• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

z-one?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -timpe-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tuo Shoein XR-1000 on periaatteessa "riisuttu" malli X-Spiritistä, mutta vähemmillä varusteilla, niin onko se merkittävästi hiljaisempi ja istuuko silti yhtä hyvin, kuin Spirit?

Tällä ajan takaa sitä, että kuinka paljon nuo ilmanotto- ja poistoaukot lisäävät melua...olisi kiva päästä vertailemaan !
 
Jepujee, mullakin on toi Z-one ja meteliä pitää, se tosin vaimeni hiukan kun vaihdoin fazuun vakio pleksin takaisin.
Vanhalla korkeella pleksillä kun päästeli yli sallitun niin meteli oli hornamainen ja se tuli nimen omaan ilmanotto aukoista
leuan edessä vaikka olivat kiinni.(hanska eteen ja oli aika hiljaista) Ylhäällä olevat aukot kun aukaisee, niin mulla ne viheltelee miten lystää
nixweiss.gif
 
Mikäs kiinnitys tuossa Suupertissa sitten on ?
Tupla-D tai vaihtoehtoisesti pikalukko.

Itsellä tupla-D.
Ok, hjuva tietää että tupla-D:täkin noissa on - ne mitä shopissa katselin nimittäin olivat pikalukolla.
Mä taasen valitsin omaani pikalukon, käytössä kätevämpi ja mukavampi  
wink.gif
Kyllä itsekin haluaisin palata takaisin pikalukkoon. On se niin paljon kätevämpi kuin pujotella hihnaa tupla-D:n kanssa, vaikka siihenkin on tottunut. Joillakin pienipäisillä tuntuu tupla-D malleissa päähän laitto ja pois otto sujuvan ilman remmin täydellistä avaamista mutta sellaista kypärää jossa itselläni isonenäisenä ja pitkänaamaisena tuo onnistuisi, en ole vielä löytänyt.

Tuo S-1 saattaa olla ihan hyvin seuraava vaihtoehto Z-Onen jälkeen, varsinkin jos löytyy pikalukolla. Enpä ole kuullut pikalukkojen avautuvan itsekseen, kuten en myöskään auton turvavöiden aukeamisista itsekseen jos vaan kiinni laitettaessa mitään ei ole jätetty väliin.
 
Noniin, ostin sittenkin Shoei XR-1000:sen. Oli useiden sovittelujen jälkeen päähäni kakkein sopivin (ei AGV GP PROkaan paha ollut). Pinlock visiiri + luottamus ko. merkkiin
ja pyörään sopiva väri painoivat lisäksi vaakakupissa.
Otin lisäksi pyörteilyä estävän leukasuojaverkon.

Ajamaan en päässyt, kun saan pyörän vasta ensi viikolla ja tarttin kypärän ennen sitä. Voin heittää tiedot miten toimii oman pyöräni kanssa (Honda CBF600S), mutta pihatesteissä ei visiiri pinlockilla huurru, kuin reunoilta (jonne pinlock ei yllä).

Toivotaan, ettei ole kovin meluisa ko. pyörällä.
wink.gif
 
Jos tuo Shoein XR-1000 on periaatteessa "riisuttu" malli X-Spiritistä, mutta vähemmillä varusteilla, niin onko se merkittävästi hiljaisempi ja istuuko silti yhtä hyvin, kuin Spirit?

Tällä ajan takaa sitä, että kuinka paljon nuo ilmanotto- ja poistoaukot lisäävät melua...olisi kiva päästä vertailemaan !
XR1000 on aivan saman muotoinen ja saman tyyppisillä ratkaisuilla toteutettu kuin XSpirit, mutta kaiken lisäksi se on aivan yhtä hiljainen tai meluisa, kuinka vain.

Itse asiassa se ei ole, kuten ei mitkään Shoeit, kovin hiljainen, mutta melun luonne on asiallinen ja kypärän viimeistely todella hyvä. Visiirin irroitus ja kiinnitys on Schuberthin rinnalla markkinoiden toimivin ja kestävin.

Kokeiltuasi XSpiritiä ja XR1000 malleja ajossa, voit todeta että XR1000 on niistä kahdesta erityisesti hintaansa nähden erinomainen valinta. XSpirit on hieman kevyempi, hieman paremmista materiaaleista tehty sisustaltaan ja vielä aavistuksen paremmin tuuletettu, mutta vain hieman ja se maksaa melkein tuplasti. Jos sitten raha ei ole este on XSpirit ylellisen nautittava kypärä jos ei pieni meluisuus häiritse.

AGV:n TiTech, GP Pro tai Schuberthin S-1 sekä Suomyn Xtreme tai tarjoavat rahalle XR1000:n rinnalla hyvän vastineen ja joku niistä istuu varmasti päähäsi hyvin. Araikin istuu moneen päähän hienosti ja melutaso on Shoeita vastaava, mutta sen visiiri vaatii uutta tekniikkaa tehtaan suunnittelijoilta, jotta sen markkinaosuus ei täysin romahtaisi.

Nythän Shoei on vienyt Arailta valtavasti markkinoita paremmalla ja luotettavammalla tekniikalla ja vastaavasti Schuberth taas Shoeilta. Paras on yksinkertaisesti se, joka jaksaa panostaa myös tuotteeseen, eikä pelkkään mainontaan kuten Arai viimeaikoina.
wink.gif
 
AGV:n TiTech, GP Pro tai Schuberthin S-1 sekä Suomyn Xtreme tai tarjoavat rahalle XR1000:n rinnalla hyvän vastineen ja joku niistä istuu varmasti päähäsi hyvin. Araikin istuu moneen päähän hienosti ja melutaso on Shoeita vastaava, mutta sen visiiri vaatii uutta tekniikkaa tehtaan suunnittelijoilta, jotta sen markkinaosuus ei täysin romahtaisi.

Nythän Shoei on vienyt Arailta valtavasti markkinoita paremmalla ja luotettavammalla tekniikalla ja vastaavasti Schuberth taas Shoeilta. Paras on yksinkertaisesti se, joka jaksaa panostaa myös tuotteeseen, eikä pelkkään mainontaan kuten Arai viimeaikoina.
wink.gif
Arain osalta olen valmis allekirjoittamaan visiiriä koskevan pointin. Kun Shoein systeemiin on tottunut, on vaikea käsittää miten h*lvetin ongelmalliseksi Arain visiirin vaihto on voitu tehdä. Ainakin noin kaupassa kokeillun perusteella. Muuten kypärä tuntui kyllä hyvältä...
 
No tänään tuli sitten testattua ja kyllähän tolla maantieajossa olisi hyvä pitää tulppia, sillä melutaso on kohtalaisen kova, mutta toisaalta ei raastava (ei epämiellyttävä). Visiiri menee odotetusti huuruun paitsi Pinlockin kohdalta ja aerodynamiikka on ihan kohdallaan eli ei tuuli tai ajoviima vetele päätä. Ihan ok, ensikypäräksi.
 
Back
Ylös