• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oliko sulla kans se geelipenkki vai menitko ihan vakiolla ?

Morjens Turbo, muistan kun juttelimme viime vuonna Alastarossa .org tapahtumassa Z:n penkeistä :)
Minulla ihan vakiopenkki tosin mielelläni vaihtaisin mukavempaan mutta ovat aika hintavia :kääk:
 
Morjens Turbo, muistan kun juttelimme viime vuonna Alastarossa .org tapahtumassa Z:n penkeistä :)
Minulla ihan vakiopenkki tosin mielelläni vaihtaisin mukavempaan mutta ovat aika hintavia :kääk:

Juu samalla reissulla oltiin :)

Kyllä sitä geelipenkkiä edelleen suosittelen, nyt jo +17tkm sellasella ajettu ja tyytyväinen ollut. Lisähinta on pieni vrt. siihen että saa mukavuutta, eikä puudu ahteri :grin:
 
Juu samalla reissulla oltiin :)

Kyllä sitä geelipenkkiä edelleen suosittelen, nyt jo +17tkm sellasella ajettu ja tyytyväinen ollut. Lisähinta on pieni vrt. siihen että saa mukavuutta, eikä puudu ahteri :grin:

Koko ajan ollut ostoslistalla. Varmaan jossain vaiheessa tulee ostettuakin :p
 
Koko ajan ollut ostoslistalla. Varmaan jossain vaiheessa tulee ostettuakin :p

Ei ole paha rasti tehdä itsekkään, hintaa tuli nahkoineen n.200€.


Geelin ostin tuolta http://www.autodeco.fi/ ja mukana tuli kangas joka tulee istuimen ja nahkan väliin
verhoomoista luulis löytyvän muualtaki.

Aluksi laitoin alkuperäisen nahkan päälle ja talvella tilasin tollaset nahkat täältä http://bot.fi/zea


youtubessa useampiki asennus/opetus video, mut tuossapa yx http://bot.fi/zeb
 
Z1000, 2010. Vaihteet rusahtelee ikävästi varsinkin nopeasti (normaalisti vaihtaessa). Mopo juurikin huollettu (24 tkm) joten kaiken pitäisi olla ok :no:

Onko vastaavia ongelmia ollut muilla ja jos on niin miten korjaantunut :sad:
 
Meinaatko nopealla vaihdolla sitä että painat kytkintä hyvin vähän tai et ollenkaan ja vain hieman nypäytät kaasua pois isommalle vaihdon aikana? Ei pitäis kyllä rusahtaa tavan mp:ssä, paitsi ehkä ykköseltä kakkoselle. Jos taas kytkin menee pohjaan ja kaasu käy nollassa niin tuppaahan se rusahtelemaan useimmissa mopoissa. Varsinkin pienemmälle vaihtamisessa kaasun kierrosten laskeminen aiheuttaa rusahduksen, koska mopoissa ei ole synkronoituja vaihdelaatikkoja.
 
Heippa!

Miulla on nyt tuossa 2003 vuosimallin zeta suht levällään ja samallahan siihen voisi vaihtaa myös jäähdytysnesteet. Kovin tuntuvat olevan arvokkaita noi prätkiin tarkoitetut, niin onko niissä oikeasti eroa autolitkujen kanssa? Ja mistähän nesteet kannattaisi tyhjentää?
 
Heippa!

Miulla on nyt tuossa 2003 vuosimallin zeta suht levällään ja samallahan siihen voisi vaihtaa myös jäähdytysnesteet. Kovin tuntuvat olevan arvokkaita noi prätkiin tarkoitetut, niin onko niissä oikeasti eroa autolitkujen kanssa? Ja mistähän nesteet kannattaisi tyhjentää?

Vesipumpun kotelon (vasemmalla puolella moottorin alalaidassa) kyljestä löytyy tyhjennysproppu. Itse olen käyttänyt samoja nesteitä kuin autoon, sillä erotuksella, että mopoon olen laittanut tislattua vettä kaveriksi hanaveden asemesta...
 
Z1000, 2010. Vaihteet rusahtelee ikävästi varsinkin nopeasti (normaalisti vaihtaessa). Mopo juurikin huollettu (24 tkm) joten kaiken pitäisi olla ok :no:

Onko vastaavia ongelmia ollut muilla ja jos on niin miten korjaantunut :sad:
Onko öljy ja öljymäärä sama kuin ennen huoltoa? Tapahtuuko tuota kaikilla vaihteilla läpi kierrosalueen? Mulla muutaman kerran rusahtanut lähinnä kolmosvaihteella noin 3-4k kierroksen kohdalla huolimattomasti vaihtaessa ( vipu jäänyt nostaessa puoliväliin).
 
Viimeksi muokattu:
Onko öljy ja öljymäärä sama kuin ennen huoltoa? Tapahtuuko tuota kaikilla vaihteilla läpi kierrosalueen? Mulla muutaman kerran rusahtanut lähinnä kolmosvaihteella noin 3-4k kierroksen kohdalla huolimattomasti vaihtaessa ( vipu jäänyt nostaessa puoliväliin).

Öljyt ok. Liekö käyttäjässä vika. Ajoittain rusahtelee myös 2:sta ylöspäin. Kävin myös ammatti-ihmuseltä kysymässä ja kertoi että kuuluu asiaan.

Eilen ajoin tuollaiset 400 km eikä asia enää häirinnyt minua :)

Toinen asia kyllä häiritsi sillä hanuri puutuu ihan sairaasti. Tullee hankittavaksi parempi jakkara. Kuten Turbo jo aiemmin kehoittanutkin :p
 
Toinen asia kyllä häiritsi sillä hanuri puutuu ihan sairaasti. Tullee hankittavaksi parempi jakkara. Kuten Turbo jo aiemmin kehoittanutkin :p

Ihme että näinkin pitkään oot jaksanu sillä vakiojakkaralla, sinnikäs olet :grin:

Just tässä tänään oli Betulan kanssa puhetta, sekin oli hankkinut sen kawan geelipenkin, vaikka SX mallissa on vakiona jo parempi jakkara.
 
Ihme että näinkin pitkään oot jaksanu sillä vakiojakkaralla, sinnikäs olet :grin:

Just tässä tänään oli Betulan kanssa puhetta, sekin oli hankkinut sen kawan geelipenkin, vaikka SX mallissa on vakiona jo parempi jakkara.

Eilen viimeinen 50 km oli yhtä tuskaa. Ei tuolla jakkaralla mitään teräsperse ajoa suoriteta :grin:
 
Vilkkuvikaan kaivattais apuja, fillarina z1000 vm.2006.

Homma alkoi siten, että kun vilkutin vasemmalle, niin mittaristossa oleva vilkun merkkivalo vilkkui epänormaaliin tahtiin. Välillä taas normaalisti, sit taas takkuili. Oikealle vilkuttaessa ei ongelmia. Muistaakseni tässä vaiheessa etuvilkuissa oli vielä eloa, vasemmalle vilkuttaessa ledit vilkkui samaan epätahtiin mittariston vilkkuvalon kanssa.

Vilkun "viiksen" nappula muuttui sopivasti tämän episodin jälkeen melko kankeaksi, joten ostin kokonaan uuden vilkun/valojen nappulahässäkän ja asensin sen. Ajattelin että jos tää katkaisija olis rikki, kun nappula takkuaa.

Katkaisimen asennuksen jälkeen huomasin että takavilkut toimivat moitteetta molempiin suuntiin.
Mittariston vilkkuvalo toimii nyt molempiin suuntiin moitteetta.
Mutta etuvilkut eivät toimi ollenkaan!

Pyörässä on siis jonkun edellisen omistajan laittamat led-vilkut edessä ja takana, jotka ovat toimineet moitteetta tähän asti.


Mistä lähteä etuvilkkujen vikaa purkamaan?


EDIT: Löytyihän tuo vikakin kun purki pois kaikki vanhat piuhaviritykset sunmuut. Toisen etuvilkun yksi piuha oli katkennut liitoskohdasta ja mystisesti rikkonut molemmat etuvilkut. Uudet vilkut tilalle ja tällä kertaa liitokset ihan virallisilla johtoadaptereilla vanhojen sähkäriteippikiepautusten sijaan niin johan toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykös foorumilta vinkkejä miten korjata takapenkin kiinnitystä kun penkki itsessään pysyy kyllä paikoillaan mutta tuppaa heilumaan suht reilusti. Onko muilla edes ollut samaa ongelmaa? Kyseessä vuosmallin 2008 Z1000.
 
kävin vitsillä koeajaa z750 ja huomenna pitäs mennä testaa z1000.
oli sen verran mukava vehje ajaa, että r1:n lähtee sit vaihtoon,

voi olla että jos väliraha on sopiva niin ajelen Z:lla hymyssä suin kotia :)-
 
kävin vitsillä koeajaa z750 ja huomenna pitäs mennä testaa z1000.
oli sen verran mukava vehje ajaa, että r1:n lähtee sit vaihtoon,

voi olla että jos väliraha on sopiva niin ajelen Z:lla hymyssä suin kotia :)-

ja niin sitä pyörä vaihtu ja alle tuli-08 28 000 ajettu z:cruising:
 
Tuli lopultakin hommattua Sargentin penkki ja pikaisen 60km testilenkin jälkeen voin kyllä suositella todella lämpimästi! :thumbup: Ero vakiopenkkiin on huomattava ja nyt ajaminen tuntuu penkinkin puolesta siltä miltä sen pitäis tuntua jo ihan vakiojakkarallakin :p

Tässä yks kuva: http://uppaa.fi/image/RQe

Täältä tilailin: http://www.sargentcycle.co.uk/acatalog/sargent-z1000-sx-tourer-front-motorcycle-seat.html
Toimitusaika oli 4pv ja hintaa tuli silloisella kurssilla 366e kotiinkannettuna.

Oma Z1000 on siirtymässä vaimolle kun ostin itselleni uuden pyörän. Ongelmaksi tuli tuo istuinkorkeus kun pituutta ei ole annettu hälle saavikaupalla... Olen koittanut etsiä Zetaan (SX) matalampaa penkkiä netin syövereistä mutten ole vielä löytänyt. Samoin tuo Sargentin penkki taitaa olla korkeudeltaan sama kuin originaali?

Olisiko kellään matalammasta penkistä tietoa/kokemuksia?
 
Back
Ylös