Z1000 vai Speed Triple

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sapa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sapa

New member
Olen hankkimassa uutta pyörää ja kahden vaiheilla.
Kawan Z1000 -07 tai Triumphin Speed Triple -07
Mieli vaihtuu päivittäin, mutta kumman kannalla itse olette.
Eli laittakaa vähän plussia ja miinuksia tulemaan. Kummassa tulee olemaan vähemmän ongelmia ja enemmän ajopäiviä?
Etsin semmoista toimintavarmaa pyörää, jolla ajelen työmatkat kesällä ja pyörin lähialueella.
Työmatkalla joudun vetäisemään n.30 km motaria pitkin, mutta molemmat lienee käyvät siihen hommaan yhtä hyvin, eli ei ollenkaan  
biggrin.gif

Pääasiassa ajelen yksin ja mitään matkapyörää en ole hankkimassa.

Eiköhän noi molemmat toimintavarmuuden puolesta oo ihan yhtä hyviä.

Nytkin paistaa ulkona aurinko, joten suosittelen vahvasti koeajoa peräperään molemmilla niin eiköhän se omakin suosikki sieltä löydy.

Näin Triplekuskina tuskin voin heittää aiheesta kovinkaan objektiivista mielipidettä, mutta omaan makuun Zetan miinukset miksi en sitä hankkinut:
-täysin eleetön kuminauha- & pölynimurimainen kiihtyvyys, alkaa kiskoa vasta kierrosalueen yläpäässä
-pieni fyysisiltä mitoiltaan
-muotoilu pahasti hakusessa, varsinkin keula on omituinen risteytys Derbiä ja vuoden -89 Kawa KMX:ää
-jouset todella löperön letkut, en ainakaan puolen päivän koeajolla näitä oikein saanut mieluiseen säätöön

Pahin pettymys siis lähinnä tuo moottori, minkä takia laite putosi listoilta välittömästi koeajon jälkeen - muita juttuja olisi voinut fiksailla jälkikäteen. SuperDuke ehkä meikäläisen hankintaseulassa oli paras vastus Triplelle, mutta se taas putosi tupperwareulkoasun takia joka ei vaan kerta kaikkiaan mulle loppupeleissä uponnut.

Tuosta koeajosta sen verran että kumpaakaan en ole kyllä ajanut. Uuden zetan osalta ei taida olla kellään tietoa että koska sitä pääsee ajamaan kun ei taida maassa olla vielä yhtään pyörää.....
Messuilla istuin molemmat pyörät ja kawassa tuntui olevan pikkuisen etukenompi ajoasento kuin triplessä, mutta ei ne huonoja olleet. Triple tuntui ehkä vähän neutraalimmalta/mukavammalta.
Itse olen ajanut viimeksi moottoripyörällä 15 vuotta sitten, 125 RD Jammulla, joten en tiedä että auttaako tuo koeajo yhtään tähän asiaan.

On aivan sama miltä se pyörä paperilla näyttää. Loppupeleissä sen miltä pyörä perseen alla tuntuu, pitäisi tehdä se ratkaiseva päätös.

Vaikkei olisi ikinä pyörää ajanut, niin siitä huolimatta se pyörän luonne tulee koeajolla esille. Samoin kuin se ajoasento. Kahden minuutin kuivatyypit pyörästä joka seisoo messuhallissa ei kerro sitten yhtikäs mitään. Vartin lenkki sen sijaan kertoo kokemattomallekin mahdolliset ongelmakohdat (perse puutuu, jalat eivät meinaa löytää vaihdevipua/jarrua...).

Joten koeajolle mars. Ja sitten ostat sen pyörän joka aiheuttaa enemmän värinää munaskuissa. Uuden Z:tan sijaan voit käydä kokeilemassa vanhaa. Eiköhän se suunnilleen anna osviittaa siitä, millä linjoilla uuden mallin kanssa mennään. Eli jos triple pesee vanhan Z:n 6-0, niin tuskinpa se homma kääntyy uudenkaan mallin myötä.

Itse pähkäilin tonnisen nakun valintaa muutaman kuukauden ja ilman koeajoja päädyin Yamahan fz1n. En sano että se on parempi, mutta varmasti harkitsemisen arvoinen.

thumbs-up.gif

Itse olen ajanut viimeksi moottoripyörällä 15 vuotta sitten, 125 RD Jammulla, joten en tiedä että auttaako tuo koeajo yhtään tähän asiaan.
Kyllähän se koeajo jotain sanoo silti. Ainakin motin luonteesta, äänistä ja ajoasennosta luulisi jotain mielipidettä muodostuvan vaikka päristelisit vain 10 min liikkeen viereistä suoraa tietä edestakaisin.

Itelleshän sä sitä pyörää olet ostamassa, joten ei tuolla koeajolla mitään Rossia ja 200km/h nopeuksia tarvita asioita tutkimaan.

Rauhassa vaan, vähän väljempään päiväsaikaan liikkeelle ja järki mukana niin ei tossa mitään probleemaa pitäis olla. Turha sitä koeajelua on arastella, eiköhän ne oo liikkeessä nähneet tuhansia huteria liikkeellelähtöjä uusiomotoristien ja ruosteessa olevien lahjakorttilaisten toimesta. Lainatakkia ja housuakin muistaakseni useimmista paikoista löytyy jos et oo vielä ajokamppeita ehtinyt hommata. BikeWorldilla ainakin muistelen nähneeni tuollaisen kommuunihaalariräkin jossain nurkassa.

Järki ja moottoripyörän ostaminen on ihan mahdoton yhtälö, ainakin meikäläisellä. Suurella tunteella ja verisellä lompakolla ostin Triplen. Kylmät otin Bululla, mutta Trumpetti
pftroest.gif
vähänks me ollaan bestiksii <3 <3
inlove.gif

Tripleä voisi tietysti käydä kokeilemassa vaikka mulla onkin uusi Z1000 jo tilauksessa. Ulkonäkö on yksi suurin tekijä ajoneuvon ja etenkin pyörän hankinnassa. Z1000 voittaa meikäläisen silmissä Triplen ulkonäön osalta 6-0, mutta eipä siitä koeajosta kai mitään haittaa olisi...
smile_org.gif
Etenkin, kun uuden Zetan kokeileminen on toistaiseksi mahdotonta. Onhan pyörän luonteellakin toki merkitystä, mutta saahan noita sitten muokattua aftermarket-osilla (esim. alusta), jos ei orkkis ole mieleinen.

Joo, ei toi koeajo välttämättä ole yhtään pahasta, mutta......
Ihan jokainen liike ei anna mahdollisuutta koeajaa noita uusia fillareita, esim. tota tripleä. Just soitin yhteen paikkaan ja sanoivat että ei tule tripleä koeajopyöräksi vaikka liikkeessä niitä onkin. Käyhän se kotimatkakin tietysti koeajosta  
wink.gif

Epäilen että kawan kohdalla tulee olemaan sama tilanne. Ainakin mulle sanottiin että sumekolta lähtee koeajopyörät etelästä liikkeelle, helsinki-turku-tampere ym... Että kyllä ne sieltä tulee, mutta ei ihan heti. Eli senkin kohdalta saattaa kyllä koeajo mennä pitkälle.....

omien kokemusten mukaan triple on kyllä kivempi ajella noin yleisesti mutta ilman minkäänlaisia tuulenohjaimia alko repimään aivan jumalattomasti yli 110kmh vauhdeissa mitä Z ei tehny mutta Zetassa oli kyllä luonteettomampi kone..

vaikeita kysymyksiä ja niinku joku jo sanoki että ei pyörää osteta järjellä
biggrin.gif

Eiköhän tota Z:taa olisi parempi verrata uuteen Fasuun? Moottoripyörät sitten erikseen....
wink.gif

Käy koejamassa Moto-Moriini, Speed Triple tai SuperDuke eiköhän noista joku sulle sovi

Eiköhän tota Z:taa olisi parempi verrata uuteen Fasuun? Moottoripyörät sitten erikseen....
wink.gif

Käy koejamassa Moto-Moriini, Speed Triple tai SuperDuke eiköhän noista joku sulle sovi
Moto-Moriini on mulle liian erikoinen merkki, vähän epäilyttää.
SuperDuke kyllä menisi, mutta triplen kohdalla jo paukkuu alkuperäiset budjetit pahasti joten superdukesta ei uskalla muijalle edes mainita  
tounge.gif

Joten noista ei jää vaihtoehdoksi kuin tuo triple  
biggrin.gif

Voin suositella Tripleä varauksetta. Koneen luonne on aivan loistava !!
inlove.gif

Kaitsu

Noita '06 superdukejahan saa ylivuotisena kohtuu edukkaasti... Kannattaa soittaa esim. Motokeitaalle ja kysyä tarjousta.

Kyllä se z1000 on jotenkin niin lasten muovilelun näköinen. Ja vaikka ei tärkein valintaperuste olekkaan niin on kiva kun ihmiset osoittaa sormella ja sanoo "kato triumph". Väitän että tämä on aika harvinaista kawan kohdalla(älä viilaa pilkkua). On muuten mielestäni hiton hyvä peli aloittaa pyöräily, niin helppo ajaa että välillä unohtuu koko mopon olemassa olo
biggrin.gif
Osta vaan se triumph väitän että pari päivää siitä, ajaessasi kiität itseäsi ja puhallat " Hitto jos oisin ostanut sen kawan"
biggrin.gif

Itse ostaisin kawan. Triplellä en kyllä ole ajellut. Luonnetta on aivan riittämiin. Tyylikkäämpi kun triple. Halvempi huoltaa. Helpompi myydä kun vaihtaa pyörää.

Kawassahan on luonnetta juu... Samanverran kuin hammaslääkärin porassa.

... Mutta onhan se varmaan ihan ok sekin...

K.

Kawassahan on luonnetta juu... Samanverran kuin hammaslääkärin porassa.

... Mutta onhan se varmaan ihan ok sekin...

K.
Ihmetyttää tämmöset kommentit, kun kumminkin puhutaan pyörästä, joka ei ole vielä edes ehtinyt suomeen? Kyseessähän ei kuitenkaan ole 1:1 sama malli kuin 03-06 Z1000, joten on hieman aikaista sanoa vai mitä?
nixweiss.gif

Back