• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

z-one?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -timpe-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huurtumisen osalta kypärä ei viileällä ilmalla ole ihan parhaimpia - ainakaan omien kokemusten perusteella. Samaan tulokseen tultiin muistaakseni Riden 2003 Rider Surveyssä (eli n. 15.000 motoristin kootut näkemykset). Samaa mieltä taisi olla myös esim. Bomber (???).
Jep, tuppaa viileällä kelillä huurtumaan, mutta Z-One istuu isoon päähäni hyvin ja minulla on niitä kaksi kappaletta. Ei ole varmaan hiljaisin kypärä, mutta hiljaisemmasta päästä kuitenkin. Visiirin irroitus/kiinnityssysteemi on yksinkertaisuudessaan nerokas, homma sujuu muutamassa sekunnissa. Hyvillä keleillä visiirin joutuu usein puhdistamaan. Eilen illalla ajoin 260 km lenkin ja juuri puhdistamani Z-Onen visiiri oli aivan täynnä siivekästä ötökkää; hyvä kun loppumatkasta näki läpi eli ei kun taas visiiri irti ja puhdistamaan. Olen joskus seurannut huvittuneena kun joku on yrittänyt saada kauan ja hartaasti Suomysta tai Araista visiiriä irti, ja onpa siinä kuulunut muutama kirosanakin.
wink.gif
 
z-one mullakin ja aika meluisahan se on, tosin käytän kauppamatkoillakin tulppia niin se ei haittaa. Pinlocki pitää mukavasti huurut poissa ja suuremmissakin nopeuksissa z-one on vakaa kuuppa...
 
Z-one on istuvuudeltaan ja toimivuudeltaan parhaita kuuppia mitä olen käyttänyt; kovin hiljainen se ei kuitenkaan ole.
Tietty riippuu paljon pyörästä ja katteista, "hiljaisin" kypärä jota oon GSX750F:n kanssa koittanut taisi olla X-liten 801.
 
Hmm..se kaulaverkkoko auttaa huomattavasti ilman pyörteilyyn kypärän sisällä vai?? Pitänee kokeilla, koskapa tässä viime viikonloppuna ilman kaulaverkkoa keskellä motoparkin päätymutkaa piilolinssi lensi helvettiin silmästä...
crazy.gif


Muuten z-one on ollut kyllä todella hyvä ostos..
smile_org.gif
 
kiitti kommenteista. Täytynee käydä koeajolla, jos jostakin löydän suoraan liikkestä z-onen. Saksassa ollessani testasin sitä päähän ja istui todella kuin valettuna meikäläisen kaaliin.. Tarkoitus olisi tilata postimyynnillä teutooneilta..

Luulis kyllä että nykytekniikalla osattais tehdä sellasia pottia, ettei tartteis käyttää tulppia, niitä kun on varsinkin lyhyillä pätkillä tympeä aina tunkea korviin, mutta kuuloaistia kun arvostaa, niin lienee pakko.
 
Tarkoitus ois saada sellanen potta ettei tartteis käyttää tulppia tuplaäksällä päästellessä.. tarjoaako ko kypärä mahdollisuuden tähän vai meneekö fyffet hukkaan?
Tä? Onko muka jossain päin maailmaa sellaisia kypäriä ettei tarvitse käyttää tulppia..? I don't think so..

Kypärä, ku kypärä ja ainakin pidemmälle matkalle tulpat korviin, jos yhtään kuuloaan arvostaa.
 
kiitti kommenteista. Täytynee käydä koeajolla, jos jostakin löydän suoraan liikkestä z-onen. Saksassa ollessani testasin sitä päähän ja istui todella kuin valettuna meikäläisen kaaliin.. Tarkoitus olisi tilata postimyynnillä teutooneilta..

Luulis kyllä että nykytekniikalla osattais tehdä sellasia pottia, ettei tartteis käyttää tulppia, niitä kun on varsinkin lyhyillä pätkillä tympeä aina tunkea korviin, mutta kuuloaistia kun arvostaa, niin lienee pakko.
Voi olla aika vaikeaa löytää Suomesta Z-ONEA tällä hetkellä. Kaveri joutui hakemaan kissojen ja koirien kanssa uutta kolarissa vaurioituneen tilalle.
 
Sama pyörä ja kypärä myös allekirjoittaneella. Kypärä lienee hiljaisimmasta päästä, mutta ei niin hiljainen, että voisi maantieajoa ilman tulppia ajaa. Tai tietenkin voi, mutta kuulovaurion riski pitkän päälle melkoinen!

Itse olen sitä mieltä, että sellaista kypärää ei olekaan, jolla ilman tulppia pärjäisi.

Tinnitus forever!
 
Hmm..se kaulaverkkoko auttaa huomattavasti ilman pyörteilyyn kypärän sisällä vai?? Pitänee kokeilla, koskapa tässä viime viikonloppuna ilman kaulaverkkoa keskellä motoparkin päätymutkaa piilolinssi lensi helvettiin silmästä...
crazy.gif


Muuten z-one on ollut kyllä todella hyvä ostos..
smile_org.gif
Kannattaa ruuvata se kaulaverho paikalleen, jos piilareiden kanssa ajelee. Ainakin itsellä ero on huomattava. Ilman kaulaverhoa silmät menevät punaiseksi ja tunuu, kuin piilarit kuivuisivat helpommin.
 
Kävin eilen ostamassa uuden kypärän, kun edellinen Z-One sai Saksanmaalla vähän osumaa. Ajattelin ostaa uuden samanmoisen, mutta päätin sitten kuitenkin koeajaa Schuberin S1:sen. Ja yllätys oli melkoinen. Kypärä tuntuu siltä kuin olisi korvatulpat korvissa koko ajan. Ja ajaessa ei kuulu juuri mitään suhinoita ja meteliä. Visiiri ei mene huuruun lainkaan vaikka kuinka yrittää... siinä on sellainen suojakalvo kuulemma... mutta sen kestävyydestä ei sitten ole sen parempaa tietoa. Lisäksi kypärä on varustettu aurinkovisiirillä, joka pompsahtaa tarvittaessa nappulasta kääntämällä, joten ei tarvitse yrittää aurinkolaseja ängetä kypärän sisään.
Suosittelen vilpittömästi ja kypärää myy myös .ORG!-shoppi, josta koeajokin järjestyi.
 
snip..
Tänä vuonna vakiona on jo pinlock-visiiri joten huurtumista ei enää esiinny. Itselläni on viime vuotinen z-one johon keväällä pakkasaamujen innoittamana ostin pinlockin jälkikäteen. Ensin kokeilin pari viikkoa pro-gripin kalvoa joka myös esti huurtumisen mutta pienensi näkökenttää, joten ostin sitten alkuperäisen pinlockin siihen.

Ja kommenttina joihinkin kirjoituksiin: ei kai z-one nyt mikään race-kypärä ole? Vai onko?
Totta on että Z-One huurtuu helpommin kuin esim. Raid, XR1000 tai XSpirit Shoein kypäristä. Siihen on siis syytä ottaa joko oma pinlock-kalvo tai mainittu ProGrip tai vastaava huurteenpoistokalvo. Progrip myös tummenee auringossa, eli on varsin näppärä siinä suhteessa.

Z-One on kuitenkin varsin miellyttävä ilman kierron suhteen juuri vakiona olevan leukasuojan takia. Esim. XR1000 päästää viileällä ilmalla (esim. 15 astetta C) liikaa ilmaa naamalle ja jäähdyttää siten tarpeettoman paljon kasvoja.

Valitettavasti Z-One ei välttämättä ensikaudella sisällä vakiona huurtumisen estävää Pin-Lock-kalvoa, mutta toivotaan, että sisältäisi, koska se viileällä sen tarvitsee.

Yksi parhaista melun ja ilman kierron suhteen on tuo jo mainitsemani ja Petri 12R:n kehuma Schuberth S-1. Se on hiljainen ja samalla hyvin tuuletettu ilman vetoa. Suosittelen koeajamaan.

Lisäksi se on tosiaan varustettu kätevällä kypärän ulkopuolelta operoitavalla aurinkovisiirillä ja erittäin helposti irrotettavalla päävisiirillä. Mekaniikka on luotettava ja vedonpoisto kaula-aukosta erinomainen. Visiiri ei myöskään huurru ja koska kyseisellä kypärällä on 2V takuu, ehtii mahdolliset visiirin pinnoitteen kesto-ongelmat huomaamaan ajoissa.

PS. Z-Onea voi huoleti sanoa race-kypäräksi. Se on erinomaisen keveä (Eu-versio 1290-1360g koosta riippuen) ja miellyttävä päässä. Lisäksi siinä on vaihdettavat poskikappaleet, joten omiin kasvojen muotoihin löytyy oikeat pehmustepaksuudet. (tosin ei ilmaiseksi, mutta se on taas toinen asia) Se on myös aina varustettu 2xD-soljella joka on kilpailuissa pakollinen. Schuberth S-1:n, Shoei Z-Onen, XR1000:n, Raidin, AGV GP Pron ja TiTechin voi koeajaa Shopissa käydessään, niin on valinta helpompaa.

Oleellista kypärävalinnassa on tietenkin sen istuvuus, joten aivan jokaiselle Schuberth S-1 ei valitettavasti käy, mutta useimmille se istuu ok.

t. Shoppilaiset
 
PS. Z-Onea voi huoleti sanoa race-kypäräksi. Se on erinomaisen keveä (Eu-versio 1290-1360g koosta riippuen) ja miellyttävä päässä. Lisäksi siinä on vaihdettavat poskikappaleet, joten omiin kasvojen muotoihin löytyy oikeat pehmustepaksuudet. (tosin ei ilmaiseksi, mutta se on taas toinen asia) Se on myös aina varustettu 2xD-soljella joka on kilpailuissa pakollinen. Schuberth S-1:n, Shoei Z-Onen, XR1000:n, Raidin, AGV GP Pron ja TiTechin voi koeajaa Shopissa käydessään, niin on valinta helpompaa.
Mikäs kiinnitys tuossa Suupertissa sitten on ?
 
No wuittu...

MIkä näistä nyt sitten on se, joka pitää pään ehjänä takuulla:

Shoei Z-one
AGV GP Pro
Schuberth S1

Paras päässä oli AGV
Fiksuin Schuberth
Ominaisuuksiltaan paras Z-one

Ei viitsis kolmea oastaa
033102ass_1_prv.gif


En osaa päättää, kaikki hyviä varmasti. Tekis mieli ostaa toi AGV, mutta jos tinkis pikkasen istuvuudesta sais hiljasen Schuberthin tai parhaiten tuuletetun, aerodynaamisen ja fiksuimmalla visiirillä varustetun takuulaadukkaan Shoein.

On tää vaikeeta... Auttakaa nyt helvetissä.
confused_orig.gif
 
Kiitos vain käynnistä shopissa tänään..

Olen muutamat matkat itse ajellut Schuberth S-1:llä, eikä hiljaisempaa ja mukavampaa kypärää ole. Painoltaan se ei ole kaikkein kevein, mutta varusteiltaan paras ja erinomaisen toimiva. Se on seuraava kypäräni, kunhan oikean värinen grafiikka saadaan tehtaalta Suomeen asti, eli punainen Drudi..

Kesäkypäräksi myös Shoein XR1000 on loistava. Erittäin hyvä tuuletus (viileällä jopa liian hyvä..) ja mukavuus, jos on omaan päähän sopiva muoto. Sama lesti kuin XSpiritissä, joka on hieman paremmin varusteltu, ei kuitenkaan huikeasti kalliimman hintansa väärti.

AGV TiTech ja GP Pro olivat koeajossani tänään ja tuntuivat erittäin toimivilta, mutta omat korvani ovat niihin aavistuksen väärässä paikassa, joten mukavuus ei saanut ihan kymppiä.. Meluisuus keskitasoa, mutta varsinkin TiTechin jämäkkyys loistava. Ei vetoa vaan mukavan raikas sisäilma.

GP Pro istuu mukavasti päähän, mutta siinäkin on korvan paikat itselleni hieman pielessä. GP Pro vaikutti myös kovasti hyvältä tuuletuksen suhteen, eikä vetoa ollut liikaa.

Parasta olisi jokaisen itse koeajaa kypäränsä, koska pelkkä sovitus ei kerro vielä kaikkea. Olen kuitenkin aivan varma, että jos S-1 tuntuu hyvältä sovittaessa, niin ajaessa se vasta hyvältä tuntuukin. Aivan loistava ja uskomattoman hiljainen kypärä ja aurinkovisiiri on todella näppärä keksintö. Varastosta alkaa pikaliittimelliset S-1:t olla kuulemma loppu ja uusissa on näköjään ollut vain tupla-D-lukkoisia. Tehdas tekee kylläkin molempia.
 
Ei ole kokemusta Shoein malleista. Sopivuus ongelmat soikean pään mahduttamisessa kypärän sisälle olivat liian suuret.

Valinnaksi puolitoista vuotta sitten Arain Quantum. Sai edullisesti ja oli punainen. Meluisampi voi olla, tai näin olen ainakin kuullut sellaisilta joilla on kokemuksia sekä A.sta että Shoeista. Eli en ala turhaa kehumaan omaani. Hyvä on kyl ollu, mut ei taideta enää edes ko. mallia valmistaa. Yks on ollu ainakin kohdallaan, huolto meinaan. Okei, huippu kypärään ei ehkä koskaan mitään tuliskaa
blush.gif


Araista irtos kuitenkin takaspoileri. Naps. jäi käteen, kun olin elvistelemässä uimarannalla. Piti tietty yrittää nostaa kypärä siitä pienestä lipasta. Sopivaa tarraa ei alueen (turun liikeistä löytyny). Kypärä maahantuojalle, sieltä hollantiin muistaakseni. Pari viikkoa myöhemmin kävin noutamassa liikeestä takaisin. Oli pesty itikan raadotkin maailmalla pois.

Että näin.

PS. Pakko varmasti testata toi hiljainen Schubert.
 
En osaa päättää, kaikki hyviä varmasti. Tekis mieli ostaa toi AGV, mutta jos tinkis pikkasen istuvuudesta sais hiljasen Schuberthin tai parhaiten tuuletetun, aerodynaamisen ja fiksuimmalla visiirillä varustetun takuulaadukkaan Shoein.
Shoei ei todellakaan ole parhaiten tuuletettu, paremmin tuuletus toimii Suupertissa ja hiljaisuudesta päätellen ja "heilumattomuudesta" väittäisin Suupertin aerodynamiikankin olevan parempi... ja en ymmärrä miten Shoein visiiri on fiksumpi?
 
Back
Ylös