Z1000 vai Speed Triple

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sapa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ei tarvitse katsoa kuin kuvat molemmista pyöristä niin itsellä ei olisi ainakaan mitään vaikeuksia valita tuon skootterin ja moottoripyörän väliltä
tounge.gif

Ihmetyttää tämmöset kommentit, kun kumminkin puhutaan pyörästä, joka ei ole vielä edes ehtinyt suomeen? Kyseessähän ei kuitenkaan ole 1:1 sama malli kuin 03-06 Z1000, joten on hieman aikaista sanoa vai mitä?
nixweiss.gif
biggrin.gif
Heittäydy vaan antaumuksella nettikikkelimiekkailun vietäväksi. Johan tässä thredissä on kuultu asiantuntijakommentteja kuinka Zeta on parempi sivuhuomautuksella "Triplellä en kyllä ole ajellut" jne. ja jonkun mielestä huoltaminenkin tulee kalliiksi kun isoja huoltoja (venojen tsekkaus/säätö) on niinkin tiheään kuin kerran 20000km.

Pikkuhuollon kamat eli tulpat, ilmansuodattimet ja öljyt lienee kuitenkin aika saman hintaisia Motonetissä tai mistä nyt tykkääkään niitä ostaa. Jollei ne sitten kysy kaupassa "mihis tää tulee?" ja lyö hinnan sitten laitteen mukaan?
tounge.gif

Edit. Eiku hetkinen. Kawaanhan tulee yksi tulppa enempi! Selvästi kalliimpi huoltaa. Miten kenenkään lompakko tommosta kestää!?

Mutta makuasioita tosiaan, joten jokaisen lienee syytä kokeilla molemmat ja päättää mistä tykkää enempi. Jos ei kokeilu onnistu niin sitten ei kai auta kuin vetää arpanumero piposta vaimon toimiessa onnettarena. Itelle ei kyllä toi sähkömoottorimainen Zetan luonne uppoa ja ihmettelen jos uudessa mallissa yhtäkkiä olisi mopo tullut miehen ikään ja kivekset laskeutuneet. Sama pata pohjalla kuitenkin, eikö?

Edit2. Piti oikein tarkistaa olisiko Zeta saanut vaikka kympiltä uudet luumut lainaan, mutta samat vanhat kulkuset tuntuu olevan myös 2007, vaikkakin parempaa alavääntöä puffataan. Painoa myös tullut lisää ja löperöä jousitusta näköjään herjataan tuolla myös:
http://www.superbike.co.uk/news....92.html

Joo, kyllähän tuo uusi Zeta aika vahvasti pohjautuu vanhaan.
Eihän siitä mihinkään pääse, että aika hyvä yleispyörähän tuo on (niinkuin itselläni oleva vanha pikku-zetakin). Mutta kun mietin pyörän vaihtoa niin iso Zeta on tippunut pois vaihtoehdoista: Minusta en saa vaihtamalla oleellisesti parempaa pyörää.
Jos ulkonäkövertailun unohtaa, niin paino ja teho on mennyt huonompaan suuntaan. Alustasta ei tietoa että onko se yhtään parempi. Todennäköisesti vaihtoon menisi takaiskari ja keula uudestakin.

Jos haluaa yleispyöräksi jonkun tällaisen nakun ja samalla rata-ajokin kiinnostaa, niin Zetojen alustat ei kyllä ole parhaasta päästä. Uskoisin Triplen, Superduken, TnT:n, Corsaron tai vaikka Brutalen olevan huomattavasti parempia tällä alueella. Vaikea tosin sanoa kun harvemmin olen näitä nakuja nähnyt radalla "vähän" nopeamman kuskin käsissä.

No, jo on kumma jollei saa pyörää koeajoon.
Kai prätkäliikkeillä on ed. vuoden malleja uusia/käytettyjä, joita voi koeajaa?? Kumpikaan ei liene radikaalisti muuttunut ed. vuodesta.
Muuten ihmetyttää miten tällaisia fiilisjuttuja myydään, jollei ei pääse kunnolla testaamaan? Myydään "aidosti mielikuvia"?
nixweiss.gif

Itselle valinta olisi kovin helppo mitenkään Kawaa väheksymättä. Ei tarvitsisi yleisellä japsilla ajella...
Netistä löytyy loputtomasti juttua molemmista, varmaan puoleen ja toiseen.

KIITOKSIA KAIKILLE MIELIPITEISTÄ!!!
Koeajopaikkakin löytyi, ja näiltä näkymin pääsen koeajamaan tripleä toivottavasti ensi viikolla. (Jos ja) kun pyörä miellyttää, niin sen jälkeen taloon tulee musta triple
062802moto_prv.gif

Varaus on jo tehty....

Kannattaa tarkistaa montako lammikkoa löytyy uuden riplen alta
biggrin.gif
.................. (brittiläisillä on oma merkkaus tyyli....)
jokainen ajakoon sellasella mopolla mikä miellyttää.
smile_org.gif

Kannattaa tarkistaa montako lammikkoa löytyy uuden riplen alta
biggrin.gif
.................. (brittiläisillä on oma merkkaus tyyli....)
jokainen ajakoon sellasella mopolla mikä miellyttää.
smile_org.gif
Tämän informaation meillä tarjosi tod.näk paljonkin triumphin speed triplen parissa ollut henkilö?
Niinpä juuri...

Noh ainakin triplen lammikon huomaa omin silmin. Ei tartte heti olla venaremonttia pelkäämässä...
wink.gif

ei tarvitse katsoa kuin kuvat molemmista pyöristä niin itsellä ei olisi ainakaan mitään vaikeuksia valita tuon skootterin ja moottoripyörän väliltä
tounge.gif
En muistanutkaan että Triple on noin ruma
eek.gif

Mutta kai se pyöränä on muuten parempi, Z on kyllä hienompi.
Skootteri iässä olevat pitävät varmasti enemmän skootterien ulkonäöstä vai mitä?
nyt menee niin V*ttuiluksi että taidan lopettaa keskustelun ja mennä paikalliselle nakkikioskille haastamaan riita ja saamaan nenään
kaboom.gif

tounge.gif
En muistanutkaan että Triple on noin ruma  
eek.gif

Mutta kai se pyöränä on muuten parempi, Z on kyllä hienompi.
Skootteri iässä olevat pitävät varmasti enemmän skootterien ulkonäöstä vai mitä?
En tiedä, kysy niiltä ketkä ovat skootteri-iässä, viestiesi perusteella sinä kuulut siihen joukkoon.

Olen aivan ulapalla tästä Triumphia ja Kawasakia koskevasta
keskustelusta. Vai pitäisi vielä Kawaan jousitus vaihtaa, ennenkuin tietyille herroille kelpaa! Ilmeisesti olette niitä
motoristeja, jotka ajokauden alussa testaatte jousituksianne
yleisillä teillä ja sitten olette kortitta suurimman osan ajokautta.
Ajakaa joskus esimerkiksi -70 luvun alkupuolen pyörillä ja verratkaa sitten ominaisuuksia nykyisiin. Saatatte hämmästyä!
Kyllä näiden nykyisten pyörien ominaisuudet riittävät meidän nopeusrajoituksille täysin; ajelee sitten yksin tai matkustaja kyydissä.
Kikkailla sopii ja pilkkua viilata mutta pysytään kohtuudessa.

Ja minä ajelen juuri sellaisella pyörällä kuin haluan. En kysele
täällä palstoilla muiden mielipiteitä tai myötätuntoa hankinnoilleni.
Ellei motoristi osaa itse päättää, mitä rahoillaan hankkii, älköön sitten hankkiko mitään!
Tietysti hieman myötätuntoa lohkeaa, jos hankinnassa on  kyseessä muiden rahat!

hmh, menee kyllä vähän ohi aiheesta, mutta jos viimeisin ajokokemus on 125 Yammulla, niin eikö ole aikamoinen hyppäys ostaa heti uusi 1000-kuutioinen? Ja uusi? Itse valitsin halvan vanhan ja olen sillä ajellut kolme vuotta (tosin rahakin ratkaisi) ja olen sitten käynyt ajelemassa erilaisia pyöriä ja etsinyt itselle sopivaa. Nyt onkin sitten kova kuume päällä.
sport05.gif

Ai nih, noista olen ajanut Kawasakin Z1000 viime kesänä, itse en tykännyt hirveästi, kaipailin enemmän alakierroksille vääntöä. Ja koeajamattakin luulisin, että ottaisin itse tuon Triumphin (ihan tunteella), perusteluna käy vaikka se, että se on erilainen laite: kolme sylinteriä jne
buttrock.gif

Itsellä alkaa olla kova 'vääntö' Suzuki Bandit 1200 vs. Kawasaki ZRX vs Yamaha XJR välillä
bowdown.gif

NO huhhuh. Ensin zetaa haukutaan rumaksi, skootteriksi, lasten muovileluksi, kuminauhamaiseksi. Tämän jälkeen mainitaan trumpan öjlylätäköistä ja kehutaan kerran rumaksi niin heti hujahtaa palkokasvi nekkuun
smile_org.gif

Älkää nyt isot miehet (ja naiset) viitsikö. Täällä kinastellaan niinku jostain hemmetin Derbistä ja Riejusta, että kummalla irtoaa enemmän piparia. MP-keskusteluissa tuntuu nousevat tunteet helposti pintaan ja heti otetaan "kovat" aseet käyttöön ;)

Jos ulkonäöstä puhutaan, niin mittaristoa ja putkistoa lukuunottamatta Triumph on kyllä tyylikäs. IMO Zeta meni -07 huonompaan suuntaan tuon muovin lisäämisen takia, mutta ei se siltikään skootteri ole =)

ja bobbymac: meidän nopeusrajoituksilla riittäisi kevarikin, mutta tuskin sinäkään sellaisella ajat? Värkkääminen ja ominaisuuksien parantaminen on joillekin iso osa harrastusta, vaikkei niitä ominaisuuksia "oikeasti tarvikaan". Tosin kyllä itselläni kävi ainakin riipimään kun z750:n keula pohjasi ratapäivillä jarrutuksessa...

Ja minä ajelen juuri sellaisella pyörällä kuin haluan. En kysele
täällä palstoilla muiden mielipiteitä tai myötätuntoa hankinnoilleni.
Ellei motoristi osaa itse päättää, mitä rahoillaan hankkii, älköön sitten hankkiko mitään!
Tietysti hieman myötätuntoa lohkeaa, jos hankinnassa on  kyseessä muiden rahat!
No en minäkään päätöstä näiden äänien perusteella tee. Käsittääkseni nämä keskustelualueet on juuri sen takia että vaihdetaan mielipiteitä ja kerrotaan kokemuksia eri pyöristä ja niihin liittyvistä asioista, mutta ehkä olen väärässä....
Toiset vaan tuntuvat ottavan nämäkin keskustelut liian tosissaan...

Joo, ja kyseessä on omat rahat joten vähät mä välitän sun myötätunnoistasi.

hmh, menee kyllä vähän ohi aiheesta, mutta jos viimeisin ajokokemus on 125 Yammulla, niin eikö ole aikamoinen hyppäys ostaa heti uusi 1000-kuutioinen? Ja uusi? Itse valitsin halvan vanhan ja olen sillä ajellut kolme vuotta (tosin rahakin ratkaisi) ja olen sitten käynyt ajelemassa erilaisia pyöriä ja etsinyt itselle sopivaa. Nyt onkin sitten kova kuume päällä.
sport05.gif

Ai nih, noista olen ajanut Kawasakin Z1000 viime kesänä, itse en tykännyt hirveästi, kaipailin enemmän alakierroksille vääntöä. Ja koeajamattakin luulisin, että ottaisin itse tuon Triumphin (ihan tunteella), perusteluna käy vaikka se, että se on erilainen laite: kolme sylinteriä jne  
buttrock.gif

Itsellä alkaa olla kova 'vääntö' Suzuki Bandit 1200 vs. Kawasaki ZRX vs Yamaha XJR välillä
bowdown.gif
Ok, eli ajokokemusta kadulla on viimeksi tolla 125 Yammulla, niinkuin kirjoitin. Tallissa on ollut nyt reilut 6 vuotta 500cc kuravehje jolla on tullut ajeltua joka kesä jonkun verran, joten uskon että jonkinmoinen perstuntuma pyöräilyyn on säilynyt.
Itse en usko näihin ns. harjoittelupyöriin, että ajetaan nyt yksi tai kaksi kesää tolla 600cc ja siirrytään siitä sitten portaittain isompiin.
Vaikka ostaisi minkä tykin tahansa ekaksi pyöräksi, niin se vauhti riippuu kaiketi siitä kaasukäden asennosta. Onhan noiden isojen, niinkuin pienienkin pyörin kaasuissa muitakin asentoja kuin on ja off!

Ja mitä tulee noihin omiin tuleviin valintoihisi, niin ehdottomasti suzuki bandit, ihan sen perusteella että se on kaikkein helpoin lausua  
wink.gif

bowdown.gif
No hyvä että joku puhuu tässäkin ketjussa ihan oikeista moottoripyöristä.  
wink.gif
Valintasi on itse asiassa helppo, jos halajat varttikatteellista (eli et ole ihan täyspäinen) on Bandit valintasi, jos taas perinteinen rähinäpyörä eli nykyisten streetfightereiden esi-isä ärhäköillä ominaisuuksilla miellyttää valitset Kawan ja jos taas perinteinen old-school muskeli tuntuu omimmalta jutulta valitsen jammun.

Ja että ei menisi ihan ot-touhuksi niin kommentoidaan tätä itse asiaakin; tyylillisesti niin eri luokan vermeitä että ihan makuasiahan tuo on, kuvan mukaan Triple tosiaan on rumempi kuin muistinkaan mutta ehkä tyylipuhtaita linjoja ei ole haettukaan ja Kawa taas hyvä sf-aihio jolla teinien kelpaa vedellä...

Back