mutta teho varmasti riittää)
- takajarrukin aika old school isolla levyllä
- takaiskarissa näkyy säästö
- muovit perusjapsia

Tällainen jollain H2-varustuksella (Öhlins, kunnon Brembot jne) ja -20kg niin ois kyllä härski. Onhan se ruma mutta ei ajaessa haittaa. Ainoa Kawa mikä oikeasti kiinnostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Keula on hyvä ja on siinä säätöjä. Ei ole tarvinnut säätää. Taakse laitoin tänään Öhlinsin ja olihan se huima parannus. Jarrutkin on hyvät. En oikeastaan moittisi mitään. Pleksin puutekin on parempi kuin suurin osa katepyöristä. Harvinaisen hyvä pyörä.
 
500 kilsaa on nyt rullattu ja semmonen huomio että kannattaa ehdottomasti tarkistaa painumat - ainakin 70 kiloselle kuskille ne olivat varsin metsässä.
Pyörä oli tehdasasetuksissa kun tuli mittailtua painumat kuskin kanssa, jolloin lukemiksi sain edessä 32mm ja takana 40mm - sinällään ihan hyvät luvut jos ne olis ollut toisinpäin.
Edestä piti esijännitys vetää ihan minimiin, jolloin painumaksi tuli 36mm ja takapäässä kiristin jousta muutaman kierroksen ja painumaksi tuli 32mm.
Nyt jousitus tuntuisi toimivan varsin mallikkaasti ja sitten pyörästä tuli paremmin kääntyvä, kun pyörän asentohan muuttui yli sentin etukenompaan suuntaan.

Shifteri toimii mielestäni vähän karkeesti - ylöspäin vaihdettaessa välillä vaihtaa hienosti, mutta sitten toisinaan vähän töksähtäen.
Alaspäin vaihdot tapahtuvat melkein aina töksähtäen - vähän samaan tyylin kuin ilman shifteriä olevassa mopossa polkisi pienempää pykälää ilman kytkintä.

Kaasukahva on muuten todella kevyt ja herkkä - pikkasen kun yskäsee niin mopo lähtee samantien laukalle :grin:
 
Hiljaista on täälläkin, mutta tässä pientä päivitystä virijuttuihin.


Akralta on tullut putkiston alkuosa, johon voi liittää minkä tahansa valmistajan sliparin.
Lisää höpinää tulee kymmenisen heppaa:
https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.n...1082/838bd1a5-b314-4b33-a170-27654bd92fa9.pdf

Interwebin mukaan on osoittautunut todella hankalaksi hakkeroida auki tämä ZH2:n ECU, eli edellisten H2-mallien konstit eivät pure tähän - mahtaako olla uusilla e5-vaatimuksilla vaikutusta asiaan.

Myöskään vapaavirtaussuotimia ei ole vielä näkynyt - aiempien H2-mallien suotimet kun eivät sovi tähän laitteeseen.
 
Uusin Bike/Motorrad 8/20. Kawasakia ei ole otettu testiin, "ahtopyörää ei ole asemoitu samaan lokeroon isojen nakupyörien kanssa, vaan se on pikemminkin muskelipyörä". Lainaus lehdestä.
Käsittämättömiä on toimittajien perustelut pyörän poisjättämisestä.
Testissä Aprilia Tuono V4 Factory, Bmw S1000R, Ducati Streetfgihter V4S ja Ktm 1290 Super Duke R. Bmw parhaalla moottorilla vei lopulta ykköstilan saksalaistestissä.
 
Z H2 on jauhanut 2000km ja Z1000R jälkeen on ollut aika paljon totuttelua niin elektroniikan kuin ajo-ominaisuuksienkin puolesta tiukkamutkaisilla teillä, mutta pikkuhiljaa pyörä alkaa istumaan omaan hanskaan.

Akrapovikin titanium racing slipari tuli DHL:n toimittamana sopivasti 5min ennen kuin kävin hakemassa pyörän.
Muita modauksia on TST:n integroitu takavalo ja tail tidy kilven teline.
Sliderit tuli, aina niin ihan halvalta, Evotechilta. Jäähdyttimen grilli tulee samasta puljusta heti kun taas saatavilla.
Tarkoituksena olisi vaihtaa takaiskari ja jarruletkut metallipunoksisiin lähitulevaisuudessa.
Steering damper on tulossa Hyperprolta ja kitti on kasattu kahdesta Z900 setistä. Ohlinsilla ei ole edes suunnitelmissa ZH2 kitti. Muutama ikävä tank slap tullut koettua ja 239kg painolla eivät ole kovin mukavia tilanteita.

Moottoriin kosken vasta kun ECU on saatu murrettua. Akrapovikin headerit tulee samalla. Ehkä näillä tehoilla ja ahtimen vasteella pärjää siihen asti..

Kävin juuri Clarkin radalla ajelemassa pyörillä jotka olivat listalla ZH2:sta miettiessä (Ducati streetfighter, Ducati V4R, BMW S1000RR) joka vahvisti, että valitsin oikean pyörän omaan käyttötarkoitukseen julkisilla teillä.

Kuvia ja muuta matskua löytyy useamman kuukauden ajalta Instasta ja fabosta.
http://www.facebook.com/2wheelsfinn
http://www.instagram.com/2wheelsfinn
 

Liitetiedostot

  • 20201030_095116.jpg
    20201030_095116.jpg
    93,8 KB · Katselut: 80
Viimeksi muokattu:
Lyhyt video miten nätisti ZH2 lähtee vielä neloselta nostamaan nopeutta ilman kummempaa rääkkiä.
Videolla takana 4 tuntia ajoa putkeen niin ei ollut intoa vedättää huippuja vaikka tietä ja tehoa olisi vielä piisannut.
Täytyy käydä huiput kelaamassa nauhalle paremmalla ajalla.

https://youtu.be/N25ltQxN4QQ
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, tänään postipate toi kauan kaivatun grillin ja pääs viikonlopun kurat pestyä asentamaan sen.
Odotellu pari kuukautta että saavat tuotetta taas hyllyyn ja nyt kun niitä tuli niin toimitus oli nopea.
Evotechin laatuun voi myös luottaa. Nopea vilasu asennusohjeisiin ja heittämällä paikalleen.
Etuakselin ja rungon slidereissa sama juttu. Viimisen päälle hiotut tuotteet.

Enempi meni taas aikaa keulan palapeliin kuin itse asennustyöhön aikaa. Keulan katteet kun lähtee mukavan pienissä osissa irti ja ovat toisissaan kiinni ruuveilla. Sen verta monesti jumpannut tuon että menee jo rutiinilla, mutta tuntuu että pieniä katteen palasia koko tallin lattia täynnä kun tuon keulan purkaa.


20201109_201738.jpg

20201109_205456.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös